Keltisch Kruis inzicht, hulp gevraagd

Gestart door pluta, juli 31, 2015, 12:17:45 PM

pluta

Hallo Allemaal,

Na een rustperiode toch weer begonnen met kaarten leggen. Maar omdat het een legging voor mezelf is zou ik graag de mening horen van anderen.
Deze kaarten heb ik getrokken over waar ik inzicht in zal krijgen de komende tijd:

1. Bekers 2
2. De Duivel
3. Bekers 5
4. Pentakels 5
5. Staven 3
6. Staven 4
7. De Wereld
8. De Heremiet
9. De Hogepriesteres
10. Ridder van Staven

Alvast bedankt voor degenen die mij willen helpen.
Liefs

Mikal

Hai Pluta,

Blijft toch trekken die kaarten hé? Ik heb er ook een tijd niets meer mee gedaan maar ineens heeft het ook weer mijn interesse.

Jou legging en wat ik erin zie:

Het doet mij denken aan dat je een bepaalde relatie (vriendschap, liefde of een andersoortige band die je met iemand hebt?) bent ontgroeid. Jij hebt je ontwikkeld en haalt niet meer uit deze relatie waar je behoefte aan hebt, het stelt je eerder teleur.
Misschien blijkt diegene toch niet helemaal wat je ervan had verwacht en begin je minder mooie kanten te ontdekken wat niet bij jou past (egoïsme of zoiets). Of kon je niet bij die persoon terecht toen je het nodig had.
Hoe dan ook, jij hebt je verder ontwikkeld en die persoon lijkt zich niet met jou mee te hebben ontwikkeld.

Staven 5 en het element zwaarden ontbreken wat kan aangeven dat er geen conflicten en ruzies zijn maar anderzijds ook geen communicatie.

Je voelt dat het tijd wordt om verder te gaan, zonder de band die er eens was met die persoon.
Dit valt je zwaar maar de afhandeling (als je dit zo kunt noemen) verloopt goed. Het zal positiever uitpakken dan je verwacht.
Misschien voelt het als een blok aan je been. Als dit achter de rug is heb je weer meer energie en zin in nieuwe dingen en avontuur.

Het lijkt voor de buitenwereld of jij je nu in jezelf terugtrekt en de afzondering opzoekt. Maar als je eenmaal zicht hebt op hoe je de dingen gaat aanpakken en de teleurstellende relatie beëindigd kom jij weer uit je schulp en trek je er weer op uit.

Dit is wat ik ervan kan maken. Zegt jou dit iets en kun je het plaatsen?
Succes vast!

Liefs Mikal.

Gabriëlla

Ook ik denk dat het om een relatie gaat. Ik denk dat dit een relatie is, waarin je in toenemende mate het gevoel krijgt dat je jezelf niet kan of mag zijn. Ik krijg het gevoel dat de persoon met wie je een relatie hebt, zich (een beetje) anders heeft voorgedaan dan hij/zij is. En/of heb je hem/haar door slechte communicatie verkeerd begrepen.
Ik krijg een beeld van een persoon die graag helpt en er moeite mee heeft dat jij zelfstandiger wordt of bent dan je eerst was/leek. Het valt mij op dat je slechts één luchtkaart in je legging hebt; De Kluizenaar. Dit te weinig aan lucht, maakt het dat je je benauwd gaat voelen bij deze persoon. Het zegt mij ook dat deze legging een aanrader is om je meer op jezelf te bezinnen, op wat je eigenlijk van een toekomstige partner wilt.

Kijk ik naar Kelken 5, dan denk ik dat de relatie ook voor jou op een teleurstelling gaat uitlopen.

Maar....kijk ik naar Staven 4, dan zul je snel weer jezelf hervinden, weer meer dingen gaan ondernemen en mogelijk ook een hoop nieuwe mensen ontmoeten. Ik heb het idee dat er uit een van die contacten een nieuwe relatie ontstaat. Jouw persoonskaart (De Wereld) geeft aan dat het allemaal wel goed komt!
Misschien ga je nog wel (voor je nieuwe liefde) verhuizen en/of verre reizen maken naar warme landen (Staven Ridder). Maar dan wel met gevoel dat je lucht hebt :D

GABRIELLA

pluta

Mikal en Gabriëlla, heel erg bedankt voor jullie hulp en reading. Vind het echt wonderbaarlijk dat jullie dat allemaal uit de kaarten kunnen lezen, ik kom nog niet veel verder dan de steekwoorden bij elkaar voegen tot een verhaaltje.
En wat jullie zeggen klopt zeker en stelt me enigszins gerust.

Ik ben na een relatie van ruim 8 jaar vrij snel in een nieuwe relatie beland, terwijl dat nu toch niet meer goed voor mij voelt omdat ik juist wilde leren om echt op mijn eigen benen te gaan staan en er nog niet weer aan toe ben om me echt te binden. Ik zit nu op het punt dat ik hem dat wil vertellen, maar dat lukt me nog niet. Dat de communicatie mist klopt dus. Ook het benauwde gevoel herken ik. Voornamelijk omdat hij tot over zn oren verliefd is en er alles aan wil doen om mij in zn leven te houden. Hij zegt vaak dat ik niet zomaar van hem af kom, wat mij dan een benauwd gevoel geeft.

Heel erg bedankt voor jullie hulp.
Liefs

Gabriëlla

Jij ook bedankt voor je feedback Pluta!

