hemd en short wisselen voor een kleedje in mijn droom

Gestart door droombelever, juni 13, 2015, 11:48:13 AM

droombelever

In deze droom was ik op het strand aan het fietsen. ik kwam aan een golfbreker, maar daar ik die ietwat misrekend had, reed ik er niet over, maar knalde ik er tegen. Gevolg was, ik stond op de tafel bij mijn grootmoeder. Zij hielp mij van tafel. Ze was een kleedje aan het maken. Ik zei dat het een schoon kleedje was en vroeg voor wie het was. Ik kreeg geen antwoord. Het enige wat ik hoorde was:"Ge zult wel zien".
Wat later toen zei mijn bomma:"Het kleedje is klaar. Hoe vind ge het"?
Dan kwam de bomma naar mij en met een ruk naar beneden, was zowel mijn pull als mijn short uit. Hoewel ik nu volledig naakt was, schaamde ik me helemaal niet. Toen dat gebeurde, had ik meteen het gevoel dat dat kleedje voor mij was. Het was ook zo. Toen moest ik meegaan naar de gang, want daar stond een grote spiegel. (in werkelijkheid was die spiegel maar een klein ding, net genoeg om te zien op bompa zijn hoed goed opstond). In die spiegel zag ik dat de zoom net zo lang was dat mijn piemel er nét onderuit kwam. Dan moest ik mee gaan om te winkelen. Ik was nog maar net op de straat, of ik werd wakker. Dus..

Mikal

Hai droombelever (leuke naam  :))

Wat ik in jou droom lees is dat je door een misrekening (in je leven) een smakkerd hebt gemaakt. Blijkbaar is iets niet helemaal gegaan zoals jij had gedacht dat het zou gaan en 'knalde' je ergens tegenaan. Ik weet niet wat een golfbreker is maar doet me denken aan iets waarvan jij zou denken dat het wel mee zou vallen, dus niet zo was.

Je bomma is dus bezig met een kleedje en pas op het moment dat jij er klaar voor bent, op het moment dat je dus die smakkerd hebt gemaakt, kun jij je oude gedaante: hemd en short, daarvoor verwisselen. Het uittrekken van kleding en iets nieuws aantrekken zie ik als een soort van nieuwe gedaante. Er is door het voorval, die misrekening, iets in jou veranderd. Iets waarvoor jij je niet schaamt.

Je draagt een nieuw kleedje, waar je piemel onderuit steekt, wat ik zou vertalen als je geslacht, een deel van je identiteit, openheid waar andere mensen zich voor zouden schamen om er zo bij te lopen.
Dat kleedje is misschien wel het begin van een transformatie in jou want vervolgens ga je mee winkelen.
Kleding zie ik namelijk als een soort identiteit, het zegt veel over iemand welke kleren hij/zij draagt en hoe je erbij wil lopen. Wat je aantrekt, wat je jezelf wil aantrekken...
Dat je het oké vindt om met een kleedje over straat te gaan waardoor je piemel onbedekt is zegt misschien ook wel dat je het oké vindt wie je bent en dat mensen ook dat deel van jou mogen zien. Iets waar jij je eerst voor schaamde maar door die smakkerd nu niet meer.
Een spiegel toont ook hoe we onszelf zien. Misschien dat mensen nu meer van jou mannelijkheid mogen zien...?
Ben benieuwd of je hier iets uit haalt en wat mee kunt.

Liefs Mikal.

droombelever

Bedankt voor je uitleg, hier kan ik echt wat mee.
Deze naam heb ik gekozen omdat ik mijn dromen intens beleef. Van alle dromen die ik ooit al gedroomd heb, zijn er maar een stuk of zes denk ik, waarvan ik pas besefte dat het een droom was toen ik wakker werd. . Één  droom heb ik gehad die in wit-zwart was. De rest is allemaal in normale kleuren.
Een golfbreker vindt ge op het strand, dat zijn die langwerpige kwartronde stenen dingen die richting zee lopen. Ze dienen om de golven te breken zodat de golven veel minder vat hebben op de dijk.
Met mijn bomma had ik ook een vrij sterke band. Zij is op zondag 31 mei 1970 overleden.

