Halfjaar legging 2015

Gestart door Mikal, januari 06, 2015, 10:52:06 AM

Mikal

Omdat ik over een half jaar jarig ben doe ik geen jaarlegging maar een half jaar, in de hoop rond mijn verjaardag de rest van het jaar te leggen. En omdat ik nogal ongeduldig van aard ben en een heel jaar wel erg lang vindt voor ik weet wat ervan uitkomt...  ::)

VOS  -   BOOM  -  VOGELS  -    HUIS  -  BEER -       KLAVER  -  VISSEN  - ZON
SLANG-  RUITER - SLEUTEL -  ZEIS -     KIND -       TUIN-           MAAN -    STER
WOLK -  WEG -    OOIEVAAR - SCHIP - MUIZEN - RUIKER -     BOEK -    ANKER
   KIST -  TOREN -    KRUIS -       HEER -   RING    -    HART -       LELIE -     ROEDE
                                      BRIEF    -  VROUW- BERG   -   HOND

Ik lig helemaal onderop alsof ik geen controle heb of weinig invloed kan uitoefenen over de dingen die het eerste half jaar van 2015 boven mijn hoofd hangen. En ook weinig invloed heb gehad over hoe mijn leven zich de afgelopen tijd heeft ontwikkeld.

De heer ligt direct boven mij maar de dame haar blik richt zich op de berg naast haar. Achter de berg ligt de hond alsof ik moeite heb om na het bedrog van mijn ex me opnieuw te verbinden en te vertrouwen. In elk geval lijkt het alsof ik er geen oog voor heb wanneer de heer zich aandient...
Maar wie is die heer dan? Ik ben zo benieuwd dus eens zien wat er om de heer heen ligt (werkt dat eigenlijk wel zo, verschaffen de kaarten inderdaad info op die manier?).
Het is iemand wie het roer in zijn leven heeft omgegooid. Waarschijnlijk is zijn relatie net beëindigd, is hij verhuisd maar wil graag een nieuwe relatie en schuwt moeilijkheden niet, of houdt wel van een beetje 'hard to get.'
Hmm... klinkt als mijn ex, gezien ook de kaarten die daarvoor liggen kist - toren - kruis, doen me sterk aan mijn ex denken.
Zou hij zich aankomend half jaar toch bedenken en weer toenadering zoeken? In dat geval hangt er wat boven zijn hoofd: schip - zeis - huis, hij is niet meer welkom en komt er niet meer in.
Maar misschien beeldt deze kaarten wel beide uit, vloeit er een nieuwe relatie voort uit de relatie die is geweest als soort van referentiekader wat ik nu zoek in een relatie.
Het zou trouwens ook kunnen gaan om een man die ik nog ken uit mijn geboorteplaats of een man die van origine uit het buitenland komt of daar afgelopen tijd heeft gewoond.

Huis ligt op de plaats van het huis. Ik ben best huiselijk en dat zal aankomend half jaar ook het geval zijn. Qua wonen vindt er geen verhuizing plaats, niet dat ik daar plannen toe had maar je weet nooit. Ik zal mijn huis steeds knusser maken waardoor het echt een thuishaven wordt, steeds meer oude rommel eruit of spullen die niet meer bij me passen.

Qua vriendschappen denk ik dat er oude vriendschappen worden beëindigd maar er ook weer nieuwe komen en ik denk dan vooral vriendschappen die ontstaan op mijn werk.

Als ik kijk naar de kaarten die in het verleden boven mijn hoofd hangen, vooral vos - slang - wolk - kist, moet ik direct denken aan het einde van mijn relatie en ex die me heeft bedrogen. Gelukkig hangen deze kaarten in het verleden en ziet de toekomst er best mooi uit. De kaarten vanaf de kist (toren - kruis), gaat denk ik oook over de relatie die voorbij is waarbij ik me eerst eenzaam en alleen voelde, mezelf terugtrok maar nu een kruis zet door die periode alsof ik genoeg gerouwt heb en klaar ben om mijn hart wederom te openen voor iets (of iemand) nieuws. Aan het eind van die kaarten ligt de roede, alsof ik toch geconfronteerd wordt met een conflict in mezelf als het er werkelijk op aan komt. Zal dan wel over vertrouwen gaan.

