Auteur Topic: Sturing bij kaartlegging gevraagd aub.  (gelezen 1845 keer)

Samantha

• Gast
Sturing bij kaartlegging gevraagd aub.
« Gepost op: april 16, 2015, 21:32:28 pm »
Hallo iedereen,

ik zou graag hulp hebben bij mijn kaartlegging. Ik zit namelijk muurvast. In het echte leven fysiek zowel als psychisch. Nu heb ik om te weten te komen hoe ik tov deze situatie sta een kaart getrokken bij elke persoon die in deze situatie aanwezig is, ook mezelf.

De kaart met betrekking tot mezelf was een omgekeerde Koningin van Kelken.
Nu heb ik via dit forum de betekenis al opgezocht van de Bekers Koningin, en ik moet zeggen dat de kaart op verschillende delen de nagel op de kop is momenteel. Zeg maar het overgrote deel van de uitleg daar. Overgevoeligheid, onredelijkheid, opvliegendheid, mijn eigen gaven wantrouwend (ook een van de redenen dat ik jullie hulp inroep), verwarring en gebrek aan helderheid, behoefte om op een ander te steunen, en het punt eerlijkheid, waarachtigheid en liefde zijn niet van elkaar te scheiden. De laatste in de uitleg, ook een zeer kloppende als ik terugkijk op verschillende omstandigheden in het verleden bv.

De kaart met betrekking tot persoon x was een omgekeerde Het Oordeel.
Ook hier heb ik de betekenis op dit forum van opgezocht en ook daar betreffende deze persoon en de link met mij een nagel op de kop. Het toenemen van onvervuld verlangen en gemis, moeite met me over te geven aan wat er omtrent deze persoon gaande is, het negeren van mijn innerlijke stem en wat deze me verteld (of wijsmaakt?), en door de aanvulling van het wijsmaken: het verzetten tegen wat ik zoek.

De kaart met betrekking tot persoon y was de Koningin van Zwaarden, deze niet omgekeerd.
Ook hier zeer veel raakvlakken in de uitleg van deze kaart. Het tweezijdige zwaard (denken versus problemen), beperkingen en gebrek aan helderheid, moeilijke periodes versus overwonnen hindernissen.

Een extra kaart die uit het dek kwam springen bij deze legging was Staven 5.
Ook hier wederom dit forum uitgepluisd, en ook hier enige raakvlakken. De innerlijke strijd, de overgave, het leven inderdaad als een niet aflatende strijd zien,

Persoon x en persoon y zijn twee nauw betrokken personen. Een ervan uit het verleden en een ervan uit het heden. Ze liggen me alletwee nauw aan het hart. Ik sta ervan te kijken hoe de uitleg overeenkomt met hoe mijn gevoelsleven is momenteel. En mijn gevoelsleven uit zich ook fysiek, helaas voor mij. Dit uit zich in het muurvast zitten van nek en schouders, dagelijkse bijhorende koppijnen, slechte nachten en somber denken. Wantrouwen in mezelf. Waardoor ik nu helaas ook nog eens, na een maand ertegenin vechten dus in de ziektewet beland ben. Niet alleen mijn denken en wezen zit vast, maar fysiek is het hetzelfde. Alles in mijn fysieke toestand zegt dat er IETS is dat mis is, maar wat het is en hoe het opgelost kan worden is dus mijn zoektocht.

Nu is het punt: ik heb de uitleg aandachtig gelezen en bij mezelf onderzocht of het klopt wat eruit komt. Zoals jullie kunnen zien is dat het geval, maar ik heb wat hulp nodig bij het linken van de kaarten aan elkaar.

Mijn interpretatie van deze groepering kaarten is dat ik dus voor een keuze sta. Dat ik het ene moet achterlaten om het volgende te kunnen beginnen. Dat persoon y me momenteel “belemmert” in mijn overgang of zelfstudie en dat persoon x het “doel” van de reis is.

Maar waar ik bij persoon x een “turbulenter” doch meer fulfilling leven zou hebben op verschillende vlakken, een uitdaging om het beste te worden van mezelf om het zo te zeggen, heb ik bij persoon y een stabielere ondergrond. Misschien ook een oprechtere ondergrond dan bij persoon x.

Staven 5 weet ik niet zeker of die van belang is, maar gezien de uitleg vermoed ik dat deze kaart mijn innerlijke strijd die gaande is benadrukt, en de ernst ervan aanwijst.

Maar dit is mijn interpretatie en ik heb geen idee of ik er ergens goed mee zit. De kaarten zitten in elk geval wel goed, Willen jullie me aub helpen of sturen in de juiste richting?

