oefenleggingen

Gestart door yoga, november 26, 2014, 17:20:41 PM

yoga

even oefenen

zeis        ruiter   ooevaar  lelie   boom   muis   dame   wolken   huis

ruiker     vos      slang      weg    roede   beer   zon    toren       brief

berg      sterren   schip     tuin    kind     hart   klaver    boek    vissen

sleutel   anker     maan   hond   kist    kruis   ring      vogels    heer

hoekkaarten

zeis   sleutel  heer   huis
straks bekijken nu iets teveel al afgedwaald  :)

Sas-8314

heej Yoga :)
heb zeker niet mijn meest heldere dag vandaag maar oefenen kan geen kwaad denk ik dan maar ;)

zeis        ruiter   ooevaar   lelie     boom   muis   dame   wolken    huis
ruiker     vos      slang        weg    roede   beer     zon     toren       brief
berg      sterren   schip      tuin     kind     hart    klaver    boek     vissen
sleutel   anker     maan     hond    kist     kruis    ring      vogels     heer

er hangt iets in de lucht, denk dat dit enerzijds te maken heeft met het idee rondom je boek en anderzijds mogelijk  ook te maken heeft met je relatie(s) ook die met jezelf dus. Je wil van alles, maar heb het idee dat je dingen mogelijk ook onderschat, wellicht mag je toch nog iets realistischer zijn of de dingen net even op een andere wijze zou mogen bekijken. Je hebt best hoge verwachtingen en daar is niets mis mee op zich, het is goed om te weten wat je wil, maar blijf binnen je eigen bereik denk ik dan. Dit is iets wat ik ook koppel aan je gezondheid, een terugkerend iets.
Een bepaald patroon leren (h)erkennen en doorbreken .. het blijft lastig maar denk dat het wel belangrijk is om dicht bij jezelf te blijven, jezelf nog beter leren kennen dus.

Je ligt bovenaan de legging, hebt dus al veel achter je liggen, bent al ver gekomen en denkt te weten wat je wilt,
toch zie ik nog factoren / mensen die jou te zeer beïnvloeden, een onderdeel van jouw leerproces ..
Laat de sfeer en je stemming niet door anderen bepalen meis .. heb vertrouwen en staar je nergens blind op ..
stapje voor stapje, dus niet te ver vooruit willen denken, morgen is een ge en vervolg op vandaag !

dat is wat het nu bij mij oproept ..
fijne avond Yoga  :-*
what defines us is how well we rise after falling

yoga

hey sas bedankt al om mee te oefenen

er hangt iets in de lucht, denk dat dit enerzijds te maken heeft met het idee rondom je boek en anderzijds mogelijk  ook te maken heeft met je relatie(s) ook die met jezelf dus. Je wil van alles, maar heb het idee dat je dingen mogelijk ook onderschat, wellicht mag je toch nog iets realistischer zijn of de dingen net even op een andere wijze zou mogen bekijken.

zou best kunnen hoe je het zegt... idd er hangt van alles in mijn hoofd, maar zeg wel dikwijls tegen mezelf, rustig aan, we hebben tijd, veel tijd, het hoeft niet snel te gaan maar traag en goed...alles op zijn tijd dus

Dit is iets wat ik ook koppel aan je gezondheid, een terugkerend iets.
Een bepaald patroon leren (h)erkennen en doorbreken .. het blijft lastig maar denk dat het wel belangrijk is om dicht bij jezelf te blijven, jezelf nog beter leren kennen dus.   

bedoel je dan gezondheid terugkeren van?... of eerder voorzichtig zijn voor?
het is altijd belangrijk om jezelf te blijven en niet verder te lopen dat nodig is

Je ligt bovenaan de legging, hebt dus al veel achter je liggen, bent al ver gekomen en denkt te weten wat je wilt,
toch zie ik nog factoren / mensen die jou te zeer beïnvloeden, een onderdeel van jouw leerproces ..
Laat de sfeer en je stemming niet door anderen bepalen meis .. heb vertrouwen en staar je nergens blind op ..
stapje voor stapje, dus niet te ver vooruit willen denken, morgen is een ge en vervolg op vandaag !

er idd al een hele periode achter de rug, maar er zijn nog altijd mensen die me proberen te beïnvloeden hoewel dit me steeds minder en minder raakt, het blijft natuurlijk niet eenvoudig
ik blijf vertrouwen in mezelf maar dit zal de tijd vragen die het nodig heeft

bedankt sasje

Sas-8314

graag gedaan lieve dame :)
keep up the good work !  :-*

Mikal

Hai Yoga! Ik heb ook eens uitgebreid naar jou kaarten gekeken, bereid je voor op een lange lap tekst...  :)
Heb je er met het leggen nog een bepaald tijdstip of vraag bij in gedachten gehad? Bijvoorbeeld voor de tijdsduuur van 3 maanden/half jaar?

