Zal ik terug een relatie hebben met haar?

Gestart door Ricky, januari 30, 2015, 21:49:43 PM

Ricky

Citaat van: Sas-8314 op februari 02, 2015, 00:27:13 AM
hallo Ricky ..

tja eerste liefdes raken diep ... blijven meestal ook speciaal.
De tijd waarin men samen is die doet er nu zo toe, het is de intensiteit die de waarde bepaald naar mijn mening.

eens zien wat jouw legging bij me oproept ..

Hond -   Ruiker -   Zeis -     Ooievaar - Klaveren -    Zon -      Heer -     Beer -   Brief
Toren -  Sleutel -  Schip -     Kruis -        Ring -         Hart -    Vissen -   boom -  Berg
Roede -   Huis -    Anker -   Kindje -     Maantje -    Slang -    Lijkkist -  Ruiter -  Lelie
Vogels -  weg -    wolken - Muizen -      Boek -       Dame -      Tuin -     Ster -   Vosje

de heer dus als jouw PK (ik wist het niet zeker ik kon het niet uit je naam halen ;)
Ik heb het idee dat jaloezie of intimiteit een rol speelt ..
Heb ook het idee dat de dame of jullie beide een beetje bang is/zijn om zich te binden wellicht.
Binding / verlatingsangst doet me me aan denken, maar beide komen feitelijk uit dezelfde bron.

Je vraagt je af hoe gevoelens in een korte tijd kunnen veranderen ..
Dit is niet zo bijzonder, gevoelens worden veelal ervaren als liefde, maar zijn veelal echter emoties en emoties zijn makkelijk te beïnvloeden. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen liefde was/is echter wanneer mensen makkelijk te beïnvloeden zijn dan is dit veelal omdat ze emotioneel niet stabiel (volwassen) zijn en dus nog zoekende zijn / dingen meeslepen .. Emotionele volwassenheid heeft niets met leeftijd te maken maar met een proces.

Ik heb het idee dat jouw kaartjes je willen adviseren om bepaalde dingen onder ogen te zien over jezelf en de relatie met je vriendin ..
En als er al contact is/komt dit dan rustig aan te doen, wellicht wat eerlijker naar elkaar te zijn op dieper / emotioneel niveau .. 

Benieuwd of het je wat zegt Ricky ..
:-*

bedankt voor je feedback! Om eerlijk te zijn, toen we mekaar in het begin leerden kennen als vrienden, zeiden we vaak dat we beiden liever alleen door het leven gingen om niet gekwetst te geraken. Maar achteraf hebben we uiteindelijk gevoelens voor mekaar gekregen. Ze was mijn eerste liefde en ik twijfelde in het begin nog een beetje. Uiteindelijk heb ik besloten om er volledig voor te gaan omdat zij toch heel belangrijk voor me was, uiteindelijk heb ik haar verteld dat ik mijn hele leven met haar zou willen doorbrengen. Van haar kant uit was ze altijd twijfelachtig, maar toch zei ze dat ze van me hield. We hadden nooit ruzie en verstonden mekaar heel goed. Uiteindelijk heeft ze er toch voor gekozen om het gewoon te eindigen. Nu ze heeft een moeilijk verleden... Haar ouders waren gescheiden toen ze nog jong was. Grootouders ook gescheiden. Dus ik denk dat ze daarom ook wel moeilijkheden heeft om zich te binden. Ze zal wel angst hebben dat dit met haar ook zal gebeuren. Aan mijn kant is het dan anders, beiden grootouders lang en gelukkig getrouwd... Mijn ouders nog steeds getrouwd en gelukkig samen.
Dus ik heb helemaal geen probleem om mij te binden tot iemand, maar het moet iemand speciaal zijn. En dat was wat ik met haar voelde. Op 21 jarige leeftijd een eerste relatie hebben zegt toch wat over mezelf denk ik...

Nu heeft de scheiding me veel verdriet aangedaan. Maar ik accepteer en respecteer haar keuze. Toch hoop ik naar de toekomst toe dat ze zich uiteindelijk gaat bedenken en toch wilt proberen om er nog eens voor te gaan.

Misschien betreed ik nu een periode dat ik aan mezelf moet gaan werken. Misschien zag ze geen toekomst meer met me omdat ik al een tijd werkzoekende ben. Dus doe ik nog altijd evenveel moeite om aan werk te kunnen geraken (is niet altijd even makkelijk).

En om even terug te komen op jaloezie of intimiteit... Ik kon af en toe wel jaloers zijn. Moet ik toegeven, maar wat bedoel je juist met intimiteit?

Sas-8314

thanks voor de feedback Ricky :)

intimiteit is voor mij de mate waarin iemand dichtbij kan komen ..
zonder dat het ongemakkelijk / ongewenst wordt.
Jaloezie komt voort uit onzekerheid, nu kan je stellen dat dit iets is wat de ander bij je oproept, maar de ander is slechts een spiegel ...

Een relatie zonder 'ruzie' en elkaar verstaan roept bij mij een beetje contra gevoel op ..
Naar mijn idee zijn het juist de meningsverschillen waardoor men elkaar (beter) leert kennen :)
Maar dat zijn mijn ervaringen ..

:-*
what defines us is how well we rise after falling

Ricky

Sas-8314

niets is zo simpel en ingewikkeld als mens zijn ;)

fijne dag voor jou lieve Ricky  :-*

Ricky

Dat is waar! Ik denk dat ik een tijdje ga stoppen met leggingen te doen, en gewoon afwachten en tot mezelf komen. :)

Sas-8314

komt vast goed Ricky .. sterker nog het is goed en kan alleen maar beter worden ;)
zolang je dit zelf wilt / durft te geloven  :-*