Dé Talentlegging

Gestart door Gabriëlla, juli 29, 2015, 18:00:22 PM

Gabriëlla

Zoals bij velen inmiddels bekend, ben ik aan een andere wending in mijn leven toe. Ik heb het idee dat ik uit mijn jasje gegroeid ben aangaande mijn huidige baan. Ik sta voor de grote vraag wat ik nu moet. Vandaar deze talentlegging. Uiteraard ben ik weer benieuwd naar jullie reacties.

1. Waar ik nu sta: Zwaarden 5
2. Sluimerende talenten: De Keizerin!!
3. Bewuste nog te ontwikkelen talenten: De Dood
4. Waar ik op terug kan vallen: Zwaarden Aas!! (maar liefst twee kaarten die ook in die andere legging zaten)
5. Wat kan ik bereiken: Staven Ridder
6. Stimulerende zaken: De Keizer
7. Blokkerende zaken: Staven 3

1. Ik sta nu in een voor mij onveilige werksituatie. Ik heb het gevoel dat ik constant op mijn qui-vive moet zijn. Ik werk goed maar heb het idee dat ze mijn contract eind september toch niet willen verlengen. Ik heb het idee dat dit voornamelijk om financiële reden is maar toch ook om menselijke factoren. Een situatie waar ik me niet prettig bij voel.

2. Bij deze kaart krijg ik zeer sterk het gevoel dat dit de richting is die ik uit moet. Een van die richtingen van de Keizerin is de zorg, kunst, cultuur, natuur en/of milieu.

3. Bij deze kaart kreeg ik een heel intens gevoel maar tevens kon ik hem niet plaatsen. Wat wel duidelijk is, is dat ik een totale verandering in werking moet zetten. Dat gevoel wordt nu alsnog bevestigd voor mij.
Het geeft tevens aan dat ik me nog veel dieper in de mogelijkheden van De Keizerin moet verdiepen, dat er op dit punt veel meer in petto is voor mij dan ik aanvankelijk denk.

4. Ik kan terugvallen op mijn intensiteit en moed (om die verandering in werking te zetten) maar ook op mijn lef om gevoelige onderwerpen aan de kaak te stellen! Onderzoeksdrang, talenknobbel met verbale vaardigheden. Zit ik me nu af te vragen hoe ik deze vaardigheden met De Keizerin kan combineren :-\

5. Mijn passionele kant wordt weer aangewakkerd! Ik ben op dit punt erg van mezelf af gaan staan! Een functie van dingen op mensen overbrengen op steeds wisselende plaatsen?

6. (On) verwachte hulp van invloedrijke personen?!  ??? Of vormen van barmhartigheid?! ???

7. Ik heb vaak de angst dat ik mijn nieuwe draai niet of zelfs nooit zal vinden. Dat alles nu voor mij ophoudt. Dat ik op deze manier maar verder moet met mijn leven. Ook angst om die barmhartigheid te accepteren uit angst dat ik daar iets tegenover moet stellen wat ik niet wil, waardoor ik vijanden krijg.

Het pad van De Keizerin volgen met De Dood/Pluto, is wat ik tot nu toe begrijp de kern van het verhaal. Zwaarden Aas staat o.a symbool voor Pluto in Waterman. Hoe combineer ik dus Pluto in Waterman met De Keizerin?
Mijn angsten houden mijn verdere ontwikkeling tegen (De Keizerin/Staven 3).

GABRIELLA

Mikal

Hai Gabriëlla,

Ik heb de kaarten neergelegd op de posities van de legging die ik had beschreven. Ik kijk ook altijd hoe de kaarten t.o.v. elkaar 'bewegen'. Kijken ze elkaar aan, of juist niet, kijkt er iemand naar een bepaalde kaart, bv verleden, wordt er iets ontweken of de rug toegekeerd etc. Soms geeft mij dat nog wat extra informatie. Ik weet niet of dit zo 'hoort' maar voor mij werkt het en maakt de kaarten dynamischer.