Op werkgebied ziet het er ook goed uit. Er ligt een anker, ga ik mezelf vastleggen op één werkplek? Nu werk ik op veel verschillende plekken. Het boek geeft aan dat er nog iets te leren valt en ik hoop inderdaad dat ik één of meerdere bijscholingen mag gaan volgen zodat ik wat meer verantwoordelijkheden kan krijgen. Dat het boek onder de maan ligt kan erop duiden dat ik al over de kennis beschik, maar ja, van de werkgever moet het een bijscholing vanuit hun zijn. Ster  - Zon, dingen op het werk ontwikkelen zich voorspoedig en naar wens.

Ben benieuwd of iemand hier nog iets anders in ziet...

yoga

VOS  -   BOOM  -  VOGELS  -    HUIS  -  BEER -       KLAVER  -  VISSEN  - ZON
SLANG-  RUITER - SLEUTEL -  ZEIS -     KIND -       TUIN-           MAAN -    STER
WOLK -  WEG -    OOIEVAAR - SCHIP - MUIZEN - RUIKER -     BOEK -    ANKER
   KIST -  TOREN -    KRUIS -       HEER -   RING    -    HART -       LELIE -     ROEDE
                                BRIEF  -  VROUW-    BERG   -   HOND

jouw kaartjes en wat ik er denk in te zien
je ligt idd helemaal onderaan in je karma kaartjes, je hebt kort een heel moeilijke beslissing genomen, het was zwaar maar je hebt je intuïtie, jouw eigen gevoel gevolgd, iemand (heer) heeft jouw vanalles wijsgemaakt, vanalles verzonnen, hij maakte er mooie verhaaltjes van,er was vooral veer bedrog?
het heeft jouw aan het denken gezet, de communicatie tussen jullie was heel moeilijk, het was hele moeilijke periode waarin het niet altijd helder denken was, je moest duidelijk een andere weg inslaan, een weg die tijd vroeg omdat je twijfelde, ik denk misschien wel door bepaald geldgebrek...je voelde je enorm eenzaam en door weinig mensen begrepen...

brief   vrouw   berg hond
je karma kaartjes
de beslissing die je genomen hebt valt je nog steeds zwaar, je blijft nog napiekeren over, je probeert je wel vrolijk voor te doen maar innerlijk voelt het nog niet zo, een scheiding verwerken heeft veel tijd nodig...het gaat in 4 fasen
en die fasen kunnen langer duren dan men denkt of durft te denken...
de heer ligt nog boven je, hij heeft nog teveel invloed op jouw, woon je nog in hetzelfde huis? op ben je elders naar toe gegaan?
de ring er naast doet me denken aan een cirkeltje waar je kan blijven in draaien, het knaagt aan je zeggen de muisjes... het is tijd dat jij de touwtjes in handen neemt en niet meer in zijn naïeve praatjes geloofd, je bent sterk genoeg om dit aan te kunnen.
je voelt je sterk als je in je huisje bent in je eigen nestje, je mag ook af toe wat hulp vragen dat doet altijd goed, niemand kan alles alleen aan  ;)
neem voldoende rust ook voor jezelf en de ruimte die je nodig hebt, laat die ex niet teveel binnen zou ik zeggen in je eigen innerlijke huis.
je zelfvertrouwen mag af en toe best de kop op steken...hij blijft nogal bazig aanwezig
is hij een oudere man?

