Een mysterieuze band,

Gestart door Gabriëlla, september 26, 2015, 00:41:00 AM

Gabriëlla

Hallo allemaal,

Ditmaal gaat het om een vreemd soort band wat ik met een collega heb. Het is een zeer verlegen type met een voor mij vrij conservatieve uitstraling. Hij is al zestig jaar en om te zien voor mij een ouwe je-weet-wel. Ook liggen onze leefwerelden nogal uit elkaar. Hij is christen (pinkstergemeente) en ik ben wicca.
We zijn wel allebei vegetariër, sportief en voor een gezonde leefwijze en ook zijn we allebei filmfreaks maar dan heb je het zo ongeveer wel gehad. Kortom: niet mijn type dus!

Nu komt het vreemde!! Hoewel ik absoluut niet die overbekende vlinders in mijn buik voel, merk ik dat een groot respect voor hem heb wat voor ik het weet gewoon uit mijn tenen komt. De laatste tijd merk ik dat ik nogal eens aan hem denk, de dag en het uur onverwacht. Dan voel ik de behoefte om hem gewoon eens een aai over zin bolletje te geven (meer beslist niet!!) of een handje! Of ik geef hem een kus op zijn voorhoofd, wat voor mij een uiting van respect naar hem toe is (en bij dat zoentje blijft het dan ook echt).

Ik vraag mij af waarom ik de behoefte voel om hem respect te tonen en aan hem te denken als ik niks met hem heb. Ik heb voor mezelf een relatielegging gedaan, uiteraard is jullie visie weer welkom.

1. Die collega: Staven 4
3. Hier gaat het hem om: Staven 2

2. Ik: Pentakels Ridder
4. Hier gaat het mij om: Kracht

5. Gezamenlijke oplossing: Pentakels 7

Hij merkt in ieder geval wel dat ik vertrouwen in hem heb (Staven 2) en op de een of andere manier schep ik ook een beetje levendigheid voor hem.
Op de een of andere manier ben ik een rots in de branding voor hem (terwijl ik me normaal gesproken niet zo voel) Deze kaart voelt voor mij dan toch wat anders dan het respect waar ik al eerder over schreef. Hoewel ik dat respect dus voel, hoop ik tegelijkertijd op "ruggengraat" die hij zou kunnen hebben of krijgen.

Pentakels 7 zegt mij dat ik op dat vlak niet veel van hem hoef te verwachten. Ik krijg het gevoel dat er meer dan dit toch niet in zit maar....nu julie!!

Groet,

GABRIELLA

Geert

Een „I Tjing’s“ antwoord: :)
Het is bliksem dat de aarde raakt, maar lucht ontbreekt, de donder zal niet te horen zijn.
Iets dat opvlamt zal snel doven. Geen lucht en geen water, stromen doet het ook al niet.
De vibraties zijn er wel maar er is geen dragend element voor.

Kracht reken ik als acht. De geest van deze legging wordt dan: 4+2+8+7=21/3
Bij RW tel je er 3 bij op, waardoor de geest van de legging blijft steken op 24/6.

Bij RW zit je dan zomaar ineens bij de Geliefden. Keuzes maken dus.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je die al gemaakt hebt.

Dan vind ik 21/3 beter passen, je voelt je thuis bij elkaar. Je thuis voelen is altijd prettig.
De samenwerking is vruchtbaar. Goede teamgeest.

Veel meer dan dit kan ik er niet uithalen. Er zit wel meer in, dat voel ik vagelijk, iets uit een vorig leven.
Daar zijn andere legmethodes voor. Lijkt me interessant om dat uit te pluizen.

Even een kaartje recht leggen (die was nog van voor de koffie)  :) :
Over de kracht op acht.
In het RW-deck ligt de kracht op acht. Bij Thoth ligt de kracht op elf.
Bij de telling ben ik er dus van uitgegaan dat je een RW-Deck hebt gebruikt (21/3).
Bij Thoth komt je op 24/6.