Als ik dus zo naar de kaarten kijk zie ik 2 paarden (is voor mij symbool van beweging welke richting er wordt uitgegaan) gekeerd naar de zwaarden aas staan. De dood loopt er in rustig tempo op af en de staven ridder is bijna niet te houden en staat te popelen erop af te gaan.
Dit lijkt mij dus een belangrijke kaart met een aanwijzing dat je die richting op moet denken bij jou zoektocht. Dus iets zoeken wat je al kunt en waar je duidelijke talenten liggen.
Hier kwam ik op omdat jou focus, of vragen, nu lijken te liggen bij de keizerin en de dood.

Zwaarden aas staat voor mij voor een scherp verstand. Je hebt het in je om situaties te overzien en dit helder en duidelijk over te kunnen brengen. Je weet de juiste informatie te verzamelen of verkrijgen van anderen en wat je ermee moet doen. Als soort van informatie kunnen vertalen naar de praktijk.
Je lijkt me ook iemand die prima uit de verf komt in een team met overlegsituaties en vergaderingen.

Het woord informatievoorziening blijft bij mij hangen. Als ik alle kaarten erbij betrek dan lijkt het om een dienstverlenende functie te gaan met een hulpverlenend karakter.
Ã"f dat jij het in je hebt om aan een wat harde, afstandelijke dienstverlenende functie, een warm en menselijke draai te geven omdat je oprecht geïnteresseerd bent en behalve je werk te doen, mensen echt wil verder helpen.
Ik krijg hierbij een beeld dat mensen met een vraag naar jou toe komen, jij dit uitzoekt waarna ze weer verder kunnen.

Door de dood krijg ik het gevoel dat het om kleine projectjes gaat en het te maken heeft met afronding. Jij zorgt voor informatie en duidelijkheid waarmee je mensen helpt bepaalde zaken af te ronden??

Bij de dood schoot er ook ineens door me heen mensen overbrengen.
Als ik denk aan wat voor soort werk hierbij hoort denk ik aan iets waarbij je mensen moet doorverwijzen naar een passende vervolg woning met in acht neming van hun wensen (verzorgings-, verpleeghuizen o.i.d.) iets bij de woningstichting/makelaardij of gemeente?? Geen idee hoor, ik laat mijn fantasie maar even de vrije loop  ;D
Ook moet ik denken aan iets van schoonmaak- of opruimcoach. Dat jij mensen helpt die een puinhoop van hun leven hebben gemaakt waar ze zelf niet meer uit kunnen komen en jij  met hen een plan opmaakt en passende hulp inschakelt om hun leven weer op orde te krijgen zoiets.
Maar niet op het gebied van schuldhulpverlening, want anders zouden er wel pentakels hebben gelegen. Een baan dus waarin jij bepaalde dingen uitzoekt, informatie versterkt of mensen doorverwijst naar passende hulp/instanties of wat ze nodig hebben.

Goed, nog even terug naar de kaarten voor ik mijn fantasie helemaal de vrije loop laat gaan  :P
De ontbrekende kaart is de hogepriester. Ik moet hierbij denken aan bemiddeling. Je hoeft het niet alleen te doen maar je kunt je ook laten adviseren en laten bemiddelen. Misschien een soort van oriënterend gesprek bij een uitzendbureau of loopbaanbegeleiding om uit te vogelen wat er zoal is qua werk. Of door vragen die er gesteld worden verder op weg te worden geholpen wat je nou precies zoekt en verlangt in een baan.

Maar misschien is dit dus ook wel het soort werk wat bij jou past en waar het in je werk nu aan ontbreekt. Dus zelf een bemiddelende functie (zelf werken bij een uitzendbureau, of iets op het gebied van werk, wonen & inkomen - gemeente??).

Tel ik alle kaarten bij elkaar op dan kom ik uit op de Hogepriesteres met als hulpkaart Gerechtigheid. Daardoor krijg ik het gevoel (wat ik bij jou vorige legging trouwens ook al had) dat er nu bepaalde dingen bij elkaar moeten komen. Hier bedoel ik mee je (levens)ervaringen, interesses, ontwikkelende talenten etc. Alsof het iets is waar je zonder het te weten al tijden naartoe hebt gewerkt in al je bezigheden en het dan in jou volgende, nog onbekende baan, allemaal samenkomt.

