Een nieuw begin met.............

Gestart door Gabriëlla, juli 12, 2015, 23:35:07 PM

Gabriëlla

Beste allemaal,

Graag jullie mening voor het volgende.

Vorig jaar is mijn vijftienjarige dienstverband bij een hotel beëindigd. Dit nadat ik drie keer in een jaar tijd mijn advocaat heb moeten inschakelen omdat ze mij op een zeer geraffineerde manier eruit wilde werken.Uiteindelijk is met een goede regeling dit dienstverband afgesloten.
Doordat dit de nodige spanning met zich meebracht, ben ik ook veel vrienden en kennissen kwijtgeraakt. Je kunt gewoon stellen dat ik mijn leven weer opnieuw vorm moet geven. Op zich lukt dat wel maar ik ben er nog niet. Daarom heb ik voor mezelf een tien kaartlegging gedaan. Ik heb er wel een visie op maar meer mensen zien immers meer dingen. Ik hoop dat jullie mij die visie willen geven.

1. Begin: De Zon
2. Tegenwerking: Zwaarden 10
3. Medewerking: Kelken 8
4. Strijd: Pentakels 5
5. Uitdaging: Pentakels 7
6. Verandering: De Kluizenaar
7. Geluk: Zwaarden 9
8. Geheimen: De Hogepriester
9. Onzekerheden: De Keizerin
10. Triomf: Pentakels Koningin

Veel van mijn zekerheden zijn weggevaagd (Pentakels 5). Ik zal nog een tijd(je) in die onzekerheid moeten leven. Pentakels 7 moedigt mij aan om vol te houden.
Vanwege Zwaarden 10, heb ik het idee dat het op het sociale vlak (ook) nog niet gaat vlotten en/of krijg ik te maken met ongewenste veranderingen/vijandschap. Waarom? Okay, ik was niet makkelijk afgelopen jaar maar op de een of andere manier heb ik niet het idee dat dit hiermee te maken heeft.
Nu heb ik een tijdelijke parttime baan, ook bij een hotel. Hoewel ik dat werk leuk vind, krijg ik het vage gevoel dat ze mijn contract niet willen verlengen. Terwijl ik toch zonder arrogantie kan stellen dat ik mijn werk goed doe en prettig in de omgang met collega's. Heel vaag allemaal.
Ik krijg allemaal vage ideeën waar ik de vinger niet op kan leggen. Hebben jullie een idee wat er speelt, ook hoe het voorlopig gaat?

Ik groet jullie allen,

GABRIELLA

dameblanche

je energie en spontaniteit hebben een behoorlijke stoot gehad, je hebt gelukkig 'gekozen' voor de gulden middenweg, door zelf weg te gaan, of wel een ander pad te gaan kiezen.
je had dan welliswaar gene keuze, maar het heeft wel in je voordeel kunnen werken, anders was het een lijdensweg geworden.
maar de achterdocht is gebleven, het is nu een strijd die je tegen jezelf bent aan het voeren, je knokt nog steeds tegen jezelf, je zet jezelf als het ware vast.
hierdoor kunnen er blokkades ontstaan in je lichaam, die er later uit moeten gaan komen.
de uitdaging ligt dat je je gaat terugtrekken om JEZELF  te kunnen healen.
dit bestaat uit jezelf weer gaan aarden, weer met beide voeten STEVIG op de grond kunnen gaan staan.
het is je overkomen, het is gebeurd, probeer er meer flexibeler mee om te gaan, je kunt het verleden nu eenmaal niet veranderen, ook niet meer beinvloeden, je zult met de stroom mee moeten, dus geloof weer in jezelf en in je kunnen.
probeer uit je slachtofferrol te kruipen, ga weer geloven in je eigen energie, de triomf die je nu kunt behalen is dat je tevreden kunt zijn over het leven en hoe het nu verloopt.

Gabriëlla

Ik heb op een gegeven moment inderdaad gekozen voor geluk in plaats van mijn gelijk want wat is dat? Want wat is macht, wat is gelijk? Ik was inderdaad in de problemen gekomen als ik er niet met een goede regeling uit gekomen was.
Tijdens deze periode moest ik constant op mijn qui-vive zijn. Draait iemand mijn geen loer, doet iemand niet dit, doet iemand niet dat....vul maar in. Het constant in strategieën en samenhangen denken kan ik nog zeer moeilijk loslaten. Dit is zelfs een patroon van me geworden waar ik maar moeilijk uit kan komen. Grote angsten dat mij iets zal overkomen spelen hierbij een grote rol.
Niet alleen het verlies van die baan speelt hierbij een rol, ook de rol van de mensen die ik ooit om mij heen had. Het zeer oude cliché in nood leert men zijn vrienden kennen, is helaas meer dan waar. Ik heb zelfs het idee dat dit mij uiteindelijk nog meer heeft aangegrepen dan het verlies van die baan. Ik merk dat ik nog wat moeite heb met het gevoel er nu alleen voor te staan. Weliswaar komt dit niet alleen maar door die anderen maar toch....

Ik heb het idee dat ik meer kan dan ik nu doe. Dat ik mijn ei niet zo goed kwijt kan. Dan is het wat moeilijk om tevreden te zijn met hoe het leven nu verloopt, al besef ik héél goed dat er ergere dingen zijn hoor! Dus ik probeer wel mijn best te doen om in mezelf en het leven te geloven maar soms valt het niet mee.

Dank je voor je visie in ieder geval!!

