Keltisch kruis gelegd

Gestart door Sabine, december 14, 2014, 23:28:54 PM

Sabine

Hoi allemaal,
Ik heb vandaag een lastige knoop door moeten hakken. Ik heb er een kruis op gelegd om te kijken of de keuze die ik heb gemaakt de juiste is. Wat me opvalt is dat er 2 x een 2 kaart in zit, die staat voor dualiteit of twijfel als ik het goed begrijp. De dood als transformatie op het verleden en de keizerin (vruchtbaarheid) op de plek voor de nabije toekomst.
Ik zal hem even op een rijtje zetten;
1. Pentakels 2
2. Schildknaap van staven
3. Hogepriester
4. Schildknaap van pentakels
5. De dood
6. Keizerin
7. Zwaarden 6
8. Zwaarden 3
9. Zwaarden 2
10. Staven 4

De keuze die ik heb gemaakt, heb ik gemaakt met mijn verstand. En dat doe ik niet vaak, de keuzes die ik maak komen vooral voort vanuit mijn gevoel. Vandaar deze legging, ik was benieuwd of dit dan ook de juiste keuze is geweest. Wat denken jullie?

dameblanche

pentakels 2 geblokkeerd door de page van staven, met daarbij op de 9e plek de zwaarden 2 vertelt me dat je weer probeert in balans te komen, je hebt er als het ware zelfs haast bij, je hebt idd een keuze naar ratio gemaakt.
je bet echter bang om hierdoor niet full speed vooruit te kunnen, je ondervindt oponthoud en dat frustreerd je.
je hebt geprobeerd eerlijk naar jezelf te kijken, maar probeert weer voet aan de grond te kunnen krijgen.

de dood is een gunstige kaart, de keuze die je gedaan heeft lucht enorm op, het geeft je dan ook weer de mogelijkheid op de draad weer te kunnen oppakken om weer vooruit te kunnen.

de zwaarden 6 geeft aan dat het een keuze is geweest die je langdurig hebt overwogen, je bent iemand die als men niet vooruit kan, een andere weg gaat bewandelen.
je klooit als het ware niet onnodig door, heeft het te maken met een breuk?
uiteindelijk zal het een blok aan je been gebleken te zijn en zul je blij zijn met deze beslissing, je komt weer in contact met een heel ander slag mensen, mensen die je iets te bieden hebben, mensen ook die gelijkgestemd zijn en waar je je weer aan kunt optrekken.
een en ander heeft je omlaag gehaald, goed dat je de knoop hebt doorgehakt, de wereld gaat weer aan je voeten liggen.

succes sabine

Sabine

Dank je wel voor je ontzettend heldere uitleg! De keuze die ik heb gemaakt heeft te maken met het loslaten van situaties en personen die me weinig tot niks meer opleveren. Dus je zou het kunnen zien als een breuk inderdaad. Een hele moeilijke keuze omdat ik weet dat het beter is om los te laten, gevoelsmatig is het een keuze die ik liever niet had gemaakt. Ik blijf altijd het beste zien in mensen en hoopte steeds dat het wel goed zou komen. Helaas is dat niet het geval en zal ik deze situatie en personen los moeten laten. Dat de kaarten zoiets moois aangeven doet me goed en haalt een groot stuk van de twijfel weg. Het is goed zo!

Ik blijf het bijzonder vinden hoe duidelijk de kaarten soms kunnen zijn! Dat geeft me hoop en rust om verder te kunnen
Dank je wel voor je tijd Marianne!