volgende stap m.b.t. mijn spiritualiteit

Gestart door catja, september 23, 2015, 14:46:02 PM

catja

Bij het voorstellen heb ik al aangegeven dat ik zoekende ben, ik ben/was niet vooruit te branden, veelal liepen er zaken spaak, ondernemingen van mij kwamen niet goed door; soort van frustratie ervaar ik zodoende al voor langere tijd. of ik half leef, ook heel lang moe geweest.
Het voelt alsof ik dit niet mocht doen, dus die dingen die ik ondernam. (ik werd teruggefloten, zeg maar)

De volgende stap deed zich zo voor:
1e kaart=ik nu                                  Zwaarden aas
2e kaart=wat nu niet belangrijk is : Hogepriesteres
3e kaart= wat ik zou moeten doen: De zegewagen
4e kaart= waar het toe leidt:           Hogepriester

hoe zien jullie deze legging?

alvast dank

Gabriëlla

Je voelt alsof je dit niet mocht doen schrijf je. Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je op de een of andere manier van bovenaf geleid werd. In dit geval geremd dus.

Als ik naar de vierde kaart kijk, dan krijg ik dat gevoel in ieder geval wel! Het leidt er denk ik toe, dat je meer en meer in contact komt met een Hogere Macht of hoe je dat dan voor jezelf noemt.

Je bent nu in een fase waarin je enorm veel inzicht krijgt en nog zult krijgen in jezelf en je situatie maar ook in de mensen om je heen. Je zult steeds gevoeliger worden voor de onderliggende gevoelens en de daarbij behorende motieven van iemands handelen (Zwaarden Aas).
Het is ook belangrijk om voor jezelf (uitgebreid) de balans op te maken! Wat is/wordt voor jou belangrijk in het leven en hoe ga je dat vorm geven? Wat ervaar je op welk vlak het meest als een gemis? (De Zegewagen).
De uitkomst hiervan is nu nog niet belangrijk (De Hogepriesteres). Alleen wat je wilt en hoe, ook dat je door die Hogere Macht geleid zult worden.

Alle cijfers van de kaarten bij elkaar opgeteld, kom ik op het getal 14 uit (Matigheid). Uitvinden en zelf ervaren dus en vervolgens keuzes maken.

Ik heb het idee (De Hogepriesteres) dat jij je (in het verleden) zeer moeilijk kan/kon afsluiten van de behoeften en verwachtingen van anderen. Ik krijg het idee dat je te lang in hun schaduw hebt gestaan en/of teveel voor ze gedaan hebt en dat je daardoor als een nachtkaars bent opgebrand. Ik heb ook het idee dat je (daarvoor) te weinig waardering kreeg.

Groet,

GABRIELLA

catja

Hallo Gabriella,

Dank voor je meedenken; ik had dat zelf nog niet zo bekeken, dat hogepriesteres NU nog niet belangrijk is, ik heb voor mezelf om meer duidelijkheid te krijgen 2 extra kaarten getrokken (1 voor wat wel en 1 voor wat niet)  bij hogepriesteres, wat wel: zwaarden 10 en wat niet: koningin van pentakels.

Ja wat je benoemt klopt heel erg, op het idiote af soms, voel ik me geleid, al een flinke tijd en natuurlijk ging ik regelmatig ertegen in, want ja, alle mensen begrijpen me helemaal niet en vinden dat ik mijn schouders eronder moet zetten. (Ze vinden me slap en waardeloos.)
Wat ik dan ook probeerde he, ik wilde gewoon meedraaien in de maatschappij. Bovendien had ik lange tijd te maken met een familie die dat zo zag: "dan, BEN je pas iemand".
Ik struggle er nog wel mee, ik voel nog regelmatig enorme woede, boosheid, verdriet en frustratie. Vooral dom dat dit zo lang duurde, maar het leek of niemand me begreep en ikzelf vaak ook niet ???'. Qua contacten was het ook niet best, zogenaamde vrienden/vriendinnen die zelfs plezier beleefden bij mijn ongelukkige gevoelens.

Natuurlijk ben ik ook zelf verantwoordelijk ervoor dat ik het zo lang heb laten voortduren, maar af en toe heb ik inmiddels al wel wat goeds ermee gedaan en dat voelt fijn. Maar ben er nog lang niet denk ik.

Ik moet erg opletten en voorzichtig zijn en blijven, krijg ik geregeld als antwoord van de i ching;
Ik ben vaak opnieuw de fout ingegaan door teveel vertrouwen te hebben, wat vervolgens altijd werd beschaamd!

