Wanneer rijp voor een nieuwe liefde

Gestart door Mikal, augustus 07, 2015, 18:54:02 PM

Mikal

Het is inmiddels al een dik jaar geleden dat mijn relatie stuk liep. Soms zou ik best wel weer een nieuwe relatie willen beginnen. Vandaar mijn vraag met een keltisch kruis:

Wat moet ik eerst leren, ervaren, ontwikkelen, denken of doen voor er een nieuwe liefdesrelatie in mijn leven komt? Kortom wat moet er eerst gebeuren voor een nieuwe liefde op mijn  pad komt?

1. Huidige situatie: zwaarden koningin
2. Wat dwars ligt: Rad van fortuin
3. Wat eraan ten grondslag ligt: Kracht
4. Recent verleden: De maan
5. Wat ik denk dat er gaat gebeuren/ mijn verwachtingen: staven 10
6. Toekomstige ontwikkelingen: kelken 8
7. Ikzelf: De ster
8: Mijn omgeving: kelken 10
9. Hoop & angsten: zwaarden 6
10. Uitkomst: kelken 4

Ontbrekende kaarten zijn dus: de Kluizenaar, de Toren & kelken 9. Ook ontbreekt het element pentagrammen.

Ik ben heel benieuwd of, en wat jullie hieruit kunnen halen want voor mezelf vind ik het maar knap lastig!
Vast bedankt voor het meekijken!!

Gabriëlla

Hoi Mikal,

Meteen viel mijn oog op Staven 10: Ik denk dat je nog te weinig zelfvertrouwen hebt om een nieuwe relatie aan te gaan. Weliswaar heb je het oude achter je gelaten (Zwaarden 6), je zit nu. gelukkig maar, een stuk beter in je vel. Ik denk namelijk dat een stuk(je) van de Maan eerst nog onderzocht en uitgewerkt moet worden. (Mede) door deze relatie ben je van jezelf af gaan staan!
Welk deel van jezelf moet je (terug) vinden?

Kracht: heb je in je vorige relatie een hele tijd boven je kracht 'gefunctioneerd'? En/of heeft het met (het verliezen van) zelfbeheersing te maken? Ben je bang voor herhaling in een toekomstige relatie? Nogmaals: eerst die Maan eens onderzoeken! Je kunt ook een legging voor jezelf doen om achtergronden nader te onderzoeken.
Heb jij jezelf (toen) op een gegeven moment in een isolement gebracht? (Zwaarden Koningin).

Kelken 8 zegt mij dat je op een gegeven moment nieuwe vrienden zult hebben! Ook dat in dat vriendengroepje iemand zult ontmoeten waarmee je een relatie zult krijgen! Eerst een kennis dus en dan meer! Hou er wel rekening mee dat iemand in je omgeving roet in het eten kan gooien (Kelken 4). Tegen die tijd heb je genoeg zelfvertrouwen om daarmee om te gaan!

Nu word ik weer ineens naar De Maan toegetrokken!!! Ik heb de indruk dat dit op het moeten aarden slaat (gene pentagrammen in de legging). Ik kom hier niet helemaal uit maar hier ligt wel het pijnpunt :'( Heb je momenteel vaak wat pijn in je bovenbuik?

GABRIELLA

Mikal

Hai Gabriëlla,

Dank je voor jou kijk op mijn kaarten! Ik kan het wel plaatsen wat je schrijft. Hieronder mijn feedback:

Citaat van: Gabriëlla op augustus 07, 2015, 20:00:04 PM

Meteen viel mijn oog op Staven 10: Ik denk dat je nog te weinig zelfvertrouwen hebt om een nieuwe relatie aan te gaan. Weliswaar heb je het oude achter je gelaten (Zwaarden 6), je zit nu. gelukkig maar, een stuk beter in je vel. Ik denk namelijk dat een stuk(je) van de Maan eerst nog onderzocht en uitgewerkt moet worden. (Mede) door deze relatie ben je van jezelf af gaan staan!
Welk deel van jezelf moet je (terug) vinden?

In elk geval zit ik een stuk beter in mijn vel dan een jaar geleden ja! Als ik daaraan terug denk... pfff. Kan kloppen dat ik nog te weinig zelfvertrouwen heb om een nieuwe relatie aan te gaan. Ik ben nogal op een zeer ***lige manier ingeruild terwijl ik net een kindje had gekregen van mijn ex. Soms steekt dat nog weleens en hoewel er al een lange weg is afgelegd weet ik dat er nog wel wat zit...

Citaat van: Gabriëlla link=topic=quote author=Gabriëlla link=topic=5606.msg115719#msg115719 date=1438970404]
5606.msg115719#msg115719 date=1438970404]

Kracht: heb je in je vorige relatie een hele tijd boven je kracht 'gefunctioneerd'? En/of heeft het met (het verliezen van) zelfbeheersing te maken? Ben je bang voor herhaling in een toekomstige relatie? Nogmaals: eerst die Maan eens onderzoeken! Je kunt ook een legging voor jezelf doen om achtergronden nader te onderzoeken.
Heb jij jezelf (toen) op een gegeven moment in een isolement gebracht? (Zwaarden Koningin).

Klopt dat ik (ongemerkt, hoe is het mogelijk!) steeds meer van mezelf ben afgeraakt en ook steeds meer in een isolement kwam. Kwam daar pas achter toen hij weg was. Ik heb het gevoel dat me dit niet nog eens gaat overkomen in een toekomstige relatie omdat ik het afgelopen jaar best ben gegroeid. Wat niet weg neemt dat er misschien toch nog iets van angst voor herhaling in zit. Maar dat is dan niet bewust. De maan staat natuurlijk ook voor dingen die nog niet bewust zijn.
Ik was inderdaad aan het eind van mijn krachten na de afgelopen relatie en kwam tot bijna niets meer: geen tijd voor mezelf, altijd maar zorgen enzo. Gaat niet om zelfbeheersing.
Ik denk zelf ook dat ik nog steeds in een proces zit om weer op krachten te komen om dit te boven te komen ofzo. Kracht is wel een thema voor mij dus denk dat dat is wat jij in het pijnpunt van de maan denkt te zien. Dat mag nog wel meer naar boven komen, maar heb ik mijn hele leven al moeite mee.

