Auteur Topic: Zit in een dipje  (gelezen 4985 keer)

tabo

• Gast
Zit in een dipje
« Gepost op: maart 08, 2015, 17:21:41 pm »
Hey,
Heb het de laatste dagen nogal moeilijk met mezelf. Kan iemand me eens helpen om deze kaarten te lezen?
Heb er momenteel de kracht niet voor.
Lieve groetjes Tabo

vos     ooievaar  kind      lijkkist  beer           hond    brief      berg   weg
kruis   maan      muizen  lelie      anker         boom   ruiter     boek  zeisen
vogels roede      heer     slang    klaverblad   ruiter   sleutel   ring    schip
stier     huis        tuin      zon      vrouw        wolken  vissen   toren   hart

Sas-8314

• Master lid
Re: Zit in een dipje
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2015, 22:49:55 pm »
hallo Tabo,

ik zie 2 x de ruiter en een stier in je kaarten liggen ???
Kan zijn dat dit ook de boodschap is ..
Misschien is je gedachtegang te stierig ;)
Het gevoel niet verder te komen, eenzaamheid en vasthouden aan het verleden.
Dingen niet willen zien en jezelf (blijven) verliezen / verstoppen.
en tot slot ..willen dat het verdriet weg gaat.

Er is ooit een lied geschreven, dat werd bij ons destijds altijd gedraaid tijdens de carnaval, waarbij mensen achter elkaar gingen zitten en dan zongen en bewogen van voor naar achter en van links, naar rechts, van voren, naar achter van links naar rechts enz ..
Er beweegt van alles maar vooruitkomen ho maar .. als het nummer te lang duurt of te vaak wordt gedraaid wordt het vanzelf niet leuk meer .. ziet men in dat het nergens over gaat .. althans dat is mijn persoonlijke mening.
De lelie, de beer en de slang liggen dicht bij de heer en de dame, ze geven mij het gevoel dat het veelal om seks / buitenkantje draait,  echte romantiek lijkt er geen plek te hebben, meer een beetje een speeltuin.
Heb het idee dat je dingen een beetje teveel romantiseert, tegen beter weten in.

Maar wat wilde je eigenlijk weten ??
 :-*
what defines us is how well we rise after falling

tabo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2015, 08:35:35 am »
Dank je voor de reactie.
Ik herken er wel degelijk dingen in. Wat ik wou weten, komt er binnenkort een einde aan die pijn, het verdriet dat ik voel? Mijn ex en ik blijven maar in een cirkel om elkaar geen draaien. Ik weet niet wat ik van hem nog kan verwachten, of ik voor hem nog enkel een gebruiksvoorwerp ben of toch nog meer?
Ik voel me geblokkeerd door al die tegenstrijdige gevoelens .
Hij weet er volgens mij evenmin raad mee, en excuseert zich steeds voor wat hij mij doet doormaken.
Liefs tabo

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2015, 10:19:58 am »
dank voor de feedback Tabo.

je wil weten of er een eind komt aan die pijn ..
Alleen als jij dat wilt.
Wanneer we dingen echter steeds op dezelfde wijze blijven doen dan kan men ook geen verandering verwachten logischerwijze ..
Je schrijft dat je niet weet wat je van hem kan verwachten, dat hij er zich waarschijnlijk ook geen raad mee weet .. Je vult dingen in voor een ander Tabo .. en je geeft de macht uit handen.
Gedachtes en emoties ( dus ook excuses) zijn moment opnames, kijk naar de feiten.
Hoe zit het met jou wensen en grenzen ? ken je ze, stel je ze en handhaaf je deze ?
Als je echt wilt weten wat jou gelukkig maakt en af wilt van het verdriet, stop dan eerst (met) de dingen die je niet gelukkig maken.

yoga

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2015, 19:03:37 pm »
vos     ooievaar  kind      lijkkist  beer           hond    brief      berg   weg
kruis   maan      muizen  lelie      anker         boom   ruiter     boek  zeisen
vogels roede      heer     slang    klaverblad   ruiter   sleutel   ring    schip
stier     huis        tuin      zon      vrouw        wolken  vissen   toren   hart

idd 2 ruiters en een stier (ster?) ??? ;D
de heer is duidelijk graag in 'the picture' en gedraagt zich nog vrij kinderachtig...slang koppelt jullie aan elkaar, wat maken jullie elkaar wijs? is het enkel de zon die jullie verblindt? jouw geluk ligt boven jouw maar je moet het ook willen zien... neem wat afstand en kijk eens wat jij wil... wat jij voelt? jullie blijven anders in die tweestrijd zitten waardoor je ook heel veel energie en je gedachten ook steeds heen en weer springen dit maakt je futloos.
Neem een beslissing wat je hart zegt... het gaat teveel op en af en daar wordt iedereen ziek van...

