Auteur Topic: Legging  (gelezen 1599 keer)

Sasje

• Gast
Legging
« Gepost op: mei 20, 2015, 22:16:42 pm »
Ik vroeg mij af of iemand mij zou kunnen helpen met een legging, ik ben door omstandigheden erg bang geworden voor relaties. Ik heb hiervoor trauma therapie gehad en sindsdien gaat het redelijk goed, alleen met vlagen schiet de angst nog door me heen. Dit is een beetje irreëel omdat ik me nu prima zou redden in een relatie. Nu is er een man die ik wel leuk vind en hij weet dat sinds een paar weken ook, maar er is verder nog niks gebeurd. In mijn hoofd schiet het alle kanten op en hij komt ook uit een hele lange relatie waarin zijn ex is vreemdgegaan. Ik heb nu dus een liefdeslegging gedaan:

Liefdeslegging:
Bekers twee: de kern
Zwaarden aas (omgekeerd): wortel v/h probleem
Munten 4 (omgekeerd): invloeden uit het verleden die afnemen
De dwaas: wat boven me hangt
Koning van pentakels (omgekeerd): de uitkomst

Ik had erg veel moeite met de koning van pentakels, ook omdat ik naar de omgekeerde kaart heb gekeken.
Zoals ik de kaarten zie is bekers twee een prachtige kaart met potentie, nader tot elkaar komen, openstellen, vertrouwen, zwaarden aas geeft een kans maar hier komt denk ik mijn angst weer omhoog. Bij zwaarden gaat het vaak om gedachten en het omgekeerde zwaard is het symbool van loslaten, ook weer heel toepasselijk voor mij.
Bij munten 4 heb ik weer het idee dat er van me gevraagd wordt om los te laten. Meegaan met de stroom van het leven. Losser met dingen omgaan.
En dan is daar de dwaas, een frisse start, een nieuw begin. Onbevangen openstaan, vertrouwen in mensen en situaties en onbezorgd een nieuw gebied betreden.
Maar nu de koning pentakels omgekeerd, volgens mij is de kaart rechtop wel positief, een betrouwbare koning. Eerlijk, betrouwbaar loyaal. Houdt van rust en harmonie.
Al met al geeft deze legging met het gevoel dat er een kans is als ik mijn eigen angstige gedachtes aan de kant zet en er onbevangen, als een kind instap.
Ik ben benieuwd of ik het zo goed geïnterpreteerd heb en of iemand daar misschien antwoord op zou kunnen geven?

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
Re: Legging
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2015, 14:11:16 pm »
de bekers 2 DE  liefdeskaart, zo zien ewe bij de kaart de geliefden en de kaart de bekers overeen komsten, maar ook verschillen, de verliefden geeft meer het aangaan en onderhouden van een volwassen en ook ene sexuele relatie aan, terwijl de bekers 2 wijst op het begin van een relatie/ of de belofte van een vriendschap.
en daar zit het probleem.
het probleem zit hem in de werking.
bekers 2 heeft een positieve werking een mildere werking, maar doch de omgekeerde zwaarden geven aan datje bang bent te falen, de energie niet te kunnen volhouden, niet aan het verlangen en de belangen van die ander te kunnen tippen.
de invloeden die hierbij af moeten kunnen gaan nemen s dan meer het feit dat je daar zo op gefocusd bent, je vergeet te genieten en doet alles om de touwtjes in handen te kunnen houden of wel de  CONTROLLE.
probeer het meer op e af te laten komen, leg de lat niet te hoog, niet te hoog voor jezelf als voor die ander.
het zal moeilijk worden, je bent hierin n eenmaal een controllefreakje.
wat zou er gebeuren als je misgreep?
geen onoverkombaarheid nietwaar, de aarde gaat hierdoor heus niet ten onder...
je maakt je nu l zorgen om de dag van morgen, maar de dag van vandaag is nog niet begonnen

Sasje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2015, 16:54:16 pm »
Ja dat klopt wel heel erg, ik maak mezelf al van tevoren angstig door na te denken wat er wel niet mis kan gaan, hoe het gaat lopen, hoe het misschien niet gaat lopen etc. etc.
Maar op zich is het wel een mooie legging omdat ik even geconfronteerd word met het feit dat er dus wel degelijk potentie in zit als ik mijn angsten maar eens laat varen en niet al pieker over wat nog kan komen.
Mijn controle komt voornamelijk uit het feit dat ik angstig ben, maar zoals je zelf ook al aangaf "je maakt je nu zorgen om de dag van morgen, maar de dag van vandaag is nog niet begonnen". Daar zal de dwaas natuurlijk ook om de hoek komen, het onbevangen openstaan, vertrouwen in mensen en situaties, onbezorgd nieuwe gebieden betreden. Ik ben blij dat ik met mijn eigen interpretatie al aardig in de richting zat en bedankt voor je nadere toelichting.

Sasje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2015, 16:56:22 pm »
Heb je alleen nog enig idee hoe ik de koning van Pentakels moet zien in deze legging?

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2015, 22:44:11 pm »
de dwaas geeft aan wat er boven je hoofd hangt, dus wat er moet gaan aan zitten te komen, de teugels los kunnen laten, je overgeven aan, in innerlijke vertrouwdheid, maar ook onontgonnen gebied durven te betreden, dit is de enige manier om de wereld van magiers, dansers die door de lucht zweven en mensen die onderste boven hangen.

de koning van pentakels geeft de uitkomst aan, de sleutel het beoogde resultaat; nl zelfvertrouwen kweken

Sasje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2015, 22:53:23 pm »
Nou hartstikke bedankt voor je nadere uitleg, ik denk dat ik maar eens een goed gesprek met mezelf moet hebben  ;) om onbevangen en onbevreesd mijn vervolg pad op te gaan  :). Potentie is er wel, ik zit voornamelijk mezelf in de weg  >:(.