minder dagje.. 3 kaartjes getrokken

Gestart door littleme, mei 23, 2015, 13:50:19 PM

littleme

Voel me vandaag zonder werkelijke reden teneergeslagen, triest..

heb 3 kaartjes getrokken met de vraag hoe ik dit gevoel moet plaatsen:

kruis   ruiter   vogels

het is vandaag de verjaardag van mijn vriend en dat bezorgt me wel wat stress.. misschien zeggen de kaarten dat ik faalangst heb ?

Iemand die me verder kan helpen met duiden aub ?

Dank je  :-*

Kaboutertje

Hoi Helena, ik ben maar een beginneling maar ik wil toch mijn gevoel erbij met je delen. Doe ermee wat je wilt!
Bij het kruis voel ik altijd een soort machteloosheid.
Iedereen heeft wel eens 'minder' dagje zonder echte reden.. Geef daar gewoon aan toe: zulke gevoelens horen ook bij het leven en mogen er 'zijn'. Doe lekker ff niks.
Alleen doordat je verplichtingen hebt zul je dit 'kruis' toch even moeten dragen.
De ruiter en vogels vertellen mij dat het maar eventjes is: hou in gedachte dat het voorbij gaat.
Ff doorzetten, en dan morgen je 'pyama' dagje houden ;)
Groetjes kaboutertje

littleme

Dag kaboutertje :)

Dank je voor je visie op de kaartjes..
het kruis heb ik ondertussen wel ff gedragen..
Uiteindelijk is de avond vreemd geëindigd en dat gevoel had ik van op voorhand.. dat er iets in de lucht hing..
mijn relatie is die avond nog op de klippen gelopen.. maar dat zat er eerlijk gezegd ook wat aan te komen..

Helena  :-*

Kaboutertje

Altijd vervelend als een relatie eindigd: Heel veel sterkte!!
Maar je wist dus stiekem zelf al dat het niet 'zomaar' een minder dagje was..
De kaartjes klopte dan toch best redelijk bedenk ik nu.
Ipv van ik zei: het kruis is snel voorbij/tijdelijk..
Was het dus meer: de uitkomst van het kruis komt snel..
Gr. K

Sas-8314

heej Helena :)
het voordeel van een minder dagje hebben is ook wel weer dat er weer een beter dagje aan gaat komen :)
De griep hebben is ook niet leuk, maar het is de wijze waarop ons lichaam wel van afvalstoffen afkomt en een mens genoodzaakt wordt om tot rust te komen .. Een dipje zie ik ook een beetje zo maar dan op geestelijk vlak.
Op zo'n dagen passeren de dingen vaak de revue en kunnen we tot bezinning komen.
Inderdaad zoals Kaboutertje ook al schreef, gewoon even een baaldagje om vervolgens weer door te starten, gewoon even extra lief zijn voor jezelf  :)
2 treden op en 1 trede omlaag is ook omhoog komen ;)

Het kruis zie ik ook als een doel, hetgeen waarin we geloven, om een (nieuw) doel te bereiken zullen we ook iets los moeten laten, een kruis trekken door, dat is pijnlijk, soms voelt het als een (emotioneel) verbod, maar we weten / geloven dat het nu eenmaal nodig is ..
De kruis staat ook voor vertraging, de vogels voor gedachten, de ruiter staat ook voor gedachtegang,
dingen die door ons hoofd spoken ... De ruiter zie ik dan ook als de wijze waarop we ons door het leven (laten) bewegen .. Ons bewegingsapparaat ..
Je kunt aan de wijze waarop iemand zich beweegt zien hoe hij/zij denkt of de persoon zich door emoties of het hart laat beïnvloeden ..
Een ruiter reist het beste licht bepakt .. dus zonder overbodige ballast ..
Neemt mee wat ie gebruiken kan ..
Het kruis zegt me dat jij de keuze hebt gemaakt om verder te gaan, ook bereid bent de last te dragen,
maar zorg dat het functioneel is hetgeen je draagt, maw begrijp de boodschap die je bij je draagt
Vogels zijn als emoties die een stem hebben .. staat ook voor roddelen, maw kletspraat, zo zou je de meeste van de gedachtes die door het hoofd spoken ook kunnen zien ;)

Geniet !
iedere dag is de eerste dag van de rest van je leven  :-*
what defines us is how well we rise after falling