ga wat meer buiten zou ik zeggen zodat je hart terug de geur ruikt in de lente van de bloemen, nieuwe vriendschappen, familiefeesten, een opleiding waar je veel mensen zult ontmoeten, uitnodigingen; kortom een hele leuke tijd waarvan je kan genieten.
ik zie misschien wel iemand een vriend, een vriendschap dat liefde kan worden (maar daar spreek me liever niet echt over uit)
die roede zie ik meer als aan je eigen weg timmeren, aan je eigen liefde werken, liefde is een werkwoord zoals ze dikwijls zeggen.
misschien mag het zelfs nog niet direct geweten zijn allemaal, zodat het beetje verzwegen wordt. (boek) je wil het langzaam aandoen omdat je zelfvertrouwen best nog wat fragiel is.
je wensen, je idealen liggen aan de zon, het doet je goed om terug een soort van houvast te krijgen
je staat terug met beide voeten in het leven, je zal dus succes boeken ook met je werk.

hoekkaartjes
vos  kist  zon roede

'ontmaskerd worden' niet iedereen is zoals hij zich voordoet

de zon schijnt in je hoeken dus ik denk dat het niet anders als een verhelderd 2015 worden
liefs
yoga

Mikal

Dank je wel Yoga!
Dat is toch weer een heel andere uitleg dan die ik er zelf aan heb gegeven... Misschien toch weer aan wishfull thinking gedaan  ;D
Klopt wel aardig wat je allemaal schrijft: bedrog en mooie praatjes, moeilijke communicatie sindsdien, eenzaam voelen klopt allemaal. Het was niet zozeer de beslissing die ik heb genomen maar m 'n ex. Geen oudere heer trouwens maar wel aanwezig (door kinderen) en blijft daardoor invloed houden. Misschien daarom ook die ring ernaast, maar hoezo dan ook het hart en de lelie? Dat herken ik dan weer niet bij hem. Soms blijft het inderdaad aan me knagen, denk steeds dat ik het al losgelaten heb maar soms steekt het toch de kop weer op. Heel vervelend! Een scheiding verwerken kost inderdaad tijd, zucht... Maar ben toch al hele stappen vooruit gegaan gelukkig.
Toekomst lijkt kansrijk, ik ben benieuwd. Kan niet anders dan dat dit een mooi jaar gaat worden, in elk geval in vergelijking tot vorig jaar.
Heel erg bedankt voor het meekijken yoga  :-*

yoga

hey mikal
geen wishfull thinking hoor, jouw duiding kan best ook kloppen!! ik begrijp maar al te goed wat je meemaakt, zit in soort van zelfde situatie hier  :( het is niet makkelijk om er door te geraken en zoals je aangeeft door de kinderen blijf je er steeds met geconfronteerd; het is meer de manier waarop we ermee kunnen omgaan waar ik me probeer in te verbeteren, zodat hij minder invloed op mij kan hebben.
het hart en de lelie, de lelie zie ik dikwijls bij mij als soort van therapie die we kunnen volgen, de wijsheid die we meenemen door wat er allemaal gebeurt is.
het hart erbij is doet me ook denken dat jij een gevoelens persoon bent, iemand waarbij het hart op de hoogste plaats staat, je hartchakra, dat is niet zo bij iedereen (helaas)
jouw hart is gekwetst en misschien heeft het beetje hulp nodig van... de lelie
de lelie zegt ook iets van dit kan niet door de beugel, hij heeft je hart enorm gekwetst
een scheiding vraagt heel veel tijd, ik ben er ook nog lang niet, ik voel het zelf dat het niet alle dagen makkelijk gaat... we komen er wel, ik ben nu wel iemand geworden wie ik echt ben en heb mezelf beter leren kennen...alles heeft zijn reden,

liefs
yoga

Mikal

Oké, de evaluatie van mijn eerste half jaar.
Klopt best wat je schreef Yoga, over dat ex nog knaagde en het gewoon erg veel tijd vergt. En inderdaad soms nog wel...  ::)
Ik ben een inderdaad gevoelsmens (soms denk ik weleens een mengeling tussen gevoel en verstand- afgewisseld. Niet altijd helemaal duidelijk welke van de 2) en het lijkt wel alsof mijn intuïtie wat sterker begint te worden. Of misschien let ik er nu wat meer op. Je kent dat wel, af en toe van die ingevingen die dan later blijken te kloppen. Net op het moment dat het niet helemaal lekker gaat met iemand even bellen...

