Wie wil me helpen met mijn legging want ik kom er echt niet uit!

Gestart door Kippie1980, maart 24, 2015, 14:31:33 PM

Kippie1980

Lieve allemaal ik heb vanmorgen een legging gedaan voor mezelf met de vraag : wat moet ik doen om weer lekkerder  in mijn vel te komen? Ik heb 4 kaarten getrokken
Kaart 1 is  :mijn huidige situatie.  De kluizenaar
Kaart 2 is : wat daaraan vooraf ging.  De toren
Kaart 3 is : wat je los moet laten.   De hoge priesteres omgedraaid
Kaart 4 is : de oplossing.  De dwaas
Dit is wat ik denk dat de kaarten me willen zeggen : Zet een streep onder het verleden. Probeer vooruit te kijken. Wat gebeurt is, is gebeurt en kun je niet meer veranderen. Neem tijd voor jezelf en aanvaard je verdriet en verlies. Probeer je gedachten op een rijtje te krijgen. Blijf niet treuren om wat geweest is.
Maar waar ik helemaal op vast loop is de hoge priesteres en de dwaas en de verwijzing van de toren naar de hoge priesteres.( het instorten van de uiterlijke kennis veroorzaakt scheuring van de voorhang van de hoge priesteres en hierdoor komt de weg naar de maan en het onbewuste open te liggen...) De maan is weer de kaart die bij mijn sterrenbeeld hoort, vissen.... Ik kom er echt helemaal niet meer uit. Ik hoop dat er iemand is die hier naar zou willen kijken en het me een beetje duidelijker kan maken. Alvast heel erg bedankt! Veel liefs Wilma

dameblanche

je hebt je terug getrokken na ene heftige periode, je hebt het emotionele gedeelte van jezelf op slot gezet.
in deze zin heeft ook de omgekeerde hogepriesteres een betekenis.

vissen is een waterteken, dus de emotiekant is heel sterk aanwezig, maar ook het emotiekantje koste ten koste willen beschermen.

de omgekeerde priesteres geeft iemand aan die het heel erg belangrijk vind wat anderen van haar willen, wat andere van haar denken, hoe anderen over haar denken, en of anderen ook wel aan haar denken.
men leeft te veel in de ogen van anderen, er is ook een sterke behoefte aan contact met andere mensen, diepe emoties willen meemaken, sensueel aanwezig zijn, agressie oproepen, kortom het leven leven.
maar als de balans doorslaat, dan kunnen we vervreemden van onszelf, onze kostbaarste kennis gaat verloren, nl. de kennis van onze innerlijke zelf...

Kippie1980

Dank je wel voor je reactie! Kan me er helemaal in vinden. Na het overlijden van mijn vader heb ik inderdaad het gevoel dat ik op slot sta. Dat mijn wereld op z'n kop staat en ik kan er geen vat op krijgen. Ben ook vreselijk onzeker geworden dat andere mensen me niet aardig vinden... Ik vind het heel moeilijk om me weer mezelf te voelen...
Nogmaals dank voor je uitleg
Veel liefs Wilma