Oorzaak en gevolg

Gestart door Gabriëlla, september 28, 2015, 21:46:22 PM

Gabriëlla

Hallo allemaal,

Zoals ik al in mijn topic De Mysterieuze band heb opgemerkt, lijkt er in mijn leven een stukje karma naar voren te komen wat in hoofdzaak te maken heeft met de kerk. Het gaat me nu te ver om dat allemaal verder uit te leggen want het is nogal subtiel en bijzonder. Het is voor mij belangrijker om dat stukje karma eens nader te bestuderen. De legging die ik voor mezelf heb gedaan heet Oorzaak en Gevolg. Voor mij liggen die oorzaken in dat vorige leven en zijn de gevolgen zichtbaar in dit leven. Zo even zwart-wit gesteld.

Ik deel graag mijn legging, ik vind jullie visie hierop wederom heel belangrijk! Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

1. Voorouders/afkomst/wortels: Staven 7
2. Wat ik uit dit verleden meeneem over deze kwestie: Zwaarden 8
3. De oorzaak van de kwestie in het hier en nu: Zwaarden 9
4. De kwestie zelf: De Kluizenaar
5. Het effect van de kwestie op alles om mij heen: Kelken 5
6. Wat ik over deze kwestie meeneem naar de toekomst: Staven Aas
7. Nakomelingen/vrucht/uitkomst: Pentakels Aas
8. Hoop/houding/zelfhulp: Zwaarden 6
9. Angsten/houding/zelfdestructie: Pentakels Schildknaap
10. De waarheid over deze kwestie, de belangrijkste reden om te veranderen: Schildknaap van Zwaarden

Meteen werd ik naar kaart 2 en 3 getrokken en zonder overdrijving schrok ik me echt lam!! Dit is namelijk een fikse veroordeling geweest!! Zwaarden 8 is namelijk de in de ban kaart in dit in combinatie met Zwaarden 9! Een veroordeling die tot stand is gekomen door verraad van anderen (De Kluizenaar). Door anderen die liever niet hadden dat ik boven dat overbekende maaiveld uit kwam! Valt mij meteen Zwaarden 6 op: ik ben wel altijd op andere mogelijkheden/oplossingen bedacht. Heb ook snel angst om vast te zitten, waardoor ik o.a moeite heb met keuzes maken.
Ik kan ook die Pentakels Schildknaap wel plaatsen, zij het dat deze wat vager voor me is. Ik denk dat dit te maken heeft met huiverig zijn om iets nieuws te beginnen, daar ik uit dat vorige leven nog weet dat alles zo verdwenen kan zijn.

Ik krijg een beeld van een militair, mogelijk een inquisiteur.

Ook die koppigheid die ik nogal eens heb, moet ik omzetten naar iets constructievers.

GABRIELLA

Mikal

Interessante legging!
Als ik er vluchtig naar kijk krijg ik het gevoel dat het te maken heeft met communicatie. Jij had een bepaalde wijsheid en op het moment dat jij jezelf had moeten verweren, bv. toen je een aanklacht tegen je kreeg of je kreeg anderzijds mensen tegen je, heb jij dat niet gedaan. Misschien om bepaalde kennis te beschermen of uit onmacht.
Nu is het soms makkelijk voor je om 'onkundig' te blijven en bepaalde dingen/kennis niet te weten zodat het niet tegen je kan keren en de kennis niet tot last wordt.
Misschien is nu het moment om je daarvan te bevrijden, wel datgene te doen wat je al in je hebt en al kennis van hebt omdat je weet dat je het je nu niet zomaar je leven kost en nu de tijd is dat verder te ontwikkelen.

Heel even kort. Ben benieuwd hoe de legging er precies uit ziet, hoe de kaarten ten opzichte van elkaar horen te liggen. Ik heb ze nu in rijen van 3 onder elkaar liggen. Lijkt zo een legging van de lenormand kaarten.

Gabriëlla

Interessant aan jouw verhaal is, dat ik een druk bezet derde huis in mijn horoscoop heb. Dit huis staat namelijk voor leren, communicatie en (oppervlakkige) buurtcontacten. De macht van het zwijgen moet doorbroken worden, krijg ik nu ineens door! Dat ik me niet verweerd heb om bepaalde kennis te beschermen, ik weet haast wel zeker dat dit met mijn wicca zijn te maken heeft. Word ik gelijk nieuwsgierig waarvoor ik dan veroordeeld zou zijn :)

Nu werken aan bevrijding, het ligt al op me te wachten :D ;) maar nu dus de richting nog!

Blijft voor mij nog de vraag over of en zo ja hoemijn Mysterieuze Relatie hier iets mee te maken heeft of niet.

Ik moet de legging nog even opzoeken, ga zo slapen maar je krijgt hem binnenkort!

Groet,

GABRIELLA

Carla

Ik lees (vaak) mee, boeiend. Ik ben blij dat jullie dit soort dingen hier delen en ik mee mag kijken.

