Auteur Topic: Mijn dagkaarten  (gelezen 20151 keer)

lia

• Volledig lid
Re: Mijn dagkaarten
« Reactie #45 Gepost op: februari 07, 2015, 20:48:32 pm »
SAS..Open staan voor de dingen om je heen,en elkaar en jezelf de dingen gunnen die tot je komen....mooi gezegd zo.En inderdaad,je neemt niet,maar je ontvangt.Het is alleen het gezegde die dat zo formuleert.Maar je hebt gelijk.Bedankt wederom voor dit inzicht....

Vandaag staven 5 omgekeerd.
Een schermutseling,discussie,klein gevecht, niet zo heftig als gedacht?
Dat kwam vanavond bij me op,omdat ik eerst dacht dat er weer een strijd stond te wachten,en vanavond bleek het niet zo erg als ik eerst dacht

mmmm...zou dat waar zijn?

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #46 Gepost op: februari 07, 2015, 22:00:18 pm »
hoe je het ook went of keert komt er bij me op  ::)
Ook hier weer weet ik niet precies wat ik er mee bedoel,
misschien zegt het jou iets Lia ..

:-*
what defines us is how well we rise after falling

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #47 Gepost op: februari 08, 2015, 10:13:28 am »
de omgekeerde staven 5 zegt me dat je innerlijke conflikt in een fase zit waarbij men het gevoel heeft dat het vuur is gedoofd..

lia

• Volledig lid
« Reactie #48 Gepost op: februari 08, 2015, 12:58:06 pm »
SAS,hoe je het ook wend of keert,de situatie is zoals hij is,daar kan ik niets aan veranderen,maar wel mijn innerlijke strijd daarover..daar kan ik wel wat mee doen,proberen er het beste van te maken,en daar ook gelukkig mee worden,al is dat even heel moeilijk....

lia

• Volledig lid
« Reactie #49 Gepost op: februari 08, 2015, 13:01:36 pm »
Marianne,dat vuur (de pijn) is misschien nog niet gedoofd,maar begint wel onder controle te komen.
Misschien wordt het tijd om dat vuur te sturen,i.p.v. tegen te vechten.

Bedankt dames voor jullie waardevolle bijdrage,in juist datgene wat me zo bezig houd...

lia

• Volledig lid
« Reactie #50 Gepost op: februari 08, 2015, 13:18:26 pm »
Vanmorgen besloot ik om drie kaarten te trekken (nog steeds alleen de kleine arcana)
Ik besloot ook om geen omgekeerde kaarten te gebruiken.
Ik besloot dat de middelste kaart de situatie moest beschrijven waarin nu zit.( in het NU dus)
De linkerkaart moet aanvullen op kaart 1 en de rechter kaart moet iets vertellen over 1 en 2 samen.

Gewoon maar eens proberen.

De Ridder van Pentagrammen--Aas van Pentagrammen--pentagrammen 9.

Allemaal wel positief,maar misschien dat ik nog iets te star ben(ridder) zodat de nieuwe doorbraak er nog niet goed doorkomt,Maar de pentagrammen 9 zeggen mij dat ik wel op de goede weg zit,en ik de vruchten van mij gestaag werken(ridder) en opnieuw beginnen,de nieuwe mogelijkheden,(aas) uiteindelijk zal plukken.

Iemand nog iets toe te voegen?Voor mij klinkt het te mooi om waar te zijn.

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #51 Gepost op: februari 08, 2015, 13:50:13 pm »
hallo lieve Lia :)

pentagrammen, het investeren zoals ik ze altijd zie, zoals ik al eerder schreef.
Op mijn manier geduid ..

De ridder, een nobel persoon die zich inzet voor de goede zaak, hetgeen waar in wordt geloofd, ongeacht de outcome ..
de aas als de hoogste inzet, anders gezegd, je best doen, het enige dat je kunt doen.
de 9 als voltooiing ..

samen genomen zegt het mij dat juist het vertrouwen dat alles goed komt, feitelijk is omdat het mag zijn zoals het zal zijn .. de enige weg is naar 'bevrijding'
We denken te weten wat goed voor ons is, hopen dat we weten wat het is dat we mogen leren,
maar net als het spiegelbeeld is ons weten beperkt.
Het enige dat we naar mijn mening zeker kunnen stellen is dat wanneer we investeren we er iets voor terugkrijgen. Karma .. dus ook, wie goed doet, die goed ont-moet

zover mijn gedachtekronkel ;)
 :-*

lia

• Volledig lid
« Reactie #52 Gepost op: februari 08, 2015, 20:10:42 pm »
SAS,Dat vertrouwen wat jij beschrijft is er zeker wel.
Maar zelfs dat "investeren" en wat je er mee opbouwt,blijft vaak een raadsel of onbegrijpelijk.

Wat ik mag leren? Ik geloof dat ik er nu aan toe ben om wat diepere zelfkennis op te doen,en wat meer wijsheid,misschien dat de mensen om mij heen daar ook van mee kunnen profiteren.

En als we echt alles zouden weten,dan liepen we niet op deze aarde rond,dan waren we "ergens anders"
Dus modderen we hier wat door,proberen wijsheid te vergaren,in de hoop dat het ergens toe leidt.. ;)

Doet me plotseling aan een paar terugkerende dromen denken die ik vroeger had.
Ik droomde dat ik op het punt stond om "alles" te weten.
Op het moment dat ik "het" zou weten,werd ik altijd wakker.
Ik was van mening dat ik dood zou zijn,op het moment dat ik "het" zou weten.
Ik heb toen ernstig gevraagd aan degene die mij die wijsheid net niet gaven,om dit niet meer te doen.
Of ik zou alles weten,of ik zou niets weten,maar niet zo vlak van te voren weggaan.
Zo voelde het tenminste.
Ik heb daarna deze dromen nooit meer gehad.