Algemeen:
Het is net of jij je op dit moment helemaal toelegt op één specifiek ding in je leven (en hierbij denk ik gelijk aan het schrijven van je boek, maar kan ook iets anders zijn waar op dit moment al je aandacht naar uitgaat). Het lijkt als soort houvast voor je te dienen om vooruit te komen maar pas op dat je jezelf hierin niet misleid! Door je maar op 1 aspect in je leven te richten krijgen andere zaken die ook belangrijk zijn geen aandacht. In plaats van jezelf een doel te stellen en hier keihard aan te werken om vooruit te komen, loop je dan juist het risico om stil te blijven staan. Het kan namelijk als afleiding dienen van waar het echt om draait. Maar als je dat voor ogen houdt, en ook andere aspecten in je leven aandacht blijft geven dan is er niets mis mee.
De combinatie anker-schip doet me denken aan rondjes draaien. Het ligt achter en onder je wat heeft geleid tot een keuze. Misschien wel om aan dat boek van je te beginnen? Heeft dat iets met je gezondheid te maken of gevoelens daaromtrent? Want die keuze leidt naar de boom. Het kan er ook aan bijdragen, of toe hebben bijgedragen dat jij je sterker voelt nu.

Gezondheid:
zie ik als iets wat grote invloed op jou heeft en een belangrijke plaats in jou leven inneemt. In de toekomst zie ik hier geen schokkende dingen in. Hooguit wat vervelende kwaaltjes die zeurderig kunnen aanvoelen. Slik je medicatie? Dan zouden de bijwerkingen daarvan daar weleens mee te maken kunnen hebben. Ik zie in elk geval verder niets ernstigs uit de kaarten om je zorgen over te maken.
Geef je emoties de aandacht en stop het niet weg, dit draagt bij aan een gezond lichaam. Het doet mij namelijk overkomen dat je niet goed met boosheid kan omgaan in jezelf. Opgekropte boosheid kan bijdragen aan kwalen zowel fysiek alsook psychisch. Denk bv aan depressie wat vaak te maken heeft met ingehouden boosheid die zich naar jezelf toe keert. Dit bedoel ik dus o.a. met dat andere aspecten in je leven ook aandacht nodig hebben, je emoties dus.

Boek:
ook leuk om eens te bekijken hoe het vordert met het schrijven van je boek. Het doet mij overkomen alsof je heel veel inspiratie hebt, echt goed op dreef bent daarmee. Het geeft je energie en je wordt er vrolijk van maar soms kan het ook wat teveel voor je worden. Boven het boek liggen toren - wolken, komt er een writersblock aan? Eronder liggen de vogels, don't worry, gewoon even wat andere dingen gaan doen. Even 'rondfladderen' om nieuwe inspiratie op te doen. Maar inspiratie heb je zat volgens mij. Het is dan meer een kwestie van nadenken en overwegen, wat er wel en wat er niet in komt.
Door de brief-vissen-heer om het boek heen doet het me ook denken aan dat het ook een goede gelegenheid is om dingen van je af te schrijven. Mocht je nog behoefte hebben aan een tip dan denk ik dat je er goed aan doet niet alleen vanuit kennis en verstand te schrijven maar ook persoonlijk en vanuit je gevoel (voor zover dat van toepassing is dan en je dat nog niet doet...). Zo maak je het boek toegankelijk én help je jezelf er ook nog eens mee.
Rijk schijn je niet te worden van het schrijven van een boek maar innerlijk rijk wel en dat is, denk ik, nog veel meer waard dan geld want dat neem je mee en draag je altijd in je mee.

