" Heks en sterren "

Gestart door frommeltje, april 28, 2015, 09:33:02 AM

frommeltje

Hoi,

Vannacht weer iets gedroomd wat ik onthouden heb en ben heel benieuwd naar de betekenis.

Mijn droom:
Ik sta buiten in m'n achtertuin en kijk naar de lucht.Het is heel donker buiten,en als ik omhoog kijk zie ik heel veel sterren.Terwijl ik kijk zie ik een vallende ster,ik weet dat ik dan een wens mag doen.Ik wens (wat ik in het echte leven ook bovenaan mijn lijstje heb staan) dat ik altijd ontspannen zal zijn.
Ineens zie ik in de lucht een oude lelijke heks op een bezemsteel,ze vliegt op me af. :o
Vlug loop ik naar binnen en doe de deur op slot.
Volgens mij is ze toch binnen gekomen....maar weet het niet zeker.Ik schrik wakker.......

De sterrenhemel vond ik mooi in mijn droom maar toen die heks kwam was ik eigenlijk wel bang.Ben benieuwd of iemand me dit kan uitleggen.
Alvast bedankt,groetjes.... :)

jeroenymus

Beste,

U kijkt in het donker naar de lucht en ziet sterren. Feitelijk kijkt u dus naar het Universum. De totale schepping. De droom zal ik u spiritueel/religieus duiden, omdat deze nu eenmaal vaak mijn eerste ingevingen zijn. Alhoewel je het psychologische of man/vrouwelijke aspect van (voornamelijk) Freud ook nooit helemaal kan uitsluiten.

U kijkt dus naar de sterren en dus het heelal. In feite kijkt u dus naar de schepping/creatie van het verleden. De ruimte is een voorstelling van een kosmisch centrum, een plaats die ‘is, was en er altijd zal zijn’. Het kan zijn dat uw onderbewuste gedachten niet meer passen in het vernauwde raamwerk van rationalisme waarin u tot nu de wereld aanschouwde. Daar waar de ‘logische’ oplossing vaak werd gehanteerd. Voldoet deze nu niet meer, omdat u wellicht vaak nog enkele alternatieve ideeën/oplossingen achter de hand heeft. Maar deze om ‘onduidelijke’ redenen nog niet kon (of durfde) te poneren. Omdat deze dus wellicht niet logisch beredeneerbaar zijn en niet algemeen aanvaard worden. Spiritueel zou u dus de ruimte moeten opzoeken, als u uw gedachten niet kwijt kan in de huidige echoput van repeterende externe omgevingsgedachten. Ga naar de bibliotheek, kijk films/documentaires over de onderwerpen die u aanspreken en voel u niet bevreemd. ‘Esoterische’ kennis komt nog altijd het best analoog tot stand, aangezien de mens een organisch wezen is en didactisch gezien weinig tot niets leert van digitale bit en bytes.  Voorgaande volzin wordt eigenlijk bevestigd door uw laatste droom archetype….. de Heks.