Heb inmiddels een cursus gedaan via mijn werk, net op het randje van deze legging (op mijn verjaardag haha). Werk bevalt goed en ik heb het er erg naar mijn zin. Hoewel ik nu ook een idee begin te krijgen wat ik hierna wil doen. Iets meer de creatieve kant op. Want dat stond het afgelopen half jaar ook meer op de voorgrond: mijn creativiteit. Nooit geweten dat ik dat had haha. Het heeft in elk geval voor een knus, vrolijk, sfeervol maar toch rustig huis gezorgd :-)

Geen nieuwe liefde. Heb inmiddels wel een mannelijke vriendschap opgebouwd die ook single is en waarbij ik weleens heb getwijfeld of hij misschien dan toch... Maar ik heb geen gevoelens op die manier met hem, nooit gehad en verwacht eerlijk gezegd ook niet dat dat zal komen.

Ben er best veel op uitgegaan, leuke dingen meegemaakt, plezier gemaakt. Kortom, weer wat meer lol in mijn leven gezocht en meegemaakt. Vriendschappen die eerst wat oppervlakkig waren meer aangehaald. Heb wel het gevoel dat mijn leven wat rijker is geworden afgelopen tijd.

Eens zien, wat valt er verder nog te vermelden over afgelopen half jaar... Qua financieën gaat het wonderwel ook wel goed. Ben gewend om van weinig te leven en hecht niet zoveel aan geld en materie maar mijn situatie is er wel op voorruit gegaan met hoe het was.
Het was eigenlijk best een mooi half jaar waarbij ik inderdaad het gevoel had weer met beide benen stevig op de grond te staan, de dingen te doen die ik leuk vindt en mijn eigen weg te gaan.

Nog bedankt voor het meekijken Yoga en jou rake kijk op mijn kaartjes!

Mikal

En dan nu de kaarten voor het komende half jaar: juli - december

SCHIP - HEER  - BRIEF  - KRUIS - VOGEL -  VOS  - MAAN - DAME - ANKER

ZON   - HOND  - RING   -  VIS   -  BOOM -  LELIE - BEER  - BOEK - RUITER

BERG  - TUIN  -  HUIS   -TOREN - OOIEV - ROEDE -STER  - MUIS - SLEUEL

HART  - ZEIS  - RUIKER- SLANG  -  KIST -   WEG - WOLK -KLAVER - KIND

In tegenstelling tot het afgelopen haf jaar lig ik nu helemaal bovenaan en bijna helemaal rechts. Alsof er al een lange weg is afgelegd en ik mijn leven weer onder controle heb. En dat voelt ook zo. Het anker ligt ernaast, mijn leven is weer stabiel en onder controle.
Het lijkt alsof er een periode is afgesloten omdat de dame op de positie van de kist ligt. Maar het boek onder de dame duidt misschien op dat ik het verleden nog wel met me meedraag.

De heer ligt op afstand van me maar wel in dezelfde lijn. Omdat de heer in de vorige legging toch naar mijn ex leek te verwijzen, ga ik ervan uit dat dit nu ook weer het geval is. Hij ligt gelukkig niet meer boven me maar achter me. Ik krijg het gevoel dat het aankomend half jaar het contact beter zal worden, vooral omdat we nog wel in dezelfde lijn liggen, op dezelfde golflengte ofzo, maar met gepaste afstand en niet meer overheersend.

Hmm, op werkgebied heb ik mijn twijfels. Het lijkt alsof ik eruit wordt gewerkt.

Het huis waarin ik woon begint me tegen te staan en ik zou het liefst verhuizen, wat ik nu dus ook al voel (mede door een buurjongen die wat stalkerige neigingen begint te krijgen, jech). Het irriteert maar een verhuizing zie ik nog niet liggen.

