Wil er iemand voor mij een liefdeslegging doen?

Gestart door Kaboutertje, augustus 16, 2015, 15:42:11 PM

Kaboutertje

Ik zou blij zijn met een legging en duiding van iemand die het leuk vind om dit te doen voor mij :)
Natuurlijk hebben alle aspecten in het leven met elkaar te maken en invloed op elkaar. Maar mijn nieuwsgierigheid gaat vooral uit naar de liefde ❤️ :)
Ik ben zelf niet zo geoefend met deze tarot kaarten en voor mezelf leggen vind ik maar lastig. Alvast bedankt! Ik ben benieuwd!! Xx
Ps. Ik ben een hetero vrouw; om dingen wat makkelijker te verwoorden in de kaarten.

Gabriëlla

Hoi Kaboutertje,

Op een zeer algemene liefdesvraag, een zeer algemene liefdeslegging. Omdat je zo nieuwsgierig bent krijg je een uitgebreide van mij.

1. Begin: Staven 5
2. Tegenwerking: Pentakels Koning
3. Medewerking: Kelken Ridder
4. Strijd: Zwaarden Ridder
5. Uitdaging: Zwaarden 10
6. Verandering: Zwaarden 7
7. Geluk: Zwaarden Koningin
8. Geheimen: Zwaarden 9
9. Onzekerheden: Staven 6
10. Triomf: Pentakels Ridder

Mijn aandacht gaat gelijk naar Zwaarden 10 uit! Deze kaart, in combinatie met de rest van de kaarten, heb ik de gevoelsmatige zekerheid dat jouw geliefde niet bij jouw omgeving in de smaak zal vallen. Omdat je maar liefst drie ridders in je legging hebt, denk ik dat dit voornamelijk op je familie zal slaan. Je hebt de helft aan zwaardenkaarten in je legging. Je zult een enorme strijd moeten leveren voor acceptatie van je geliefde.
Zwaarden Koningin zegt mij dat je desalniettemin toch voor je nieuwe geliefde wilt gaan maar in combinatie met Zwaarden 9, kom je er helaas :'(toch niet onderuit om met (sommige) familieleden en/of vrienden te breken.
Wel heb ik het idee dat een donkerharige vrouw jou gaat helpen (Zwaarden Koningin). Kijk ik weer naar Zwaarden 9, denk ik dat het zelfs zo kan zijn dat je de dag (of nacht!) onverwacht gaat vertrekken om (tijdelijk) afstand te nemen van alles en iedereen, zodat jullie liefde zich in alle rust kan ontwikkelen.

Jouw toekomstige geliefde is denk ik een jonge man. Ik vermoed (veel) jonger dan jij. Eentje die er wat ouder uitziet voor zijn leeftijd maar mogelijk ook wijzer is dan zijn leeftijdsgenoten. Een sportieve, hardwerkende jongen man die weet wat hij wil in het leven en dat ook in een geestelijk volwassen vrouw zoekt! Ik heb het idee dat hij iets met horeca/film of entertainment heeft. Heel geestig en gevat, mogelijk soms een beetje grof in de mond maar dat is zeer zeker te overzien.

Nu wordt mijn aandacht naar Staven 5 getrokken. Voel je je nu misschien al anders dan je familie en/of de rest van je omgeving? Botert het nu al hier en daar niet meer? Komt dit omdat je familie en/of omgeving nogal behoudend is (Pentakels Koning)? Ik heb ook het idee dat je vader hier de meeste invloed op heeft, klopt dit?

Mocht je nog verdere vragen hebben dan lees ik ze hé!

Groet,

GABRIELLA

Kaboutertje

Wow! Heel erg bedankt voor deze snelle en zeer uitgebreide legging! Ik ga er van de week eens goed naar kijken en het even laten bezinken.. Daarna zal ik even reageren op alles. Groetjes!

Geert

Beste Gabriëlla,

Sta mij toe hier een kleine vraag te stellen.
Ik zie in jouw legging de Zwaarden juist als ruimte die Kaboutertje krijgt om te groeien in haar relatie.
Veel zwaarden, veel ruimte. Veel lucht, veel opluchting.
De rol van de Koningin van Zwaarden beschouw ik hier als het opheffen van belemmerende overtuigingen.
"Het laten zien van het ware gezicht". Lucht en ruimte voor geestelijke groei.

Overigens, er liggen geen kaarten uit de Grote Arcana. En Water ontbreekt.

Hoe kijk je tegen een en ander aan?

Lees dit a.u.b. niet als kritiek of commentaar. Ik ben gewoon nieuwsgierig en heb waardering voor je werk.

Met een hartelijke groet,
Geert.

