legging over liefde

Gestart door Meis, september 21, 2015, 16:08:27 PM

Meis

Ik ben gek op iemand waar ik nu al een tijdje mee date, hij heeft gevraagd om tijd en deze heb ik ook gegeven. Hij zit met een ex waar hij nog een wond van heeft die hij wil laten helen. Hij weet niet goed of hij eerst dat moet afsluiten en dan met mij of dat hij het tijdens relatie met mij kan laten helen dmv vertrouwen. Ik zit een beetje vast kan iemand een legging voor mij leggen, hoe nu verder?

Gabriëlla

Hoi Meis,

Als ik me niet vergis, heb ik voor deze vraag al eens een legging voor je gedaan. Op de vraag hoe nu verder antwoordde ik dat je een keus voor jezelf moest maken, indien hij na een half jaar nog niet echt over de brug kwam. Blijkbaar is de situatie tussen jou en hem nog steeds hetzelfde.

Is je vraag echt hoe nu verder? Of is er wat anders?

GABRIELLA

Gabriëlla

Meis,

Zie de legging van afgelopen 25 juli dit jaar!

GABRIELLA

Geert

Hallo Meis,

Jouw wanhoop is hier te voelen. En wat ik aanstonds ga schrijven zal je misschien best wel pijn doen.
Maar, dat moet dan meer even. Ik heb daar geen kaarten voor nodig.

Ik schrijf dit als man. Want dat ben ik. Leer mij mannen kennen.

Ga nooit in zee met gebonden mannen. Je trekt gegarandeerd aan het kortste eind.
De kans dat hij echt 100% voor jou gaat kiezen is bijzonder klein.
Heel waarschijnlijk gebruikt hij jou om zijn huwelijk te redden.

Wat je tegen hem kunt zeggen is: "kom maar terug als je 100% vrij bent, en anders blijf maar weg."
Met een gebonden man kun je geen hartverbinding aangaan.

En tegen gebonden mannen, die "relaties" aangaan, zou ik willen zeggen: 
hebben jullie wel door wat voor een enorm spoor van verdriet jullie achter je laten?

Zie je het voor je Meis? De feestdagen zit JIJ alleen thuis. Kerst, oud en nieuw.
Op 2 januari staat 'ie met bloemen op de stoep om je nieuwjaar te wensen. Voel je de eenzaamheid?
Zijn verjaardag viert hij thuis wat niet jouw thuis is. Voel je het? Voel het.

Je vraagt je af hoe nu verder? Heb ik een tegenvraag voor je,
Wat ga je doen met je leven: Geef je het weg, of ga je het leven?

Mannen die dit doen, die houden niet echt van je. Ze gebruiken je.

Harde woorden denk ik. Sorry daarvoor.

Ik wens je heel veel sterkte en ook veel wijsheid. Moet er nog kaartjes komen? dan kan ik die wel leggen.

Groetjes,
Geert.

Meis

Klopt Gabriella ik heb wel het idee dat we stappen hebben gemaakt, en aan ene kant heb ik het gevoel dat het goed komt omdat hij er nu ook veel mee bezig is en meer communiceert, maar ik zit zelf vast en weet het even niet.

Voor geert ik waardeer je mening absoluut, soms zijn de harde woorden goed.  Maar ik wil even wat rechtzetten hij is niet gebonden. Hij is single.

Geert

Je schrijft: ..."Hij zit met een ex waar hij nog een wond van heeft die hij wil laten helen"...
Dan is hij in mijn ogen nog gebonden. Dan is zijn hart nog niet vrij voor jou.

Geert

Drie kaarten voor je gelegd (Thoth Tarot):

1. Jullie relatie samen:  Staven vier
2. Hoe jij er nu staat: Zwaarden negen
3. Wat de toekomst jou brengt: Staven Aas

In Staven Vier lees ik dat het tussen jullie wel goed zit. Aanvullend en in harmonie.
Er is ook één maar, jij sluit erg veel compromissen, je cijfert jezelf teveel weg.
Waar leidt dat toe, dat leidt naar Zwaarden Negen.
Het kan je ook wat angstig maken. Je maakt je zorgen en het duurt allemaal te lang.
Je geduld raakt op en de bron droogt op. (Er liggen geen bekers).
Er is ook een teveel aan denken, die zetten zich vast als emoties. Dat is niet goed.

De geest van deze legging is 14 (XIV). Overwin je tegenstrijdigheden.
Denk er niet te licht over en vraag jezelf stevig af of je wel onderdeel wilt zijn van zijn probleem.
Wik en weeg.

Vertel hem over jouw angsten en verdriet. En over jouw onzekerheden.
Hij mag ook met jou rekening houden.

Ik blijf erbij dat hij niet vrij is zolang hij bezig is met de wond van zijn ex.
Wat je aandacht geeft dat groeit.