Jouw huidige relatie laat jou dus niet op eigen benen staan denk ik. Vandaar juist jouw wens om dat wel te willen plus dat benauwde gevoel wat je hebt. Hoe lang heb jij deze relatie al? Hij wil alles doen om jou in zijn leven te houden schrijf je. Luistert hij dan ook goed naar jou? Houdt hij rekening met jouw behoeften?
Ik weet niet of je bekend bent met de persoonlijkheidstypen volgens het enneagram. Zo ja, dan kan ik je aanraden om toch eens over het type Helper te lezen! Een helper kan zich helemaal voor je opofferen, zijn eigen persoonlijkheid en leven helemaal voor je opgeven maar verwacht wel van jou hetzelfde!! Je kunt dus kort door de bocht zeggen, dat dit type mens weinig rekening houdt/waardering heeft (hoe je het ook noemen wilt) voor iemands uniekheid.
En inderdaad: o wee als je na al zijn opofferingen met hem probeert te breken :o Dan is het allemaal jouw schuld want jij bent de onhandelbare die zijn goede bedoelingen miskend en ook niet waardeert. Hem/haar treft nooit een blaam.

Ik durf niet te stellen dat jouw huidige relatie ook zo is maar zo;n gevoel krijg ik erbij :-\ Ik had dat gevoel al meteen nadat ik jouw legging voor de allereerste keer bekeek. Ik kan me vergissen maar ik denk dat je relatie jou te zelfstandig vindt. Ik zeg NIET dat hij daar gelijk in heeft maar zo voelt het voor je huidige partner denk ik wel.
Inderdaad tijd om je op jezelf te bezinnen maar dat wist je al :) 8)

GABRIELLA

pluta

Gabriëlla,
Het is amper een half jaar dat we echt met elkaar omgaan. Het 'Helper-syndroom' is ook waar ik even aan gedacht heb. Hij zou inderdaad alles doen, maar verwacht hetzelfde. Als ik een afspraak afzeg dan laat hij me wel weten dat hij dat nooit zou doen omdat hij voor mij alles over heeft. Het geeft mij vaak een schuldgevoel inderdaad aangezien hij wel alles voor mij zegt te willen opgeven. Als ik dat dan noem dan is het weer nee nee zo bedoel ik het niet, maar ik heb ook gevoel etc.
Kun je aangeven waar je dat uit herleidt?

Gabriëlla

Allereerst werd mijn aandacht naar de combinatie Kelken 2 plus de Duivel getrokken. Meteen daarna viel mijn oog op Pentakels 5. Deze kaart geeft vaak tijdelijke problematische situaties aan. Ik dacht die heeft in een problematische situatie gezeten, iemand die en passant op haar pad kwam heeft hulp geboden (Pentakels 5 geeft ook vaak ondersteuning aan). Nu is de hulp niet (zoveel) meer nodig en raakt de partner in kwestie teleurgesteld in haar (Kelken 5). Kelken 5 geeft teleurstellingen aan, vaak doordat er niet goed geluisterd wordt.

Kijk ik naar de achtergrond kaarten Staven 3 met De Hogepriesteres, word ik er nogmaals in bevestigd dat het hier om een (on) afhankelijkheidsrelatie gaat, oftewel loyaliteitsconflicten! Aangezien het me ook was opgevallen dat er maar één luchtkaart in de hele legging zat (De Kluizenaar) voelde ik als het ware jouw benauwdheid jegens je partner.

Mensen met een (zeer) sterk Help-syndroom hebben (ver) bovengemiddeld behoefte aan waardering. Niet zelden komt dit doordat ze vroeger iets belangrijks niet konden doen of uitleven! Vaak zijn dit soort mensen als kind over het hoofd gezien en/of niet begrepen. Wat niet wil zeggen dat er altijd sprake is van fysieke of geestelijke mishandeling maar wel 'doodgewoon' een gebrek aan gezien worden/waardering.

Ik denk dat het nu tijd wordt om hem duidelijk te maken dat jij het niet prettig vindt om als een Siamese tweeling aan elkaar geplakt te zitten. Dat je donders goed weet dat hij alles voor je over heeft maar dat slechts af en toe een afspraak afzeggen geen doodzonde is. Sterker nog: dat dit zelfs in een relatie moet kunnen. Vertel gerust dat jij je heel benauwd voelt op deze manier.

Jij hoeft je NERGENS schuldig over te voelen. Jij mag ook of misschien wel juist in een relatie rekening houden met jouw unieke zelf!

Heb je nog vragen, stel ze dan gerust hoor! Is het duidelijk waaruit ik dit herleid?!

GABRIELLA

pluta

Gabriëlla, nogmaals heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg. Leer heel veel van je. De kaarten combineren heb ik zelf nog steeds moeite mee, maar dankzij je uitleg begrijp ik het beter.

Zazen

De legging laat globaal zien dat je relationeel vast zit (destructief gedragspatroon waar je niet los van komt, sluit aan bij je andere leggingen in het andere topic). Andere mensen denken dat je vast zit, naar binnengekeerd, maar jij bruist juist van binnen met energie en wilt wat gaan doen met je leven.
Als je deze energie niet reguleert, een uitlaatklep vind, zul je burn-out verschijnselen gaan ontwikkelen.
Je draagt verdriet met je mee, en je hebt financiële zorgen/schulden/werkeloosheid
Gelukkig zal je jezelf op spiritueel niveau terug vinden, je vrouwelijkheid terug omarmen en ik denk dat je een nieuwe liefde zal krijgen.

zeer algemene vraag betekend zeer algemene antwoorden.
Ik heb de overige commentaren niet gelezen, dat verpest m'n eigen flow.