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #53 Gepost op: februari 09, 2015, 00:36:16 am »
mooi verhaal Lia ..
Ik herken het wel dat wanneer we expliciet iets vragen, dat het beantwoord / de wens vervuld wordt en toch vraag ik zelden .. Ook een kunst op zich om de juiste vragen te stellen, zo ook met kaartjes ..

Als kind zijnde wist ik in ieder geval zeker dat 'het' niet zou stoppen na de dood, geen idee wat er dan gebeurd, nu nog steeds niet maar het kan niet zo zijn dat er niets is, niets is niets en er is altijd iets, zo ook een reden .. niets gebeurd zomaar, alles leid ergens heen en komt ergens vandaan.
Ik geloof ook niet dat we alles weten wanneer we dood gaan, hooguit hetgeen wat we in dit / vorige levens hebben mogen leren. Of we ooit klaar zijn met 'leren .. ik heb geen idee, het zou een logische gedachten zijn, maar ik denk dat mijn denken te beperkt is voor mijn zielenwezen ;)
Het doet me denken aan fibonacci, oneindigheid, iets wat ik ook moeilijk te bevatten vind maar toch ..

'Vooralsnog zijn we oneindig bewust-zijn en doen we menselijke ervaringen op .. maar dat is wellicht slechts de peuter speelzaal ;)

fijne week voor jou  :-*

lia

• Volledig lid
« Reactie #54 Gepost op: februari 09, 2015, 22:47:03 pm »
Gelukkig weten we nooit echt wat er ons staat te wachten.Misschien is alles een Ilussie.
Maar we leven nu eenmaal in het NU,en daar moeten we het mee doen.  ;)

Mooi zoals je als kind soms gewoon dingen weet of voelt,zonder het precies te kunnen benoemen.Als kind zei ik altijd.:ik ga misschien weleens dood,maar IK ga niet dood.
Ik ben nooit bang geweest om dood te gaan,wel voor pijn.

Vandaag trok ik alweer drie pentagrammen
Aas pentagram,
pentagram 2 Overwegingen,iets in balans brengen
pentagram 9

Dus weer als derde pentagram 9

Ik kan niet anders reageren,dan dat ik momenteel goede invloeden mag ontvangen.
Dat klopt ook wel enigszins,want ik voel dat mijn voelbare pijn(lees angst en verdriet),verminderd.

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #55 Gepost op: februari 10, 2015, 11:38:33 am »
heej Lia :)

Ik herken het wel wat je schrijft, heb het ook altijd zo ervaren.

die pentagrammen .. ik krijg er ook alleen maar een goed gevoel bij,
in de zin van dat je krijgt wat je verdiend :)
Geniet er van lieve dame  :-*

een mooie liefdevolle en waarachtige dag wens ik je  :)

lia

• Volledig lid
« Reactie #56 Gepost op: februari 10, 2015, 17:52:22 pm »
Dank je SAS,voor je lieve woorden.Dat alleen al maakt het de pentagrammen waard :)

Vandaag,geloof het of niet,alweer pentagrammen.
Een kaart getrokken.

pentagrammen 6.

Weer die kaart van geven en nemen.......

Nu heb ik vandaag wel een paar kleine lesjes in Tolerantie gehad....ik moest mezelf af terug fluiten,om niet al te boos te worden,en te laten gebeuren,wat ik toch niet kon veranderen...

Onze hele dag werd verstoord... Maar het is gelukkig weer voorbij.En ik ben tevreden,dat ik mezelf toch onder controle kon houden.
Anders is het zo zonde van je energie......

Sas-8314

• Master lid
« Reactie #57 Gepost op: februari 10, 2015, 19:31:35 pm »
heej lieve dame :)

energie verspilling gebeurd naar mijn idee idd pas wanneer we deze gebruiken / investeren zonder dat we weten waarom / waardoor .. of tegen beter weten in.
Controle is er naar mijn mening dus ook wanneer we weten, over (zelf)kennis beschikken :)
Je mag trots wezen op jezelf dus  :-*
laat die muntjes (pentagrammen) nog maar lekker vallen,
ik gun je de jackpot in ieder geval mooi mens  :-*

lia

• Volledig lid
« Reactie #58 Gepost op: februari 11, 2015, 11:36:45 am »
wouw,vandaag kreeg ik bekers 9 op mijn bord.
Ook al is dit een "rijke" kaart, voel ik toch dat ik gewaarschuwd wordt.Opletten dat ik niet ga overdrijven,of al te tevreden over mijzelf ga worden.. :) :) Want diep down,zit er wel dat vreetertje,dat aan mijn emoties zit,dat diepe verdriet gevoel.Daar moet ik eerst mee leren omgaan,dat mag ik niet negeren.Er is nog werk aan de winkel. :'(

Misschien wil de persoon op de kaart wel dat ik vandaag maar eens een extra borreltje neem.?
Hij heeft er per slot van rekening genoeg staan.  ;),

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #59 Gepost op: februari 11, 2015, 21:52:54 pm »
maar 9 bekers vind je zelf ook niet genoeg, toch nog steeds op zoek naar die ene beker blijven.....waarom?