Mikal

Tja wat die mysterieuze  man daarmee te maken heeft kan ik alleen maar naar gissen en zelf invullen. Maar oke, als ik het zelf invul:

...stel dat het iets met wicca te maken heeft en dat de reden is van zwijgen daarover in het vorig leven en misschien nu nog steeds. De kerk zat achter de 'heksenvervolging'. Nu tref je iemand die sterke gevoelens heeft voor het Christendom, nog steeds is wicca niet geaccepteerd binnen het christendom. Maar hij accepteert jou wel en hoewel hij een ander geloof heeft, keurt hij jou geloof en jouzelf daarom niet af, vindt het misschien wel interessant als je daarover verteld.
Waarom hij nu in jou leven verschijnt, of je nu die klik met hem voelt zou dus kunnen zijn dat je inderdaad het stilzwijgen kunt doorbreken omdat het nu wel geaccepteerd wordt, juist door iemand die jou in een ander leven daarvoor zou kunnen vervolgen. Zoiets?

Wat heeft het met werk te maken...
Accepteer jezelf en waar jij in geloofd en kom uit voor wat jij belangrijk vindt in het leven. Dan zal je wellicht ook werk aantrekken waar jij je goed bij voelt en achter staat. Als jij werk zoekt waarbij communicatie een rol speelt zal je dat nu misschien eerst moeten leren. Open communicatie en geen dingen achterhouden of verzwijgen omdat dat 'gevaarlijk' kan zijn. Mensen pikken dat ongemerkt op. Schaam je niet voor wie jij bent en waar je in geloofd en dat straal je dan ook uit. Zoiets??

Gabriëlla

Ik kreeg al het gevoel dat hij het op zijn minst accepteert. Ik heb namelijk weleens laten vallen dat ik heidens ben (als eerste aanzet naar waar ik echt in geloof). Desalniettemin blijft hij naar me toe trekken. Ik heb het vage idee dat hij in zichzelf ook een magisch kantje voelt. Een kantje wat hij mogelijk zelf nog wat eng kan vinden om aan te raken en mogelijk haal ik dat bij hem los of zo. Het kan zijn (maar dat blijft van mijn kant gissen) dat hij misschien zelf het gevoel heeft dat hij zich te strak aan die bijbel vasthoudt. Hij wil daar wat losser in worden en mogelijk maak ik dat mogelijk :)
Ik ben nog voor een x aantal uren met het UWV verbonden. Ik denk dat ik juist tegen hen eerlijk moet zijn en moet zeggen wat ik daadwerkelijk wil aan werk. Ervoor durven uitkomen dat communicatie belangrijk is in mijn beroep, ook dat ik graag iets wil gaan doen waarbij ik het gevoel heb dat ik meer beteken dan nu. Voor zover ik dat nu kan beoordelen, ligt het een beetje in die hoek.

@Carla,
Dank je wel! En behalve meekijken mag je ook nog meeschrijven hoor :D

GABRIELLA  P.s: jullie weten nog niet half hoe jullie me helpen 8) 8) 8)

Carla

Lieve Gabriella,

Als ik denk dat ik iets in te brengen heb, of anderszins iets kwijt 'moet', zal ik dat zeker doen!  :-*

Geert

Even zo vrij geweest om het Wicca deck erbij te pakken (ik leg niet alleen, ik verzamel ook  :) ).

Ik heb het er even bijgenomen. Ik snap niet alle symbolen maar toch een duidelijk verhaal.
Enfin, om dat je zo schrok van zwaarden 8 en 9.

Op Zwaarden 8 komt de vrije geest binnen de poorten van een kasteel.
Daar wordt ze meteen belaagd door geharnaste mannen met zwaarden. Het ziet er dreigend uit.

Op zwaarden 9 staat ze naakt (kwetsbaar) in een kerk voor de troon van de keizer van zwaarden.
Op de achtergrond mannen in harnassen met zwaarden.

(4. de kwestie zelf)
De Kluizenaar is in dit deck een oudere vrouw. Ze legt Tarotkaarten.
Om haar heen een schedel en kristallen bol. Achter haar potjes met kruiden.

Bij kelken vijf is het slachtoffer tot slaaf gemaakt.

Tot zover mijn bijdrage uit het Wicca-deck.

Groetjes,
Geert.

Gabriëlla

De inquisitie dus Geert, hetgeen ik inderdaad zelf al opschreef.

De vrouw is slaaf van wat gemaakt en op welke manier? Ik krijg nu ook een gevoel van het tribunaal binnen. Maar eerst even jouw verdere uitleg.

Geert

Hoi Gabriëlla,

De beeldtaal op deze kaarten is extreem sterk  en expliciet.
Staven 10, bijvoorbeeld, is de brandstapel, zoals we die kennen ten tijde van de heksenvervolging.
Heb je, in relatie tot dit thema, veel staven 10 getrokken de laatste tijd?

Terug naar bekers 5, die ik heb kunnen duiden als slaaf. Deze zou ik ook kunnen duiden als jaloezie, zie ik nu.
Zat je tegenover mij? dan zou ik jou deze kaart laten zien en vragen wat als eerste in je opkwam.
Voor mij was dat slaaf, maar jaloezie zou ook kunnen.