Weinig toekomst in de kaarten maar er komt nog wel een ruiter mijn leven binnen glippen op de positie van de hond. Nou ben benieuwd...

De hoekkaartjes, ben even kwijt waar die voor staan. SCHIP - ANKER - HART - KIND
Alsof ik mijn koers in eigen hand neem, weet waar ik wil stranden dus waar ik heen wil zoals dat goed voor mij voelt? Mijn hart achterna ga?

Als iemand anders zijn licht hier nog over wil schijnen dan heel graag! Vind het zo lastig voor mezelf te duiden aangezien ik niet zo thuis ben met deze kaarten.

yoga

Hey mikal

even een oogje werpen op je kaartjes :)

SCHIP - HEER  - BRIEF  - KRUIS - VOGEL -  VOS  - MAAN - DAME - ANKER

ZON   - HOND  - RING   -  VIS   -  BOOM -  LELIE - BEER  - BOEK - RUITER

BERG  - TUIN  -  HUIS   -TOREN - OOIEV - ROEDE -STER  - MUIS - SLEUEL

HART  - ZEIS  - RUIKER- SLANG  -  KIST -   WEG - WOLK -KLAVER - KIND

Wat lig jij daar al helemaal rechts te blinken ;)

en wat komt er allemaal door...
jijzelf ligt inderdaad op de positie van de kist, bij deed het beetje denken aan loslaten...vooral je gevoelens.  er zijn misschien wel nog dingen die je liever niet meer wil zien maar die er toch nog zitten.Dat is knaagt nog aan je. 
Je mag terug meer in jezelf geloven, wat je wordt er onrustig van.
Door bepaalde dingen op een andere manier te bekijken ga je naar dat volgende hoofdstuk kunnen beginnen. 
Je bent benieuwd naar andere dingen en gaat voorzichtig op onderzoek uit...misschien wel een nieuwe hobby of iets nieuw dat je boeit?

Op je werk is er vooral veel achterdocht en jaloezie, jij kan wel je mannetje staan maar je hebt vooral geen zin in dat gedoe. 
De heer ligt op de klaver, het lijkt wel of het jouw geluk is geweest dat het 'uit' is... ook al was het heel zware beslissing vol met gekibbel, heen en weer.
Hij draait nog al in rondjes heb ik het gevoel waardoor jij soms wat zeeziek wordt :)

kist   roede   boek  dame

het lijkt me dat je ergens niet uitgeraakt? iets waarmee je in de knoop ligt omdat je niet goed weet wat je moet doen?
ofwel moet je je meer uiten, zeggen wat jij wil

schip  hart   anker  kind

het schip zegt het volg meer je gevoel, probeer wat losser in het leven te staan...geniet en kijk vooruit...wat je kan je anker niet laten slepen achter je.
Die ruiter komt binnen gewipt met een soort van ongeduld... hup hup mikal neem de touwtjes in handen en in galop!

liefs
yoga

Mikal

Dank je wel lieve Yoga!  :-*
Tja, kan er natuurlijk nog weinig zinnigs over zeggen maar ik heb ook het gevoel dat ik steeds meer ga loslaten om aan een nieuw hoofdstuk te kunnen beginnen.
Die ruiter die staat voor ongeduld, tja, dat past wel bij me. Ben niet zo geduldig.

Ik heb het meer gehoord wat jij schrijft over mijn ex, dat het mijn geluk is dat het uit is of in andere woorden; dat hij er een punt achter heeft gezet is het beste wat jou had overkomen. Misschien nog iets te vroeg voor mezelf om daar over te kunnen oordelen maar wel typisch dat ik het al diverse keren heb gehoord en jij het nu ook weer schrijft. Misschien wordt dat het komende half jaar meer duidelijk voor me.

Klinkt best mooi zoals jij het hebt uitgelegd en ik denk ook dat ik steeds meer tot mezelf kom en steeds meer nieuwe kanten aan mezelf ontdek.
Over een half jaar weten we het  ;)
Dank je voor jouw uitleg  :-*