grote legging 2015

Gestart door yoga, januari 02, 2015, 17:19:42 PM

yoga

dame     kind    schip     ring     klaver    kist   weg    vissen     hart
sleutel    anker  lelie      ster      huis     roede   muis   berg      zon
hond     ooievaar maan  boek    ruiker   beer     ruiter   brief    tuin
zeis        slang    kruis    vos      toren    heer    wolk    boom   vogels


algemeen
ik lig helemaal links in de bovenste hoek, ik heb  dus veel onder controle, over verleden zien we niks meer, nieuwe start dus voor het nieuwe jaar.
beetje oppassen voor naief zijn, het doet me ook inzien hoe mooi het leven kan zijn, het kind in mezelf ontdekken, genieten van kleine dingen, het lijkt als een soort houvast voor me, meer tijd doorbrengen met vrienden, de zeis en slang is beetje onheilspellend, beetje angsten die ik voel die nergens voor nodig zijn

gezondheid
boom ligt onderaan, tussen de wolken en de vogels, het meer loslaten, minder gedachten hebben over...
af en toe kleine kwaaltjes die de kop op steken waar ik me drukker in maak dan eigenlijk nodig is, de klavertjes genezen het al snel, het is allemaal voorbijgaand, het zorgt ook voor gesprekken die voor groei zorgen.

boek
de wens ligt er, de gevoelens zijn er, nu nog op papier krijgen, het blijft een beetje in rondjes lopen, cirkeltje draaien en de juiste weg vinden om verder te gaan.
onder ligt de vos, gewoon even goed nadenken, beetje jaloezie van anderen is normzal, het zorgt allemaal voor geestelijke groei in lezelf,
een soort van bezinning zeg maar, even stilstaan bij...het zorgt voor een ontspannen gevoel bij mezelf, een goede voldoening

toekomst
om mezelf ligt het kind, ik voel me dus terug speels maar ook wel soms te naief, wil wel zelf terug de touwtjes in handen nemen, zorgt
dame     kind    schip     ring     klaver    kist   weg    vissen     hart
sleutel    anker  lelie      ster      huis     roede   muis   berg      zon
hond     ooievaar maan  boek    ruiker   beer     ruiter   brief    tuin
zeis        slang    kruis    vos      toren    heer    wolk    boom   vogels


algemeen
ik lig helemaal links in de bovenste hoek, ik heb  dus veel onder controle, over verleden zien we niks meer, nieuwe start dus voor het nieuwe jaar.
beetje oppassen voor naief zijn, het doet me ook inzien hoe mooi het leven kan zijn, het kind in mezelf ontdekken, genieten van kleine dingen, het lijkt als een soort houvast voor me, meer tijd doorbrengen met vrienden, de zeis en slang is beetje onheilspellend, beetje angsten die ik voel die nergens voor nodig zijn

gezondheid
boom ligt onderaan, tussen de wolken en de vogels, het meer loslaten, minder gedachten hebben over...
af en toe kleine kwaaltjes die de kop op steken waar ik me drukker in maak dan eigenlijk nodig is, de klavertjes genezen het al snel, het is allemaal voorbijgaand, het zorgt ook voor gesprekken die voor groei zorgen.

boek
de wens ligt er, de gevoelens zijn er, nu nog op papier krijgen, het blijft een beetje in rondjes lopen, cirkeltje draaien en de juiste weg vinden om verder te gaan.
onder ligt de vos, gewoon even goed nadenken, beetje jaloezie van anderen is normzal, het zorgt allemaal voor geestelijke groei in lezelf,
een soort van bezinning zeg maar, even stilstaan bij...het zorgt voor een ontspannen gevoel bij mezelf, een goede voldoening

toekomst
om mezelf ligt het kind, ik voel me dus terug speels maar ook wel soms te naief, wil wel zelf terug de touwtjes in handen nemen, ik weet wel wat mijn doel is, gesteund door zeg maar mensen om me heen, doelgericht mezelf begeleiden zeg maar, mijn kinderen blijven mijn houvast en steun, herstellen van zie ik er ook in, met mezelf, mijn verbinding terug vinden.ik zie er wel ook woede en uitbarstingen in met heer, maar uiteindelijk komt terug de zon in mijn hart,
zieik ook een ongeluk op de weg?


liefde
dit zou ik willen openlaten, hier kijk ik meestal met teveel gevoelens naar... ;)

fijne dag
liefs yoga :-*

yoga

Blijkbaar val ik even in herhaling

Liefs
Yoga

Sas-8314

blijkbaar ben je vergeten dat er ook een 'verander' button is ;)

jouw kaartjes en wat ze mij zeggen ..