GABRIELLA

dameblanche

je bent teleurgesteld in je leven, het leven heeft zich tegen je gekeerd, -zwaarden 9-
niet niks deze kaart, het is immers de zwaarste kaart van het tarot-spel.
kijk even met me mee, de uitdaging ligt bij de pentakels 7, winst en vooruitgang, maar at heeft het je gebracht; de kluizenaar, dit is het veranderingsproces wat je in gang hebt gezet, mensen om je heen zijn je ontvallen, de verandering hebben zij aan den lijve ondervonden.
probeer alles om te kunnen keren, ik begrijp ook dat je zwaar teleurgesteld bent, maar...hoe we het ook wenden of keren, we zullen ons erin meten schikken, immers tegenstrijd geeft alleen maar negatieve energie.
de pentakels koningin straalt tevredenheid, ligt de dame op de kop dan verwijst dat naar iemand die een situatie blijft wantrouwen, wat kan lijden tot psychische zwakte.
maakt men de koningin van pentakels los uit haar vitae band met de aarde, dan leidt dit tot nervositeit en verwarring.
je wordt bang en je trekt je terug uit het sociale leven.
je gaat twijfelen aan je mogelijkheden en waarde als individu.
laat dit niet de overhand krijgen....

Gabriëlla

De eindboodschap van deze legging, is dus dat ik mijn twijfels en angsten moet zien weg te werken en erop te vertrouwen dat er weer nieuw leven na de pijn is. En inderdaad niet de negatieve emoties de overhand laten krijgen. Ik moet mezelf eigenlijk weer helemaal opnieuw aarden!
Pentakels 7 moedigt me aan om vol te houden en Zwaarden 9 op de geluksplaats geeft aan dat ik het heus wel red, mits ik het wil zien. Ik moet die handen van mijn ogen afhouden zeg maar. Voor mij een punt om nu aan te gaan werken.

GABRIELLA

dameblanche

zwaarden 9 geeft gevoelens van depressie aan, wees allert, men denkt vaak dat we depressief worden van de dingen buiten ons om, maar bij depressiviteit missen we het kontact met ons innerlijke zelf.
in ieder mens schuilt een god, zoek hem op en omarm hem...iedereen bezit een zelfgenezend vermogen

Gabriëlla

Mikal

Ik heb er de kaarten niet bij gepakt maar kreeg een gevoel bij het lezen van je kaarten. Dus even 'uit de losse pols', kreeg ik het gevoel dat dit werk niet meer zo goed bij je past als je zelf misschien wel denkt.
Het lijkt of de kaarten willen zeggen dat het tijd wordt voor iets anders, iets waar je beter uit de verf komt en past bij wie je nu bent.
Trouwens, als je ergens veel weerstand ervaart kan het betekenen dat je niet meer op het juiste pad bent en je een andere weg dient in te slaan.

Succes! Een moeilijke en best pijnlijke kwestie zo...

Gabriëlla

Hoi Mikal,

Of de duvel ermee speelt!! Ik had vanmorgen mijn vriendin nog aan de telefoon en die zei zo ongeveer hetzelfde als wat jij me nu schrijft! Wat ik vaag vermoedde werd ineens bewaarheid! De vraag voor mij is nu even welk pad. Ik heb nu in ieder geval een plan van hoe me te heroriënteren! Ik heb het gevoel dat het nog weleens pijnlijk kan worden als ik de situatie laat zoals die is. Dit even in een notendop verteld om het overzicht te houden. Er gaat nu zoveel door me heen, dat ik niet gestructureerd kan schrijven.

Thanks!! GABRIELLA

Gabriëlla

Het pijnlijke zit hem er hier in, dat ik met het verlies van die baan veel zekerheden ben kwijtgeraakt. Op zich niks bijzonders in deze situatie maar de achtergrond van die onzekerheid is wel pijnlijk. Want hoe raar het ook klinkt: die angsten en onzekerheden hebben (veel) minder met het verlies van die baan op zich te maken.

De achtergrond van een constant onveilig gevoel in mezelf, heeft uiteindelijk nog meer te maken met de 'relatie' met mijn vader. Hij legde altijd een zeer sterke nadruk op het materiële. Hoewel ik zelf zo totaal niet ben, heb ik me altijd wel aan het materiële vastgeklampt. Dit uit pure angst (wat ik nu pas besef!) voor verlies van vaste bodem onder de voeten, dakloosheid bijvoorbeeld.

Ik realiseer me dat ik deze angsten moet gaan loslaten en ook dat ik moet accepteren dat er voor mij mogelijk heel ander werk is weggelegd dan dat ik tot nu toe heb gedaan. Vooral de mogelijke offers die ik hiervoor zal moeten brengen kunnen pittig zijn. Maar toch ga ik voor mijn geluk!! Morgen begin ik met balansen voor mezelf!

Groet,

GABRIELLA

Mikal

Misschien eerder alsof een engeltje ermee speelt  ;)
Ik had al wel het gevoel dat het moeilijk voor je zou worden maar dacht eerder dat dit te maken zou hebben met erachter komen wat je dan zou kunnen doen. Op zich sluit jou verhaal wel goed aan bij de kaarten, pentakels 5 en het ontbreken van de keizer: ontbreken van je zekerheden dus...

Wat ik wel mooi vindt aan wat je schrijft is dat je er in elk geval al achter bent gekomen waarom deze situatie zo spannend voor je is. Terwijl je dat eerder niet zo besefte. Weer een stap in je bewustwording gezet waardoor je hier nu iets aan kunt doen.

Wat ik zelf een fijne manier vindt om oude overtuigingen los te laten zijn middels de 4 vragen van Byron Katie. Misschien ken je het al wel, anders even googlen, kom je ze vast wel ergens tegen. Misschien kun jij daar ook wat mee en helpt het je verder op weg...

Succes  :-*

Gabriëlla