Zwaarden 5

Gestart door Nordlead, maart 26, 2015, 20:09:55 PM

Nordlead

Hallo kan iemand mij vertellen wat zwaarden 5 in een kk legging betekent op positie 5 ?ik heb niks kwaads in de zin integendeel heb deze kaart getrokken met betrekking tot een liefdesrelatie en kan hem echt niet plaatsen ik wil juist alles eerlijk op tafel , geen troeven leugens of bedrog. Gewoon eerlijk en mezelf kunnen zijn . Op 1lag de geliefden 2magier 3de zon 4kelken 5 en dan deze kaart ik vat hem niet  iemand van jullie??? Groetjes Nordlead .

dameblanche

je kunt op verschillende manieren het Keltische kruis leggen;
kaart een duidt de situatie aan
kaart twee duidt een impuls aan die remmend of begeleidend kan werken
kaart drie geeft het verleden aan
kaart vier ; het heden
kaart vijf geeft het bewust nivo aan, dus de manier hoe je bewust naar deze situatie kijkt.
zwaarden 5 geeft een machteloos gevoel aan, maar het kan ook zijn dat je je niet echt overtuigd winnaar kunt noemen.

Nordlead

Hoi marianne dank je voor je uitleg maar de positie 5geeft toch aan dat dit het doel is wat je nastreeft, wilt wat je verlangens zijn ? Zo heb ik het begrepen, ik snap niet dat deze kaart mijn doel of verlangen zou kunnen zijn, ieder mens streeft toch naar liefde geluk en dat soort dingen ik vind het een nare kaart en snap niet welke betrekking dat op mij heeft, op 10lag trouwens gerechtigheid, Groetjes Nordlead.

dameblanche

het bewust nivo, of je eigen bewustzijn, je eigen inzicht in een situatie, je eigen denken t.o.v. een situatie, of wel bewustzijn is een toestand van de geest, die gekenmerkt is door een beleving of een besef an het eigen ik in ene omgeving, dus NIET je doel of je streven.
hoe beleef je het geheel, hoe staan je gedachten, je psyche in die situatie...hoe kun je de situatie hendelen.
de zwaarden 5 geeft hier een veranderlijkheid in aan, een onstabiliteit van je zelf.
vijf is het getal van onzekerheden, veranderlijkheden, een gevoel van spijt of een gevoel van verlies.