Auteur Topic: Mijn dagkaarten  (gelezen 20146 keer)

lia

• Volledig lid
Re: Mijn dagkaarten
« Reactie #60 Gepost op: februari 12, 2015, 11:07:43 am »
Marianne,9 bekers niet genoeg voor mij denk je?Daar moet ik eens over nadenken..zou zomaar kunnen,op zoek naar de laatste beker?
Op het waarom heb ik op dit moment wel een antwoord (denk ik).Er lopen rechtszaken i.v.m. bezoekrecht van de kleinkinderen.De angst om ze voorgoed kwijt te raken.Hun moeder zit vol haat....en er loopt nog een rechtszaak...allemaal moeizame dingen,die veel pijn en verdriet veroorzaken.Het waarom is ons nog steeds niet duidelijk. Alle bekers en pentagrammen bij elkaar kunnen dat diepe verdriet(lijkt wel een rouwproces) niet weghalen.Maar het trekken van zoveel positieve kaarten willen mij wel iets vertellen...ik moet nog ontdekken wat..  :) bv. tevreden zijn met wat je hebt,en loslaten wat je niet kunt krijgen? Accepteren zoals het is?

Wij willen ook voorkomen dat de kleinkinderen ons later vragen waarom wij niet harder hebben gevochten voor ze.Zelf kunnen ze niks,Ze zijn pas 8 en 11 jaar,en bang voor hun moeder.De Pijn komt vooral als ik aan hen denk,en aan de moeilijke situatie waarin zij nu zitten,ze zijn machteloos,en de moeder gebruikt ze om over hun ruggen de zaken naar haar hand te zetten.Er wordt geen rekening gehouden met de kinderen...en dat doet pijn.

pfff wat een verhaal weer.

lia

• Volledig lid
« Reactie #61 Gepost op: februari 12, 2015, 11:15:07 am »
Vandaag trok ik bekers Koningin,en terwijl ik er over zat te lezen,werd mij verteld dat ik maar eens een mandala moest gaan schilderen. :D
Ik heb de afgelopen 10 jaar geen mandala meer geschilderd,maar evenals met de Tarot,begint het ook op dat gebied weer te "kriebelen"
Alle tekenspullen liggen te wachten totdat ik het weer oppak.

Verder ben ik vandaag zoet met het verzorgen van manlief.Hij voelt zich niet goed en ligt op bed......heeft dat ook met bekers koningin te maken?

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #62 Gepost op: februari 12, 2015, 13:07:23 pm »
hallo Lia :)

naar om te lezen deze strijd .. daar waar strijd is zullen geen winnaars zijn denk ik dan..
Sterkte lieve dame !

Alles wat kriebelt (doet me denken aan de muisjes bij de lenormand) vraagt om aandacht ..
De muisjes staan ook voor onderzoeken, nieuwsgierigheid en vermeerdering.
De koningin zie ik altijd als een regerend persoon vanuit de vrouwelijke kant, roept bij mij dan creativiteit, zorgzaamheid en het vermogen om vanuit die eigenschappen te scheppen.
Bekers staan voor emoties, de wijze waarop we deze beleven/ervaren en ze (creatief kunnen) omzetten naar mijn idee.

De 9 roept voltooiing op, samen geven ze me het idee dat de dame de kans heeft om dingen (de strijd) anders aan te gaan. Wanneer we strijden uit angst dan is dit naar mijn mening bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Loslaten is wensen en weten dat men er alles aan gedaan heeft wat binnen de mogelijkheden ligt en vertrouwen op een goede outcome. Ook het loslaten van een tijdsbestek daarin. Weten dat er een moment komt dat dingen gaan komen zoals ze behoren te komen. Dus idd ook accepteren zoals het is.
Ook je kleinkinderen hebben hun eigen levenspad / doel en ook voor hen geldt dus dat ze dingen niet voor niets meemaken. Dat neemt niet weg dat het hartverscheurend kan zijn voor hen en jullie ...
Door je te richten op jezelf ( je creatieve kanten) kunnen er mooie dingen ontstaan ..
Dingen zullen zich uiteindelijk ten goede ont-vouwen ...

fijne dag en beterschap voor manlief  :-*

« Laatst bewerkt op: februari 12, 2015, 13:19:34 pm door Sas-8314 »
what defines us is how well we rise after falling

lia

• Volledig lid
« Reactie #63 Gepost op: februari 14, 2015, 14:35:08 pm »
Bedankt SAS.
Er zit weer beweging in mijn genezingsproces (zo noem ik het).
Ik heb iemand gevonden die mij verder kan helpen.
Vandaag trok ik Staven Tien.