dame     kind    schip     ring     klaver    kist   weg    vissen     hart
sleutel    anker  lelie      ster      huis     roede   muis   berg      zon
hond     ooievaar maan  boek    ruiker   beer     ruiter   brief    tuin
zeis        slang    kruis    vos      toren    heer    wolk    boom   vogels

algemeen ..
de dame ligt op de positie van de ruiter, wil vooruit komen en zich op de toekomst richten .. klaar voor het avontuur dat (be)leven heet ;)
de zeis en de slang, onheilspellend zoals jij het zelf omschrijft, de angst zoals je deze ervaart ..
gespiegeld aan de boom - vogels praatziek / roddels
de toren er tussen zegt me, sta er boven
Dat wil je ook, maar het kost je wellicht nog wat moeite om er niet op te reageren en dat is logisch, maar laat het je niet uit balans brengen, vind die weg / manier die bij jou past. van Links naar rechts om in het midden uit te komen ;)

Gezondheid, je weet dat alles samen (be)weegt, 1 ritme
en dat bang zijn voor, ook vragen om is ..

toekomst ... alles ligt open, niets boven je hoofd,
je hebt alles onder controle of je wilt alles onder controle hebben ..
rustig aan dame, wees ook geduldig,
geniet van jezelf en ook de mensen die je lief hebt. 

zo ver wat ik er in zie ..  :-*
what defines us is how well we rise after falling

Audrey

De grote legging leren lezen, hoe doe ik dat? Want snap er de ballen van. :-\

yoga

Dank je sas

Vooruitkomen idd maar niet te vlug willen zijn, er zijn idd nog altijd mensen die me uit balans willen krijgen
Ik sta er redelijk boven maar mijn gevoelige plek blijft (mijn kinderen) waardoor hij me steeds nog wankel krijgt
Gaat samen met angst voor...
Gezondheid gaat daarmee samen, wat bedoel je daar precies mee?

Liefs
Yoga

Sas-8314

goede morgen dames :)
@ Audrey .. daar zijn veel verschillende manieren voor, je kunt de lijnen volgen,
kaartjes spiegelen, de hoekkaartjes combineren,
Maar om het simpel te houden kun je ook ieder kaartje op zich bekijken, daarbij h.v.t toepassen ..
Bijv de boom bekijk je als gezondheid, kijk wat er omheen ligt om te zien hoe het daar mee gesteld is,
Gewoon kaartjes kruisen/spiegelen met elkaar en zien wat het bij je oproept.
vergeten dat het een grote legging is, het is meer een stripverhaaltje ;)
Alles wat onder de PK ligt is zogezegd onder controle
wat er achter ligt is verleden
wat boven de pk ligt daar ontkom je niet aan
rechts ligt de toekomst obv de vrije wil dan wel ..
Misschien dat iemand het nog wat duidelijker uit kan leggen of je zou eens op youtube kunnen zoeken daar staan ook filmpjes over bepaalde manieren.

@ Yoga gezondheid gaat daar mee samen daar bedoel ik mee dat je mentale/ geestelijke gezondheid je lichamelijke beinvloed en vice versa

:-*
what defines us is how well we rise after falling

Audrey

Top! Thnks voor de toelichting, Sas.  :-*

yoga

@ audrey idd op deze site vind je ook wel handige tips om de leggingen te begrijpen en zoveel mogelijk oefenen
@ sas bedankt sas voor je meekijken naar mijn kaartjes

ik ga zelf nog paar aanvullingen proberen te doen

liefde
hart ligt gespiegeld aan de dame, ook aan de vogels, gevoeligheid staat nog steeds hoog in de lucht bij me.
niet bang zijn om me gevoelig op te stellen en te laten zien wie ik werkelijk ben, luisteren naar de stem van mijn hart. de zon ligt onder het hart wat me doet denken aan 'laat de zon in je hart' geniet van de kleine dingen die de moeite waard zijn

midden zie ik ook ster -huis -boek - maan
doet me denken aan mijn eigen ego, ook wel dat ik iets zelfstandig ga beginnen met de maan erbij, in mijn huis, het zou te maken hebben met wat ik nieuw leer, waar ik voor ga studeren, het is allemaal nog niet gekend,het zal iets zijn dat ik nog moet aanleren.

er is veel wantrouwen ontstaan (vos) door bepaalde mensen en door onzekerheid (kruis) dit zorgt dikwijls voor vertragingen, somberheid
ik zie ook een sterke man die dikwijls in tweestrijd met me ligt, die ik ook probeer af te sluiten

hoekkaartjes
dame  hart   zeis   vogels
doet me denken aan 'hart' werken kan worden beloond, leren over jezelf en oppassen om niet te snel te gaan een zeis vraagt altijd de nodige ervaring om te gebruiken

boom   brief   berg
diagnose van...?