Oh ja, staven 3. Laat je niet ontmoedigen, je kunt meer dan wat je denkt. Dus houd niet teveel vast aan wat jij denkt dat dat is op basis van het werk wat je hiervoor gedaan hebt.
Door de elementen staven en zwaarden heb ik het gevoel dat je zeer gedreven bent erachter te komen wat nu beter bij je past. Dus wees niet bang dat je het niet zult vinden maar vertrouw erop dat er iets passends op je pad zal komen.

Ben zeer benieuwd of je hier iets mee kunt en of het iets aanraakt...
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.  :-*

Gabriëlla

Wát ben ik blij met je uitgebreide antwoord Mikal! Ik kan er in ieder geval nu beter de vinger op leggen! Waar ik na jouw verhaal de vinger op heb (denk ik tenminste), is dat ik meer uitzoekwerk plus dienstverlening moet gaan doen. Ik heb nu het idee dat ik voor mijn doen te zakelijk bezig ben! Reken er maar op dat ik een oriënterend gesprek bij een loopbaancoach of uitzendbureau ga plannen!
Ik heb momenteel ook het gevoel dat ik mijn scherpe verstand te weinig gebruik en ook dat gaat me steeds meer tegenstaan!! Heel misschien staat De Keizerin juist voor werk, wonen en inkomen?

Ik heb inderdaad het gevoel dat er veel dingen samenkomen en er ook nog heel veel dingen gaan gebeuren. Dat merk ik om te beginnen al aan mijn dromen!

Je weet nog niet half hoe mij dit raakt! Ik heb dit niet gauw maar ik moet alles eerst eens op me laten inwerken! Alvorens ik een verdere passender reactie kan geven.

GABRIELLA

Gabriëlla

Hoi Mikal,

Ik moet je nogmaals eerlijk zeggen dat je interpretatie zeer raak is. Gelet op Staven 3, voel ik dat mijn angst voor mislukking heel groot is. Ik ben bang dat als ik een loopbaancoach in de arm neem, dat die niets of niet veel voor me kan doen. Ook dat uitzendbureau's niks in mijn zien en/of niks kunnen aanbieden. Mijn wil is er dus echt wel maar nu nog het lef :) ::)
Toch voel ik dat het noodzakelijk is dat ik deze weg in ga slaan. Ik heb anderzijds ook weer het gevoel dat ik ga vastlopen als ik dat niet doe!

Wat dat projectje betreft kan het zijn dat dit te maken heeft dat ze mijn contract eind september niet gaan verlengen. Dat is het enige wat ik kan bedenken tenminste!

Vertrouwen op wat er op mijn pad zal komen, is misschien nog wel een grotere klus dan de ommezwaai zelf :P

dameblanche

war je nu staat, de zwaarden 5 is een zware kaart, je óverwinning' voelt eigenlijk als een geleden nederlaag.
hoewel de koningin een nieuwe ontwikkeling aankondigd, is er nu voor jouw gevoel geen mogelijkheid om je meer te kunnen ontplooien.
je zit nu eenmaal aan een contract vast en dat zal ook wel gaan aflopen.
wat je nu eigenlijk zal moeten gaan ontwikkelen is het feit dat het verleden nu eenmaal achter je ligt, en het daar ook laten, AVCEPTEER DIT [DOOD]
het is nu eenmaal voor iedereen moeilijk om zich te kunnen handhaven in deze maatschappij, je zult enorm flexibel moeten zijn en dat ook tonen.

waar kun je op terug vallen; er wordt een beslissing voor je gemaakt.
in feite weet je waar je staat, er is wel duidelijkheid in je contract opgesloten.

je weet dat een en ander zal ophouden, wees hierop voorbereid, maar je hebt niet voor niks de kelken 8 getrokken, als iets niet lukt, blijf net bij de pakken neer zitten en richt je op een nieuw doel.
de ridder, de krachtigste vuurkaart ligt er niet voor niks.
wel is het raadzaam om alles eens goed op een rijtje te zetten [keizer].
staven 3 geeft idd aan dat je je zelf vastzet, je blokkeert jezelf in groei.

