Mijn dagkaarten

Gestart door lia, januari 18, 2015, 21:25:59 PM

dameblanche

zwaarden 3 wijst niet echt naar het gems van je kleinkinderen.
verdriet maar ook pijn van een verlies heb je kunnen overstijgen, door je kracht en ook door middel van meditatie heb je dit een plekje kunnen geven, je hebt er rust mee, en daarmee gaat daar geen energie meer naar toe.

anders dan de onmacht en het verdriet van de zwaarden 9
dit is een veel zwaardere kaart en wijst op naar het almaar iets geen plekje kunnen geven.

vandaag ruist iet tegen je gevoel in en dat geeft een gevoel van teleurstelling...

lia

Ik dacht dat zwaarden drie ook betekende:Afscheid nemen van iets of iemand,en dat doet verdriet.
Ik moet letterlijk afscheid nemen van de goede band die ik met de kleinkinderen had.
De moeder heeft ze dusdanig beinvloed,dat ze steeds afstandelijker worden.
De moeder vertelt verhalen die niet waar zijn,maar ja...kleine kinderen geloven hun moeder......pas als ze groot zijn gaan ze misschien het een en ander begrijpen...

Maar wij zijn ze kwijt.....nu zien we ze af en toe(via de vader),maar ook dat gaat veranderen.Het is te ingewikkeld om hier te vertellen.

dameblanche

het is nu een kwestie om het te aanvaarden, om de situatie te accepteren, zodat geen onnodige energie meer gaat naar het gevecht.
het gevecht levert niks op en keert zich zodoende tegen jezelf.

te ingewikkelt lijkt het op die manier voor je, maar in fiete zijn het gewoon 2 machten die tegenover elkaar staan.

lia

Gisteren de gehele dag een onbestemd gevoel gehad......met zwaarden drie als dagkaart.Het werd me ook duidelijk,dat ik eerst langs de frustraties heen moet,om tot het eigenlijke verdriet te komen,voordat ik het een plaatsje kan geven en het kan aanvaarden.
Ik zag duidelijk,woede haat en onmacht,(de drie zwaarden,op dit moment,in mijn geval ?)en daarachter lag het verdriet.Ik wist dat het rust zou geven als ik echt bij het verdriet zou kunnen komen......
Ik weet dat ik al verder ben dan een jaar geleden.Ik besef sinds kort dat ik eerst moet kunnen vergeven,voordat ik het verdriet kan aanvaarden.Ik werk er dagelijks aan.Maar gemakkelijk is anders.
Vooral omdat er wekelijkse negatieve energie op mij wordt afgevuurd.

lia

Vandaag trok ik pentagram drie.
Wel een mooie kaart.Maar wat kan ik er vandaag mee?
Het betekend meesterschap,creativiteit.

Even de kaart laten inwerken,en de betekenissen op te nemen.(gebruik ik de Rider Waite kaarten)

Vandaag kreeg ik wel een toepasselijke tekst als dagtekst.

www.prosveta.com
Dagtekst van maandag 26 januari 2015.
"Zelfs indien zij beslissen om zich te begeven op de weg van de spiritualiteit, hoeveel personen blijven misvormd door die gewoonte, die tegenwoordig zo verspreid is, om allerhande kennis op te stapelen, overal naartoe te hollen om van alles op de hoogte te zijn, zonder ooit een werk te verrichten diep in zichzelf! Men kan niet ontkennen dat het dankzij hun nieuwsgierigheid is dat de mensen een gigantische vooruitgang hebben geboekt op vele gebieden, maar voor het spirituele leven is dit een zeer slechte methode.
Het spirituele werk veronderstelt dat men zich houdt aan één filosofisch systeem en dat men zich daarin verdiept. Anders gebeurt er met het psychische organisme hetzelfde als met het fysieke organisme: wie allerhande vreemdsoortig voedsel opneemt, krijgt een indigestie en moet braken; op dezelfde manier kan de psychische maag een indigestie krijgen door al hetgeen men er in heeft willen proppen. Als je dus werkelijk wilt vooruitgaan in het spirituele leven, probeer je dan te beperken tot één systeem: dit zal dienst doen als het geraamte van het innerlijke bouwwerk dat je bezig bent te construeren, door iedere dag nieuwe materialen aan te brengen."

Een aanwijzing om me vooral even te blijven concentreren op de tarot...? En me daarin te bekwamen?

dameblanche

we zien hier een aantal drieeen;
de drie is een optimistisch getal, het staat voor groei en vooruitgang, behalve als het om de zwaarden 3 gaat, deze duiden op een teleurstelling.
kijken we naar de 3; de keizerin, vruchtbaarheid, moederschap, omaschap,
wat ons de keizerin toont, tonen de zwaarden ons op dit nivo; hart en verstand worden bij elkaar gebracht, het verstand vertelt je om los te laten, het hart gaat daar moeilijk in mee en weigert.

richt je op iets anders, zeggen de pentakels 3 je, als je iets aanpakt, wil je het ook voor de volle 100 procent doen.

lia

Dank je Marianne..
Het is fijn dat je ook meedenkt
Verstand wil wel,maar het hart nog niet...klopt helemaal.Ik kan ,en wil ook niet,de twee kleinkinderen loslaten,terwijl mijn verstand zegt,(en ook de gebeurtenissen)dat ik me er wel bij moet neerleggen..,geloof ik dat niet helemaal.De band die ik met ze had,is toch niet helemaal verloren?Dat denk ik dan.
Er moet een weg open blijven voor later......Dus misschien alles laten gaan,zoals het gaat,maar geestelijk verbonden blijven.Daar een compromise in vinden...denk ik.

