Vanmorgen trok ik Zwaarden een.
Ik wist echt niet wat ik daar mee aan moest.Nieuwe ideen? Gedachten ? Inzichten?
Zwaarden een vind ik lastig.
Ik besloot om vandaag extra op te letten of er iets gebeurde wat bij zwaarden een hoort.
Nadat ik er over had gelezen(op dit forum,in mijn boeken etc.) leerde ik wel,dat er sommige boeken zijn die heel negatieve uitleg geven.
Daar wilde ik niet in meegaan,want voor mijn gevoel hebben alle kaarten hun positieve kanten.
Omdat de Kluizenaar mijn jaarkaart is,besloot ik om me te richten op nieuwe inzichten.
Wat schets mijn verbazing? tijdens het mediteren op deze kaart(zwaarden een) kreeg ik plotseling een soort "legging" voor ogen.Niet met de kaarten maar een manier van kaart leggen.
Het gaat als volgt:
Je maakt twee stapeltjes.Een met de grote arcana,de tweede met de kleine arcana.
Je trekt eerst twee kaarten uit de grote arcana.
De eerste kaart is dat wat jij je nu bewust bent.
De tweede kaart is dat wat jij je niet bewust bent,maar wel invloed heeft.
Dan leg je met de kleine arcana vier kaarten naast elkaar.Dat is wederom datgene wat jij je bewust bent.
Je laat de eerste kaart meespelen bij de duiding van elk der kleine arcana kaarten.
Dan leg je onder de vier kleine arcanan kaarten nog een rij.
Elke kaart onder een kaart is de onbewuste invloed op die kaart.Daarbij speelt de tweede kaart ook een invloed.
Uiteindelijk kwam het woord "Inzicht" bij me op.
Dus noem ik deze legging een "inzicht" legging .
Verder heb ik het nog niet uitgewerkt,is het goed zo,of komt er nog aanvulling

?? Geen idee.
Is het voor de huidige situatie,og voor de toekomstige tijd etc.
Ik weet er niet goed raad mee,maar dat dit nieuwe idee te maken had met mijn dagkaart "zwaarden een,Is voor mij wel duidelijk.
Ik weet ook niet of deze legging al bestaat .....
Het voelde aan als een geschenk....en ik wilde dit graag hier delen.....
Maar ik denk dat ik hier wel aan verder ga werken