In sprookjes voor kinderen wordt sinds jaar en dag de mythe levend gehouden dat heksen automatisch als iets slechts moet worden ervaren. Helaas een uitwas van het katholicisme. Maar dat is bezijden de waarheid. Een heks is in mijn beleving een absoluut positief droombeeld. Een heks is iemand die in spirituele zin zijn innerlijke kracht heeft leren begrijpen. Deze innerlijke kracht vind zijn oorsprong in diepe overtuigingen. Zogezegd, ergens weet u waarschijnlijk wel waarom ik dit schrijf.
U moet eigenlijk deze diepe overtuigingen proberen te achterhalen, als u dat nog niet heeft gedaan, en ze proberen door te geven. Dit zal/wordt waarschijnlijk door uw omgeving als apart of zonderling ervaren, en dat is waar u bang voor bent. In de droom bent u zelf dus de heks. Maar vergis u niet in de sprookjes waren heksen die ‘iets’ konden met aardse materialen wat als bovennatuurlijk werd beschouwd. Maar dat konden de feeën en elfjes ook. Het gaat niet om de kennis (van het occulte) maar of je die kennis in goede zin of ‘kwaade’ zin gebruikt. In feite zou je dus een ‘goede’ heks kunnen hebben en een ‘slechte’ elf. In de Bijbel wordt zelfs ook gesproken over een ‘goede’ heks die Koning Saul raadpleegt. Deze vraagt om de geest van profeet Samuel op te roepen, waarbij de heks adviseert omdat na te laten daar de profeet al overleden is (Exodus 22:18). Saul negeert het advies van de heks en wordt daarna overspoeld met rampspoed. Dus eigenlijk vertelt zelfs de Bijbel hier dat deze heks in wezen een heel goed advies aan Saul gaf. Helaas wordt daarover niet in de mythologische opgebouwde sprookjes gerept. En er zijn ook mannelijke heksen…magiërs genoemd. Dus uw angst voor de heks in uw droom lijkt mij totaal onnodig. Het betreft immers een nog aan u toegeschreven onbekende kracht die vanuit het intuïtieve komt.
De deur, die u op slot doet, staat spiritueel normaal gesproken voor de Grote Moeder (de beschermende kracht). Wellicht bent u nog een beetje bang om zich open te stellen voor de potentie die al latent in u aanwezig is. Om volledig zelfverwerkelijking te bereiken moet u zowel de vrouwelijke energie als wel de mannelijke energie onderzoeken, begrijpen en omarmen. 

Dan doet u/mag u nog een wens doen in uw droom. Dit is volgens mij een mooi en bijzondere gebeurtenis in een droom. U wenst dat u altijd ontspannen zal zijn. Dit geeft aan dat er in de werkelijkheid situaties zijn waar u kennelijk dus gespannen van raakt. En dat is niet ongewoon aangezien 100% van de bevolking hier last van heeft. U wenst dus dat u qua gemoedsrust boven deze situatie(s) zal uit stijgen. En U droomt er zelfs nu van. Ik kan u vertellen dat meestal de wens de vader van de gedachten is. Wanneer u ontspannen wenst te zijn in een gespannen situatie hoeft u in het vervolg dus alleen maar aan uw droom te denken. Die veel meer behelst dan alleen een heks op een bezemsteel in de ruimte. Een wens in een droom staat vaak spiritueel gezien voor een opdracht voor het hogere zelf.

Succes,
Met vriendelijke groet,

frommeltje

Hoi Jeroenymus,

Heel erg bedankt weer voor je uitgebreide en mooie uitleg van mijn droom.
Stiekem hoopte ik al dat jij hem voor me uit wilde leggen,je hebt er echt verstand van.

Zo blijkt ook maar weer dat dromen die een beetje beangstigend zijn niet altijd negatief hoeven te zijn(zoals de heks).
Ik ben al een tijdje bezig met het lezen van boeken en op internet om te zoeken wat me boeit en bezig houd.Een beetje zelfontwikkeling,maar blijf het moeilijk vinden....

Dat je schrijft dat ik eigenlijk zelf die heks ben,daar kan ik me wel in vinden.Ik voel me vaak zoals vroeger tegen een heks werd aangekeken,anders dan de meeste mensen.Een beetje een zonderling.
Ik vind mezelf niet passen in hoe de maatschappij en mensen vinden dat je eigenlijk moet zijn.
Maar vind het nog steeds moeilijk om mezelf te accepteren zoals ik ben.
Ik merk vaak dat mensen me niet begrijpen.Ik trek me eigenlijk nog teveel aan van wat andere mensen van me denken,terwijl ik dit eigenlijk niet wil.

Dit brengt voor mij best wel wat spanning met zich mee,vandaar die wens om altijd ontspannen te willen zijn.
Maar ik heb nu deze droom waar ik naar kan kijken als ik gespannen ben. ;)

Echt een geweldig mooie uitleg,waar je veel werk in hebt gestoken,bedankt voor je adviezen,super!! :-*

Groetjes...