Auteur Topic: Dit Keltisch kruis... enige verwarring  (gelezen 8521 keer)

Gabriëlla

• Master lid
Re: Dit Keltisch kruis... enige verwarring
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2015, 16:20:42 pm »
Hoi Moon!

Je schiet zelf recht in je eigen roos met dit bericht! Zéér goed dat je daar niet op hebt gereageerd!! Hij is je ZEER ZEKER aan het testen!! Hij neemt je niet serieus, wil bij jou een reactie uitlokken en de verantwoordelijkheid bij jou neerleggen!! Hij weet dus donders goed waar hij mee bezig is.

Hou er rekening mee dat hij nog wel vaker dit soort berichtjes stuurt. Ik heb de gevoelsmatige zekerheid dat zijn reacties heftiger worden naarmate hij meer en meer merkt dat jij niet op hem reageert. Maar.....doe een beroep op je hernieuwde zelfvertrouwen :) Hoe heftig zijn reacties op een gegeven moment ook moge worden: niet reageren!! Op een gegeven moment ziet hij zelf ook wel in dat je echt niet meer wilt en dan stopt hij vanzelf al duurt het lang :P

Ga zeker verder!! Je kunt het!!

Lief dat je laat weten hoe het met je gaat, ik hoop nog eens van je te horen.

Liefs,

GABRIELLA

Moon77

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2015, 17:14:20 pm »

Mijn God, wat ben ik dan naïef geweest al die tijd. Gedacht dat hij het serieus met me meende...
Maar ik ben blij dat ik het nu tenminste weet!

Dank je wel voor je steun! Lief van je!

Liefs,

Moon

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2015, 21:05:33 pm »
Troost je Moon. Je bent zeker niet de enige en op zeker dat hij mensen nog wel harder belazerd heeft dan jij!

Ik lees je nog!

GABRIELLA

Moon77

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #18 Gepost op: september 03, 2015, 19:21:28 pm »

Hoi Gabriella,

Pfff... het valt niet mee. ik heb het idee dat ik het nu al flink te verduren krijg qua eenzaamheid en me verlaten voelen :( Die laatste legging is sneller actief geworden dan ik had gedacht.
Ik heb hem gevraagd mijn reserve sleutels terug te brengen (kan hij gewoon in de brievenbus doen), wel met het verzoek daar geen weken over te doen. Maar niets. Ook geen reactie.
Ik heb sterk het idee dat hij 'vervanging' heeft gevonden en mij nu totaal links laat liggen... en dat doet pijn. Pijn omdat ik de conclusie trek dat hij ons samenzijn helemaal niet gewaardeerd heeft. Dat hij een eventuele vriendschap in de toekomst hiermee vergooit... iets wat ik nog wel 'goed' zag komen.

Ik weet even niet waar ik het zoeken moet. Voel me enorm 'weggegooid' en verlaten nu. Maar dat klopt idd ook met het Keltisch kruis wat ik legde over mijzelf. Mijn leven voelt leeg en ik zie even weinig perspectief. Ik voel voornamelijk een enorm tekort aan liefde. Liefde voor mezelf ook op dit moment. De gedachte dat dit dus echt afgelopen is, einde verhaal en zelfs geen toekomstig contact meer (want van mij uit zal het niet komen na alles wat er nu vooral de laatste maand gebeurd is), snijdt echt als een mes door mijn hart.

Ik zou willen dat hij me met rust had gelaten en nooit had gevraagd om een gesprek. Het voelt alsof hij me opzettelijk nog een trap na heeft willen geven op deze manier (al geloof ik niet dat hij zo berekenend is).

Nou ja, gaat even niet zo lekker dus, maar ik hoop dat dit een fase is die niet al te lang hoeft te duren!
Wilde het wel even delen met je.