Gabriëlla

Ik moet je helaas enigszins corrigeren Marianne. Ik voel nog overwinning, nog nederlaag. Ik ben realistisch! Ik ben geen type die tegen wit zwart zegt en andersom! Ik ben wel een type die de dingen dan ook maar meteen goed afsluit (zonder enige vorm van conflict dus) en zich dan ook maar meteen richt op het volgende doel. Om maar eens met Zwaarden Koningin te spreken: liever een einde met schrik dan een schrik zonder einde! Om maar eens even in tarottermen te blijven.

Lees maar eens goed wat Mikal heeft geschreven!! Ik ga hier zeker wat mee doen! Jij maar eigenlijk iedereen leest hier mijn ontwikkelingen!

Aandachtspunt voor mij is inderdaad wel om aan mijn angst voor de toekomst te werken :)

GABRIELLA

dameblanche

je zult voor jezelf moeten nagaan WAAROM de zwaarden 5 daar nu net ligt, je kunt er wel omheen draaien, maar de zwaarden 5 liggen er nu eenmaal, wat wil die kaart dan zeggen voor jou?
zwaarden vertegenwoordigen het element lucht, het denken, hoe we tegenover iets staan.
de 5 geeft beweging aan.
beweging verbreekt de verstarring, [zwaarden 4].
de kaart symboliseert een falen, een nederlaag, zogen, moeilijkheden en verlies.
m.a.w. achter het idee beweging in een situatie dat geprojecteerd wordt in het element van ons lager denken.

de keizerin, hier de acceptatie, is hierbij het sluimerende aspect.

de dood geeft aan hoe je zoiets kunt stoppen.
de dood, de meest gunstige kaart van de grote arcana, de dood biedt je altijd de kans op een nieuw begin.
een eerdere situatie kunnen afsluiten, om aan een nieuw hoofdstuk te kunnen gaan beginnen.

waar kun je op terug vallen; zwaarden aas
je zult dus evenwicht moeten gaan vinden in de grilligheid en veranderlijkheid, die het lager denken of wel het element lucht met zich mee brengt.
het element vuur [staven] zal eraan te pas moeten komen om de conflikten binnen ons lager denken te kunnen gaan oplossen.
stimulerend hierbij is je disipline [de keizer].
daarnaast krijg je te maken met het eigen vastlopen in het denken.

deze legging geeft wel een kijk op een situatie, maar nog geen voorspelling.

Gabriëlla

Ik draai nergens omheen Marianne! Wat die kaart voor mij zegt, heb ik al bij punt 1 in mijn eigen legging uitgelegd en die uitleg getuigt mijns inziens niet van eromheen draaien. Hoe komt het dat dit voor jou wel zo voelt?! Als ik eromheen zou draaien, dan zou ik NIET erkennen dat er een vervelende streek mijn pad kruist. Dan had ik mijn kop in het zand gestoken en gezegd dat alles wel prima gaat, hetgeen ik dus totaal niet gedaan heb ???

Ik accepteer de situatie en ik ga verder. Maar ja, je kunt niet weglopen voor je contracten want anders snij je jezelf financieel in de vingers en dat moet niet! Bovendien heb ik ook andere dingen die minder goed of leuk zijn aan mezelf bekend.

Heb je trouwens ook al het andere gelezen?!

GABRIELLA

Gabriëlla

Hallo allemaal,

Hierbij wil ik jullie vermelden, dat ik bij één uitzendbureau heb geïnformeerd naar opleidingsmogelijkheden en ook al een loopbaancoach gemaild heb voor een oriënterend gesprek. Ik ben me daar toch benieuwd!! Ik hou jullie op de hoogte.

GABRIELLA

dameblanche

nee, ik heb nog niet al het ander gelezen, m.i wordt een kaart geinterpreteerd vanuit de plaats waar zij ligt, reflecterend vanuit een gestelde vraag.
sluimerende talenten; de keizerin bijvoorbeeld...sluimerend wil zeggen dat dit hoe dan ook belangrijk voor je blijft.
de keizerin geeft vruchtbaarheid aan, de keizerin is de derde kaart van de grote arcana en wijst vooral op vooruitgang.
op dit moment voel je op je werk geen vooruitgang, je kunt daar niet aarden, het voelt onveilig voor je.

