Auteur Topic: .......  (gelezen 3209 keer)

wondertje

• Volledig lid
.......
« Gepost op: april 19, 2015, 11:20:32 am »
.......
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2015, 09:55:21 am door wondertje »

Samantha

• Gast
Re: hoe zal de rechtszaak verlopen..3 kaartjes.
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2015, 21:38:16 pm »
Hoi Wondertje,

niet dat ik een antwoord heb ofzo, maar ik was aan het denken over je vraag. Ook over de kaarten, maar zover heb ik niets.

Maar wat is voor deze persoon in kwestie een goede afloop als ik vragen mag? Een "gewone" goede afloop met overwinning van de zaak? Of een goede afloop met een levensles geleerd? En ook belangrijk: wat is in jou ogen een goede afloop? Want ik neem aan dat dit zich ook weerspiegelt in de betekenis van de kaarten. Maar daar ben ik niet zeker van en dat weet of zie jij alleen natuurlijk  :)

Want je vraagt of het voor een goede afloop staat, en ik denk dan (ik wil je niet voor het hoofd stoten, dus vat dit AUB niet verkeerd op, ik heb geen idee over de kaarten, dit zijn gewoon mijn gedachtes, verder niets!) dat je een goede afloop dus op twee manieren kan zien. Of beter gezegd twee opties? Dus ik denk dat het meer een kwestie is van: waar kies je voor? Een pleister die misschien losschiet met alle gevolgen of een hechting die waarschijnlijk niet losschiet, ook daar met alle gevolgen?

En echt ik heb geen idee over de kaarten, ik probeerde me alleen in de plaats te stellen van wat als ik een zeer belangrijke rechtzaak zou hebben? Welk effect zou dat hebben op mij? Waar zou ik voor kiezen, in beide gevallen? Wat zou het juiste zijn en belangrijker: wat zou de uiteindelijke bestemming zijn? Maar dit is dus in MIJN denken zo, dus denk aub niet dat ik een uitleg geef over de kaartjes of dat ik het weet ofzo, want dat doe ik niet. Ik ben nogal filosofisch van aard  ::), dus als je vind dat ik over de schreef zou gaan: zeg het gewoon en bij voorbaat dan al excuses.

Groeten,

S.

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2015, 17:32:04 pm »
hoi stokstaartje,

een goede reaktie van jou hoor, maar je loopt je al bij voorbaat te excuseren en dat is helemaal niet nodig, iedereen is vrij om hier een mening neer te zetten.
er wordst toch immers een vraag gesteld.

hallo wondertje,
een 'goede'' afloop..de aas van zwaarden geeft eerder een situatie aan die het familielid boven het hoofd hangt, een blok aan zijn been is en hij/zij is er [te] veel mee bezig.
er zal een beslissing vallen, wat wijst op een verandering ten goed.. verandering [pentakels 8].

pukje

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2015, 20:30:26 pm »
Tja.
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2015, 10:43:18 am door pukje »

wondertje

• Volledig lid
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2015, 20:34:06 pm »
......
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2015, 09:55:38 am door wondertje »

Samantha

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2015, 20:47:35 pm »
Hoi,

@ Marianne: ik ben niet zo van het durven voor anderen, vandaar alle excuses. En soms kan het gewoon heel anders vallen dan dat ik het bedoel heb ik in het verleden al gemerkt, dus vandaar ook. Wil gewoon niemand voor het hoofd stoten  :) Maar bedankt voor je positieve feedback.

@ Wondertje: ook jij dank je wel voor je positieve feedback en graag gedaan  :-*.

Groeten,

S.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2015, 20:50:54 pm door Stokstaartje »

marianne

• Master lid
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2015, 23:28:17 pm »
@stokstaartje, het geschreven woord is altijd anders als het gesproken woord, ik heb daar idd ook heel wat ervaring mee.... ;D

@wondertje; achten zijn krachtige getallen [denk ook aan de kaart kracht die op plek nummer 8 ligt.

achten geven veranderingen aan, veranderingen ten goede, maar ook veranderingen ten goede, die we pas begrijpen als een en ander achter de rug is.

wondertje

• Volledig lid
......
« Reactie #7 Gepost op: april 22, 2015, 18:07:48 pm »
.......
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2015, 09:56:05 am door wondertje »

