Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Obama dromen

Gestart door Xuma, januari 23, 2015, 15:30:23 PM

Xuma

In mijn ogen wijkt de essentie van de droom niet veel af van de andere dromen:
ook hier de wederzijdse genegenheid en het beiden vanuit de VS naar mij toe komen, evenals dit destijds het geval was met mijn amerikaanse internet vriend.
(Een variatie op mijn lang gekoesterd verlangen om niet alleen te vinden, maar ook om gevonden te worden.)
Er zijn duidelijk ook verschillen tussen beide mannen; om te beginnen het beroep en hun wereldlijke status, maar ook is O. behalve geliefde ook mijn werkgever en B. is dit laatste zeker niet. En alhowel B. mij dierbaar is in de dromen voel ik me sterker met O. verbonden; ik ervaar hem als mijn wederhelft.

De wijze waarop B. naar mij toekomt lijkt wat ongebruikelijk misschien - She came through the bathroom window van Joe Cocker kwam bij me op :) - maar e.e.a.is wel plaatsbaar voor mij. Want de betreffende kamer is voor mij een plaats waar ik me terugtrek wanneer ik behoefte heb aan mijmeren, aan introspectie, aan innerlijk zelf onderzoek.
Het is dan ook de plek waar ik de meeste inzichten heb mogen ontvangen. Soms rook ik er een shagje bij en zet het raam wijd open om de rook te verdrijven.
Zijn binnenkomst juist hier, lijkt een resultaat en/of een gevolg van de processen die hebben plaatsgevonden in dit voor mij speciale vertrek.

Ik blijf het gevoel houden dat zowel Obama als B. de Leeuw in mijzelf symboliseren c.q. mijn andere, mannelijke deel, the beloved One within.
Voor betreffende mannen lijkt de Leeuw een natuurlijk deel van henzelf, voor mij, met de NMK en de DC in Leeuw , was dit een zeer zwaar en moeilijk te verwerven onderdeel van mijn zijn, waarbij ik veel geleerd heb van de mannelijke Leeuwen in mijn leven.

Mijn Zon bevindt zich op 23 graden Maagd, waarvan het bijbehorend Sabian symbol luidt :
"De Leeuwentemmer snelt onbevreesd de arena van het circus binnen".  :)

May the Light be with you
all of your days
☆ Xu
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

Dit is de eerste keer dat - voor zover ik me dat kan herinneren - er sprake is van geur in een droom.
Het zintuig van ruiken is volgens Alice Bailey symbolisch voor het aantrekken van aanverwante zielen, van onze spirituele familie.
Van mijn aardse familie heb ik geleerd wie en wat ik niet ben.

Het hoekje van het laken ruikt een beetje muf en ook is het een beetje smoezelig.
Dient er nog iets te worden gelucht of gezuiverd ?
Door mij via mijn zoon daar het zijn laken is ?
Alhoewel het tegelijkertijd door mij als een soort middel wordt gebruikt waardoor B. mijn huis binnenkomt.
Ja, ik zou mij voor kunnen stellen, dat mijn zoon heeft gefungeerd en misschien nog fungeert als tussenpersoon, gezien onze gezamelijke geschiedenis.

☆ Xu

Xuma

Wanneer ik intense ervaringen achter de rug heb is het voor mij noodzakelijk eerst e.e.a. te verwerken voordat ik in staat ben het los te laten.
Ik noem dit proces ook wel herkauwen zoals ik enige tijd geleden schreef in een reactie aan Sas.
Tijdens het verwerken blijf ik de voorbije gebeurtenissen bekijken in mijn mind, ik bekijk ze vanuit allerlei invalshoeken, van achter en van voren, van boven en van beneden, van het begin tot het einde en vaak levert deze methode mij nieuwe gezichtspunten op, nieuwe inzichten. Ik onderzoek mijn recente ervaringen van alle mogelijke kanten, again and again, inclusief de bijbehorende pijn en het zeer alsook de genoten vreugde en het genieten en ik neem er weken, soms maanden de tijd voor net zolang tot dat ik het gevoel heb al het materiaal te hebben uitgeput; pas dan ben ik in staat de gepasseerde ervaringen los te laten
Want het is mij soms niet mogelijk alles te verwerken tijdens de gebeurtenissen zelf vanwege de vaak snelle en intense ontwikkelingen ervan en ook omdat ik er dan te nauw bij betrokken ben, te dicht er bovenop zit; pas tijdens het herkauwen begint tegelijkertijd het proces van afstand nemen, van een min of meer helicopter view.
Het herkauwen als zodanig is een niet onaangename en mij inmiddels vertrouwde bezigheid, maar uiteindelijk dient dit verwerkings proces als voorspel van het uiteindelijke loslaten.
Getuige enkele soortgelijke dromen echter, schijn ik soms de neiging te hebben iets langer dan noodzakelijk door te gaan met het vertrouwde herkauwen. (Mercurius conjunct Neptunus).
Dit was kennelijk het geval bij het verwerken van de bizondere relatie waarover ik eerder schreef daar er voorvallen bleven voortbestaan die ik met mijn gewone verstand niet in staat was te bevatten en nog steeds niet kan bevatten.
Maar ik bleef daartoe wel pogingen ondernemen.
Blijkbaar zullen betreffende zaken bedoeld zijn voor mij vooralsnog onbegrepen te blijven want  ja hoor, daar was de bekende droom weer, enkele nachten geleden:

ik loop door de straten van een niet nader bekende plaats of stad.
Al lopend ben ik bezig slierten uitgekauwde kauwgum uit mijn mond te trekken. Steeds opnieuw vormen zich nieuwe slierten kauwgom die mij hinderen en waaraan ik blijf trekken en die ik blijf afbreken en verwijderen en het voelt aan alsof ik de uitgekauwde kauwgom uit mijn hersens door mijn mond naar buiten trek.
Ik ga hiermee door net zo lang tot dat mijn mond schoon en leeg is en elk spoortje kauwgom is verdwenen.
In deze droom ontmoet ik onderweg een vrouw die tegen me zegt Je ziet er uit als een kind; deze opmerking is geen herhaling, maar het overige deel met de slierten kauwgom etc. heb ik verscheidene keren gedroomd.
Conclusie: het proces van herkauwen is klaar en uitgekauwd; het is nu tijd om los te laten, waardoor ruimte kan worden geschapen voor eventueel nieuwe ervaringen.

Wat een waardevolle aanwijzing wederom of is het een terechtwijzing ?    :D

☆ Xu

Xuma

Ik bevind mij al lopend in de straten van mijn woonplaats.
Het deel waar ik ben is mij echter onbekend; het lijkt een nieuw deel van de stad te zijn en ik zie in aanbouw zijnde en pas voltooide huizen die ik niet eerder heb gezien. Met name op een van de huizen valt mijn oog: het is een zeer groot, ruim opgezet huis met bijgebouwen en het is vervaardigd van grote, veel groter dan gebruikelijk, langwerpige  donkerbruine stenen die me qua kleur en structuur enigszins doen denken aan een lavasteen, die ik ooit vond in de periode dat ik stenen verzamelde.
(Ik heb de steen nog steeds, deze ligt aan de rand van mijn tuinpad dichtbij mijn voordeur.)
Het huis lijkt een sfeer van grote welstand uit te ademen en ik bedenk dat het vast en zeker gebouwd is door en voor zeer welvarende personen.

Daarna realiseer ik me dat ik niet weet hoe ik vanuit het onbekende gebied in het mij wel bekende centrum van de stad en vervolgens thuis moet komen.
Ik zie in de verte wel allerlei stadslichtjes, maar deze lijken niet de lichten te zijn van het stads centrum.
Ik loop te zoeken en wat rond te dwalen.
Ik kijk om mij heen en zie iets verderop een groepje van 3 vrouwen (een van de vrouwen heeft een licht getinte huidskleur ) bij elkaar in het gras of op de grond zitten. Ik loop er heen en vraag hen de weg naar het centrum, want van daaruit zal ik makkelijk de weg vinden naar mijn huis.
Zij wijzen mij allervriendelijkst de weg er naar toe en na de aanwijzingen zie ik duidelijk in de nabije verte de lichten van het centrum en de snelle en eenvoudige wijze van hoe er te geraken.

Nadat ik wakker was en de droom overpeinsde bedacht ik me hoe ik nu al wel in mijn eigen stad verblijf, nadat ik me in de eerder opgetekende dromen nog in de omgeving van mijn woonplaats bevind.
En in de nog vroegere "Nieuw Huis" dromen bijvoorbeeld, leek ik vaak ver van huis te verblijven, te zwerven en te reizen, zoals de verloren zoon uit het bijbelverhaal, die tenslotte terugkeert naar "het huis zijns vaders".

Alsof ik nu dichter bij huis ben.
Bijna thuis als het ware.