er worden hier leggingen uitgelegd, waar men de vraagsteller een kant wil op laten gaan.
de legging die je hier hebt gebruikt geeft een inzicht in jouw situatie, geen voorspelling.

de weg die mikal aanbiedt is en te volgen lijn, een [persoonlijk] advies,  geen duidelijke voorspelling.

maar...gezien jouw reactie concludeer ik dat je de boodschap ook niet begrepen hebt.

opleidingsmogelijkheden zijn er wellicht genoeg, maar die zal je zelf moeten gaan bekostigen.
de flexibiliteit blijft hoog in het vaandel staan bij de werkgevers, dus stabiliteit en verbondenheid zijn ver te zoeken.

met die dingen zul je moeten gaan hendelen, blijf vooral geloven in jezelf.

dameblanche

ik geef je een voorbeeld

jaren geleden heb ik ook een overstap gemaakt naar een andere baan.
al na een paar maanden begon het gemodder.
de baas misbruikte zijn macht [sexuele intimidatie]

ik werd beschuldigt van leugens, zijn vrouw werkte ook in dat bedrijf.
ik bleef met een kater achter, ik heb er geen zaak van kunnen maken, omdat mijn andere collega;s zich achter hun baas opstelden, terwijl zij wisten wat er speelde op de werkvloer.

hierna heb ik nooit meer een vaste baan gehad, sterker nog ik kon alleen maar werken via 0-uren contracten.
collega,s en bazen zijn altijd een besmette verschijning gebleven.
uiteindelijk ben ik in de WAO beland.....toen het nog kon :-\

liefs marianne

Gabriëlla

Waar staat dat ik de interpretatie van Mikal als voorspellend beschouw?!

Volgens mij zijn we het gewoon ergens niet met elkaar eens. Geeft niet, kan gebeuren. Ik stel het wel op prijs als mijn mening gerespecteerd wordt en er niet meteen een interpretatie aan wordt gegeven. Als ik vind dat je gelijk hebt dan schrijf ik dat maar als ik iets anders zie dan jij dan schrijf ik dat ook!

Hoe lang zit je nu al in de WAO Marianne? Hoe lang is het geleden dat je voor die baas werkte? Het lijkt wel alsof je die ene hele vervelende situatie van vermoedelijk jaren geleden projecteert op mijn verhaal en/of ook op mijn reacties maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

dameblanche

nee, tuurlijk niet, ik wilde hier alleen maar aangeven dat ik ben blijven hangen in wat onrechtvaardig is en wat wel rechtvaardig is.
dat heeft een gat geslagen in mijn ziel.
daarom is de kaart de dood hier zo,n belangrijke aanwijzing; je kunt pas verder, als je het oude hebt verwerkt en achter je hebt gelaten

verder bedoel ik daar HELEMAAL  niks mee hoor!

het is moeilijk om mensen, die ook iets met kaarten willen doen te kunnen overtuigen.
je kunt alles immers van meerdere kanten benaderen.

ik kom dit heel vaak op fora tegen, mensen willen gewoon zien wat zij willen zien.
het gaat hier toch helemaal niet om de knikkers :-\

Gabriëlla

;D ;D ;D Ik moet heel erg lachen om wat je nu stelt Marianne!

Je kunt dingen ook van meerdere kanten bekijken dan alleen uit het perspectief van (on)rechtvaardigheid. Maar het lijkt mij zinvol om eerst eens met dat gat in je ziel aan de slag te gaan! Want al die 'verrekte' bazen heb je daar namelijk niet mee, als je hierin blijft hangen! Slechts alleen jijzelf blijft daar last van houden!

Gabriëlla

Over ongeveer twee weken heb ik een vrijblijvend oriënterend gesprek met een loopbaancoach :) Ik heb ook al naar een zorg belangenorganisatie gesolliciteerd. D.w.z een soort van sollicitatiebrief geschreven waarin mijn vraag naar een adviserende functie gaat.
Nu zit ik niet meteen met mijn hoofd in de wolken maar ik heb nu toch wel zin om mezelf een complimentje te geven en hoop wel dat ik in ieder geval meer wegwijs gemaakt word.

Ik hou jullie op de hoogte!

GABRIELLA