klaver kist weg
doet me denken aan, uitkijken op wat mijn weg komt, de wens naar veranderingen is er, ik zal voor een moeilijke keuze te komen staan
deze keuze zal knagen aan me met de muisjes eronder, een tekort aan energie met de roede erbij, er zal eerst nog iets moeten worden aangevuld voor... toelaten van meer liefde met het hart ernaast,
laat de liefde toe in je leven
de lelie ligt ook dichtbij het pk tussen anker en de ster
doelgerichte begeleiding, doet me denken ook aan een man die me steun zal bieden, vooruitgang naar mijn wensen

tot zover mijn verdere aanvulling
wie wil mag ook nog aanvullen (altijd leuk)

liefs
yoga

Mikal

Hai Yoga!

Wat me direct opvalt is dat de heer wel erg ver van jou verwijdert ligt! Ik kan me nog herinneren bij een andere grote legging van jou, dat ik al het advies gaf je aandacht wat meer op je relatie te richten maar ik denk dat dit nu nog meer van toepassing is. Toen lag hij nog naast je, of in elk geval in de buurt, maar in deze legging lijkt het of er een afstand tussen jullie begint te onstaan.
Doordat de toren links van hem ligt denk ik dat hij zich wat eenzaam voelt in de relatie met jou. De wolken liggen rechts naast hem, pas op dat hij niet van z´n roze wolk afvalt maar investeer (nog meer) in je relatie zou ik je willen aanraden.

Het boek ligt op de plek van de weg: je wordt voor een keuze gesteld m.b.t. het schrijven van je boek en het gaat allemaal niet vanzelf. Ik zou aanraden: blijf vooral bij jezelf en houd vast aan je eigen ideëen. Laat je niet teveel beïnvloeden door anderen. Trek je zonodig even terug om weer bij jezelf en jou idealen m.b.t. wat je wilt schrijven, te komen.

Mijn eerste idee over de positie van de dame, helemaal links bovenaan, was net als Sas ook dat je graag de dingen onder controle hebt maar je de teugels best eens wat meer zou mogen laten vieren.
Tot zover even, ik probeer mijn eigen eerste grote legging tussen alle bedrijven door ook nog te ontcijferen...  ;D

yoga

#9
hey mikal
bedankt voor je meekijken

je kan wel gelijk hebben ivm mijn partner, hij voelt zich eenzaam, ik heb er met hem over gepraat, het is ook zo dat hij zichzelf niet zo goed in zijn vel voelt en soms zelf de afstand tussen ons probeert te creëren
ik probeer alvast mijn uiterste best te doen om erover te communiceren en 'ons' in midden te zetten.

het boek heb ik even stilgelegd, ook omdat ik vind dat ik er even zelf moeten over bezinnen welke weg ik precies ga nemen, daarover hou ik echter zo min mogelijk rekening met wat anderen erover denken...het was echter even tijd om te bezinnen hoe ik het precies verder ga aanpakken.
ja misschien teveel controle is niet altijd even goed, beter een soort evenwicht waardoor alles niet zo strak aangespannen moet blijven

wat dacht je overigens over de andere dingen die ik heb besproken...zag je daar ook gelijkenissen in?

laat jouw grote legging ook maar komen... ben al ontzettend benieuwd
en ook voor jouw fijn en sprankelend 2015
liefs
yoga

yoga

even oefenen nu ik tijd heb  :D

zeis    hart    kruis    vogels   wolken   sleutel   slang   dame      zon
kind   beer   ruiter    tuin       sterren  ruiter     toren   ooievaar  klaveren
lelie   ring    muis    weg       kist        heer     anker   boom      huis
berg  vos    maan    hond     boek     schip     roede    vissen    brief


algemeen
ik lig op het einde van de legging maar wel bovenaan, ik kom dus niet veel te weten over de toekomst maar heb de kaartjes niet hernomen.
naast mij liggen de slang en de zon... de slang is flexibel en kan alle kanten uitkijken,  doet me weer denken aan verwarring, iemand die af en toe binnensluipt in mijn leven waardoor ik een mezelf afsluit.
Naast me ligt de zon, positief kijken, zonnige kant van het leven terug meer zien.
Onder me de ooievaar, doet me denken aan fragiel en ook verandering, verandering van...mezelf
Heb vooral veel behoefte aan genegenheid en liefde, in mijn huis, gezelligheid.
Veel communiceren ivm gevoelens, tijd om beslissingen te nemen.