Gabriëlla

Haai Geert :)

Dat vage gevoel van een vorig leven heb je heel duidelijk aangevoeld!! Ik heb een karma met de kerk. In een vorig leven was ik al wicca en toen ben ik op een zeer vervelende manier door de kerk veroordeeld. Nou ja, de inquisitie deed het werk zullen we maar zeggen. Ik ben toen op een verschrikkelijke manier veroordeeld, o.a dat ik een lange tijd in een kerker opgesloten heb gezeten. Ik weet nu nog niet welke rol deze collega daarin gespeeld heeft maar daar zijn inderdaad andere leggingen voor.
Hij is overigens niet het enige wat betreft dit karma, er komen de laatste tijd nog wel meer vreemde dingen op mijn pad maar dit even terzijde.

Wat die keuze betreft heb ik het gevoel dat die er nog moet komen. Er zit dus iets te broeden bij mij, de bliksem raakt tenslotte wel de aarde maar er is niets te horen of te voelen. Het blijft dus van mijn kant in ieder geval nog vaag. Enerzijds het gevoel hebben dat onze levens niet bij elkaar passen, anderzijds laat hij mij niet onverschillig want anders wil je iemand geen hand geven of een zoen op het voorhoofd.

Voorlopig koester ik die vruchtbare samenwerking en zal moeten zien hoe het verder gaat.

Dank je voor je inbreng!!

GABRIELLA

Mikal

Heej Gabriëlla,

Ik vermoed ook een karmische band uit een vorig leven. Uit de kaarten kan ik dat niet helemaal halen maar wellicht is dit niet de juiste legging daarvoor, of liggen hier geen kaarten die ik daarbij zou 'verwachten'. 
Je schrijft; ik zou hem wel eens een aai over z'n bol willen geven, z'n hand vastpakken of een kus op zijn voorhoofd willen geven en dat je respect voor hem voelt. Wederzijds respect haal ik overigens wel uit de kaarten.
Los van deze man, bij wie of welke relatie zou dit soort reacties bij jou kunnen oproepen?
Ik moet direct denken aan een ouder-kind relatie waar dat heel normaal is. Niet zozeer als (vroegere) geliefden of een andere band. Een kind geef je vaak een aai over z'n bolletje, een handje of een kus op z'n voorhoofd. Tenminste, ik wel.

Als ik alle kaarten bij elkaar optel dan kom ik uit op 21/3 wat wel op een ouder-kind relatie kan wijzen uit een vorig leven. Toch zou ik dan bij de kaarten zelf wat andere kaarten hebben verwacht, hogere kaarten, karma kaarten o.i.d...??

Waar de kaarten mij verder aan doen denken.
Jij zit in een periode van geduldig afwachten en je weet niet zozeer welke kant je uit dient te gaan. Er liggen bepaalde dingen op je te wachten maar je ziet ze nog niet maar wilt er wel graag op af.
Het lijkt of de ander jou een goed gevoel van zelfvertrouwen geeft. Door hem weet je wat je waard bent en ergens voel jij je gesteund door hem om op jezelf te vertrouwen, dat je (ondanks de verschillen) goed bent zoals je bent. Misschien juist wel door de verschillen, dat hij zo'n ander geloof heeft en wellicht ander leven als jou en er toch respect is tussen jullie, kortom dat je mag zijn wie je bent.

Staven 4 zie ik als een degelijk gezinsleven. Hij heeft een bepaalde levensstructuur waar hij zich goed bij voelt en weet wat hij daaraan heeft. Toch wordt hij door jou uitgedaagd iets verder te kijken buiten wat hem vertrouwd is, ook op een respectvolle manier. Misschien is het de wicca, of door wie jij bent als mens wat hem uit z'n bekende structuur haalt en zijn kijk op dingen verbreed.
Misschien is hij op dit moment in zijn leven daar op zoek naar; verbreding, een andere kijk op zijn leven - net als jij op zoek bent naar antwoorden die hij jou geeft in het gevoel dat je krijgt door hem: respect voor jezelf? doen waar jij je goed bij voelt en dat je wel vindt wat je zoekt. Jij verbreed denk ik zijn kijk op zijn en 'het' leven. Op die manier vullen jullie elkaar op dit moment aan en helpen elkaar zo een stapje verder.
Pent. 7 kijkt naar een berg en weet niet waar te beginnen. Misschien helpen jullie elkaar zo stapje voor stapje op weg door beiden iets in de ander op te roepen (door een karmische relatie) wat jullie op dit moment nodig hebben en dat zijn zo te zien twee verschillende dingen.