Liefs, Moon

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #19 Gepost op: september 03, 2015, 20:05:51 pm »
Hoi Moon,

Allereerst wil ik kwijt dat ik het heel fijn vind dat jij je verhaal met mij wilt delen. Ik vind het tevens heel erg rot voor je dat je die gevoelens van leegte en weggegooid zijn hebt. Schijnbaar is hij een stuk oppervlakkiger dan je aanvankelijk dacht. Maar.....zijn uitblijvende reactie op jouw vraag om de sleutel terug te geven, zegt mij dat hij ergens toch nog wel met een dun draadje aan je vastgebonden wil blijven. Zo schat ik het tenminste in hoor. Want doordat hij niet reageert blijf jij met hem bezig! Weet dat jij hem niet onverschillig laat. Hij zal dit echter nooit aan iemand anders bekennen! Ik denk dus dat hij in zekere zin wel berekenend is! Dit is een onderdeel van die machtsuitoefening naar vrouwen.

Ik weet dat het moeilijk voor je is maar heb maar een soort van meegevoel met die vriendin! Want zij zal nog harder behandeld/belazerd worden dan jij!

Het voelt nu leeg zonder perspectief maar weet dat daar op een gegeven moment verandering in komt! Ik heb nog eens naar die laatste legging gekeken en ik denk dat er over ongeveer drie maanden nieuwigheden komen. Nog geen vaste relatie maar wel nieuwe contacten. Deze ga je verder uitbouwen tot vriendschappen, de rest komt (veel) later.

Sterkte!!!

GABRIELLA

Moon77

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #20 Gepost op: september 03, 2015, 21:33:39 pm »

Hoi Gabriëlla,

Dank je wel voor je reactie en je woorden. Dat voelt goed!
Wellicht is hij inderdaad oppervlakkiger dan ik dacht. Maar ik weet tegelijkertijd ook hoe gevoelig hij is en hij heeft me wel vaker verbaasd over wat er allemaal in hem omgaat. Maar ja... als er geen communicatie is, kan ik natuurlijk veel invullen. Ik heb in ieder geval ook het idee dat hij die sleutels (nog even) laat zitten, om eventueel weer een reactie van mij uit te lokken en geen echte afsluiting te willen.

Denk dat je gelijk hebt, dat met wie hij nu ook mogelijk is, hij zal weinig tot niets veranderd zijn, dus veel goede hoop voor hen heb ik niet. Tenzij die vrouw wellicht wat minder kwetsbaar en gevoelig is als ik...
Maar goed. Dat is mijn zaak niet meer.

Het is in ieder geval fijn om erop te vertrouwen dat het over een tijdje weer beter zal gaan. Los van de kaarten overigens... vertrouwen hebben is altijd beter :) Ik heb sterk het verlangen naar nieuwe mensen in mijn leven. In eerste instantie vriendschappen, dus dat zou zeer welkom zijn!

Ik hoop je over een tijdje te kunnen verhalen over meer positiefs in mijn leven. Dat zal ik zeker doen!

Dank je wel,

Liefs, Moon

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #21 Gepost op: september 04, 2015, 11:56:40 am »
Dank je voor je feedback Moon! Tot schrijfs!!

Liefs,

GABRIELLA

Moon77

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #22 Gepost op: september 25, 2015, 19:05:09 pm »

Hoi Gabriëlla,

Even een update, nu er iets gebeurd is... Mijn ex heeft vandaag contact met me opgenomen. Hij belde me (herkende het nummer niet). Kort gezegd komt het erop neer dat hij zijn spijt betuigd heeft en me wil zien. Hij heeft het niet met zoveel woorden gezegd, maar hij zegt klaar te zijn voor een relatie.
Je snapt dat ik nogal sceptisch hierin sta. Het is wel wat ik een tijdje geleden gehoopt had dat hij tot dit inzicht zou komen, maar ik sta er op dit moment anders in. Er is toch een hele hoop gebeurd en ik kijk anders tegen hem aan (mede hierdoor).

Met mij gaat het nu eigenlijk behoorlijk goed. Dingen komen op me af, ik voel me sterker en zelfverzekerder.
Wel heb ik afgelopen week nog heel veel moeite gehad met mijn emoties omtrent mijn ex en koste het me vreselijk veel moeite geen contact te zoeken. Maar daar was ik gisteren 'overheen'... en nu belt hij dus.

