De duivel

Gestart door Nordlead, december 31, 2014, 08:38:20 AM

Nordlead

8)Hallo hier weer een vraagje van nordlead ;D Ik heb vandaag een legging gedaan en kreeg de duivel als advies kaart aan te nemen houding,zo moet ik het gaan doen , ik schrik hier nogal van welke houding zou ik dan aan moeten nemen mijn vraag ging over conflict met een vriend dit lijkt mij toch niet z'n fijne houding oom aan te nemen kan ie mand mij dit kunnen uitleggen ben erg geschrokken van de kaart. :-[ :P :P :-* Liefs Nordlead

hogepriesteres

De Duivel laat angst zien. Ik denk dat je in dit geval je angst los moet laten. De Duivel wil ook zeggen dat als je uit het negatieve van iets het positieve haalt alle negativiteit verdwijnt. Denk dat dat de manier is om met het conflict om te gaan.

Developerone

;)

Hoi Nordlead: ik ben het met hogepriesteres eens; je schrik zegt ook iets... dat geeft niet, iedereen heeft schaduwkanten en het vergt soms moed, geduld en concentratie om die om te sporen.
Zo kan de geest vreemde truukjes met jezelf uit gaan halen als je ze laat 'groeien'   ::)
Bijvoorbeeld: een oude gewoonte of pijn die veroordeling of vooroordeel wat misschien helemaal niet klopt veroorzaakt; kan zo heel de communicatie tussen jouw en die vriend 'saboteren'
Ik vind het concept vanuit het oosten heel mooi: die leert dat eenmaal op zoek van binnen (meditatie)
je geconfronteerd wordt met 'mara' ook een interpretatie van de duivel.
Als zoiets meemaakt en in een vredige staat beland hierna, zie je vast alles in een nieuw daglicht dan :D
Een goed voorbeeld is het volgende animatiefilmpje over precies dat:

https://www.youtube.com/watch?v=qG6YyANyaqI

Veel kracht rust en liefde Developer-1    :)

dameblanche

de duivel geeft ook aan dat je je steeds onderschuift, je past je te veel aan in een relatie, maakt het de ander te veel naar de zin, waardoor de nader zich op den duur steeds egoistischer gaat gedragen, er ontstaat zodoende een disbalans in de relatie.