[dag]kaart marianne

Gestart door dameblanche, januari 20, 2015, 17:29:13 PM

lia

Zwaarden drie,die had ik een paar dagen geleden.

Het is duidelijk een kaart die het verdriet voorstelt.Het verdriet van iets of iemand te moeten afstaan,en de noodzaak daar iets mee te doen.
Misschien ,na de bekers vijf,waarbij je bleef treuren om wat er verloren was,dat je nu realiseert wat je hebt verloren,en daar nu verdriet over hebt.maar ook,dat je zover kunt komen om verder te gaan,acceptatie van het verlies.Dit heb ik zelf zo sterk ervaren..... maar dat hoeft nu niet dezelfde ervaring bij jouw te zijn natuurlijk.Ik ben benieuwd wat jouw gevoel hierbij is.

Ik vind het leuk om voorgaande kaarten erbij te betrekken,en deze keer komt het bij me op,dat het tijd is om de twee bekers op te pakken en verder te gaan.

Na de bestudering van Zwaarden drie,vind ik de kaart niet meer bedreigend,zoals eerst,maar weer een kaart om iets leren,hoe je met bv. verdriet kunt omgaat.

Sas-8314

Ook mijn gedachtekronkels eens delen ;)
bij de 3 moet ik altijd denken aan 1+1 = 3
de 3 als eenheid, iets nieuws, wellicht een nieuwe fase dan die ontstaat wanneer we aan 2 (individuele) dualiteit/keuzes voorbij zijn gekomen door ze te laten zijn zoals ze mogen zijn waardoor er dus iets nieuws kan ontstaan .. do I make sense  ::)
De zwaarden geven me dan het gevoel dat het noodzakelijk is, dus ook actief dient te geschiedden ..

Wanneer ik het op banden met mensen betrek geeft het mij het gevoel dat het ook het losmaken van een bepaalde band kan zijn, daarmee niet bedoelend geheel verbreken, maar een verandering, erkenning van de individualiteit zeg maar.

Geen idee of het jullie wat zegt, ben zoals inmiddels wel bekend hier niet zo bekwaam met tarotkaarten op zich .. ;)

fijne avond en dikke knuf voor jou Marianne  :-*
what defines us is how well we rise after falling

dameblanche

ik kan me er geheel in vinden ook sas, de verandering van een band met een vriend bijvoorbeeld, de verandering heeft al veel eerder plaatsgevonden.
nu is het zichtbaar en voelbaar, mijn vriend gaat nu geheel anders om met de situatie, we gaan het samen dragen, hij wil daar ook actief in deelnemen.

kaartleggen doet men intuitief, of wel communiceren met je onderbewustzijn, en wat voor een kaarten het zijn, maakt niks uit, sommige mensen hebben zelfgemaakte kaarten, en die doen het ook, het gaat erom met welke symbolen je bij je onderbewustzijn kunt komen.....

Sas-8314

thanks voor de feedback en de reminder Marianne :)
en fijn om te lezen dat er veranderingen op dat gebied konden plaatsvinden ..
wellicht staan daar de eerdere 5-ven ook voor :) Beweging op emotioneel vlak bij de bekers en de pentakels voor de steun ..
slaap lekker  :-*

lia

Fijn Marianne,dat die verandering heeft plaats gevonden met je vriend.Samen het leed dragen.....

Intuitief kaartleggen,en voelen wat er tot je komt.Zo is het.Sommige mensen hebben niet eens kaarten nodig.Maar de tarot kaarten zijn voor mij een grote bron van wijsheid,waar je eindeloos uit kunt putten,steeds weer vanuit een ander hoekpunt.
Dus als SAS zegt niet bekwaam te zijn in het tarot verhaal,dan maakt dat inderdaad niks uit.
Intuitief kun je toch aanvoelen wat er bedoelt wordt,door naar de afbeeldingen te kijken,te combineren,en de getallen en de elementen erbij betrekt.

maar 1 en 1 is 3...daar voel ik wel iets bij,maar ik "vat " het nog niet hoor. :)

dameblanche

vandaag; de WERELD.
de wereld zal niet vaak vallen, hij valt alleen als je genoegdoening vindt in hetgeen je doet en in hetgeen je wilt.
tevredenheid met een beslissing....
weten dat het goed is....

lia

En gaat dat op voor jouw Marianne?
Ben je tevreden met je beslissing?

Genoegdoening vinden in wat je wilt en wat je doet......

Ik ga deze kaart eens verder bestuderen.Ik kies momenteel de dagkaart uit de kleine arcana.De grote Arcana heb ik apart liggen,en bestudeer die als het zo ter sprake komt.
bv. Jouw dagkaart de Wereld.Voor mij een rede om die kaart eens te bestuderen... :)
Want ik heb dan het gevoel,dat het ook voor mij belangrijk is.......