En zo voelt het ook voor mij.Een grote verantwoordelijkheid,die ik voel,die ik maar net kan dragen,maar het lukt.... :)

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #64 Gepost op: februari 14, 2015, 19:00:32 pm »
heej Lia :)
fijn om te lezen dat je het zo ervaart :)
creativiteit komt uit het hart, echte intelligentie ... weten :)

staven 10
lijkt wel een gevangenis als je ze naast elkaar zet, gelukkig nooit genoeg om niet uit te geraken.
Verantwoordelijkheid nemen en laten ..
Bij draagkracht is niet zo zeer het gewicht dat bepalend is, maar vaak de handigheid waarop we iets dragen, dus ook weer een kwestie van creativiteit / intelligentie :)
Ik ben zelf fysiek niet zo sterk, maar bezit een hoop domme (lees zonder te denken) kracht, waardoor ik  uiteindelijk vaak meer bereik/kan dan ik kon bedenken  :)

fijne avond lieve dame  :-*

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #65 Gepost op: februari 14, 2015, 20:22:12 pm »
je neemt te veel op je schouders lia, het gaat er bij de staven om hoe je de staven van je af kunt gooien.
laat je ze voor je voeten vallen, dan strompel je er weer opnieuw over, gooi je hen krachtig over je schouders naar achteren, dan heb je er geen last meer van.

in feite heb je steeds weer opnieuw last van terugkerende problemen., omdat je ze niet oplost....

lia

• Volledig lid
« Reactie #66 Gepost op: februari 14, 2015, 20:42:10 pm »
Dank je SAS ... het gaat inderdaad over het mentale.En dan de "domme" kracht gebruiken...hi..hi...om die last te kunnen dragen,maar wel op een creatieve manier,zodat het weer draagbaar wordt.
Intelligentie met creativiteit combineren.....

lia

• Volledig lid
« Reactie #67 Gepost op: februari 14, 2015, 20:45:36 pm »
Dank je Marianne dat je meedenkt.,
Ik neem niet teveel op mijn schouders.Het ligt gewoon op mijn schouders,en de persoon die ik heb gevonden gaat mij helpen om inderdaad die staven wat van me af te gooien.
Ik heb goede hoop dat zij me kan helpen.

lia

• Volledig lid
« Reactie #68 Gepost op: februari 15, 2015, 14:16:01 pm »
Vandaag
BEKERS 9 -BEKERS KONING - STAVEN 9.= 18= 9 = DE KLUIZENAAR
De Kluizenaar is mijn jaarkaart!

Ook al zie ik er tevreden uit en heb ik het goed(bekers 9),ik ben nog niet helemaal blij.Ik krijg hulp (bekers Koning)om mijn ervaringen,waarbij ik gekwetst ben(staven 9),verder te verwerken.
Daarvoor moet ik mezelf terugtrekken om mijn inzichten te verdiepen en mijn waarheid te zoeken.(Kluizenaar)

Ik krijg het gevoel dat mijn keuze van degene die mij gaat helpen,een goede keuze is.

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #69 Gepost op: februari 16, 2015, 00:40:41 am »

de kluizenaar doet me in eerste instantie aan een kluis denken, iets waar we waardevolle 'dingen' in bewaren ..
De kluizenaar staat afgebeeld in het zwart, zwart is geen kleur, dus voelt voor mij als neutraal.
Kennis die niet gekleurd wordt/is door emoties doet het me dan denken.
Bekers en staven, doet me denken aan roering, het mixen van ..
Mogelijk verwijst het naar een teveel aan mannelijke eigenschappen (verstand) waarmee je de dingen (met name) in het verleden bent aangegaan en is de tijd er om dingen anders aan te pakken, via je vrouwelijke kant (gevoel/creativiteit).
Hiervoor zul je dan terug naar binnen moeten en de dingen neutraal gaan zien .. vanuit rust leren wanneer je welke eigenschappen in welke situaties werkzaam zijn voor je.
de 9 staat voor voltooiing, geeft met het gevoel dan ook dat je er klaar voor bent.
Weten dat bepaalde dingen niet meer voor je werken.
1 zie ik als jou, de 8 zie ik voor de kracht waarmee je de dingen om zet, de wereld van materie, maw gedachtes die in daden (kunnen) worden omgezet.

