Auteur Topic: keltisch kruis 2015  (gelezen 2960 keer)

yoga

• Master lid
keltisch kruis 2015
« Gepost op: januari 13, 2015, 21:26:07 pm »
nieuwe kaartjes voor het nieuwe jaar

1.  pentakels 9
2.  ster
3. pentakels 2
4.  zwaarden 10
5. hierofant
6. pentakels koning
7. kelken 8
8. oordeel
9. staven aas
10.  de hogepriesteres

het bereiken van je doelen met de nodige discipline en doelbewustheid, maar toch op een prettige en ontspannen manier, ik hoop wel dat dit om innerlijke rijkdom gaat dan om uiterlijk
toen ik de ster zag verschijnen als ik de kaartjes trok, kwam er spontaan een lach om mijn gezicht, ik hou van deze kaart...
op en af zoals ons levensbootje gaat, de liggende 8 de harmonie en evenwicht na een verleden van zwaarden 10
ga te rade bij mezelf, zoek wat ik werkelijk wil
probeer het afscheid, de oude gevoelens achter te laten en te zien wie je werkelijk bent.
het zal me bevrijden van alle angsten en gevoelens die nu niet op zijn plaats zijn...

alle aanvullingen zijn welkom

liefs
yoga

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
Re: keltisch kruis 2015
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2015, 22:07:55 pm »
de ster, de kaart van de hoop en vertrouwen, ligt hier op plek 2, een kaart die remmend of begeleidend kan werken op de eerste kaart; de pentakels 9
de pentakels 9 geeft een vredige situatie aan, een best gelukkig zijn met je situatie, die er nu op dit moment is.
maar blijft zit zo?
je komt uit een instabiele periode, emotionele toestanden heb je achter de rug, op dit moment ben je er redelijk uit, je hebt het achter je kunnen laten, af kunnen sluiten ook.
maar hoe nu verder, durf gerust hulp te vragen, je bent op een punt gekomen, waarbij je belang hebt bij een goed advies.
kijken we daarbij naar de 2e achtergrondkaart; de aas van staven dan wijst deze kaart op dat je het eigenlijk moeilijk vindt om je te storten op nieuwe ideeen, nieuwe creatieve mogelijkheid heden.

je ziet ook dat je oude levenswijze niet meer werkt, je moet wel een nieuwe weg in slaan, durf zelf beslissingen te nemen, waar je je goed bij voelt, volg hierbij vooral je intuitie.
jijzelf weet wat het beste voor je is, laat je niet [meer] leiden door het oordeel van anderen.

yoga

• Master lid
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2015, 09:20:13 am »
ik vraag veel hulp marianne, het misschien wel mijn grootste valkuil,goed advies is dus altijd welkom.
raar wel dat erin staat dat ik het moeilijk vindt op me te storten op nieuwe ideeën en creatieve mogelijkheden.
voor de moment doe ik niks liever en niks anders...
heb zoveel leuke ideeën in mijn hoofd dat ik zo nog moeilijk allemaal op een dag kan realiseren (schilderen, sporten, koken, mijn boek verder schrijven,...) maar dat is best wel fijn

mijn oude levenswijze idd die werkt al een tijdje niet meer... dat hoeft ook niet meer voor me. ik laat me zoals je aangeeft al veel minder leiden door het oordeel van anderen.  ik voel mijn gevoel , wat voor mij goed aanvoelt.
Niet wat andere denken...
bedankt
marianne voor je duiding

liefs
yoga

marianne

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2015, 09:42:33 am »
leuke dingen in je hoofd, idd, je hebt gelijk, maar de uitvoering ervan laat op zich wachten...daar wijst je de staven aas immers op, een achtergrondkaart, hoop en vrees, aan de ene kant de hoop maar aan de andere kant de vrees om het ook allemaal te gaan uitvoeren.