Mikal

Fijn dat je er iets mee kunt.
Later zag ik pas dat er nog een droom over je oma op het forum stond. Het lijkt te verwijzen naar deze droom. 'Het is te vroeg om te babbelen', blijkbaar moest er eerst nog iets anders gebeuren (die smakkerd??, zoals ik het maar even noem). En lijkt mij ook te verwijzen dat je vanaf toen meerdere dromen over haar kunt verwachten. Bijzonder! Alsof ze je af en toe komt opzoeken in je droom en je steunt of terzijde wilt staan in je leven. Toont de sterke band wel die je met haar hebt.

Wat ik me nog wel even afvroeg omdat die andere droom van heel lang geleden is, of deze droom dat ook is of dat dit een recente is?
In die andere droom was ze trouwens ook al aan het breien, was ze toen soms al bezig aan het kleedje in deze droom?

Nog even over die mannelijke energie die je nu niet meer verbergt, het zou dus kunnen gaan over dat jij je nu wat assertiever opstelt, daadkrachtiger bent, actiever bent of zoiets. Iets wat dus te maken heeft met mannelijke energie die je niet meer verbergt.

Het schijnt dat er mensen zijn die alleen maar in zwart-wit dromen. Heb ik nog nooit gehad, lijkt me erg maf. Misschien zegt het wel iets over een ouderwetse sfeer, alsof je naar een oude zwart-wit tv kijkt. Of dat je kijk op het leven op dat moment zwart-wit is en dus ongenuanceerd? Of dat er op dat moment weinig kleur in je leven is en de droom toont dat er wat sombere gevoelens en gedachten in jezelf bestaan.
Geen idee hoor, zijn zomaar wat gedachten...

droombelever

Je bedoelt deze droom. Die had ik al op datum van 01 07 1970 gedroomd. En dit was een breiwerk.
Datum:   01 07 1970
Nummer: 1980 002 
Tittel: Bomma zit te breien breien
Deze droom die hier nu beschreven is, die heb ik in de nacht van 12 op 13 juni, 2015 gedroomd. Het kleedje wat ik hier aangetrokken kreeg was er eentje in stof.
Vroeger, dan was ik heel verlegen. Op mijn 26ste is dat stilaan aan het veranderen geweest. Tot ergens anno 1987, dus één jaar na mijn huwelijk, ik weereens op mijn werk naar de bureau moest komen. Mijne chef zei toen:"Er is een probleem, en we moeten eens klappen".
Ik zei toen:"Problemen zijn er om op te lossen. Wat is het probleem"?
We hebben toen bijna een uur gebabbeld, over mezelf, over de werkmakkers en in het bijzonder over de twee waar ik bij in de ploeg stond.
Mijn chef is toen tot de constatatie gekomen dat ik goed op weg was voor een 'burn-out'. Ik kreeg meteen ander werk. En binnen de week was ik weer 'up-to-date'. Ik kwam ook tot de ontdekking als ik iets zei, dat er nu wél rekening mee gehouden werd, en dat ik nu ook geloofd werd. Dat gaf me zo'n zelfvertrouwen dat ik ook helemaal veranderd ben in iemand die nu eindelijk durfde te zeggen wat er scheelde.
Die wit-zwarte droom, die plaats ik nog wel eens een keertje.

