Hey Gabriëlla,
Ik denk zeker dat hij bepaalde dingen bij mij zoekt die hij niet in zichzelf kan vinden. Bijvoorbeeld emotionele openheid. Ik weet wel dat hij heel gevoelig IS, maar over emoties praten, is wat anders.
Hij kan enorm emotioneel ZIJN. Ik heb een man nog nooit zo veel zien huilen. Daar heeft hij kennelijk weinig moeite mee, maar ik denk ook dat hij zich bij mij veilig voelde om dit te laten zien.
Over dat vernederen... Dat heeft hij naar mij wel enigszins gedaan ja. Ik weet niet hoe hij naar anderen is, maar de weinige keren dat ik in gezelschap was met hem erbij, gedraagt hij zich op het timide af. Rustig, afwachtend en beleefd. Maar hij is een man met een klein hartje hoor. En met kinderen is hij uiterst voorzichtig en begaan. Waarschijnlijk omdat hij nog zo goed kan voelen hoe het was om zelf kind te zijn. Ik denk niet dat hij kinderen ooit zal kleineren, zeker niet. Vrouwen hooguit ja... daar heeft hij kennelijk een appeltje mee te schillen. Hij heeft denk ik vooral met zijn moeder nog een appeltje te schillen...
Jeetje... we gaan wel lekker de psycho-analyse in zo he?!

Maar even iets anders: ik las toevallig dat jij aan wicca doet op het forum (of hoe zeg je dat).
Sinds kort ben ik heel erg geïnteresseerd geraakt in paganisme en heb ik een aantal rituelen uitgevoerd (alleen). Ik voel me er erg goed bij en ik heb het idee dat ik 'thuis kom' in iets ouds wat altijd al in me aanwezig was. Voor mij voelt het eigenlijk heel natuurlijk.
Ik ken alleen uit mijn directe omgeving geen andere paganisten. Mijn tante enigszins, al noemt ze zich niet zo, ze IS gewoon wicca

en de beste vriend van mijn ex is hogepriester meen ik, die heel actief is met allerlei zaken daaromtrent, maar die heb ik dus nooit ontmoet.
Nou heb ik niet een hele concrete vraag, besef ik me nu, maar misschien kun je me iets aanraden, als beginneling. Een goed boek, een lezing, waar ik belangrijke informatie kan vinden.
Als je dat zou willen hoor... vind dat je al zoveel voor me doet hier op het forum!
Voel je niet verplicht oid. Ik ben gewoon nieuwsgierig.
Liefs,
Moon