overstroming van wild water

Gestart door lonika, augustus 16, 2015, 15:05:05 PM

lonika

Hallo,

Ik had een droom vannacht. Ik was in een bergachtig landschap. Voor mijn gevoel was ik er even tussenuit geknepen omdat ik even alleen wilde zijn. Ik reed over smalle weggetjes in de bergen. Opeens stond ik bovenaan bij een heel diep dal. In de verte zag ik twee ongelooflijk grote wilde stromen met water uit het niets de vallei in denderen. Als een soort tsunami. Ik wist dat ik weg  moest, want het water zou gaan steigen en ook mij en alle anderen waar ik eerder mee was gaan bereiken. Ik bleef kalm, want ik wist dat ik nog even de tijd had. Ik keerde terug.
Ik was weer bij de mensen waar ik eerder bij was. ik meen dat het mijn familie was maar weet niet niet zeker. Er was ook een jongeman, heel erg verlegen en bang. Ik vond hem leuk en wilde bij hem zijn, samen met hem weg. Ik vertrok, maar hij volgde niet, hij durfde niet. Dit deed me pijn. Toen werd ik wakker.
Ik weet dat deze droom iets over mijn emoties zegt maar ik kom er zelf niet helemaal aan uit. Iemand?

Mikal

Hai Ilonka,

Mijn gedachtes over jou droom:
Een bergachtig landschap heeft denk ik te maken met dat er nogal wat uitdagingen in je leven zijn waar je mee te maken hebt. Er is voor je gevoel weinig ruimte, aangezien het smalle weggetjes zijn door de bergen. Het doet me denken aan dat jij je even afzondert om overzicht te krijgen hoe nu verder. Je staat op de berg voor een diep dal, oei, dat klinkt niet zo goed, alsof je aan de rand van een depressie staat, of in elk geval iets waar je niet zomaar meer uit komt. Nog meer uitdagingen...
Maar, je blijft kalm want je hebt nog tijd om het tij te keren en niet in een diep dal terecht te komen en te worden meegesleurd door overweldigende emoties (van de tsunamie).

Vanaf de berg overzie je het en je weet wat je te doen staat, namelijk terugkeren. Alleen moet je dan nog wel een angstig deel in jou overtuigen mee te gaan, voor je eigen bestwil.

De droom laat denk ik zien dat je nu niet op de juiste weg bent maar terug moet gaan (misschien heb je een bepaalde beslissing genomen wat niet juiste is o.i.d.?) maar dat er een deel in jou is die angstig en bang is om weg te gaan en een andere weg in te slaan. Misschien angst om ergens tegenin te gaan, angst voor het onbekende, angst om iets anders te doen dan wat jij denkt dat er van je verwacht wordt? Maar dat is gissen voor mij want wat die angst precies is weet jij of zou je eens kunnen onderzoeken.
Oh, ik lees nu dat hij niet durft. Je durft dus niet terug te gaan maar in de droom is dat toch de beste beslissing.
Deze droom lijkt mij dus te vertellen dat je niet op deze manier door moet leven zoals je nu doet omdat het je naar een diep en overweldigend dal voert, maar teruggaan naar de situatie zoals die eerst was.

Kun je dit plaatsen in je waakleven? Klinkt in elk geval alsof je het niet makkelijk hebt.