Ik weet niet zo goed wat te doen. In principe sta ik open om te praten, maar een relatie lijkt me niet erg realistisch. Dat is wel vooral mijn ratio die dan spreekt. Emotioneel ligt het wat anders.

Ik heb daarom een beslissingslegging gedaan (is die je bekend?) met de vraag of ik wel een gesprek moet aangaan en hem zien.

7 kaarten in totaal.
Thema: zwaarden 3
Dit spreekt voor: staven aas, bekers 6, staven 8
Dit spreekt tegen: staven 3, pentakels koningin, het oordeel

Ik moet erbij zeggen dat alle kaarten omgekeerd liggen(!)

Kan jij iets over deze legging zeggen? En/of wat raad je me aan?

Liefs, Moon

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #23 Gepost op: september 25, 2015, 21:17:38 pm »
Hey Moon,

Een zwaar thema joh :( Dit gaat over een beslissing op pure rationele gronden!

Opnieuw met elkaar een relatie beginnen heeft alleen zin als de toenmalige problemen zijn verdwenen. Is dat hier ook het geval?! Gelukkig heb je ook je ratio ingeschakeld zodat je hier goed over kan nadenken, mocht je dat zinvol vinden. Hoe weet hij of hij nu klaar is voor een relatie?! Is het uit met zijn vorige vriendin en zo ja, waarom? Ik heb het misschien wel mis maar ik vraag mij af of hij als persoon daadwerkelijk veranderd is. Iets in mij zegt van niet, waardoor jij straks weer met die overbekende gebakken peren zit.

Het spreekt er in ieder geval voor dat je alles langzaam met hem opbouwt en ook alles heel goed overweegt. Maar ook Bekers 6 geeft mij het gevoel dat hij niet zo heel veel is veranderd.

Ik vind Staven 3 een toekomstkaart bij uitstek en omdat deze kaart er tegen pleit, denk ik dat je uiteindelijk niet verder dan wat gesprekken met hem zult komen. Heb je voor jezelf al bepaald waar jouw grenzen liggen ten opzichte van zijn gedrag?
Pentakels Koningin zegt mij dat hij jouw (moederlijke) zorg mist maar ook dat jij zelf de behoefte hebt om (moederlijke) zorg te geven. Dit kan een hulpverleners relatie worden en uit ervaring weet ik dat dit niet lang stand houdt.
Ik denk dat jij een paar gesprekken verder met hem al wijzer wordt! Ik vraag mij af of hij open zal zijn over de ware reden.

Heb jij misschien in zijn algemeenheid een groot verlangen naar een partner en dat dit er mede de reden van is dat je nu op hem wilt ingaan?

Heel veel sterkte en kracht toegewenst,

GABRIELLA

Moon77

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #24 Gepost op: september 25, 2015, 22:05:09 pm »

Hoi Gabriëlla,

Dank voor je reactie!

Je eerste zin... exact. Daar ben ik het helemaal mee eens en ik vrees dus dat de oude problemen niet opgelost zullen zijn. Ik denk dat hij helemaal niet (zoveel) veranderd is. Dat zou een wonder zijn.
Ik denk niet dat er een vorige vriendin is geweest eerlijk gezegd, hooguit een fling of een one night stand.
Waar hij het idee vandaan heeft dat hij nu wel een relatie aan zou kunnen gaan, daar moet ik nog achter komen. Berouw en zelfinzicht lijkt hij in ieder geval wel te hebben, voor zover ik dat geloof natuurlijk. Ik ben sceptisch uiteraard.

Het klopt dat ik sterk het verlangen heb naar een partner. Maar het mag inderdaad geen hulpverlenersrelatie worden. Been there, done that en ik weet hoe onevenwichtig en scheef dat is.

