koppeling kaarten

Gestart door E, augustus 26, 2015, 09:47:44 AM

Geert

Relaties dat valt niet mee.
Als liefde verdriet doet, of verwordt tot alleen zijn, of eenzaamheid meebrengt, kan het dan wel liefde zijn?
Aan de andere kant, welke les leer je hier uit? en (handig bij de tarot) het vergroot je invoelingsvermogen.

Hoe is het nu met je? Hangen er nog veel emoties om je heen?
Hoe dan ook, ik wens je heel veel sterkte en wijsheid. 
Die ster ligt er niet voor niks, dat is lichtpuntje voor jouw toekomst.

Terug naar de tarot. Ik denk dat jij daar goed in bent.
Je mag voor mij de kaarten leggen en duiden.
Daar zou ik alle vertrouwen in hebben.

Ik heb nog een legging voor relaties die een pauze inlassen:
Dat zijn vijf kaarten, die kun je gewoon onder elkaar leggen.

1. Wat ga ik doen tijdens deze pauze?
2. Hoe blijf ik krachtig tijdens deze pauze?
3. Waarom overkomt mij dit?
4. Van wie, of wat, of hoe, kan ik steun verwachten?
5. Welke wijze les heb ik hieruit te leren?

Dit zijn vijf kaarten. Achter elke kaart kun je een andere leggen.
Die andere vijf kaarten leg je met de vraag, wat helpt mij hierbij?

Kaarten die je niet meteen kunt duiden, kunnen ineens tot leven komen als je drie weken verder bent.

E

Maar relaties zonder verdriet en downs zijn denk ik ook niet altijd echte liefde... waar die grens ligt voor iemand, en opgeven/afscheid nemen is nooit makkelijk natuurlijk!
Alhoewel mijn kaarten toch positief en liefdevol zijn denk ik.

Moest er nog iemand zijn die iets anders of meer ziet of kan duiden heel graag natuurlijk!

Met het volledige deck veronderstel ik? ;-)
ga ik zeker proberen! je hoort nog van me ;-)

E

het resultaat van de legging:
1) zwaarden schildknaap
2)pentakels 6
3)de dood
4) de maan
5)bekers 2

Zwaarden schildknaap wijst op een onrust maar ook het op denkvermogen en de kans/moment om dingen op te helderen.
Steun en kracht kan ik putten in mijn omgeving die hulp aanbieden en te vertrouwen op mijn intuïtie, dat je ook krijgt wat je verdient. (pentakels 6 en de maan)
Waarom mij dit overkomt: om iets te veranderen/een nieuwe start te kunnen maken.
De les is dat ik moet vasthouden aan mij gevoel en het volgen van mijn hart. Ook spreekt bekers 2 voor liefde, gevoelens en verbondenheid, een 'nieuwe" liefde..

Als ik kijk naar de voorbij leggingen ziet de toekomst een harmonie, nieuwe romance/verbintenis, gelet op de vraagstelling denk ik dus te kunnen afleiden dat we er samen wel uit komen en dat ik vertrouwen moet hebben.
Alhoewel ik dit zelf gevoelsmatig nu ni echt volg  :-\

Geert

Twee staat voor dualiteit en ook voor samengaan. (en nog een paar andere trefwoorden).
Bekers staat voor gevoelens, emoties, hart- en zielzaken.
Bekers 2 zou kunnen betekenen: "het niet samengaan van karakters."
Dat wat emotioneel niet past kun je beter niet samenbrengen. Dat zou de les kunnen zijn.

E

Zo had ik hem nog gezien..
Blijft moeilijk zo voor jezelf leggen en dan de verbanden leggen!
Je kan ook niet zomaar voor iemand anders gaan leggen, dus die oefening blijft ook wel een beetje ..

Geert

Past "Bekers Twee" met deze uitleg beter voor je?

Je vertelt dat je het moeilijk vindt. Maar toch...
Weet je, het zit in de vraag die moet goed zijn en niet te beantwoorden met een ja of nee.
Daar begint het mee. In een goede vraag zit het antwoord verscholen.

Hoera, er is hulp, in de vorm legpratronen.
Je kunt met een legpatroon jouw situatie of die van de vraagsteller visualiseren.
Of gaan omschrijven zonder er een vraag van te maken.
Vervolgens kies je een legpatroon die bij de situatie past, die bestudeer je goed.
In een legpatroon zitten vragen die je op jouw situatie los kunt laten.
Die legpatronen zelf maken valt niet mee, maar gelukkig hebben we internet.
Om te beginnen deze: http://tarotstapvoorstap.nl/tarot-kaart-leggen/
Met dank aan: Nelly van der Werff.

Wat het duiden van de kaarten betreft: kaarten hebben twee kanten.
Een yin en yang. Of rechtop of omgekeerd.
Als de duiding voor rechtop niet goed voelt, dan kies je omgekeerd. Of andersom.

Verder, geef aandacht aan het eerste gevoel dat je hebt bij het draaien van de kaart.
Vooral als dat in stilte tot je komt.

Duidt de nummerkaarten op hun getal en kleur (vuur,lucht,water,aarde).
Op deze website: http://www.tijdgeest.eu/orakels/tarotkaarten
vind je informatie over getalsleer en de kleuren van de kaarten.
Helemaal naar onderen scrollen.
Op deze manier de kaarten duiden (vind ik) is stukken makkelijker.

En ook, in dit forum heb je aardig wat duidingen die je kunt bestuderen.

Ik wens je heel veel succes en een mooie toekomst met de tarot. Jij kunt het.

E

hmm, 'passen'
Neen, het geeft een ander perspectief, een andere toekomstmogelijkheid.
Ik krijg hem nog niet helemaal gerijmd met bv. de ster(en keizer-bekers 3)uit de vorige legging. Ik zie en weet ookwel dat er uiteindelijk opheldering komt, al is het niet met deze jongen. Maar ergens zit er nog wel die lichte hoop..

Die leggingen was ik nog niet tegengekomen!
In de boeken die ik had zijn de leggingen beperkt en vaak ook met een onderscheid tussen de grote/kleine arcana om het 'makkelijker' te maken.

Danku! :-)

Geert

Je schrijft dat je het nog niet helemaal gerijmd krijgt met de Ster en de Keizer.
Hieronder mijn duiding voor deze kaarten.

Toekomst:
3) de ster
6) de keizer
g) bekers drie
h) munten negen
i) staven vier

De Ster geeft je in elk geval uitzicht op een veelbelovende toekomst. Maar De Ster waarschuwt ook voor teveel verwachtingen  waardoor je het hoopvolle misloopt. Met andere woorden blijf wel realistisch. De toekomst maak je zelf daar moet je zelf actief aan werken. Wat je aandacht geeft dat groeit. Dat laatste, vanaf realistisch, is denk ik wat de Keizer jou te vertellen heeft. Het is een man met gezag, zonder direct zijn macht uit te oefenen. Omdat de Keizer dat vertelt zit er toch wel wat autoriteit achter en zou je er ontzag voor moeten hebben.

Met Bekers Drie zou ik gewoon heel erg blij worden, met in gedachte wat de De Ster en De Keizer je te vertellen hebben. Met andere woorden, maak je plannen en herhaal niet de fouten uit je verleden. Plannen hebben alleen zin als je ze ook uitvoert. Als je geluk plant in je leven (Bekers Drie) en je geeft het aandacht en je werkt er actief aan, dan vergroot je je kans om het ook tegen te komen. Dat is ook wat Munten Negen je te vertellen heeft, vertrouw op je eigen geluk. Heb daarbij een flinke dosis zelfvertrouwen weet Staven Vier daar nog aan toe te voegen.