dikke knuffel
yoga

tabo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2015, 07:54:48 am »
Dag yoga
Dank je voor je reactie. Inderdaad, ik moet afstand nemen joe moeilijk dat ook zal zijn.
Ik ga hier gewoon kapot aan en kan niet meer genieten.
Uiteindelijk doet hij zijn ding en weet hij mij pas wonen als hij iets nodig heeft of zich depri voelt.
Ik zou dan ook eens nee moeten leren zeggen, maar in mijn binnenste zie ik hem nog super graag na al het verdriet hij me reeds heeft aangedaan.
Veel liefs en ik wens al de lezers een prettige, positieve dag.  ;)

Zonnetjeinhuis

• Volledig lid
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2015, 13:16:14 pm »
Hoi Tabo,

Wat er ook gaat gebeuren, als jullie een sympathieke band kunnen blijven houden is dat altijd goed.

Doordat ik meer doe met mijn hobby's is mijn kring met vrienden groter geworden. Afleiding helpt mij met een vergelijkbare situatie om te gaan.

Sterkte!

Zonnetje

tabo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2015, 20:00:13 pm »
Dank je zonnetje.
Jou naam alleen deed me glimlachen.
 :)

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2015, 00:12:22 am »
heej Tabo :)

Ik zou dan ook eens nee moeten leren zeggen, maar in mijn binnenste zie ik hem nog super graag na al het verdriet hij me reeds heeft aangedaan.

Denk dat genoeg mensen bovenstaand wel eens gedacht / gevoeld hebben  :(
Maar eigenlijk als je het zo leest dan is het bizar om het zo te ervaren, maar het zegt genoeg ...
Het is en blijft een spiegel .. zoals een ander met ons mag omgaan zegt alles over onze eigen waarde.
Zelf heb ik mogen inzien dat een ander vaak niet eens een excuus hoefde te maken, dat deed ik wel voor ze ;) Het voordeel is dat de meeste (waaronder ik) vanzelf een keertje wakker worden en dan gaan beseffen dat niet de ander maar wij zelf de reden zijn waarom anderen over onze grenzen mogen gaan.
Daarom zal het houden van ook wel blijven  ;)

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #9 Gepost op: maart 11, 2015, 00:13:40 am »
steeds als ik deze topic zie dan lees ik; 'zin in een dipje'  ;D

Chris

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 11, 2015, 12:46:02 pm »
Even reageren op sas haar laatste schrijven

"Het voordeel is dat de meeste (waaronder ik) vanzelf een keertje wakker worden en dan gaan beseffen dat niet de ander maar wij zelf de reden zijn waarom anderen over onze grenzen mogen gaan."

Deze is 200 % waar !!

tabo

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 11, 2015, 17:04:10 pm »
Ik begrijp jullie volkomen,

Vrienden zeggen dat ik 'te braaf' ben.
Ben 46, ga ik dat nu nog leren voor mezelf op te komen?
Wie weet, heb nochtans al een cursus achter de rug ' kom op voor jezelf' ,
heel interessant , nu nog leren toepassen  ;)

liefs tabo

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2015, 21:03:40 pm »
troost je Tabo, het heeft niets met leeftijd te maken en daarnaast zijn er mensen die het nooit leren, simpelweg doordat ze het niet (h)erkennen willen.
Los van de vraag of een cursus al dan niet zinvol is, kun je in ieder geval stellen dat je de eerste stap al hebt gezet juist door de (h)erkenning.
'Leren toepassen' ...
dat geldt voor alle studies, alleen ervaring opdoen laat zien of we de materie beheersen.
Wanneer we iets doen dan is de grootse kracht onze motivatie, de grootste kans van slagen heeft men wanneer er overtuiging aanwezig is.
Anders gezegd, weten waarom we iets wel of niet willen doen en het recht en dus ook de gun factor ervaren.
Daarmee zou je o.a. kunnen denken aan de basis chakra's. Rechten zoals het zijn, mogen hebben en mogen doen, deze leiden naar vrijheid (hart) Je kunt de volgorde ook omdraaien, vanuit je hart de liefde voelen waardoor je weet (overtuiging voelt) dat je mag, kan en (uniek) bent en dus mag zijn zoals je bent / wenst te zijn.

tabo

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maart 14, 2015, 16:49:50 pm »
Lieve mensen ,
iedereen een dikke merci voor de feedback
Ik zou me graag een boek aanschaffen van Lenormand.
Kunnen jullie me raad geven met welke ik het best zou zijn?
Ik vind er trouwens verschillende, maar welke is het best begrijpbaar om mee te leren werken?
Liefs tabo

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #14 Gepost op: maart 15, 2015, 16:07:17 pm »
ik zou je niet kunnen adviseren hierin helaas Tabo ..
zelf denk ik dat je het beste boek zelf schrijft, puur door hetgeen er bij jou opkomt te laten spreken / te leren (h)erkennen dus.
Er zijn op internet ook best het een en ander terug te vinden, zo zijn er op Youtube ook flimpjes te vinden over uitleg van bepaalde leg methoden.