hoekkaartjes
zeis berg zon brief
niet te snel beslissen over iets, eerst alles goed analyseren alvoor men beslist

weg  kist  heer
deze kaartjes heb ik al veel zien liggen in mijn leggingen
ik kan deze niet zo goed plaatsen
is als of deze weg doodloopt, waardoor er geen uitweg meer is
hierdoor twijfel ik dus alweer of hij mijn ex is??
met mijn huidige vriend heb ik een hele goede relatie dus ik geraak wel verward erdoor

in mijn horizontale lijn liggen
zeis   hart   kruis   vogels  wolken  sleutel   slang

veel verdriet gehad, negatieve gedachten, ook een periode waar ik veel geleerd heb over mezelf, wie ik ben, wat ik wil, had vooral veel nood aan gesprekken, uiteindelijk heb ik de sleutel gevonden, ondanks de vele wolken die voorbij passeerden.  Maar de slang ligt nog steeds op de loer.
de oplossing ligt naast de slang... is een valse oplossing? de toren ligt er onder... situatie proberen af te sluiten, grote wilskracht ook, tweestrijd met...

boek   heer   toren  dame

iets niet willen zien van die heer... of beter de situatie van die heer (ex???) afsluiten en eindelijk een nieuwe start nemen

zou die ooievaar ook kunnen staan voor de kinderwens?

maan  weg   sterren   sleutel

de maan zegt me...voel... om een bepaalde keuze te kunnen maken... wat wil jij? welke sterren wil jij zien schijnen in je leven

hart   beer ring  vos

vals huwelijk, schijnheilig, bedrog, ondanks alles bleef ik erin geloven, sterk te blijven voor de kinderen.

ben benieuwd wat jullie zien?
ondanks alles heb ik nog steeds niet gevonden welke kaart mijn ex of huidige partner is; het is nogal verwarrend.
heb ook al apart kaartjes getrokken met deze vraag maar lijkt me nogal raar dat het die kaartjes zouden zijn.
ik kom er wel uit...  :)

fijne dag nog

liefs
yoga



yoga

de slang en zon naast me doet me ook denken aan vervellen, mijn huid terug schoonmaken
liefs
yoga

Sas-8314

slang - zon doen me tropisch aan ;)
wellicht is het ook het verlangen naar de zon die ik dan absoluut met je deel :)

zeis    hart    kruis    vogels   wolken   sleutel   slang     dame        zon
kind   beer    ruiter    tuin       sterren  ruiter     toren   ooievaar   klaveren
lelie   ring      muis    weg       kist        heer     anker      boom        huis
berg  vos      maan    hond     boek     schip     roede     vissen       brief

je hoekkaartjes geven me het idee dat je een beslissing wil nemen die wat moeite kost,
wellicht wat spanningen geeft, maar de reden is je duidelijk.
Mogelijk heb je iets ontdekt voorafgaand, is je iets je steeds duidelijker aan het worden.
Heb het idee dat het met een bepaalde controle te maken heeft van anderen en dat jij steeds meer gaat beseffen dat je hun gedrag niet kunt controleren alleen bij jezelf de verandering kunt bewerkstelligen zeg maar. Dat zal ook de sfeer thuis beïnvloeden dan.

:-*
what defines us is how well we rise after falling

yoga

hey sasje
bedankt om even mee te kijken

idd hier heel veel behoefte aan de zon, hoe sneller hoe liever  ;)
klopt hoor eindelijk beslissing genomen en doet meer en meer deugd.
soms is er een zetje nodig ;D

geen maandkaartjes voor mij, kom net van mijn kaartlegster (waar ik om 2 jaar normaal eens bij langsgaan)
zij doet op heel speciale manier de kaarten ( ook met zigeunerkaarten) het is soms wonderlijk hoe ze alles weet. (ik ga er ondertussen al  4 keer bij en steeds weet ze precies hoe het verloopt)
Dus deze middag 3u bij haar gezeten en moet zeggen ben wel vrolijk terug gekomen  ;)
ook weer wat geleerd van de kaartjes en bovenal ook veel geleerd over mezelf.
Ik was van plan om de kaartjes te trekken en daarna de uitleg hier te geven.  Maar ze slorpte me op in haar verhaal en kennis dat ik eventjes er niet meer aan gedacht heb
Helaas.
Hoe dan ook, de antwoorden op bepaalde vragen zijn helder en duidelijker geworden.

liefs
yoga

Sas-8314

heej Yoga :)
thanks weer voor de feedback !

tja zetjes, mensen die even bij-schijnen, hebben we allemaal nodig op z'n tijd
samen weten we veel en steeds meer
ook weer 1+1=3 ;)
Lekker even laten bezinken allemaal, zal je goed doen  :-*
what defines us is how well we rise after falling