Kelken 8 zegt mij dat je op een gegeven moment nieuwe vrienden zult hebben! Ook dat in dat vriendengroepje iemand zult ontmoeten waarmee je een relatie zult krijgen! Eerst een kennis dus en dan meer! Hou er wel rekening mee dat iemand in je omgeving roet in het eten kan gooien (Kelken 4). Tegen die tijd heb je genoeg zelfvertrouwen om daarmee om te gaan!

Wat grappig dat jij dit er nu ook weer in ziet. Dat is me al vaker verteld en heb ik zelf ook al eens in de kaarten gezien. Maar jij ziet dus dat het een kennis is die ik nu nog niet ken. Nou ben benieuwd want er zijn weinig tot niemand uit mijn vrienden- en kennissenkring tot wie ik me nu aangetrokken voel. 
Er is me ooit door iemand verteld dat het iemand is die ik nu al ken maar op het moment dat dat opbloeit mijn ex ook weer komt opspelen. Tja, dat weet ik natuurlijk niet maar wel typisch dat jij zoiets er ook in ziet.

Nu word ik weer ineens naar De Maan toegetrokken!!! Ik heb de indruk dat dit op het moeten aarden slaat (gene pentagrammen in de legging). Ik kom hier niet helemaal uit maar hier ligt wel het pijnpunt :'( Heb je momenteel vaak wat pijn in je bovenbuik?

Nee geen pijn in mijn bovenbuik. Wel een stuk beter geaard, sinds een aantal jaar al, dan ik ooit ben geweest dus kan die ontbrekende pentakels zelf eigenlijk niet zo goed plaatsen. Misschien dat er, in combinatie met de maan, nog wat dingen duidelijk moeten worden voor mij en niet alleen denken, maar ook tastbaar in mijn lijf zodat ik er ook naar kan handelen.

Dus conclusie; ik ben nog niet helemaal toe aan een nieuwe relatie, dingen uit mijn vorige relatie moeten eerst nog helemaal verwerkt worden wil ik me zeker genoeg voelen voor een nieuwe relatie? Wat ik nog moet zien te ontwikkelen is mijn kracht (opkomen voor mezelf, duidelijke grenzen aangeven, weten wat ik wil, kortom - voor mezelf staan en geen zelfopoffering meer of aan de kant worden gezet).

Gabriëlla

Hoi Mikal,

Dank je voor je zeer uitgebreide feedback 8) Je vat het heel kernachtig samen: eerst dingen uit je vorige relatie verwerken en leren om grenzen aan te geven, voor jezelf op te komen etc.

Maar wel ontzettend heftig zeg :o Heb je net een kindje gekregen en dan word je verlaten!! Terwijl je op dat moment zo'n behoefte aan je partner hebt!
Een aandachtspunt voor jou is denk ik misschien wel dat je jezelf teveel opoffert voor een partner. Misschien dat je geneigd bent om jezelf helemaal in een ander te verliezen? En/of zorgen dat je niet meer in zo'n isolement komt.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je exact hetzelfde zal meemaken als eerst maar weer komt nu sterk bij mij naar voren dat iemand niet bepaald is ingenomen met je toekomstige nieuwe relatie. Dat dit onbekende (De Maan) ook weer een vervelende stap is in je bewustwordingsproces. Wat ik daar in de toekomst van 'zie' wat betreft de Maan, 'zie' ik in ieder geval roddel door degene die het niet met die relatie eens is.

Op het moment dat je met zo'n klein kind alleen wordt gelaten, heb je ook geen tijd voor andere dingen, daar logischerwijs zo'n kind je aandacht opeist.

Het kan ook zijn dat het een kennis is die je eerst een hele tijd niet ziet en daarna (onverwacht) weer wel en dat er dan iets moois opbloeit!

Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk maar ik heb het gevoel dat je je er steeds moediger doorheen gaat slaan 8)

GABRIELLA

Mikal

Klopt wat je schrijft hoor over zelfopoffering, maar dat gaat mij niet nog een keer gebeuren. Mezelf in de ander verliezen, tja, verliefdheid doet gekke dingen met je maar dat hoop ik niet nee.
Het was inderdaad een hele heftige periode maar nu gaat alles weer goed en heb ik mijn leven weer op orde gelukkig. Laatst zei iemand nog tegen mij dat ze vond dat ik er sterker uit was gekomen en dat voelt ook zo.

Nieuwe relatie, een nu nog vage kennis zou natuurlijk kunnen (maar wie dan!!  ;)) en iemand die het er niet mee eens is en roddelt. Nou, we zullen zien. Moet dan direct aan mijn ex denken...

Wederom bedankt voor jou kijk Gabriella!!
:-*

Gabriëlla

Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk maar zo door de computer valt het mij ook op dat je je er heel goed doorheen slaat! Want ik voel wel dat het niet meevalt als je op die manier in de steek word gelaten! Ik heb inderdaad ook het gevoel dat je nog stukken sterker wordt.

Ik heb me ook afgevraagd wie die kennis dan is. Ik heb het gevoel dat het iemand is waarvan je het helemaal niet verwacht.
Zul je zien, heb jij net een nieuwe vlam, wil je ex je weer terug :-\

Mocht je nog iets kwijt willen dan lees ik het hé :-*

GABRIELLA