Begrijp dit niet goed

Gestart door Samira, september 17, 2015, 01:30:21 AM

Samira

beste lezer(s),

Vandaag een Keltisch Kruis gelegd, met als vraag: "Waarom raakt mij dit zo?" (over een stukgelopen relatie), ik dacht indertijd dat dit was, wat ik wou...of althans, dat het goed was zo, had er niet zo een 'last' van...

Krijg ik de volgende kaarten die ik niet goed kan plaatsen:

1. Staven Acht

2. De Zon

3. De Hogepriesteres

4. Zwaarden Tien

5. Kelken Vier

6. Kelken Zeven

7. Staven Ridder

8. Kracht

9. De Keizer

10. Kelken Aas

Ik moet toegeven dat ik sommige kaarten beter kan plaatsten dan de andere, zoals Zwaarden Tien op 4 en Kelken Vier op 5. Ik worstel heel erg met deze legging en de interpretatie ervan.

Hulp is daarom zeer welkom, Groet van Sam

Gabriëlla

Hoi Samira,

Mij viel ook Zwaarden 10 meteen op. Ik begrijp uit je vraag dat je nu spijt hebt van een stukgelopen relatie. In het (verre) verleden dat je dat dit goed was zo, wat nu schijnbaar niet meer zo is.
Zwaarden 10 geeft mij het gevoel dat die toenmalige beslissing van jou niet zozeer met die relatie te maken had maar meer met jouw algemene gevoelens van (diepe) onvrede. Ik heb het gevoel dat je naar iets verlangt wat maar niet komt maar dit wel in een partner hoopt te vinden. En als je dat dan niet vindt, dat je het dan uitmaakt.
Wat wil je dolgraag hebben of zijn wat maar niet komt of lukt?

Nu link ik Staven 8 aan Kracht. De Zon ligt daar gekruist overheen. Dit geeft mij ook het gevoel dat jij je nogal eens overheerst en/of onvrij kan voelen. Dit zonder dat je dat gelijk kunt verklaren.
Weliswaar geeft Staven Ridder bereidheid tot binden aan maar deze ridder is desalniettemin afkering van teveel verantwoordelijkheid. Zijn grens is hierin snel bereikt. Vind je dat mannen snel en/of veel van je eisen en zo ja, waar komt dat door? Waar komen die eventuele gevoelens van onvrijheid/beklemming vandaan?

De Hogepriesteres geeft mij het gevoel dat je aangaande relaties eerst zelf een bewustwordingsproces(je) ondergaat. Voor mij voelt dat als een noodzaak, daar anders het gevaar voor meer teleurstellingen op dit vlak op de loer ligt. Kelken 4 zegt mij namelijk dat er sprake is van emotionele stagnatie, waardoor je moeilijk contact met jezelf maakt en daardoor ook met je omgeving (De Keizer).

Kelken 7/Kelken Aas geeft een zéér mooie toekomstige liefde aan maar dit is een ander type en/of soort relatie dan je verwacht! Het blijft aan jou of je dat accepteert of niet.

GABRIELLA