dromen die deels uitkomen

Gestart door yoga, januari 03, 2015, 18:28:41 PM

yoga

ik droom dikwijls hetzelfde (niemand kan me horen of luistert naar me) wat zo dit kunnen beteken?

ofwel droom ik dingen die de dag erna deels uitkomen (vind ik echt eng);

overlaatst droomde ik dat mijn zoontje verloren gelopen was en we hem niet meer vonden, de dag erna liep het jongetje van mijn vriendin verloren  :(
kan iemand dit verklaren?

liefs
yoga

Mikal

Heb je vaak het gevoel dat er niet naar je geluisterd wordt? Dat zou de droom dan kunnen uitbeelden. Zo niet, dan kun je jezelf ook afvragen of je wel genoeg naar jezelf luistert.

Ik kan het niet verklaren waarom je dingen van de toekomst droomt. Wat ik wel weet is dat dromen zich niet aan 'onze' tijd houden. Verleden, heden en toekomst komen er allemaal in voor. En wat is tijd, het is een aanduiding waar wij mensen ons aan houden om het overzichtelijk te houden, maar schijnt eigenlijk niet te bestaan.
Het kan ook voorkomen dat je dromen hebt die eigenlijk over iemand anders gaan, als soort van waarschuwing wanneer een ander het niet opmerkt ofzo, of wanneer het iets in jou leven raakt.
Dromen hebben ook meerdere lagen. Zo zou het kunnen zijn dat de droom over het jongetje inderdaad gaat over het jongetje van je vriendin maar deels ook op jezelf van toepassing zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld dat er een deel binnenin jou zoek is geraakt.Kinderen tonen meestal een bepaalde kwetsbaarheid en het gaat er dan ook om wat voor jongetje het is waar je over droomde die daar meer over laat zien, bv. een bang, boos deel wat zich heeft verstopt?

Ik heb trouwens eens gezocht over het nut van een dejavu, het enige dat ik vond was dat het een soort kortsluiting in je hoofd is? Nou daar kan ik dus helemaal niets mee. Ik denk dat het te maken heeft met een soort van voorbereiding. Misschien laat het ook wel zien dat je toekomstgericht bent als je vaak over toekomstige dingen droomt en je in elk geval niet in het verleden blijft hangen.