@ Marianne: daar heb ik ook helaas al ervaring in dat je daar geen vrienden mee maakt. Ook heb ik helaas de ervaring dat raadgevingen bij momenten een totaal andere uitloop krijgen, net omwille van dat de vraagsteller het antwoord wilt weten, alleen klopte het achteraf bv niet. En er zijn echt wel momenten dat dat kan. Niet verwijtend bedoeld hoor echt niet. Misschien ben ik in het verleden foute personen tegen het lijf lopen, maar gevolgen kunnen groot zijn, dus vandaar enige voorzichtigheid, maar ik vraag of zeg nog altijd wat ik wil vragen of zeggen.

En ik ook al ben ik toch tevreden zonder vrienden (keuze van mezelf omdat ze dus niet met mijn manier van doen overweg kunnen en ik die daar op mijn beurt weer geen kostbare tijd aan wil verspillen, en ja ik weet dat dat cru klinkt, maar zo denk ik erover en ook daar een tweesnijdend zwaard, dat zie ik wel), dat maakt niet dat ik een, toch voor mij, blijkbaar al moeilijke interactie met mensen liever wat minder moeilijk maak. Ik geef dan nog altijd een volledig antwoord ipv een half hoor, ik vertel het alleen op een andere manier

en wat de kaarten betrof: daar had ik ook geen antwoord op. Dus als daar je halve antwoord op slaat, dat is prima, dan heb je gelijk, maar ik ga ook niet iets zeggen wat ik niet weet. Ik heb de kaarten bekeken en jou info gelezen (om bij te leren en mss te begrijpen waarom ik er niet wijs uit raak. Normaal heb ik wel enige link enz, maar hier ontgaat ie me blijkbaar totaal

.)en nog raak ik er niet wijs uit.
Groeten,
S.
Zeker ben je pas als je de uitkomst weet, niet als je de uitkomst "gewoon in je agenda" zet. Soms is het beter minder te zeggen om meer te weten

en soms kan het voor de vraagsteller in kwestie nog altijd positiever werken om er minder over te zeggen dan meer, alleen beseffen we (ook ik) dat mss niet. Ff heel plat gedacht in bv iets "jinxen". Door het uit te spreken zou je dus in kwestie de gang van zaken kunnen veranderen. Wat evengoed bij het niet uitspreken opgaat hoor

alleen de toekomst kan het uitwijzen uiteindelijk