Ja, ik weet heel goed waar mijn grenzen liggen. Dat is wel iets wat ik geleerd heb de afgelopen periode met hem. Er zal echt goed en grondig gepraat moeten worden in ieder geval. Ik wil vooral een hoop van hém horen, want ik weet wel waar ik sta en wat ik vind.

Het is een beslissing die ik rationeel dien te nemen denk ik. Maar dat is wellicht vreemd om te moeten doen als het om liefde gaat. Het punt is dat ik me wel heel sterk verbonden met hem voel. Op spiritueel vlak, op intellectueel vlak en op lichamelijk vlak. Maar ik denk dat dit hele verhaal staat of valt bij zijn vermogen om naar zichzelf te kijken en te werken aan zijn issues. En dat laatste... dat zijn er nogal wat(!)

Moeilijk moeilijk. Vooral om onderscheid te maken tussen oude pijn en daaruit voortvloeiende patronen en de realiteit. Eén ding is zeker: ik wil mezelf geen onnodige pijn meer doen en mezelf niet meer verliezen!

Ik wens mijzelf ook veel kracht toe, dat zal ik nodig hebben!

Liefs, Moon

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #25 Gepost op: september 26, 2015, 00:19:30 am »
Hoi Moon (shine :))

Ik vind het heel goed van je dat je jezelf niet meer onnodig pijn wilt doen want Zwaarden 3 (pijnlijk afscheid tegen het gevoel in) voelde voor mij wel zo.
Ik denk dat het ook moeilijk voor je is omdat deze relatie een vreemde mengeling is van je heel vertrouwd met hem voelen en tegelijkertijd ook heel vreemd. Je voelt je verbonden met hem maar tegelijkertijd ook ergens weer niet. Het is meer dan vriendschap maar eigenlijk te weinig voor een relatie. Klopt dit?

Ik heb het gevoel dat eerlijkheid in zijn algemeenheid nogal eens problematisch is voor hem. In hoeverre wil jij daarin meegaan? Vooral naar jezelf kijken wordt dan moeilijk! Vooral als de bijbehorende problemen niet opgelost worden.
Ik weet eerlijk gezegd niet of hij al die berouw echt meent maar zoals je zelf al stelt: eerst maar eens een paar hele goede gesprekken over hemzelf en zijn situatie!!

Heel veel sterkte!!

GABRIELLA

Moon77

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #26 Gepost op: september 26, 2015, 12:36:37 pm »

Hey Gabriëlla,

Ja, je slaat de spijker weer op zijn kop met dat vreemde en vertrouwde. Daarom heb ik ook zitten denken dat een vriendschap misschien een betere optie is voor ons beiden. Maar dat zou ik op dit moment denk ik nog te moeilijk vinden.

Waarom denk je dat eerlijkheid in het algemeen moeilijk is voor hem? En de twijfel of hij zijn berouw wel meent? Haal je dat ook uit de kaarten?

Liefs,
Moon (shine)  :)

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #27 Gepost op: september 26, 2015, 18:04:36 pm »
Hoi shining Moon ;D

Nee, dat haal ik niet uit de kaarten maar uit mijn gevoel. Ik weet het natuurlijk niet helemaal zeker maar ik denk te weten waarom hij weer contact met jou wil. Hij komt op mij over als iemand die gevoelsarm is en dit tekort van hemzelf uit jou probeert te halen. Op de een of andere manier, ik kan er de vinger niet op leggen, wil hij dat jij voor hem de emotionele kastanjes uit het vuur haalt.
Ik sluit niet uit dat hij enige vorm van mishandeling heeft ondergaan. Dat gevoel roept het bij mij op in ieder geval. Beroerd voor hem natuurlijk maar hij wil daar zijn verantwoordelijkheid niet voor nemen door daaraan te gaan werken. Wat hem is aangedaan projecteert hij op jou maar ook op anderen denk ik. Ik krijg het gevoel dat hij mensen (en niet in de laatste plaats kinderen) weleens kleineert en/of snel dom vindt. In zijn eigen emotionele domheid heeft hij duidelijk geen inzicht en/of wil hij dat ook niet hebben.

