Keltisch Kruis

Gestart door Sofia89, augustus 24, 2015, 13:59:56 PM

Sofia89

Hi iedereen,

Ik heb gisteren een Keltisch Kruis gelegd, maar ik vind het lastig om deze te interpreteren. Eerlijk gezegd vooral de 10e kaart, al heb ik ook Ricca's uitgebreide uitleg over het Keltisch Kruis gelezen en besef ik me dat het zeker niet alleen om de Toekomst-kaart gaat.

Het betreft een liefdeslegging voor mij en mijn (ex-)partner. Ik kan niet stellen dat het werkelijk 'uit' is, maar het is tegelijkertijd ook al een lange tijd vaag. Vorige week heb ik hem geblokkeerd op mijn telefoon, omdat ik erg onrustig werd van de mogelijkheid dat hij contact met mij zou kunnen opnemen op elk moment van de dag. Nadien heb ik hem een handgeschreven brief toegedaan, en ik probeer te duiden welke gevolgen dat voor ons zal hebben.

Hieronder de legging:

1. Zwaarden 9
2. Bekers Schildknaap omgekeerd
3. Zwaarden 6 omgekeerd
4. De Magiër omgekeerd
5. Staven Schildknaap
6. Staven 9
7. De Keizerin
8. Zwaarden 7 omgekeerd
9. Staven 8
10. Staven 2 omgekeerd

Mij vallen vooral de vele Staven en het gebrek aan Pentakels op, maar het gebrek aan de laatste kunnen, geloof ik, enigszins opgevangen worden door De Keizerin.

Ik ben benieuwd wat jullie in deze legging zien.

Lieve groet,

Soof

Gabriëlla

Hoi Sofia,

Zwaarden 9/Kelken Schildknaap alleen al, geeft voor mij aan dat deze relatie toch zeer ongewenst uit gaat. Het hartzeer is in ieder geval zeer groot. Praktisch gezien kun je van elkaar gescheiden zijn maar emotioneel zeker nog niet!
Dit omdat (wederzijdse) teleurstellingen niet zijn bepraat! De Magiër op de vierde plaats, zeker in combinatie met Zwaarden 6 geeft miscommunicatie weer en ook (wederzijdse) oneerlijkheid. Het niet goed kunnen communiceren met elkaar heeft een diepere en/of andere oorzaak dan jij/jullie denken. Naast die miscommunicatie, projecteren jullie allebei je individuele pijn op elkaar! Jullie gebruiken elkaar als zondebok!

IK VRAAG MIJ TEN ZEERSTE AF OF AL JULLIE PROBLEMEN IN JULLIE RELATIE ZELF ZIT OF DAT JULLIE HUIDIGE PROBLEMEN ZIJN ONTSTAAN DOOR ELKAAR ALS PROJECTIESCHERM TE GEBRUIKEN>

Dit zet ik bewust in hoofdletters omdat ik dit een zeer belangrijk verschil is!! In het dat laatste betreft, dan is het zeer raadzaam om middels een relatietherapeut en/of andere psychologen ieder jullie eigen problemen op te lossen.

Zwaarden 7 geeft in ieder geval aan dat hij het er niet bij laat zitten als jij hem blokkeert op je telefoon!

Ik denk echter dat jij wel meer bereid bent om wat aan jullie huidige problemen te doen (De Keizerin tegenover Zwaarden 7). Je zult naar je (ex) partner toe veel overtuigingskracht moeten tonen denk ik, wil hij zich ook inzetten voor jullie relatie.
Staven 9 geeft voor mij nogmaals aan dat jullie in essentie nog gek op elkaar zijn maar dat oud zeer nog moet helen. Staven 2 omgekeerd, hangt het erom of jullie het vertrouwen in elkaar terugkrijgen.

Praten, praten met (professionele) ondersteuning voel ik! Ik zie het anders een stuk somberder in!

Heel veel sterkte ermee!!

Liefs,
GABRIELLA

Sofia89

Hoi Gabriëlla,

Bedankt voor je snelle reactie! En wat zie jij veel...

Je tekst in hoofdletters komt keihard binnen, ook al ben ik me er elke dag bewust van: dat we elkaar als projectiescherm gebruiken. Zoals jij het verwoordt is wel pijnlijk duidelijk. Soms is het nodig om iets zo gespiegeld te zien. Nu ik dit typ heb ik overigens een flinke déjà vu, alsof ik hier al eerder schreef, maar dat tussen haakjes.

Hij heeft bindings-, ik verlatingsangst. Maar we hebben hier nooit over gepraat. Ik heb zelf een hechtingsstoornis en heb me nogal ingelezen daarover, vandaar dat ik het bij hem met zekerheid herkennen kan, maar het is zo moeilijk om erover te praten. Je bericht is erg raak.