Waar ik me de laatste jaren (10 jaar) op heb toegelegd is het observeren en analyseren van mensen uit mijn omgeving en waar ik mee te maken had of heb. Ik moest dit wel doen want ik begreep totaal niet hoe ze in elkaar zaten, blijkbaar zit ik heel anders in elkaar en komt het daardoor dat ik het niet zo gauw doorhad.

Blijkbaar moest ik alleen blijven! Ik kan het niet anders dan zo meer zien.

Als er nog meer is wat er in gezien kan worden, lees ik het graag, bedankt voor zover.

Catja

Gabriëlla

Hoi Catja,

Wát een openhartigheid jegens mij! Ik vind dit al een sterk punt van je, koester dit zou ik zo zeggen!

Lange tijd (tien jaar, Zwaarden 10 ;)) heb jij je door die familie laten aanpraten dat jij slap en waardeloos bent omdat je niet meedraait in die maatschappij! Zeer symbolisch dat jij deze extra kaart hebt getrokken als antwoord op de vraag wat wel bij De Hogepriesteres. Zwaarden 10 symboliseert ook nog eens de steken (onder water) die je zowel van hen als mensen in je omgeving hebt gehad.
Ik denk echter, dat jij al veel eerder in een dergelijk keurslijf gepropt bent. Corrigeer me alsjeblieft als ik het fout heb hoor! Maar ik denk dat jij een opvoeding hebt gehad waarbij geld en status op een zeer dominante manier de boventoon voerde. Er werd niet gekeken naar wie jij werkelijk bent maar naar wat je kunt presteren. En dan het liefst een baan waarin je in een pak moet.
Mensen die niet aan die verwachtingen voldoen waren in de ogen van jouw ouders dom en/of slap. Dit haal ik dan weer uit de Koningin van Pentagrammen.

Wat jouw ouders hebben verzuimd en jij eerst ook, ga je nu dubbel en dwars inhalen door dat gedegen zelfonderzoek waar ik dus in mijn vorige mail over schreef.

Status en aanzien hoeven van jou dus niet zo maar wat dan wel, dat is de vraag. Ik denk dat het raadzaam is (zie de Hogepriesteres bij wat niet belangrijk is) om te stoppen om die statusgevoelige mensen te begrijpen. Om hun maar even zo'n naam te geven om het principe duidelijker te maken.
Want waarschijnlijk zul je het nooit helemaal begrijpen omdat jij dat totaal niet bent. Je wilt dingen gaan doen maar ook mensen ontmoeten die bij je passen! Het is voor jou niet voorbestemd om "het" te maken, jouw voorbestemming is anders. Mensen die met hang naar status hebben een ander stuk karma uit te werken dan jij. Kortweg gezegd moeten jullie je niet meer met elkaar bemoeien.

Je wordt nu geleid om naar je eigenlijke bestemming te gaan!! Dit wordt denk ik een hele belangrijke fase voor je!! Ik krijg ineens het gevoel dat er op een gegeven moment allerlei nieuws op je pad komt! Luister heel goed naar je dromen en gevoelens!! Deze kunnen hele belangrijke boodschappen voor je hebben.
STAP UIT dat keurslijf waar je jezelf lange tijd in hebt laten zitten en je zult zien hoe mooi het leven voor je kan zijn! Ik wed dat je sterker bent dan je denkt!

Liefs,

GABRIELLA

catja

Bedankt weer voor je reactie,

Nee, aan mijn ouders heeft het niet gelegen, het waren goede mensen(zijn al geruime tijd overleden).
Gekke is dat je pas later inziet hoe goed ze eigenlijk waren. Want ja, als je opgroeit in een familie denk je als kind dat het overal zo gaat. Zo heb ik ook achteraf moeten concluderen dat er geen greintje valsheid in mijn ouders heeft gezeten! Maar ontdekte dat pas later toen ik inzag en meemaakte! hoeveel valse mensen er eigenlijk rondlopen! In ieder geval kwam ik ze onophoudelijk tegen. Natuurlijk hadden ze ook wel hun fouten, zoals dat ik eigenlijk nooit echt heb gesproken met ze en ik wilde hen zelf  ook nooit belasten met mijn sores, dus ja, ook niet helemaal zoals het hoort natuurlijk!