Hij is een type wat vlucht in zijn droomwereld en vervolgens in zijn eigen leugens. En als die dan uitkomen dan heeft die ander het altijd gedaan. Wel wordt hij kwaad als een ander (vermeend) liegt want dan voelt hij zich belazerd maar omgekeerd......

Ik vind in eerste instantie een vriendschap tussen jullie een ZEER goede optie!! Kun je altijd bekijken of hij inderdaad stukken opener tegen je wordt!!!

GABRIELLA

Moon77

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #28 Gepost op: september 26, 2015, 18:49:12 pm »

Hey Gabriëlla,

Ik denk zeker dat hij bepaalde dingen bij mij zoekt die hij niet in zichzelf kan vinden. Bijvoorbeeld emotionele openheid. Ik weet wel dat hij heel gevoelig IS, maar over emoties praten, is wat anders.
Hij kan enorm emotioneel ZIJN. Ik heb een man nog nooit zo veel zien huilen. Daar heeft hij kennelijk weinig moeite mee, maar ik denk ook dat hij zich bij mij veilig voelde om dit te laten zien.
Over dat vernederen... Dat heeft hij naar mij wel enigszins gedaan ja. Ik weet niet hoe hij naar anderen is, maar de weinige keren dat ik in gezelschap was met hem erbij, gedraagt hij zich op het timide af. Rustig, afwachtend en beleefd. Maar hij is een man met een klein hartje hoor. En met kinderen is hij uiterst voorzichtig en begaan. Waarschijnlijk omdat hij nog zo goed kan voelen hoe het was om zelf kind te zijn. Ik denk niet dat hij kinderen ooit zal kleineren, zeker niet. Vrouwen hooguit ja... daar heeft hij kennelijk een appeltje mee te schillen. Hij heeft denk ik vooral met zijn moeder nog een appeltje te schillen...

Jeetje... we gaan wel lekker de psycho-analyse in zo he?!  ;D

Maar even iets anders: ik las toevallig dat jij aan wicca doet op het forum (of hoe zeg je dat).
Sinds kort ben ik heel erg geïnteresseerd geraakt in paganisme en heb ik een aantal rituelen uitgevoerd (alleen). Ik voel me er erg goed bij en ik heb het idee dat ik 'thuis kom' in iets ouds wat altijd al in me aanwezig was. Voor mij voelt het eigenlijk heel natuurlijk.
Ik ken alleen uit mijn directe omgeving geen andere paganisten. Mijn tante enigszins, al noemt ze zich niet zo, ze IS gewoon wicca  :) en de beste vriend van mijn ex is hogepriester meen ik, die heel actief is met allerlei zaken daaromtrent, maar die heb ik dus nooit ontmoet.
Nou heb ik niet een hele concrete vraag, besef ik me nu, maar misschien kun je me iets aanraden, als beginneling. Een goed boek, een lezing, waar ik belangrijke informatie kan vinden.

Als je dat zou willen hoor... vind dat je al zoveel voor me doet hier op het forum!

Voel je niet verplicht oid. Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Liefs,
Moon

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #29 Gepost op: september 26, 2015, 23:58:10 pm »
Hoi Moon,

Het kan ook zijn dat hij zichzelf (vaak) niet aan durft te raken en als dat zo is, dan denk ik dat dit met name met vrouwen te maken heeft. Kan het zijn dat hij een moeder heeft/had die nogal jaloers en/of bezitterig is/was aangelegd en voor zijn gevoel een heel duister kantje had? Want vooral tegen dat laatste kon hij slecht! Is zomaar een gevoel van me hoor!

Wicca of paganisme, is voor mij allemaal goed! Als je hier meer mee wilt doen dan raad ik je aan om contact op te nemen met de Orde van Druïden en Ovaten in Gilze-Rijen. info@druïden.info Kun je meteen vragen of ze je in contact kunnen brengen met mensen uit jouw buurt die er ook in geïnteresseerd zijn.

Groet,

GABRIELLA