Iemand met verlatings-/bindingsangst communiceert niet omdat de angst om de ander te verliezen door kwetsbaar te zijn heel groot is; het mechanisme werkt iets anders, maar het resultaat is hetzelfde: geen communicatie.

Ik heb in mijn brief getracht de communicatie te openen, heb me nog nooit zo kwetsbaar opgesteld, dus ik hoop dat er nog een gesprek zal volgen, maar ik vind het wel aan hem. Misschien is dat mijn angst wel. Oh, en, aangezien het een irrationele angst betreft behelst het sowieso projectie. Dus wederom spot on. En Staven 9 - zoals jij het omschrijft - ook.

Nog een paar vragen.
- Kun je uitleggen waarom Zwaarden 7 omgekeerd daar op duidt?
- En: Waite schrijft zelf over Staven 2 omgekeerd "Surprise, wonder, enchantment, emotion, trouble, fear." Is dat ambivalent bedoeld, of neigt het meer naar de positieve kant?

Nogmaals bedankt, Gabriëlla! (Niet dat het nu ineens opgelost is, maar de waarheid voelt toch prettig.)

Lieve groet,

Soof

Gabriëlla

Lieve Sofia,

Dank je voor je zeer uitgebreide en voor mij ook zeer rake feedback van je! Dit getuigt van open en eerlijkheid!!

Tegelijkertijd schiet mijn gemoed vol :(Want ik zie in deze legging twee mensen die in essentie zeer goed bij elkaar passen maar (zoals nu blijkt) door verlatingsangst uit elkaar zijn gedreven!! Juist door jullie angst om open met elkaar te communiceren zijn jullie elkaar op een gegeven moment kwijtgeraakt. Want praten kan zeer verhelderend werken!!
Als ik het goed begrijp is er van jouw kant wel bereidheid om iets aan je angst te doen, nu nog aan hem. Ik hoop voor jou van harte dat hij de kracht en moed krijgt om open te zijn tegen je.

Zwaarden 7 strijdt door langzaamaan er tussendoor te schuiven zeg maar. Stapje voor stapje en vooral op een indirecte manier, vooral als deze kaart ook nog eens op zijn kop ligt.
Ik vind de term wonder bij Staven 2 wat te sterk uitgedrukt. Ik zou zelf eerder zeggen een onverwachte positieve wending. Dit vooral nadat er eerst problemen zijn geweest. Het staat inderdaad wat ambivalent genoteerd maar is het zo duidelijker? Zo niet, schrijf het me dan!

Nogmaals: ik hoop voor je dat jullie weer nader tot elkaar komen! Weet dat je al twee stappen in de goede richting hebt gezet: hem een brief schrijven en hier op het forum mensen om raad vragen! Ik hoop dat je derde actie scheepsrecht betekent!!

Liefs,

GABRIELLA

Sofia89

Hoi lieve Gabriëlla,

Praten kan zeker verhelderend werken. Alleen jammer dat hij wegliep terwijl ik een gesprek met hem wilde openen. Dat deed wel erg zeer, vandaar dat ik hem geblokkeerd heb. Hij heeft echter ofwel geen flauw benul van wat er speelt, of hij is te angstig om erover te praten. Hopelijk durft hij op mijn brief in te gaan, want ik kan niet al het werk doen.

Typisch hoe je Zwaarden 7 (omgekeerd) omschrijft. Dat is wel zijn 'werkwijze' inderdaad, haha...

Ik denk dat de term 'wonder' zoals Waite 'm gebruikt voor verwondering staat en niet voor het Nederlandse 'wonder'. Maar een onverwachts positieve wending is zeker niet verkeerd, behalve dat het niet zó onverwachts is, aangezien ik sterk het gevoel heb dat hij wel door mijn blokkade heen zal gaan - ook voor jij dat min of meer schreef. Wel in Zwaarden 7-stijl, maar daar hoef ik niet in mee te gaan. Wellicht dat het dan tijd wordt voor mijn derde actie, maar - en dat vind ik heel moeilijk - soms doet de de tijd van afwachten zich aan, en (leren) ontvangen.

Liefs,

Soof

Gabriëlla

Ik hoop ook voor jou dat hij zodanig op jouw brief zal ingaan, dat je een opening hebt voor een gesprek! Ik denk alleen dat het langer duurt dan je hoopt. Maar nogmaals: ik ga voor je duimen! Misschien nog heel even wachten met een derde actie?

Sofia89

Ik ga sowieso wachten met een derde actie, al is dat best moeilijk af en toe. Waarom denk je dat het langer duurt dan ik hoop? Zeggen de kaarten daar iets over? Bedankt voor je betrokkenheid! Ik hou je op de hoogte.

Soof