Jij mag er best wel wat steviger in gaan staan.

Bereid je voor op een feestje, Staven Aas. Een vurig nieuw begin. Een soort van herstart.
Misschien wil die kaart zeggen: "ga even helemaal van elkaar af, los de problemen op en kom weer bij elkaar".

Meis

Ik heb een gesprek met hem gehad en gezegd dat ik even wat afstand wil, zodat ik mijzelf wat ruimte geef en niet wegcijfert. Heb hem wel gezegd dat ik hoop dat hij in de tijd aan zijn 'issues' gaat werken. Ik hoop dat dit een goede stap is.

Gabriëlla

@Geert,
Zowel mannen als vrouwen die een buitenechtelijke relatie aangaan, kunnen een andere en/of vaste partner daar pijn mee doen!! De vrije persoon trekt altijd aan het kortste eind!! Het is bekend dat alle mensen die een buitenechtelijke relatie hebben, er maar liefst tachtig procent belooft om bij de vaste partner weg te gaan. Maar slechts anderhalf procent doet dat werkelijk. Dat percentage wat de daad bij het woord voegt ligt schrikbarend laag. M.a.w: dit is dus NIET typisch een mannenprobleem!
Jij schrijft dat zijn hart nog niet bij haar ligt als hij nog een wond van zijn ex heeft. Daar kan ik mij volledig bij aansluiten!! Ik voelt voor mij sowieso heel raar aan dat hij haar die vragen stelt :-\ ???

@Meis,
Staven 4/Zwaarden 9 vormen samen 13. Staven Aas daarbij als toekomstkaart, zie ik een hele mooie toekomst voor jou maar ik vraag me af of dat met deze man is. Getal 13 (De Dood) kan nu nog twee kanten op gaan. Dit door een plotseling moment, vaak weet je achteraf niet meer wanneer en waar je voor het eerst tot een besef kwam.
Als Geert stelt dat jij je moet afvragen of jij wel onderdeel van zijn probleem wilt zijn, raakt hij daarmee een zeer belangrijk issue!! Zoals ik al eerder schreef: je hebt hier al eens eerder over geschreven en ik vind dat het allemaal wel wat lang duurt maar dat ligt natuurlijk aan mij.
Weliswaar is hij single maar ik krijg desalniettemin een raar gevoel bij hem, kan er de vinger niet op leggen. Wik en weeg dus!!

GABRIELLA

Meis

Dank je Gabrielle voor je reactie, door wat jij aangeeft heb ik daarom ook gezegd dat ik even een tijdje afstand doe om voor mijzelf helder te krijgen wat ik wil en niet wat hij wilt. Doordat jij er een raar gevoel bij krijgt word ik daar beetje onzeker over. Watvoor gevoel is dat dat je erbij krijg? Ik heb namelijk zelf wel het gevoel dat hij eerlijk is?

Gabriëlla

Hey Meis,

In het begin schrijf jij: hij weet niet zo goed of hij eerst zijn wond (die dus door zijn ex is toegebracht) moet helen en dan met jou verder moet of dat hij die wond in zijn relatie met jou kan laten helen.
Uit ervaring weet ik dat als je een geestelijke wond van dergelijke proporties hebt, het moeilijk(er) is om weer een nieuwe relatie aan te gaan. Bovendien was hij een paar maanden geleden ook al bezig met die wond helen maar schijnbaar zit daar geen tot weinig schot in?!
Weet je Meis, ik weet niet of het klopt wat ik nu voel maar ik vraag me af of hij emotioneel gezien die keus wel wil maken. Mocht dat inderdaad het geval zijn, dan vraag ik mij af waarom niet. Is het eigenlijk wel een wond of is het iets anders?

Het lijkt me raadzaam om dat toch eens ter sprake te brengen. Officieel is hij dan wel vrijgezel maar emotioneel gezien schijnbaar nog niet en dan moet ik ook weer denken aan hetgeen Geert heeft geschreven.

Wik en weeg en neem dan een besluit wat je doet.

GABRIELLA

Meis

Het is denk ik de wond van het vreemdgaan en de vertrouwen die geschaad is, maar ze hebben ook een tijd lange vriendschap gehad voor de relatie. Daarbij komt dat ze nog een huis hebben waar hij nog geen afstand van kan doen vanwege schulden die dan komen en de hele verhouding tussen de vrienden veranderd bij hen, ik denk dat hij daar moeite mee heb.  Maar wat je zegt en Geert zegt daar moet ik inderdaad mee aan de slag. Wik en weeg en dan besluiten.

Gabriëlla

Ik wens je heel veel sterkte Meis!!

Geert

Meis, dank je wel voor het gestelde vertrouwen, het is erg moedig van je om je zo kwetsbaar op te stellen.
Ik wens jou ook veel sterkte en wijsheid.

Meis

Dank je beide voor het reageren en de energie die jullie er in steken.