Gabriëlla

Hoi Geert,

Dit is een openbaar forum dus je mag altijd reageren, zolang je de etiquette maar in de gate houdt. Maar afgaand op wat je altijd schrijft doe jij dat altijd al!! Ik wist trouwens dat je mij op een keer zou benaderen ;D

Het mesje snijdt aan twee kanten zegt men weleens maar dat geldt in mijn optie ook voor het zwaard(je). Zwaarden staan voor lucht en lucht staat weer voor het intellect maar ook voor strijd in al zijn vormen!
Gelet op het hoge aantal zwaarden in de legging van Kabouter, denk ik dat zichzelf de afgelopen tijd enorm ontwikkeld heeft. Naar mijn gevoel heeft ze in ieder geval denkwijzen en/of patronen ontwikkeld die niet helemaal overeenkomen met het gedachtegoed van haar familie en/of de rest van haar omgeving. Zwaarden staan namelijk ook voor zelfstandigheid.

Zwaarden 10 is echter vaak een kaart die met negatieve omgevingsinvloeden te maken heeft! In extreme gevallen staat deze kaart zelfs voor terrorisme :o In geval van Kabouter associeer ik deze kaart absoluut niet met bommenwerpers! Maar omdat ik veelal een omgevingskaart is, zal zij (zeer) veel te verduren krijgen van haar omgeving omdat zij haar keus niet zullen accepteren.
In die zin kan zij groeien in of door haar relatie, door voor haar denkwijzen en leefpatronen op te komen! Zij zal zichzelf daar best in redden (Zwaarden Koningin). Maar dat betekent niet dat het makkelijk is, in tegendeel :'( Zie Staven 6 op plaats van onzekerheden. Normaal is deze man heel zeker van zijn overwinning maar op deze plaats dus juist niet!

Zwaarden 9 staat namelijk voor zeer ongewenste verliezen!! Nogmaals: omdat er in deze legging maar liefst drie ridders liggen, denk ik dat het in hoofdzaak om familie gaat! Kijk ik naar tegenwerking: Pentakels Koning! Een in essentie betrouwbaar iemand maar erg op zekerheden gericht en nogal eens moeite heeft met nieuwe ideeën. Zet daar Kabouter naast die heel zelfstandig is in meningsvorming en in leefwijzen! Dit brengt ook haar toekomstige partnerkeuze met zich mee!
Kabouter heeft respect voor andermans gevoelens en ideeën (Zwaarden Ridder) en hecht grote waarden aan diepe banden (Pentakels Koning). Mede hierom zal het haar zeer zwaar vallen als anderen dat jegens haar niet hebben.

Die opluchting waar jij over schrijft komt er zeker (Pentakels Ridder) want deze ridder zorgt voor rust en stabiliteit en dat is gunstig op de triomfplaats. Maar nadat daar eerst hard voor gewerkt is!

Heb ik nu eigenlijk je vraag beantwoord want ik schrijf maar wat in me opkomt maar als het je nog niet duidelijk is of mijn schrijven roept nieuwe vragen op dan verneem ik dat graag!

GABRIELLA

Geert

Dank je wel Gabriëlla voor je uitgebreide antwoord.
Het is me helemaal duidelijk zo.
Ik waardeer dit ten zeerste.

Nogmaals dank en vriendelijke groet,
Geert.

Kaboutertje

Wat leuk! Nog meer reacties! Interessant :)
Eigenlijk heb ik het een beetje druk, maar ik zal kort alvast wat zeggen wat jou misschien helpt om al zwaarden te verklaren:
Mijn familie/vrienden hebben zich nog nooit bemoeit met mijn liefdesleven eigenlijk. Ze zijn juist heel makkelijk daarin altijd geweest. Relax zelfs.. Mijn vader bemoeit zich al helemaal nergens mee! Het tegenovergestelde van wat je dan denkt dus. Ik heb ook niet echt 1 vriendenkliek die zouden bemoeien.. Ik heb meerdere kliekjes zeg maar..
Is het dan niet misschien de omgeving van de partner? De schoonfamilie misschien?

Ik herken wel dingen in je 2e verhaal en ook in wat Geert zegt.. Meer recent verleden.. Maar dan bij de kant van mijn partner.. En niet belemmering vanuit mijn omgeving dus.  Maar ik heb nu echt geen tijd om er dieper op in te gaan. Maar toch al eigenlijk veel gezegd! Haha
Tot later! X

Gabriëlla

Het kan inderdaad zijn dat dit alles dan betrekking heeft op de familie of omgeving van je partner! In tegenstelling tot jouw familie, zijn dit zeer bemoeizieke mensen. Is mijn gevoel hoor!

Het allerbelangrijkste is dat jij gelukkig wordt met jouw toekomstige geliefde hoor!

GABRIELLA

Kaboutertje

Hoi Gabriella en Geert, nogmaals bedankt voor jullie reactie!
Bij jullie uitleg van de legging moet ik dus denken aan recent verleden.
En ik bedoel met mijn ex, en niet mijn partner.. En dan belemmeringen vanuit zijn omgeving. Totaal anders dan mijn omgeving! Ik wist niet wat ik mee maakte! We zijn al 9maandjes uit elkaar, en voornamelijk door zijn claimende omgeving/situatie en bemoeiende familie! Hij is altijd een beetje het zwarte schaap geweest van zijn familie. (onterecht) Dus het viel me heel zwaar dat hij het toe liet hoe zijn omgeving/situatie en ook familie onze relatie kapot maakte. Hij ging/kon niet 100% voor mij gaan -dacht hij-. Hij was ook door alles depressief.

