Auteur Topic: " overleden meisje zien "  (gelezen 2756 keer)

frommeltje

• Volledig lid
" overleden meisje zien "
« Gepost op: februari 18, 2015, 09:31:42 am »
Hallo,

Mijn droom:

Ik ben samen met mijn man in ons huis.Ik heb het idee dat we zijn verhuist naar deze woning.
In het huis zien we telkens een meisje onverwachts opduiken.Ze is dood maar loopt nog steeds in het huis rond.Ze is nog vrij jong (een jaar of 6) en heeft lang bruin haar wat met een haarband naar achter zit.
Iedere keer schrik ik van haar en vind het eigenlijk best eng.
Ik heb een foto van mijn man gemaakt en zie dat het meisje achter mijn man staat op de foto.

Ik loop naar boven en ga even naar de zolder.Er staat een losse houten trap daar waar de zolder zich bevind.
Ik loop de houten trap op en kijk naar de linkerkant op zolder.Daar zit het meisje weer,op een bankje.
Ik besluit dat ik niet meer bang zal zijn van het meisje,ze ziet er eigenlijk best lief uit.
Ineens staat ze voor me,ze zegt:" knuffeltje ".
Ze wil dat ik haar knuffel.Ik kan haar gewoon aanraken.Mijn armen strekken zich naar haar uit om haar te knuffelen.
Plotseling duwt ze tegen de trap,de trap gaat naar achter...... :o

Ik schrik wakker en even voel ik me heel angstig.

Het meisje leek zo lief maar eigenlijk was ze dat niet.Ik vond het een rare droom en heb geen idee wat ik hiervan moet maken.

Hoop dat iemand me iets meer kan vertellen.
Alvast bedankt,groetjes....

jeroenymus

• Gast
Re: " overleden meisje zien "
« Reactie #1 Gepost op: maart 21, 2015, 17:54:59 pm »
pffff..... het is een bizarre en heel vreemde droom. Ik neem aan, zo te lezen dat u het ervaart als een nachtmerrie.

U schrijft over een jong meisje wat overleden is. U brengt dat expliciet in verband met het huis (wat nieuw is), de zolder en uw man.

Nu staat de dood in een droom zelden voor de dood in fysieke vorm, maar meer voor een overgang van het bewustzijn van het grofstoffelijke naar het spirituele zelf. Zo kan het meisje dus een jongere versie van uzelf zijn met al haar dromen en ambities die bij een jong meisje horen. Wellicht zijn deze dromen niet helemaal vervuld in het leven wat erna kwam (man....huwelijk....kinderen...werk...etc) en waarschuwt in deze voor een onaangeroerd potentieel. We moeten openstaan voor ons vermogen om onze talenten opnieuw tot leven te wekken.

U mag haar knuffelen, maar niet te lang want ze duwt u naar achteren, waardoor de trap naar achteren gaat....
Het kan dus zijn dat u onbewust best beseft dat uw verborgen talenten onaangeroerd zullen blijven. U staat voor een keuze denkt u. Als ik het ene kies dan sluit ik daarmee het andere uit. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. De trap hoeft helemaal niet uit beeld te verdwijnen.

De trap naar zolder. Het betekent uw hogere zelf. Ofwel uw idealen, principes en ethiek. Ga op zoek wat ze zijn en deel ze met de wereld...... de houten (ontsnapping) trap verdwijnt niet zomaar uit beeld. U werd slechts opdat moment wakker omdat de rest aan u (rationele) zelf is.

Ik hoop dat u iets met mijn verhaal kunt.

Met vriendelijke groet.

« Laatst bewerkt op: maart 21, 2015, 17:56:53 pm door jeroenymus »

frommeltje

• Volledig lid
« Reactie #2 Gepost op: maart 22, 2015, 10:23:23 am »
Hallo Jeroenymus,

Heel erg bedankt voor je uitleg.Komt echt heel professioneel over.Het voelde inderdaad als een nachtmerrie aan.
Ik denk dat ik veel dingen heb weggestopt,noem het talenten/dromen die niet helemaal zijn uitgekomen.
Ik ben ook echt bezig met uit te zoeken wat ik nou nog wil in mijn leven.Maar moet zeggen dat ik dit geen gemakkelijke kost vind.Ik weet het allemaal niet zo goed.
Ik had eigenlijk zelf ook het gevoel dat het meisje mijn jongere zelf moest voorstellen.

Ik vind je uitleg heel erg mooi en ik kan er echt wel wat mee.Het helpt me weer een stukje verder op mijn weg.
Ik ben heel blij dat je de moeite hebt genomen om mijn droom uit te leggen.

Dankjewel,groetjes Frommel. :)

jeroenymus

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 22, 2015, 17:04:52 pm »
Heel graag gedaan.
Het is zeker geen gemakkelijke kost, soms zelfs vervelend. Omdat je de 'leegte' of de onvervulde gedachten nu eenmaal niet kan wegdenken met het ratio van vandaag de dag, als je ze eenmaal hebt. De werkelijke confrontatie wordt gestreden binnen de arena van het eigen wezen. En uw dromen helpen daarbij.

Veel succes