Dank bij voorbaat,

S.

Samantha

• Gast
Re: Sturing bij kaartlegging gevraagd aub.
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2015, 21:47:16 pm »
Ook staat er binnenkort een afspraak met persoon x op het programma, deze vraag ging van persoon x zelf uit. Hieromtrent heb ik ook een kaart getrokken en dit was de Wereld.

Mijn interpretatie hiervan is dat de ontmoeting een soort van wedergeboorte of nieuw begin kan zijn. Een iets beter versie van mijn wezen? Dat remmingen die er waren achter me gelaten zullen worden en ik het grotere geheel ervan zou inzien?

Veel vragen, mijn excuses daarvoor, maar deze situatie houd me dag en nacht bezig.

Dank bij voorbaat weer.

S.

Samantha

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2015, 21:48:06 pm »
Bij meer informatie mogen jullie het dus ook altijd vragen. Ik weet niet of ik zo voldoende of juiste informatie heb verstrekt om eventueel hulp te krijgen.  :)

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2015, 22:50:58 pm »
we zien hier de kelken koningin op de kop.
de koningin is, als succesvolste en meest evenwichtige kaart van de bekers.
maar hier niet, OMDAT..het evenwicht verstoort is. zij handelt niet meer vanuit haar hart, vanuit haar liefde voor zichzelf.

als je niet goed in e vel zit, trek je ook dito personen aan.

de karakters van zowel x en y liggen ver uit elkaar.
we denken dat we de keuze hebben, maar het oordeel op de kop geeft aan dat je in het graf blijft staan, uitvluchten hebben de overhand gekregen, om maar geen beslissing te hoeven nemen.
wat over blijft zijn de 5 staven, vijven geven veranderingen aan, verstoringen aan, onrust aan, of wel innerlijke onrust blijft.
je moet ene keuze maken, je maakt een keuze en aan van die keuze weer een volgende keuze etc...
je moet niet meer achterom kijken en deze dan weer willen beredeneren.
de wereld geeft aan dat er [weer ] groei mogelijk wordt gemaakt, zeker een fijne gedachte, omdat je op dit moment volledig vast zit.

Samantha

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2015, 23:06:36 pm »
Hallo Marianne,

dank voor je antwoord. Persoon x uit dat hij een afspraak wilt, maar dit is dan te herleiden naar dat ik niet goed in mijn vel zit en zodoende dus die persoon onbewust aantrek? De groei die ik door moet maken zit dan bij persoon y?

Groeten

S.

Ps: bij nader nadenken moet ik zeggen dat zowel persoon x als persoon y in grote lijnen hetzelfde karakter hebben. Hier en daar zijn minimale verschillen, maar de gelijkenissen zijn beduidend meer. Puur karakteristiek bekeken dan, gevoelsmatig liggen persoon x en persoon y wel ver uit elkaar. Als in mijn gevoel tov beiden personen dan bedoel ik  :)
« Laatst bewerkt op: april 16, 2015, 23:24:53 pm door Samantha »

Xuma

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2015, 09:56:38 am »
@Samantha,

wanneer we moeite hebben met kiezen tussen 2 opties, is er altijd een derde mogelijkheid: niet kiezen c.q. niet doen, teneinde de tijd voor ons te laten werken.

Daartoe dien je e.e.a. los te laten en erop te vertrouwen dat mettertijd de voor jou juiste oplossing zich zal aandienen.

Vr. Groetje
☆ Xu
Just a closer walk with Thee...........

Samantha

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2015, 15:13:57 pm »
Sorry voor mijn late reactie.

Xuma, wat je zegt is ook al hetgeen waar ik intussen op beland was. Ik kan idd kiezen om de tijd het duidelijk te laten maken. Simpelweg ook omdat het MOET, ik moet eerst andere dingen terug beter zien te krijgen, en ook omdat ik er anders toch niet uitraak...

En in het verleden is dat ook nog niet zo slecht gebleken om geloof te hebben dat het zich openbaart naarmate tijd vordert. Alleen is het vertrouwen en het loslaten een struikelblok, waar ik eerst aan moet werken. En daar ben ik al mee begonnen, maar alles heeft weer zijn "tijd" nodig. Maar tijd is ook vergangkelijk, een poosje geleden een stuk geschreven over tijd, beetje gedachtengangen daarover, uiteindelijk is het zoals alles hier is: een droom, een illusie. Maar goed, dat is helemaal langs het paadje.

In elk geval bedankt voor je antwoord  :-*

Groeten,

S.