En ik moet er dus niet aan denken dat ik dit nog een keer moet mee maken bij een nieuwe liefde! Als ik ook maar iets opmerk van een dominante, bemoeizuchtige, opdringerige, claimende en zelfs manipulerende omgeving die een relatie in de weg staat: dan ren ik hard weg!!!

Sinds kort weer contact met mijn ex. Maar ik heb niet het idee dat die zijn omgeving/situatie gaat aanpakken voor ons. Hij weet duidelijk niet wat die wil of moet doen. Mij helemaal loslaten kan die ook niet.

Dus nu weet ik niet echt goed hoe ik deze legging moet zien..
Krijg ik dit nog een keer voor mijn kiezen met een ander (alsjeblieft niet!) alleen met een goeie afloop?
Of krijgen mijn ex en ik eindelijk wel meer ruimte zoals Geert zegt? Gaat hij vechten voor mij/ons?

Groetjes!

Gabriëlla

Hoi Kaboutertje,

Je weet niet hoe je deze legging moet zien maar misschien het volgende.

Je schrijft dat je sinds kort weer contact hebt met je ex. Kan deze legging dan misschien een waarschuwing voor je zijn om weer een relatie met hem te beginnen omdat je dan weer tegen hetzelfde aanloopt? Om hetgeen je hieronder over hem schrijft? Juist omdat je jezelf bevrijdt hebt zoals Geert zegt?

Kan het misschien ook zijn dat je je eerst van je ex moet losmaken eer je aan een nieuwe relatie toe bent?

Je schrijft ook dat als je ook maar iets opmerkt van een dominantie, claimende, opdringerige man, je dan hard weg rent. Naar mijn idee nog een draad(je) waarmee je nog aan je ex vastzit. Kan het zijn dat je hier momenteel overgevoelig voor bent? En dat je juist door dit overgevoelige gedrag hetgeen over je afroept wat je niet wilt?
Opnieuw met elkaar een relatie beginnen heeft alleen zin als hetgeen waarom het toentertijd is uitgegaan is verdwenen. Is/zijn die reden(en) verdwenen? Als je zelf denkt van niet dan is het niet aan te raden om weer een relatie met dezelfde persoon te beginnen maar dit moet je natuurlijk zelf goed overwegen.

Geert

Met de nieuwe info over de ex erbij snap ik de duiding (Reactie #1) van Gabriëlla beter. Dat is knap werk. Petje af.

Gabriëlla

Dank je Geert 8)

Ik heb het gevoel dat ook jij met je opmerking over haar belemmerende overtuigingen er niet helemaal naast zat!

Kaboutertje

Bedankt weer voor jullie visies! Toch vind ik het lastig..

Om het nou als een aankondiging te zien van verandering: gaat die eindelijk vechten en ruimte maken voor ons?
Omdat je op het einde het hebt over die ruimte en in alle rust de liefde laten ontwikkelen. Of is dit dan met een andere liefde?

Of als een waarschuwing dan: blijft t bij het niet zo goed boteren met zn omgeving.. En komt die ruimte er niet. Want wij komen echt niet zomaar weer bij elkaar hoor! Daarvoor zou die moeten vechten ja.

Want tot heftige confrontaties en breken van banden is het toch nog nooit gekomen. Hij ontweek juist alle confrontatie met zn omgeving.

Ben ik te belemmerend overtuigend? Of is hij te belemmerend overtuigend? Is zijn omgeving te belemmerend overtuigend?
Welke belemmerende overtuigingen worden opgeheft? Ik denk juist dat ik zekerder ben geworden in mijn overtuigingen ja en juist niet zal opheffen.

Dus er kwamen vele gedachte en vragen naar boven en verschillende scenarios door mn hoofd na het lezen van je legging! Dat snap je denk wel :)

Gabriëlla

Je geeft zelf het antwoord al Kaboutertje. Jullie komen niet zomaar bij elkaar. Plus dat je al eerder schreef dat je dit niet nog een keer wilt meemaken.

Geestelijk gezien heb je met hem gebroken maar emotioneel gezien nog niet. En dat laatste moet alleen jijzelf gaan doen! Hij wordt namelijk weer een belemmering als jij weer rekening met zijn omstandigheden moet houden terwijl hijzelf niets aan die omstandigheden wil doen! Jij wordt een belemmering voor jezelf als je dit weer toelaat in je leven en je jezelf niet openstelt voor een ander.

Jij bent zeker van je overtuigingen schrijf je. Misschien dat je dat nog eens bij jezelf moet monitoren!

Kaboutertje

Bedankt voor je duiding weer! Ik waardeer je hulp! Het is waar dat ik door deze legging er wel achterkwam dat er nog iets in mijn zit dat nog steeds wenste/hoopte dat er 'gevochten' gaat worden voor ruimte en vrijheid, en er ook een overwinning zou zijn, ook al was ik met mijn verstand al veel verder.
Maar wat moet ik nu doen nu ik bij mezelf ontdek dat dit nog in mij zit.. Tja.. Ik kan toch niet meer doen dan wat ik al deed: mijn verstand gebruiken toch.. 😊