Gabriëlla

Hoi Mikal!!

Wat een zeer mooie inbreng van je! Toen ik dit topic plaatste kon ik dat gevoel niet helemaal plaatsen maar inmiddels weet ik wel wat het is. Het is mijnerzijds een soort oermoeder gevoel van ten diepste uit mijn tenen komt! Jouw opmerking over een ouder-kind relatie uit een vorig leven zou weleens recht in de roos kunnen zijn!
Vandaag voelde ik me niet goed vanwege pijn in mijn maag dus ben ik thuis gebleven. Het liefst wat ik vanmorgen deed was slapen. En wat dagdroomde ik in bed?! Dat hij de hele tijd bij mij op schoot zat, ik hem over zijn bolletje aaide en weer die kus op zijn voorhoofd gaf! Verder dan dat kwam het niet! En ik krijg dan tot in mijn tenen weer zo'n soort moedergevoel.
Ook zoiets: het is zelfs aan mijn leverfunctie iets te merken! Niks schokkends verder hoor maar ik vind het niet helemaal toevallig. Nu jij dit zo aan mij schrijft sluit ik ook niet uit dat ik dit "kind" iets te goed ben of zo maar kan dit niet helemaal plaatsen.
Inmiddels blijkt ook dat alles wat met moederschap te maken heeft hem zeer fascineert!

Omdat jij andere kaarten verwacht, sluit ik ook niet uit dat er zelfs meerdere levens zijn waarin we met elkaar te maken hebben gehad maar voorlopig komt alleen het thema moederschap uit.

Periode van geduldig afwachten :P Ik voel ook dat er dingen voor me klaarliggen maar weet niet welke richting ik als eerste moet kiezen.
Inderdaad: zelfs zonder dat hij veel zegt of doet, geeft hij mij een gevoel van zelfvertrouwen. Dat ik er mag zijn en wat ik doe is goed. Hij weet nog niet half (en misschien wel helemaal niet!) wat voor een invloed hij op mij heeft. Ik krijg nu soms al reacties dat ik een betere uitstraling heb dan eerst. Ook mijn omgeving kan dit niet plaatsen. Ik merk het zelfs aan mensen die mij niet kennen!

Misschien is het juist wicca wat hem uit zijn structuur haalt schrijf jij. Ik had al zo'n idee dat hij mij iets magisch vindt hebben. Ik heb het idee dat hem dit enerzijds misschien beangstigd maar anderzijds fascineert. Ik denk dat ook hij na een roerige periode in zijn leven naar een andere uitdaging toe groeit. Ik heb ook het idee dat hij het desalniettemin wat eng vindt om buiten zijn geloofsstructuur te kijken. Ik denk dat hij aan mij merkt of gaat merken dat ik hem hieromtrent in zijn waarde laat, hem toch respecteer om wie hij is. Ik heb ook weleens het idee dat hij weleens innerlijke strijd heeft tussen wat hij wil/wie hij is en zijn geloof.

Voor zover wij dit kunnen, lijkt er een karmische opdracht te bestaan tussen elkaar proberen te geven wat we nodig hebben. Eerst dit maar! En dan zien we wel verder!

Schiet me weer jouw opmerking van die ouder-kindrelatie in gedachte: ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.

Nogmaals REUZE bedankt voor je feedback!!