De afbeelding. Een man en vrouw staan en omhelzen elkaar. Ze staan in de schaduw.
In een verlichte kamer ernaast staat een vrouw en gooit kelken kapot.
De vloer is bezaaid met gebroken kelken. Iets dat waardevol was, is grondig vernietigd.

Het zou kunnen dat ik de duiding slaaf moet loslaten, maar het beeld ervan blijft wel bij me.

Als je als vrouw bij de inquisitie kwam was je lot al beschoren.
Hoe het afliep moge duidelijk zijn. Daar is geen twijfel over.
Zou het zo kunnen zijn dat er verraad in het spel is.
Verraden door een man en zijn minnares. Valselijk beschuldigd?

Meer kan ik er nu niet uithalen.

Groet,
Geert.

Update: ik neem slaaf terug. Daar is wel iets mee, dat voel ik nog steeds, maar weet niet wat.
Sterk naar voren komt bij mij het overspel, zoals in mijn laatste regels hierboven geschreven.

Gabriëlla

Hoi Geert,

Dank je voor je nieuwe inbreng! Ik heb de laatste tijd bijna geen Staven 10 getrokken. Het kan zijn dat ik desalniettemin toch op de brandstapel ben beland maar wat bij mij veel meer blijft hangen, is het tribunaal! Die verhoren van het tribunaal waren zeer onmenselijk en je lot was inderdaad al beschoren! Hoewel ik natuurlijk in de meest letterlijke zin niet met vuur wil spelen, vind ik mezelf niet bang voor vuur. Ik hoor nogal eens van in een vorig leven gewezen wicca's die verbrand zijn dat ze juist bang zijn voor vuur.
Wel ben ik wat claustrofobisch. Behalve jouw laatste bericht in combinatie met deze angst, ben ik meer geneigd te geloven dat ik naar een of meerdere verhoren door het tribunaal in een kerker ben gestopt en daar e.e.a heb meegemaakt. Maar...meer onderzoek van mijn kant is gewenst.

Ook wat dat slaaf betreft is mijnerzijds verder onderzoek nodig. Als eerste komt bij mij toch jaloezie op. Eerlijk is eerlijk, ik heb daar soms last van :-X

Verraden door een man en zijn minnares, valselijk beschuldigd dus. Zou heel goed kunnen. Komt bij mij wéér een vraag op (word je me onderhand niet zat :P) Waarom hebben ze mij verraden? Was dat alleen uit jaloezie of kwam dit ook doordat ik hen op heterdaad heb betrapt?! Of door andere redenen?
Even er vanuit gaande dat ik in die kerker gezeten heb. Uiteraard is de inquisitie slecht met mij omgegaan maar ik ben toch benieuwd wat ze dan met me uitgehaald hebben. Ik heb namelijk wel een idee! Maar misschien is mijn beeld te gekleurd. Dus als je tijd en vooral zin hebt Geert.....mag je van mij je wicca deck er tegenaan gooien.

Welk wicca deck gebruik je trouwens?!

GABRIELLA

Gabriëlla

By the way:

Vandaag staat de nieuwe Maan in Weegschaal hé :) Het teken van vrouwe Justitia! Zeer treffend dat mij nu zoveel positieve feedback over berechting in een vorig leven bereikt!

Geert

Antwoord op je laatste vraag:

Ik gebruik twee Wicca Decks.

"Tarot of the old path". Mooi, warm en liefdevol.
Bij dit deck voel ik de warmte als ik de kaarten in de hand neem.
Dit is mijn favoriete tarot-deck. Niemand mag aan dit deck komen. Alleen ik.  :)

Het andere deck is: "Sensual Wicca Tarot". De voorstellingen op de kaarten zijn expliciet.
Het laat veel warme liefde zien, maar ook de rauwe werkelijkheid.

Jouw andere vraag zal ik ook proberen te beantwoorden.
We zouden daarvoor een apart legpatroon kunnen maken.
Ik denk aan een legpatroon met de hoofdrolspelers die tot nu toe bekend zijn.
Welke vragen kunnen we ze stellen en in welke volgorde.

Groetjes,
Geert.

Carla

Even praktisch Gabriella, ik heb 2 leggingen gemaakt met het Sensual Wicca deck (http://www.catharinaweb.nl/wicca/wicca-tarot.htm) en ik heb de afbeeldingen dus digitaal, al zijn ze op de website erg klein.

Ik heb op mijn eigen website even tijdelijk een zip-bestand neergezet: http://www.carlavandenberg.nl/tijdelijk/sensual-wicca-tarot.zip
Hier zitten grotere afbeeldingen in, misschien heb je er wat aan?

Geert

Geweldig goed. Digitaal. Dank aan Carla.
Merk op dat op een van de kaarten een drukfout staat: "Bekers Moeder".
dat moet uiteraard zijn: "de Moeder van Munten".
De kaart is herkenbaar aan het pentagram onder de rechterarm van de moeder.
Dit deck is in herdruk, ik hoop dat ze deze fout er dan uithalen.