Auteur Topic: Dagkaart pentakels 8. Pentakels 4 met schudden eruit gevallen...  (gelezen 2361 keer)

Kippie1980

• Gast
Dagkaart pentakels 8. Pentakels 4 met schudden eruit gevallen...
« Gepost op: april 13, 2015, 09:31:34 am »
 Lieve allemaal!
Vandaag heb ik dagkaart pentakels 8 getrokken en met het schudden viel pentakels 4 eruit. Pentakels 8 zegt me : dat de financiĆ«le middelen zorgvuldig moeten worden beheerd. Er kunnen onverwachtse kosten zijn ( de vorige keer toen ik pentakels 8 trok kreeg ik een aanslag van de belasting en moest ik een flink bedrag terug betalen! šŸ˜± ) De kaart staat voor innerlijke ontwikkeling en groei. Probeer uit jezelf en uit het leven te halen wat er in zit. De basis is al gelegd. Werk op deze manier rustig verder...
Maar zegt pentakels 4 me nu dat ik teveel met mezelf bezig ben en bang ben voor wat anderen van me denken? Ik weet niet zo goed hoe p4 zien...
Ik hoop dat iemand me een beetje opheldering kan geven. Alvast bedankt
Veel liefs Wilma

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
Re: Dagkaart pentakels 8. Pentakels 4 met schudden eruit gevallen...
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2015, 14:42:17 pm »
8 is ene krachtig getal, het symboliseert verandering ten goede, regeneratie en transformatie aan.

pentakels 8 geeft aan dat je bezig bent je vaardigheden te ontwikkelen en zelfs te perfectioneren.
de pentakels 4 is de hulpkaart en mag je erop wijzen dat je gestruktureert aan de slag moet gaan.
wanneer je te veel de nadruk legt op het materiele zekerheden en ook financiele zekerheden, zal je niet het gevoel van welbehagen vinden gaan.

Kippie1980

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2015, 09:44:04 am »
Dank je wel voor je reactie! Het word me nu een stuk duidelijker...
Gisteravond ben ik weer naar een meditatie cursus geweest. En daar kwam ik tot inzicht dat ik eigenlijk heel erg gestrest en druk ben en daardoor vergeet ik af en toe te glimlachen en te genieten. En een glimlach staat zoveel leuker en positiever dan een verstard gezicht. Aan de drukte kan ik niet veel veranderen maar de manier waarop ik ermee om ga kan ik wel veranderen. nogmaals bedankt voor je reactie.
Veel liefs Wilma 

marianne

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2015, 11:09:11 am »
meditatie brengt je naar het hier en nu, en daar ben je eigenlijk helemaal niet meer mee bezig....

Kippie1980

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2015, 14:38:46 pm »
Ik begrijp niet helemaal wat bedoelt...
Maar meditatie brengt mij inzicht in mijn gedachtes. Dan krijg ik de boel weer een beetje op een rijtje. Het laat mij inzien dat ik sommige dingen misschien beter anders had kunnen doen. Maar te gelijk brengt mediteren me compassie voor mezelf. Alles hoeft niet perfect. Ik doe mijn best en dat is eigenlijk al heel goed. En als mijn manier van mediteren dan misschien niet in het hier en nu is... Ach, voor mijn gevoel geeft het me rust en inzicht en daar word ik blij van...
Liefs Wilma

marianne

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2015, 22:37:00 pm »
door meditatie kom je net los van je gedachten..
gedachten zijn er altijd, het is bij meditatie net de kunst om daar los van te komen, even gene gedachten, even stilte in het hoofd, even helemaal niks.

je richten op je lichaam, hoe je zit, hoe je c

ontact maakt met de aarde, de grond en dan de gedachten uit je hoofd proberen te bannen.

we zitten altijd te vele in onze gedachten, het hoofd maakt in slechte gevallen 24 uurs diensten.
we lopen vol en verliezen de realiteit en zetten ons vast in fantasieƫn.

pentakels 4, we zien 4 pentakels op de figuur op de kaart.\
de onderste pentakels symboliseren het aarde, de 3e pentakel correspondeert met de hartchacra en de laatste pentakel wijst naar de kruinchacra.

het kan ene aanwijzing zijn om zich beter te openen en zich beter te laten zien.

Kippie1980

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2015, 08:47:32 am »
Ik denk dat ik die staat van meditatie nog niet ervaren heb. Om los te komen van de gedachtes! Maar ik blijf vooral veel oefenen...
Wat pentakels 4 betreft, ik heb inderdaad het gevoel dat ik helemaal vast zit. Heb na het overlijden van mijn vader heel veel moeite om het te verwerken. Ik heb het gevoel dat ik die emoties geblokkeerd heb en nog niet toe wil geven dat mijn vader er echt niet meer is....
Bedankt voor je reacties!
Liefs Wilma

marianne

• Master lid
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2015, 23:02:26 pm »
de pentakels 4 kunnen ook aangeven dat je idd vastzit, maar ook dat je persee wilt vasthouden aan hetgeen je hebt....
je vader is er niet meer, nu wil je alles vasthouden wat er nog rest.
in geval van je dagkaart de pentakels 8 geeft deze kaart aan dat je je niet moet verliezen in details, vind de opgaven die werkelijk van belang zijn voor je, de pentakels 4 is hier de hulpkaart bij....