Samantha

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2015, 11:26:44 am »
@ Marianne: dus gezien we er beiden ervaring in hebben, snap je dat ik wat voorzichtig ben. Zeker gezien de gevoeligheid (denk ik) van de zaak. Plus je weet ook niet hoe de ander ertegenover staat he. De ene denkt van: " ik vraag mening en ik kijk wel", en de ander denkt misschien van: "goh die zegt dat en dat is dus de waarheid" of een nog ander denkt mss van "ja maar dit wil ik niet horen". Waarbij het dus een hele andere kant kan uitlopen. Plus idd het gegeven dat het platte tekst is, dat je dus geen intonaties of lichaamstaal of blikken kan lezen....Dus vandaar ook excuses en voorzichtigheid, want ik weet niet hoe een ander erop reageert, juist omwille van dus die gevoeligheid van de zaak.

@ Wondertje: welke uitkomst het ook zal geven, ik zal in elk geval duimen voor de beste uitkomst. Welke dat ook mogen zijn.  :)

marianne

• Master lid
« Reactie #9 Gepost op: april 24, 2015, 14:11:01 pm »
@stokstaartje,
hier worden vragen gesteld, ik ga er dan vanuit dat de vraagsteller ook antwoord op de vraag wil.
ik draai er niet graag omheen en geef meestal een duidelijk en helder antwoord.
daar moet de vraagsteller het dan mee doen.

ik weet dat ik hier niet altijd vrienden mee maak, maar ik hou ook niet van halve antwoorden.
het is dus aan de vraagsteller zelf hoe hij/zij het oppakt.

dus....gewoon doorgaan....

Samantha

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 24, 2015, 20:48:03 pm »
@ Marianne: daar heb ik ook helaas al ervaring in dat je daar geen vrienden mee maakt. Ook heb ik helaas de ervaring dat raadgevingen bij momenten een totaal andere uitloop krijgen, net omwille van dat de vraagsteller het antwoord wilt weten, alleen klopte het achteraf bv niet. En er zijn echt wel momenten dat dat kan. Niet verwijtend bedoeld hoor echt niet. Misschien ben ik in het verleden foute personen tegen het lijf lopen, maar gevolgen kunnen groot zijn, dus vandaar enige voorzichtigheid, maar ik vraag of zeg nog altijd wat ik wil vragen of zeggen.  ;)

En ik ook al ben ik toch tevreden zonder vrienden (keuze van mezelf omdat ze dus niet met mijn manier van doen overweg kunnen en ik die daar op mijn beurt weer geen kostbare tijd aan wil verspillen, en ja ik weet dat dat cru klinkt, maar zo denk ik erover en ook daar een tweesnijdend zwaard, dat zie ik wel), dat maakt niet dat ik een, toch voor mij, blijkbaar al moeilijke interactie met mensen liever wat minder moeilijk maak. Ik geef dan nog altijd een volledig antwoord ipv een half hoor, ik vertel het alleen op een andere manier   :) en wat de kaarten betrof: daar had ik ook geen antwoord op. Dus als daar je halve antwoord op slaat, dat is prima, dan heb je gelijk, maar ik ga ook niet iets zeggen wat ik niet weet. Ik heb de kaarten bekeken en jou info gelezen (om bij te leren en mss te begrijpen waarom ik er niet wijs uit raak. Normaal heb ik wel enige link enz, maar hier ontgaat ie me blijkbaar totaal ??? .)en nog raak ik er niet wijs uit.

Groeten,

S.

Zeker ben je pas als je de uitkomst weet, niet als je de uitkomst "gewoon in je agenda" zet. Soms is het beter minder te zeggen om meer te weten  ;) en soms kan het voor de vraagsteller in kwestie nog altijd positiever werken om er minder over te zeggen dan meer, alleen beseffen we (ook ik) dat mss niet. Ff heel plat gedacht in bv iets "jinxen". Door het uit te spreken zou je dus in kwestie de gang van zaken kunnen veranderen. Wat evengoed bij het niet uitspreken opgaat hoor  ;D alleen de toekomst kan het uitwijzen uiteindelijk 

janice

• Master lid
« Reactie #11 Gepost op: april 25, 2015, 07:09:09 am »
Intuitie is verstand dat haast heeft

marianne

• Master lid
« Reactie #12 Gepost op: april 28, 2015, 21:58:39 pm »
ik snap er niks van ???, stokstaartje...

Samantha

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 03, 2015, 17:00:05 pm »
Laat maar dan...Zo moeilijk is het bij mijn weten niet, maar dat zal wel aan mij liggen  :)