Op iets anders richten,zeggen dus de pentakels drie...dat is een goed advies..Ik heb het gevoel dat ik weer op weg ben.....waar naar toe ??? Geen idee,dat inzicht komt vanzelf.
En ik richt me nu op de tarot,met name op de dagelijkse kleine Arcana.
Ik probeer daar steeds een lets te leren,te herkennen of ik de kaart persoonlijk kan maken.

Pentegrammen drie stimuleert mij om vooral door te gaan met de Tarot,en me daar in te bekwamen.

lia

Vandaag trok ik bekers zes.Omgekeerd.
Voor mijn gevoel sluit deze kaart heel goed aan bij de zwaarden drie die ik eergisteren trok,maar die steeds bij me is gebleven....dat verdriet,wat moet ik daar mee en hoe verwerk en aanvaard ik dat?
Vandaag kreeg ik antwoord.:
Bekers zes omgekeerd vertelt mij dat ik teveel in dat verleden blijf hangen.
Maar ook verteld de kaart over goede herinneringen,als die rechtop zou staan.
Dus in plaats van het verdriet te voelen over wat er gebeurd is,kan ik beter de mooie herinneringen koesteren die ik heb aan de twee kleinkinderen,en zorgen dat de Bekers zes,rechtop staat,i.p.v. omgekeerd.

dameblanche

met welke persoon op de kaart kun je je identificeren?

ben je diegene die met het handelsschaaltje een min of meer superieure posititie inneemt?
of voel je je de aalmoezenier, die konstant om een aalmoes bedelt.
een ongelijke of onbevredigde situatie is in de knoop geraakt.
of deze verstoring zal kunnen gaan veranderen, hangt af van een aantal factoren.

ga je je erbij neerleggen en heb je er vrede mee, of blijf je het verlangen en de moed kunnen opbrengen om door te gaan, vergeet dat je ook iets in gang hebt gezet.

dameblanche

als we te veel  in het verleden blijven hangen, missen we het hier en nu.
het verleden is immers bekend, te toekomst is een afspiegeling van onze gedachten.

de omgekeerde bekers 6 geeft een onevenwichtige situatie aan.
we kunnen de zaken accepteren hoe ze zijn, of we kunnen iets in werking zetten, omdat we ontevreden zijn.

lia

Tja....dat zijn geen gemakkelijke vragen.....
Voor mijn gevoel was ik de bedelaar.,maar dat wil ik omzetten naar de gever.
Ik blijf hopen,blijf naar openingen zoeken.
Deze keer niet vanuit kwaadheid,maar meer vanuit het zoeken naar oplossingen die voor alle partijen goed zijn.Het voelt al beter.

Vandaag trok ik staven twee,omgekeerd.
Daar kan ik echt nog niets mee,dus dat heeft wat langer nodig,om te begrijpen.
Ik dacht altijd dat deze kaart een soort verlangen naar het onbekende betekende,maar het niet durven......
Besluiteloosheid of zo? niet weten wat te doen?
Marianne,heb jij enig idee?


Sas-8314

hallo Lia
de staven zie ik als een stok, we kunnen 'm gebruiken als wandelstok (steun) of als wapen
de 2 als de dualiteit, de keuze daarin wellicht. Omgedraaid geeft het mij het gevoel dat er twijfel ligt hoe de 'stok' te gebruiken .. of wellicht verwijst het ook naar een (onverwachte) medestander  ::)

Voelt voor mij nu ook alsof het iets met rust te maken heeft, een moment van overweging dus, of misschien is het ook stilte voor de 'storm' Ook dat kan verfrissend werken denk ik dan ..

Benieuwd wat het je zegt :)
:-*
what defines us is how well we rise after falling

lia

Zo had ik er nog niet naar gekeken SAS.De stokken..daar kun je mee slaan,of je kunt ze als steun gebruiken.
De keuze ligt bij jezelf.En 2 is ook het getal van de Keuze.
Als ik naar de kaart kijk,dan zie ik ook rust,maar tegelijk ook een verlangen naar iets.Iets is klaar,en er wordt overwogen om door te gaan,het onbekende,of te blijven bij wat er al is....

dameblanche

het kan te maken hebben met idd het onbekende.
maar niet durven zeg jij, ik bezie het meer vanuit een andere emotie, de verrukking over wat het onbekende te bieden heeft, je werd vervolgens weer verrast, verbaast, betovering, maar dan gelijk ook de moeilijkheden en de daarbij behorende angst.
dit is de gemoedstoestand van iemand, die zich hals over kop wil storten op iets nieuws.
dit nieuwe beheerst je....

lia

Marianne,wat een goede gedachten hierover.
Dat niet durven kan dus te maken met een soort angst voor het overweldigende wat je wachten staat,als je je in een avontuur stort,het onbekende,de spanning daarover.etc.Een onbewust overzien van wat een nieuwe uitdaging je kan brengen..of zoiets?