Een zoektocht naar dat begin!

Gestart door Gabriëlla, juli 20, 2015, 00:12:29 AM

Gabriëlla

In mijn vorige topic schreef Mikal al in een reactie aan mij dat het werk wat ik nu doe, misschien niet meer zo bij mij past als ik veel weerstand krijg. Zoiets tenminste.
Dit weekend is er dus iets gebeurd, waardoor dit voor mij wordt bevestigd. Ik voel me nu heel bedroefd en onzeker. Ik denk en voel moet dit nu, nu ik dan toch werk heb gevonden?! Waarom?! Begrijpelijk al zeg ik het zelf. Ondanks mijn verdriet en onzekerheid hierover, heb ik besloten om me te heroriënteren en mijn leven om te gooien. Vanwege die onzekerheid, heb ik een ditmaal een paar kaarten gelegd met als titel Doelstelling.

1. Mijn doel: Kelken 7
2. Wat helpt mijn doel te bereiken: Zwaarden Aas
3. Wat remt mij om mijn doel te bereiken: De Keizerin
4. Hoe kan ik mijn doel bereiken: De Ster

1. Zelfs naar dat doel moet nog gezocht worden :P
2. Strijdlust tonen, niet te onmatig/extreem zijn (ik kan soms te radicaal beslissingen nemen). Misschien anders gaan denken. Zelfvertrouwen.
3. Geen machtsstrijd aangaan! Praat alles uit en ga je eigen weg! Of je contract nu wel of niet verlengd wordt.
4. Wachten op een gunstig moment of signaal.

Ik word ervan beschuldigd dat ik een klant onterecht een sleutel heb gegeven, volgens hun met bijbedoelingen. Ik ben heel rustig gebleven (wat mij  van mezelf verbaasde!) en gezegd: als jij mij ergens van verdenkt dan bel je de politie maar en anders doe ik het. Dat wilde de baas dus niet!!  ??? Ik: helder het met snel op want anders ga ik alsnog naar het bureau!! Ik laat me niet beschuldigen voor iets wat ik totaal niet heb gedaan? Loop ik hier dan als enige rond???

Ik ben benieuwd naar wat jullie uit deze kleine legging halen!!

Groet,

GABRIELLA

dameblanche

kelken 7 en keizerin als doel en de remming om het doel te bereiken wijzen eerder op iemand die moeite heeft met aarden.
geef je je zelf ook de tijd om een doel te bereiken?
zweef je niet te veel mee op reacties van anderen.
hoe kan ik mijn doel bereiken, tja, de ster, hoop en vertrouwen houden, maar ook positief en vol vertrouwen in jezelf blijven houden.

Gabriëlla

@Marianne,
De Keizerin remt mij dus om mijn doel te bereiken, in tegenstelling tot De Ster en Zwaarden Aas.
Die negativiteit omtrent mijn nieuwe baan, slokt veel van mijn gedachten op. Dit kan een remmende werking hebben op het doel wat ik wil bereiken, liever gezegd de ommezwaai.
Kelken 7 geeft hierin iets onverwachts aan, iets wat ik volgens mij totaal niet verwacht maar goed. Ik heb al zoveel luchtkastelen gesloopt en schijnbaar nog niet helemaal op aarde.

GABRIELLA

dameblanche

;)

Mikal

Hai Gabriëlla,

Ik ga ervan uit dat wat ik schreef, iets bij jou van binnen aantikte omdat het als kloppend voelt zeg maar en je niet zomaar alles aanneemt wat er wordt geschreven. Want ik ben natuurlijk geen professional en hoef het niet bij het juiste eind te hebben. Dus niet zomaar alles aannemen, maar alleen als het voor jou gevoel ook klopt. Maar mijn gevoel, en wat ik van je heb gelezen denk ik dat dat wel snor zit. Wilde het toch even benoemen...
Eens zien wat ik erin zie...

Citaat van: Gabriëlla op juli 20, 2015, 00:12:29 AM
1. Mijn doel: Kelken 7
2. Wat helpt mijn doel te bereiken: Zwaarden Aas
3. Wat remt mij om mijn doel te bereiken: De Keizerin
4. Hoe kan ik mijn doel bereiken: De Ster

Voor mijn gevoel is jou doel om helder te krijgen wat je nu echt diep van binnen wil en wat bij jou past.
Samen met de zwaarden aas denk ik dat je de aankomende tijd er eens lekker op los moet fantaseren en brainstormen. Houd je ogen en oren open, kijk om je heen, praat erover met mensen en laat je eigen creativiteit er eens op los. Ga er af en toe eens voor zitten en brainstorm erop los zonder direct overwegingen erop los te laten of het wel of niet mogelijk of haalbaar is. Dat komt allemaal later wel. Eerst maar eens bedenken wat je leuk vindt, waar je energie van krijgt, waar je van in een 'flow' komt, wat je als kind leuk vond en graag mee bezig was, waar je gedreven in bent, wat je talenten zijn en kunt inzetten in dé baan die bij jou past etc.

De keizerin en de ster doen mij denken aan dat je er gerust de tijd voor kunt nemen. Je hebt nog een baan dus waarom overhaasten. Bedenk eerst eens in alle rust wat je wilt en krijg helder waar je precies naartoe wilt, pas dan kan de ster jou de weg wijzen om je doel te bereiken.
Om dat allemaal helder te krijgen is ook een soort rust en kalmte nodig. Je kunt je creativiteit pas echt goed z'n gang laten gaan als je in een soort rust bent.
Verder krijg ik bij de keizerin, wat remt dus, ook het gevoel dat je graag rekening met anderen houdt.