GABRIELLA

Nathalie

kijk ik ken niet veel van tarot maar ik ga gewoon op mijn gevoel afgaan

Volgens mij  ben je een enorme liefdesschenker. Je brengt licht in donkere dagen van de eenzame mens. je zorgt voor een thuisgevoel en veiligheid. Ga je weg van uw werk voor iets nieuws te proberen en voelt die man dit aan? Hij is u dankbaar ook al zegt hij het niet met zoveel woorden. De kus kan een soort afscheid zijn maar in een wederzijdse dankbaarheid! Er is een weerspiegeling een band met die persoon die u ego enorm liefheeft.
overpeinzing, spiritualiteit of discussie, en bovendien isolement, studie en wijsheid. Symbool van de heelheid van de mens; zoekt antwoorden op het mysterie van het leven.De zeven symboliseert de voltooiing van een werkzaamheid (symbolisch de zevende dag van de schepping), maar kan ook wijzen op een wonderbaarlijke verandering van het eigen ik. Je moet trachten anderen beter te begrijpen en jezelf losmaken van je angsten
Jij houdt van stilte en rust om je heen, dan kan je denken over alles wat belangrijk voor je is en bij je activiteiten let je in de eerste plaats op kwaliteit. Je bent evenwichtig en straalt innerlijke rust en vrede uit. Je bent volhardend en getuigt van vertrouwen. Je optreden is beschaafd; je beschikt over een zekere wijsheid en streeft naar perfectie. Het 'laatste woord' kan men bijna altijd van een 7 verwachten. Jij bent dikwijls een expert op het terrein van zaken waarover je praat. Je bent bovendien edelmoedig en sensitief; je kan bijzonder goed geheimen bewaren.   

Wie zijn wij om u te zeggen wat het juiste is Gabriëlla? Ik zal even twee Tao kaartjes trekken voor jou en hieronder dan plaatsen voor een gezamenlijke oplossing
tip laat u niet afdwalen van u pad volg uw instinct ook al proberen anderen u op andere gedachten te brengen. behoud u moed, zet door en wees geduldig.

Nathalie

Toa kaartjes voor je

Blijf de problemen die zich mogelijk zouden ontwikkelen mild en toegewijd aangaan zo kan je ze uitroeien voor de vooruitgang en voor de welzijn van anderen.
zorg dat uw hoofd en hart in balans geraken Gabriëlla. zo kunnen er geen misverstanden ontstaan.
Zorg voor een handhavend ontspannende concentratie. besteed meer aandacht aan dingen die je veronachtzaamd hebt. Neem een besluit, hak de knoop door en kijk niet achterom. Harmonie is hier belangrijk. Je hoeft niets te zeggen maar wees oprecht. Blijf tolerant.

Hoop je hier iets aan hebt xx

Gabriëlla

Ik vind mezelf geen bijzondere liefdegever. Ik weet niet wat die man allemaal wel/niet voelt, dus als ik daarover uitspraken ga doen dan interpreteer ik alleen maar. Ik voel wel wederzijds respect tussen ons. Een soort van afscheid zeg je. Ik weet nog niet precies hoe maar ook als ik met dit werk stop, dan zal dit onze band veranderen in ieder geval.
Ik hoor wel dat ik een rustige, positieve uitstraling heb die mensen kan opbeuren. Ik probeer mensen zeer zeker te begrijpen, inclusief mezelf. Er mag voor mij ook begrip opgebracht worden en als wei dan ook dat niet heeft, geeft echt niks maar dan houdt het contact of wat dan ook op! Ik ga mezelf niet verloochenen!!

Ik zeg inderdaad nooit zomaar wat, ben een no nonsense type.

Ik heb niemand gesommeerd om voor mij te bepalen wat voor mij het juiste is. Ik plaats hier topics en mensen zijn vrij om of en hoe te reageren zoals ze dat willen.

Er zijn inderdaad innerlijke veranderingen gaande en als het erop aankomt ben ik een taaie doorzetter ja.

Gabriëlla

Vandaag weer met betreffende collega samengewerkt en ditmaal was het een extra mooie ervaring.

Hij zat op een gegeven moment tegenover me en ik kreeg weer de neiging om hem een aai over zijn bol te geven, kus op het voorhoofd e.d.  En toen voelde ik het inderdaad!! Net alsof het mijn kind was, een gevoel wat zeer diep uit mijn tenen kwam en heel zuiver aanvoelde! Dit moest ik even met jullie delen!

GABRIELLA

Carla

Gabriëlla

Ik zou willen dat ik eens over kon brengen hoe zuiver het op dat moment voelde!!

Carla

Misschien is je dat (bij mij) wel gelukt Gabriëlla  :-*