:-*

lia

• Volledig lid
« Reactie #70 Gepost op: februari 16, 2015, 13:48:17 pm »
vraag:
Wat zal het resultaat zijn van de hulp die ga krijgen.?

STAVEN KONING - DE DOOD 13 - DE WERELD 21 = 34 = 7 = DE ZEGEWAGEN

De koning staat voor mijn innerlijke kracht,die op het punt staat een transformatie te ondergaan.Ik ga het oude loslaten om plaats te maken voor het nieuwe,dat zal mij een nieuw vrijheidsgevoel geven.De zegewagen verteld mij dat ik op de goede weg zit en in balans kom,en dat ik vol enthousiasme verder zal gaan.Alle twijfels worden weggenomen.

Twijfelde ik gisteren nog aan deze nieuwe manier van hulp vragen,dan is nu alle twijfel weggenomen.
Vol vertrouwen ga ik naar dit consult toe.

SAS,zie je hoe mooi ook jouw duiding van de vorige kaartjes hierbij aansluiten?

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #71 Gepost op: februari 16, 2015, 23:11:52 pm »
idd mooi om te lezen dat mijn gedachtekronkels zo gek nog niet zijn :)
Fijn voor jou lieve dame dat je het allemaal zo positief ervaart,
uiteindelijk is het eerst geloven en dan zien ;)

34 ..
3 .. 1+1=3 meerwaarde door dingen te laten zijn / zien zoals ze zijn, overstijging van de dualiteit dan ook.
4 .. harmonie, ook de hartchakra,
5 zie ik als de beweging / creativiteit / communicatie
6 manifestatie die leid naar de/jouw 7, verandering.

zegewagen doet me denken aan tel je zegeningen .. weten wat je geïnvesteerd hebt, ook het hoe en waarom en wat het je bracht, maar ook hetgeen je wilt gaan bereiken. ( de dood/de wereld)
Paarden mennen kan op velerlei wijzen, maar altijd heb jij de teugels in handen. Men kan er een zweep bij gebruiken en resultaten afdwingen, of de tijd nemen om een band te scheppen met de paarden, samen werken .. Maar vergeet niet dat het jouw kar is en alleen jouw waarheid zul je kunnen (h)erkennen ;)

wens je een goed consult en een fijne dag toe Lia ..  :-*

lia

• Volledig lid
« Reactie #72 Gepost op: februari 19, 2015, 14:54:25 pm »
Het was een goed consult,en het heeft me zeker verder geholpen.Veel negatieve energie is weggenomen.(ter plekke).Ik ga nog een keer terug om nog wat resten weg te halen.Dan kan ik helemaal verder,geweldig dat er zoiets bestaat,en dat er mensen zijn die dat kunnen.het gaat via een channeling.

vandaag trok ik de Keizerin,met als aanvullende kaart Staven 2.

De Keizerin verteld me dat ik door kan gaan met de weg die ik ben ingeslagen.Ik hoef niet meer te twijfelen,zoals staven twee suggereerd.

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #73 Gepost op: februari 20, 2015, 13:45:49 pm »
de keizerin duidt op emotioneel en fysiek welzijn, de staven 2 zijn blij dat je de uitdaging bent aangegaan.

lia

• Volledig lid
« Reactie #74 Gepost op: februari 20, 2015, 16:51:16 pm »
Hallo Marianne,
Bedankt voor je feedback.
Ik ga de uitdaging zeker aan.

Vanmorgen ik moest meteen aan jouw denken,met jouw opmerking,dat ik teveel op mijn schouders neem(staven 10)

Vandaag trok ik bekers 7.
Dat is wel niet teveel op de schouders nemen,maar wel teveel keuzes hebben... :)
En die waarschuwing (samen met die staven 10) hielp meteen.Ik las nl. iets interessants over astrologie op het forum,ik heb vroeger cursussen Astrologie gevolgd.En ik moest mezelf inhouden om mij er niet meteen enthousiast op te storten Hi HI. Ook al lees ik er wel weer over(af en toe) wil ik me eerst met de tarot bezig houden,en met Mandala schilderen.
Rust in de tent... eerst iets verder komen met alle emoties die er momenteel nog zijn.