Waar het nu voor mij echt omgaat is, ik maak tot op de dag van vandaag vreemde dingen mee, en daarom die wens te kunnen doorgronden hoe mijn spiritualiteit er feitelijk voor staat.(Van hogerhand wordt iets van mijn verlangd, dat ik doorgroei in mijn spiritualiteit of i.d.) en dan met name dat ik telkens toch weer een fout maak, vandaar mijn interesse in de 2e kaart hogepriesteres ;) omdat ik nog steeds tot op de dag van vandaag teruggefloten wordt.
Maar zoiets is ook niet gemakkelijk te verklaren aan andere mensen.
Ik wil mezelf behoeden om nog meer fouten te maken in mijn leven. De meerdere keren kwamen zo hard aan, dat het werkelijk leek op doodgaan, zodat ik meerdere doodervaringen heb meegemaakt. (ik zie wel in dat dit heftig overkomt maar het is wel de waarheid en misschien nodig voor uitleg aan diegenen die me willen helpen)
Met als gevolg dat ik me steeds meer teruggetrokken heb, wat normaliter niet oké zou zijn, maar ja in mijn leven misschien wel en moet ik dit eens gaan aanvaarden.
Dat het gewoonweg anders ligt bij mij en niet moet vergelijken hoe andere mensen leven.

Ik heb bij de 3e kaart de zegewagen ook 2 extra kaarten getrokken, 1 wel = bekers 2, 1 niet = pentakels 8.
Ook bij de 4e kaart de hogepriester, wat wel: wereld, en wat niet: maan.

Misschien ook wel goed om te melden, bij het schudden van de kaarten (helemaal in het begin van de legging de volgende stap) viel de wereld er uit, ik heb me laten vertellen dat zo'n kaart dan ook wat zegt.

mochten er nog ideeën van jullie kant komen lees ik het graag,

groet
catja

Gabriëlla

Hoi Catja,

Dat je jezelf niet hoeft te vergelijken met andere mensen is dus alvast een inzicht die De Hogepriesteres aan je heeft geopenbaard. Zoals je nu bij Pentakels 8 ook kunt zien, is (meer/weer) werken op dit moment geen optie voor je. Kelken 2 betekent naar mijn gevoel dat je dit gegeven moet gaan leren accepteren. Weer jezelf leren nemen zoals je bent, dat er voor jou nu eenmaal een andere weg is voorbestemd dan de rest van je omgeving. Ik weet niet of je je bezighoudt met astrologie maar de Zwarte Maan (het teken waarvan de maan het verst is verwijderd) in een horoscoop geeft hier meer inzicht in.
Ik denk te snappen wat jij met die gevoelens van doodgaan bedoelt. Er zijn stukjes in jezelf kapot gegaan die momenteel om genezing vragen (De Wereld) en ook hier verwijst De Hogepriesteres naar. Kelken 2 benadrukt dit nog eens extra. Kelken 2 geeft zeer goede genezingsmogelijkheden aan en is gelinkt aan de Hogepriesteres. Je zit nu in een fase van thuiskomen bij jezelf. Zolang dit nog niet voldoende gebeurd is zul je door de Hogepriesteres teruggefloten worden.
Let trouwens ook extra goed op je dromen!! Deze kunnen zeer belangrijke aanwijzingen bevatten!

Mede in het kader van jouw ouders, snap ik waarom de Maan op de niet plaats ligt. Je hebt in feite lange tijd de eerlijke gezichten van jouw ouders in andere mensen gezien, niet te weten dat die mensen beduidend anders waren dan zij. De Maan 'maant' je om die fout niet meer te maken. Zo ja, dan word je door de Hogepriesteres teruggefloten!
Gelet op de zeer spontane manier waarop De Wereld uit het deck vloog toen je de kaarten begon te schudden, zegt mij dat je in een mega proces van genezing bent belandt. Ook dat je nog eens op een positieve manier raar zult opkijken van wat je allemaal in je hebt naarmate dit proces zijn voltooiing nadert.

Mag ik overigens aan je vragen wie jou dan in dat keurslijf gepropt hebben als het je ouders niet zijn?

Liefs,
GABRIELLA

catja

Hallo Gabriella,

Fijn dat je zover met me mee hebt gedacht.

Waar het om draait is, dat ik een aantal jaar bezig ben met mijn TAO, mijn weg, te volgen.
Het is af en toe frustrerend omdat ik maar heel weinig kan doen.
Als ik de I Tjing raadpleeg komt ook regelmatig naar buiten dat ik de weg stap voor stap moet doen en niet een stap overslaan. hexagram 46

Maar het is een hele langzame weg, hex. 53, ik weet niet of je hierin thuis bent.?

Bijvoorbeeld zonet kreeg ik hexagram 2(volgzaam) dat is wat ik moet zijn, volgen van de hemelse wil. En dat houdt in mijn geval in heel langzaam stap voor stap, niets plannen e.d.
Dat is best lastig want ik lijk helemaal stil te staan voor al geruime tijd.