het is idd ook moeilijk om het oude, wat je al jarenlang als traditie hebt ondervonden af te sluiten, deze leefwijze werkt niet meer, maar je bent toch nog altijd bevreest voor het nieuwe, het onbekende, weet immers dat onbekend onbemint is.

durf je te storten op het nieuwe, het nieuwe heb je nog niet onder controlle, je weet ook niet of het nieuwe je brengt waar je wezen wil.
vergelijk het met water, water weet altijd wel een weg naar het doel...
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2015, 09:45:08 am door marianne »

yoga

• Master lid
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2015, 09:51:21 am »
je hebt gelijk, hier kan ik iets mee...
ik ga dat zeker doen, ben misschien idd voor de moment afwachtend enkel gewoon uit vrees.
misschien moet ik het gewoon doen en zien wat het wordt
de controle loslaten...

bedankt marianne... heel heldere duiding!

knuffel
yoga

yoga

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2015, 10:03:18 am »
Voel eerst,
handel ernaar
en denk nadien.

meer dit toepassen  :)

lia

• Volledig lid
« Reactie #6 Gepost op: januari 20, 2015, 12:52:22 pm »
Ik lees even mee,ik vind het heel boeiend,maar voel nog niet het vertrouwen in mij om mee te denken over deze legging.

yoga

• Master lid
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2015, 14:23:56 pm »
wie wil even meekijken bij deze keltische kruis legging

1. kelken 9
2.  zwaarden 8
3. pentakels 3
4. staven 3
5. pentakels 7
6. ster
7. staven 8
8. staven koningin
9. pentakels aas
10.  de geliefden

wie kan er raad bijgeven...
liefs
yoga

marianne

• Master lid
« Reactie #8 Gepost op: april 05, 2015, 17:53:43 pm »
kelken 9 hoort eigenlijk de gelukskaart te zijn, zijn we gelukkig?
maar er is nog iets te voltooien, we streven immers niet naar een 9 maar naar een 10.
het gevoel ook dat het gras altijd groener is bij de buren, of dat het gras altijd nog groener kan.
wat werkt daarbij remmend?
de zwaarden 8.. komen we een acht tegen op deze plek, dan heeft dat te maken met het niet kenbaar kunnen of ook durven maken van je eigen emoties.
we zetten onszelf immers steeds weer op slot.

komende vanuit; de pentakels 3 geeft aan dat je behoorlijk aan jezelf hebt willen werken om vooruit te komen.
op dit moment; de staven 3... we kijken vooruit, we hebben immers hard gewerkt en denken alles op de rails te hebben, het voorjaar komt eraan, we hebben schoon schip gemaakt.
dat gevoel blijft ook zo voortduren, immers ligt de ster op de plek van de naaste toekomst.
toch moeten we naar de achtergrond kaarten kijken, de kaart de geliefden is de sleutelkaart, en dat betekend dat je voor een keuze komt te staan, het blijft niet zo voort borrelen.
de achtergrondkaarten; de pentakels 7 en de pentakels aas.
de pentakels 7 geeft over het algemeen iemand weer met een filosofische houding, maar je blijft hierbij te veel in het denken hangen.
het feit dat je toch geen daden bij het woord kan voegen.
waar ben je eigenlijk bang voor; dat vraagt de aas van pentakels zich ook af.
je blijft twijfelen, je vraagt je af waarvoor je het eigenlijk doet, of het ook iets zal toevoegen, maar ook realiseer je je dat je hier eigenlijk ook weinig moeite voor doet.
hoopgevende kaarten, maar je zult ook de daad bij het woord moeten voegen.

yoga

• Master lid
« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2015, 12:42:56 pm »
Hey marianne even reageren na paar maanden op de duiding van je kaartjes :)
Alvast bedankt om mee te kijken.

Zijn we gelukkig? Ja... maar we streven inderdaad nog naar een 10.
Ik heb heel veel aan mezelf gewerkt, nog. Dus ik kijk vooruit, tijd om iets nieuws te proberen en daar ook in te starten.  Alles heeft zijn weg en keuzes heb ik gemaakt.