Kortom, zet geen overhaaste stappen maar ga eerst in alle rust eerst eens bedenken en uitzoeken wat je echt graag zou willen doen.

Gabriëlla

Helder te krijgen wat ik diep van binnen wil!! Je hebt keihard midden in de roos geschoten Mikal :)Sinds ik die nieuwe baan heb, heb ik het gevoel dat dit werk niet meer zo of zo niet :) meer bij me past. Ik krijg echt het gevoel dat ik daar uit mijn jasje gegroeid ben! Sinds een paar weken heb ik op een onverklaarbare manier gevoelens van heimwee, zonder dat ik weet waar mijn 'thuis' dan is.
Want ik krijg het gevoel dat ik misschien wel mijn leven moet omgooien, heel misschien dingen moet gaan opgeven. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet makkelijk vind. Op de een of andere manier voel ik (ook weer zonder dat ik dat ergens op kan baseren :-\) dat ik het aan kan als dit mijn nieuwe weg is. Als het een weg is die bij me hoort.

En die rust.....is nou precies wat ik niet heb ;D Ik ben een doorzetter die vooruit wil in het leven. Niet weten hoe nu verder ervaar ik als zeer benauwend. Maar dat remt juist mijn creativiteit begrijp ik nu van jou. Voor mij een heikel punt waar ik aan moet werken. Of...misschien wel aan die angst om geen uitweg te vinden.

Ik ben een echt mensen mens. Ik werk het allerliefst met mensen, het liefst in een informerende en/of dienstverlenende functie. Hierin dus een andere weg in zien te vinden begrijp ik nu. Hoewel ik graag rekening met anderen hou, kan ik ook een eigenwijze drol zijn :) Ik heb ook graag mensen om me heen die me scherp houden. Nu ik dit zo typ, voel ik ineens dat dit een klein onderdeeltje is van de oorzaak van mijn heimwee. Ook dit moet ik eens gaan uitzoeken. Hoewel ik in dat hotel waar ik nu werk scherp moet zijn, lijk ik ineens iets tekort te komen, ook hier kan ik geen vinger op leggen.

Vandaag maar eens een dagkaart getrokken: Kelken 8! En nu schiet jij dus in mijn roos! Kan deze kaart nog toepasselijker?!

GABRIELLA

Mikal

Helder krijgen wat je wil, klinkt simpel maar o zo moeilijk soms!  ::)
Maar... je hebt een prima middel tot je beschikking om je daarbij te helpen toch? De kaarten  ;D
Ik heb mijn oude aantekeningen boek er eens bij gezocht omdat ik wist dat er nog een legging in moest staan waar je misschien iets aan hebt.

De talentenlegging:

..............6......
1.......2..3..4..5
..............7......

1. Laat zien waar je nu staat, hoe de situatie er op dit moment voor je uitziet.
2. Beschrijft wat sluimert, welke behoeften je hebt die net onder de oppervlakte lijken te liggen.
3. Laat zien welke kwaliteiten of eigenschappen je zou kunnen ontwikkelen, welke krachten je tot nu toe te weinig hebt aangeboord.
4. Beschrijft waar je goed in bent, waar je duidelijke talenten liggen. Wat je kunt, op welke kwaliteiten je altijd terug kunt vallen.
5. Laat zien wat je kunt bereiken, welke mogelijkheden er voor je in het verschiet liggen binnen 3 maanden.
6. Laat zien wat het is dat je stimuleert, waardoor jij je voelt uitgedaagd en aangespoord.
7. Laat zien wat juist tegendraads werkt, wat je blokkeert, wat je tegenhoud en je belemmert om je verder te ontwikkelen.

Geen eigen legging maar er staat niet meer bij waar ik hem vandaan heb. Ik weet niet of dit al je vragen beantwoord maar je kunt de legging natuurlijk altijd aanpassen aan wat jij precies wil weten en de vragen anders formuleren.
Hoop dat je hier iets aan hebt!

Gabriëlla

REUZE bedankt Mikal!! Zodra ik deze legging gedaan heb ga ik hem hier op het forum showen!

GABRIELLA

Zazen

doel: de waarheid vinden voor jezelf. Carriere Technisch

wat helpt hierbij: rationeel knopen doorhakken , dus bijv. lijstjes maken met voordelen/nadelen van specifiek werk

blokkade: je drang om situaties te overheersen, controle drang, dus je niet kunnen overgeven aan wat de wereld jou wil geven

hoe kan je je doel bereiken: hoop hebben en houden, ernaar toe werken stapje voor stapje, die nieuwe baan ligt nog best ver van je af,

Gabriëlla

De waarheid voor mezelf heb ik inmiddels gevonden. Zie ook mijn legging van De Talentlegging.

Rationeel heb ik de knoop eigenlijk al doorgehakt, nu nog praktisch aan de slag gaan.

Die controledrang is er wel maar in essentie niet op het werkvlak. Het heeft met veel andere levensgebieden te maken. In de loop der tijd zijn er aardig wat illusies van me gesloopt en de moed erin houden is soms moeilijk. Ik merk inderdaad wel dat ik niet zo gauw meer blij ben met dingen.

GABRIELLA