Die familie die me dit 'aandeed' doet niet eens zoveel ter zake, dat is 'gewoon' 1 van de vele verkeerde wegen die ik zelf heb bewandeld door me met hen in te laten. (schoonfamilie, maar doordat ik een zoon heb ben ik ook lang na de scheiding doorgegaan met ze, voor mijn zoon want het is zijn familie ook.
Bovendien wist ik dit nog niet van mijn TAO moeten volgen. Dat is allemaal veel later aan te pas gekomen, mijn zoon is nu al 31! :)

Begrijp je me? Het is lastig om goed uit te leggen.

Bedankt
Catja

Geert

Hier mijn kleine bescheiden bijdrage aan het duiden van de kaart: "wat nu niet belangrijk is".
Of zoals ik dat zie, "wat je zelfs niet zou moeten doen".
De kaart is hier de Hoge Priesteres.
Het is een 2-kaart en kan dus gaan over dualiteit of twijfel.
(Laat de boeken nog even dicht).
Ik ga de kaart bestuderen. Wat wil deze kaart mij vertellen.

Uitgaande van de RW-Kaart.
De dame op de kaart zit vóór een sluier. Het boek met wijsheid houdt ze gedeeltelijk verborgen onder haar kleed. (Ze laat niet al haar wijsheid zien). Haar kleed wordt vloeibaar en lijkt over te gaan in water. (Ze laat haar wijsheid/spiritualiteit vrijelijk stromen). Achter de sluier is een groot meer zichtbaar. (De bron van innerlijke wijsheid).

De relatie met de positie, wat je niet zou moeten doen. Ga niet vóór je sluier zitten.
Jouw spiritualiteit hoeft niet te groeien die is er al. Maar is aan het zicht ontrokken door een sluier.
Met andere woorden, onderzoek je sluier en probeer deze te verwijderen.
Wat je ook niet moet doen is twijfelen aan je spiritualiteit (de 2-kaart).

Als dat meer vragen oproept dan het antwoorden oplevert, dan is dat alleen maar gunstig.
Je kunt ook altijd kaarten bijleggen met de vraag "wat helpt mij hierbij".

Tot  zover mijn kleine bijdrage waarin ik laat zien hoe ik de kaarten bekijk. Een soort van tipje van mijn sluier.  ;) .

Hexagram 2 zegt mij: "afwachten tot je het kan ontvangen".
Daarop doordenkend: "verwacht helemaal niets om het te kunnen ontvangen".
Verwacht niets en wees denkbaar voor alles.
Heb geduld, lijkt dit hexagram mij ook te vertellen.

catja

Heel veel dank Geert, momenteel zit ik in een soort impasse, maar ik wil je in ieder geval bedanken voor je bijdrage.

Vanochtend vroeg had ik een uitgebreid idee over wat je schreef maar om de een of andere reden kon ik het niet verzenden.
Althans ik drukte wel degelijk op verzenden maar het gebeurde niet! rara, ik kan er ook niets aan doen.

Dat overkomt me weleens, ook weer zo'n terugfluiten, zeg maar.

Wellicht kom ik er later nog op terug, beiden nogmaals bedankt, Gabriella en Geert :)

liefs
catja

dameblanche

bij deze legging zie ik 3 kaarten van de grote arcana, dus op zich is het belangrijk voor je om een weg in te willen gaan slaan.
de zwaarden aas geeft al aan dat je steeds meer inzichten krijgt of ook wil krijgen in het hoe en waarom.
je wil een ferme streep zetten onder je verleden en gaat nu op zoek naar de weg, die duidelijk ergens toe leidt.
wat eigenlijk van groot belang is dat je je goed kunt inleven in een ander en er ook op de juiste manier mee om te kunnen gaan.
het gehele paranormale gebeuren is gebaseerd op empatische gevoelens.
waar je vooral op zult moeten gaan letten is dat je een grote sprong voorwaarts gaat, maar soms wil je te snel. kijk eerst even rustig rond, bekijk op je gemak waar toe je je aangetrokken voelt, voor de een zijn dat edelstenen, de ander doet wat aan pendelen, weer een ander neemt als hulpmiddel kaarten.
het is een waldolala, durf gerust wat hulp te vragen, je kunt klaarstaan voor anderen, anderen ook helpen, daar leer je juist ontzettend veel van.
het is een proces wat ook leeftijdsgebonden is.

over het algemeen zien we dat we ons zelf gaan afvragen hoe en waar we staan in het leven rond ons veertigste jaar, we richten ons dan niet meer zozeer op anderen, meer op onszelf.
blijf goed openstaan voor je eigen leerproces, je hebt hier zelf enorm veel aan.
later zul je ontdekken dat niet op alle vragen antwoord gegeven kan worden.
het gaat erom dat je je eigen intuitie gaat ontwikkelen en deze ook goed weet te gebruiken.

succes!!!