Vorige week kwam ter sprake waarom ik nog geen kaart leg.Vanmorgen kreeg ik plotseling het antwoord.
Ik krijg al zoveel informatie via de  de dagkaarten,en het toevallig tegenkomen van de Grote Arcana.
Als ik een kaart trek,probeer ik die te betrekken bij een situatie waarin ik zit,waar ik mee bezig ben,wat ik voel etc.Wat ik zou kunnen doen,etc.Daarom doe ik soms wat langer over een kaart....
Dus eigenlijk leg ik wel degelijk de kaart,al is het een voor een. :)

dameblanche

je wil het allemaal stapje voor stapje doen, je wilt ook niks overhaast doen, niks over het hoofd willen zien.

op de kaarten staan talrijke symbolen, door naar de kaart te kijken, deze te bestuderen, contact te leggen met je onderbewustzijn.

dit is je even vreemd, contact te leggen met je onderbewustzijn, middels symbolen op de kaarten.

er staat uitleg in het boek, maar soms is het ook nodig om zelf te kijken naar de kaart, wat roepen de 2 bekers bij je op...

is het een gevoel een te zijn met je partner, is het het gevoel bij jezelf en de vrouwelijke kant te ontdekken en in te kunnen zetten plus daarbij ook je mannelijke kant?

je kunt met de tarot dieper en dieper gaan, het is als het ware pellen.
wroeten in je bewustzijn en je onderbewustzijn, veel leren over jezelf.

de kaart bekers 2 geeft iets over jou en in jouw situatie aan.

persoonskaarten zoals de page, de ridder de dame en de heer kunnen wijzen op derden.

lia

Ja,geweldig he,zoals die kaarten tot je kunnen spreken.Ik geniet er iedere dag van.
Echt er naar kijken,elk detail te laten doordringen.In het boek lezen,en dan kijken,of ik die uitleg er ook bij voel.
Soms heel duidelijk wel,soms kan ik me helemaal niet vinden in een bepaalde uitleg.Dat laat ik dan ook liggen.

De Wereld...je hebt je doel bereikt.Het is een Mooie kaart.Voor jouw moet het wel heel bizonder zijn,deze kaart te trekken.

dameblanche

de wereld, tja gisteren lag hij nog op plek 7 in het keltische kruis.
de grote verbanden gaan zien, geen energie meer verspillen, in het hier en nu gaan leven.
ik investeer in allelei dingen en aangelegenheden om de aandoening omkeerbaar te kunnen maken, maar kan ik dat zelf?
eigenlijk is dat nu hetgene waar ik GEEN  controlle over kan hebben.

waar kan ik wel controlle over hebben?
ik kan alleen controlle hebben over hoe laat ik opsta, wat ik aandoe, wie ik wil zien, waar ik ga wandelen met de hondjes en wat ik ga eten....
morgen bestaat nog niet, wel kan ik er al st over gaan nadenken wat voor iets leuks ik kan gaan doen...

lia

Marianne,ik lees in het boek van Mary K.Greer de volgende vragen bij de Wereld:
Wat doet U om uzelf van grenzen en beperkingen in het leven te ontdoen?\Wat doet U om vrij binnen die kaders te kunnen bewegen?
Welke mogelijkheden ziet U voor Uzelf?
In welke lichamelijk behoeften moet U voorzien.

bevestiging:
Het Universum voorziet overvloedig in al mijn behoeften.

Mijn conclusie:
Die controle willen hebben is volgens mij niet nodig,probeer je te voorzien van dat wat je nodig hebt,en vertrouw op wat je doet.Ook geestelijke vrijheid hoort daarbij,Geestelijke vrijheid in het NU.Ook al zou de aandoening niet meer omkeerbaar zijn,dan nog kun jij je vrij voelen....in plaats van gevangene te zijn van je lichaam....

pfff,erg zwaar,maar het komt er zomaar spontaan uit bij mij......heel veel sterkte.

dameblanche

een waarheid als een koe, geen speld tussen te krijgen, dit is schijnbaar waar we allemaal doorheen zullen moeten..
de [geestelijke] vrijheid beleven is hetgeen we naar streven moeten bij de wereld, om dan weer te kunnen beginnen als de dwaas...
de dwaas die ook begint als ene vrije geest, de cirkel is rond...

dank je wel lia...

Sas-8314

ik vind de dwaas een mooie kaart :)
dwaasheid wordt ook 'geestesziek' genoemd .. maar zo worden de meeste gezien als ze ook maar iets afwijken van de 'maatschappelijke (bedachte) waarden en normen'
De vraag blijft toch altijd wie de echte dwaas is ..
Diegene die wil passen in deze bedachte wereld of diegene die een eigen wereld scheppen ..

fijn weekend lieve Marianne :)
Nog even en dan is het weer carnaval, ook een dwazen tijd  ;D

lia

Mensen vinden het vaak eng als ze merken dat je met de Tarot bezig bent.....Denken meteen dat je helderziend bent of zo.
Of zoals mijn vader vroeger ooit zei..houd jezelf maar voor de gek(de Dwaas dus :) )
Maar ik ben blij dat ik de Tarot "herondekt heb"

De Dwaas begint zijn reis en als die voltooid is,kan hij weer opnieuw beginnen...de eeuwige cyclus.
Maar of dat Dwaas is?

Sas-8314

men zegt ook .. 'niets is wat het lijkt' 
doet me dan ook denken aan spiegel-beeld ::)
weet nog even zelf niet wat ik daar nou precies mee wil zeggen, maar kwam bij me op ..
:-*