Mikal

Ja die droom bedoelde ik ja.
Gaaf dat je al zolang je dromen bijhoudt en opschrijft. Wat een rijkdom lijkt me dat op de één of andere manier!
Bedankt voor je verhaal en je openheid en wat mooi om te lezen dat je door een gesprek van een uur zo'n verandering hebt kunnen doormaken. Blijkbaar net waar je aan toe was en behoefte aan had om te kunnen veranderen.
Ben benieuwd naar je zwart-wit droom!

droombelever

Op datum van 07 04 2005/2 kreeg deze droom nummer 2005 59 en met als tittel:   buisdroom
Deze droom was eigenaardig. Ik was als in een buis. Ik zag alles in de buis in kleur, alles buiten de buis in zwart/wit. Raar was dat. Hoewel er veel volk was, kende ik er bij het ontwaken niemand meer van. Ook werd er in verschillende talen gesproken, waar ik alleen niets van verstond. Zo te zien verstond iedereen alleman die in deze droom voorkwam. Het was al een tijd geleden, maar ik ben eens gaan voelen wat ik in deze droom was. De eerste keer voelde ik iets hangen, dus ik was een jongen. Een madam vroeg aan mij:"Wat doe je daar meisje"? Ik zei:"Zo te voelen ben ik een jongen, madam". Daarop kwam die naar mij, trok mijn broek naar omlaag, wees naar mij en zei daarop:"Een jongen heeft hier iets hangen, jij hebt dat niet, dus jij bent een meisje". Daarop keek ik naar beneden, zag inderdaad niets hangen, ging ik echter voelen, dan voelde ik het wel. Toen nam ik de hand van die madam, die deed ik daarop voelen aan mij en toen zei die:"Dat is raar, ik zie niets, maar ik voel wel iets hangen". Dan vroeg ik aan haar:"Wat ben ik nu"? Het antwoord weet ik niet, omdat ik wakker werd. Dus…
Ik heb vroeger eens een droom gehad, die ongeveer in dezelfde trant was. Dat was echter binnenshuis. Alles was toen zwart-wit, enkel het beeld van de televisie dat was in kleur. Wij hadden toen nog een zwart-wit televisie.

droombelever

Toen ik deze droom copieerde, en het bestand terug sloot, vraagt de pc altijd drie dingen:
OPSLAAN / NIET OPSLAAN / ANULEREN
Ik klikte op NIET OPSLAAN en wat gebeurde er? Ramp!!!! De pc zette het excel bestand meteen om in een BOOTEX bestand.
Als ik nu op dat icoontje klik dan krijg ik volgend blad te lezen. Ik weet niet wat ik er mee moet doen.
:
Het bestandssysteem op E: wordt gecontroleerd...
Het type bestandssysteem is FAT.

De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden
gecontroleerd. U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden
deze procedure niet af te breken.

Windows zal de schijf nu controleren.                           
Het bestandssysteem is gecontroleerd, er zijn geen problemen vastgesteld.

1048412160 bytes totale schijfruimte
      3178496 bytes in 28 verborgen bestanden
       950272 bytes in 29 mappen
    694648832 bytes in 445 bestanden
    349634560 bytes beschikbaar op de schijf

32768 bytes per cluster
        31995 clusters in totaal op schijf
        10670 clusters beschikbaar op schijf
Als ik dat nietmeer goed krijg, dan zijn de dromen van 2005, zijnde bijna 400 met afbeeldingen en al, VERLOREN.
Of zou ik iemand die kan programeren en herstellen erbij roepen?

Mikal

Oh nee! Ik heb zelf helemaal geen verstand van computers dus kan je hier niet mee helpen. Maar als je het niet weet zou ik er zeker iemand bij halen die er wel verstand van heeft en weet wat hij doet en moet doen. Het zou toch wel erg zonde zijn om al die dromen kwijt te raken...
Het is alweer enige tijd geleden, ben je er inmiddels al uit en is het goed gekomen?

Over je droom, apart, klinkt als een sterke scheiding/contrast, tussen je binnen- en buitenwereld. Ook weer hetzelfde thema over mannelijkheid zoals uit je voorgaande dromen.
Hoe zou je zelf het zwart wit plaatsen?

Dank je voor het delen en het spijt me dat je er nu problemen mee ondervindt. Ik hoop maar dat het weer goed komt!!