Teveel denken is inderdaad misschien mijn eigenschap maar ook dat is meer en meer aan het loskoppelen.  De twijfels die er waren heb ik aan de kant geschoven, het is alsof het eindelijk duidelijk wordt voor mezelf welke kant ik uit moet.  De stappen zijn gezet.

Nieuwe kaartjes voor het nieuwe project:

1. staven 4
2. staven 2
3. staven ridder
4. pentakels 2
5. pentakels page
6. kelken Aas
7. staven 7
8. hierofant
9. de ster
10. pentakels 5

Staven 4 verbeeldt een fase van vrede waarin we ons open opstellen en van het leven kunnen genieten. Stabiliteit en vasthouden van wat we al hebben.  Wat werkt daarbij remmend? De twee staven zijn uitdagingen. De ene uitdaging is volbracht.Nu de andere nog

Komende vanuit staven ridder, mezelf storten in iets en zich er met durf en geestdrift helemaal in. Soms beetje te zodat ik beslag genomen door mijn enthousiasme dat mijn doel uit het oog verlies
Op dit moment pentakels 2 terwijl hij luchtig van het ene been op het andere stapt. Hij lijkt wel te dansen. Je zou dit eventueel kunnen opvatten als schipperen (zie ook de scheepjes op de achtergrond) of als twijfelen, heen en weer geslingerd worden, geen vast standpunt innemen...vooral op mijn werk dan...neem ik ontslag of niet?

Afwachtend of dit haalbaar is met nieuw project

De naaste toekomst Kelken aas je hoeft er niet iets speciaals voor te doen om het te krijgen, je hoeft je slechts open te stellen om het te ontvangen.
De achtergrond kaarten de ster en pentakels page, doet me denken aan ogen open houden, bij leren en reageren op het juiste moment

wat denken jullie?

liefs yoga

marianne

• Master lid
« Reactie #10 Gepost op: juni 10, 2015, 23:50:51 pm »
je bent ook iemand die er graag een peter pan houding erop na wil houden, vreugde omdat het allemaal zo goed verloopt, maar eigenlijk ben je nog te ongeduldig, je stort je wel in projecten, maar krijg je echt vat op die nieuwe projecten?
op dit moment ben je aan het overwegen, je kleurt het naar anderen iets te rooskleurig in.
de pentakels page geeft iemand aan die in een zeepbel lijkt te willen geloven.
je zult je moeten overgeven aan totale emotionele overgave, je blijft twijfelen hierover, je hoopt op hoop om dat radicaal te kunnen veranderen.
eigenlijk heb je de sleutel wel in handen, maar de handleiding [nog] niet.

yoga

• Master lid
« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2015, 07:54:58 am »
lieve marianne...

ik heb slechts 1 project gestart waar ik met volle overgave en liefde aangeef.  Peter pan zie ik mezelf niet zo daarvoor ben ik te realistisch geworden.
Je geeft me het gevoel dat ik wel wil maar niet kan? twijfels zijn er niet... ik hoop inderdaad om radicaal te kunnen veranderen... met of zonder handleiding soms moeten je risico's durven nemen.
Niet?

bedankt
yoga

marianne

• Master lid
« Reactie #12 Gepost op: juni 11, 2015, 09:30:38 am »
wel willen maar niet kunnen is niet aan de orde, het is meer wel willen, maar twijfelen aan je kunnen, terwijl je het  WEL KUNT!
twijfel [staven 2] blokkeert je nl
twijfel kan te maken hebben met faalangst, maar ook met gemis aan voldoende zelfvertrouwen.
sta daar over heen, en je voelt je een stuk zekerder in een zaak.
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2015, 16:03:42 pm door marianne »

yoga

• Master lid
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2015, 11:32:44 am »
ok marianne, hierin kan ik volledig volgen, hieruit weet ik wat je precies bedoeld!
bedankt hiermee kan ik aan de slag

yoga