Toekomst: om de pk achter je ligt een muis en een beer. Je voelde je klein en onderkent je eigen kracht niet denk ik. Je bent veel sterker dan je zelf vermoed!
Voor en schuin- onder je liggen allen tekens die hoog in de lucht staan. Daardoor kom je ongeaard over, alsof je constant ergens anders bent met je gedachten dan waar je lichaam zich bevindt (zal wel met dat boek van doen hebben  ;)) Hierbij nogmaals het advies, vlucht niet weg maar blijf alle aspecten van je leven aandacht geven. Lekker dromen mag best, maar beter niet constant.
Het doet me overigens wel overkomen dat je steeds sterker en steviger wordt.

Liefde:
Daar zie ik eigenlijk weinig in, haal ik niet echt iets uit? Ik denk dat het op dit moment en wat verder in de toekomst, weinig prioriteit voor je heeft omdat je met andere dingen bezig bent..
Als je een relatie hebt dan denk ik dat je er zeer goed aan doet ook daar wat meer aandacht aan te besteden! Je bent nogal moeilijk te bereiken voor je relatie, let daar op zou ik zeggen!
Heb je geen relatie dan heeft het nu even geen prioriteit en is dat iets wat later wel weer komt.

Tot zover mijn bevindingen. Ik ben zeer benieuwd of het je herkent en of je er wat mee kunt!

Sas-8314

ik ben in ieder geval onder de indruk van je duiding Mikal :)
mijn complimenten  :-*

yoga

ik lees nu pas jouw duiding mikal  :o
wauwww ik heb net zoals sas onder de indruk,
zou jij niet beter mijn boek schrijven  ;)

de legging was met de duur van ongeveer 3 maanden...
ik probeer je alvast ook een goede feedback te geven

algemeen:
alle aandacht gaat momenteel idd zoveel mogelijk naar mijn boek of naar nog meer naar mijn nieuw project, het is wel een houvast maar probeer wel te beseffen dat dit niet alles is.  ik maak dus bewust nog heel veel tijd voor andere dingen die even belangrijk zijn.  ik wil dit boek schrijven maar zonder tijdsdruk en met veel plezier.  ik heb idd hele tijd rondjes gedraaid rond wat?, hoe? wat wil ik echt? en dit heeft dus geleidt tot dit moment en dat voelt wel goed.
ik voel me vooral sterker nu en dat zo de boom wel kunnen beteken

gezondheid:
mijn gezondheid heeft een hele grote plaats genomen in mijn leven de laatste jaren; ik slik gelukkig geen medicatie, heb dus normaal nog geen bijwerkingen...
ik denk vooral dat het belangrijk is zoals je aangeeft om mijn emoties te kunnen plaatsen.maar daar werk ik dan weer volop aan in de therapie en cursussen die volg, hopelijk houdt dit me toch van een depressie dan

boek:
ik zit boordevol inspiratie, misschien wel veel te veel, ik weet niet wat eerst zal ik maar zeggen en dat zul je wss ook terug zien in de kaartjes
maar mijn gedachten zeggen dikwijls even genoeg, liever eens iets anders doen dan even belangrijk is
het is dus idd even nadenken meer van wat wel of wat niet?
vooral van me afschrijven zal me deugd doen en goede input om meer persoonlijker te gaan schrijven; klinkt ook veel aangenamer... neem ik zeker mee
het is vooral naar de innerlijke rijkdom dat ik wil streven, dat het me goed doet en andere ook

toekomst:
ik voel me idd soms klein en nochtans weet ik dat ik sterk ben, de twijfel zit dikwijls achter me.
ongepaard voelt het niet echt, ik hoop toch wel met beide voeten op de grond te blijven, wel gedachten over de aanpak en wat ik kan doen om mijn project goed op te starten, komt heel wat bij kijken

liefde:
oei oei, beetje triestig niet?
ik heb een bestaande relatie die eigenlijk heel goed is en warmtevol, ik ben idd wel moeilijk te bereiken maar daar probeer ik ook aan te werken,ik ben me daar heel bewust van, dat is al de eerste stap naar het handelen...

lieve mikal
bedankt voor je prachtige duiding, je kan er iets van  ;)

liefs yoga

Mikal

Hai Yoga,

Beetje late reactie maar ondanks dat, bedankt voor het compliment en ook van Sas! Leuk in elk geval dat het je wel wat zegt, daar gaat het tenslotte om.
Lijkt mij ook ontzettend leuk om ooit eens een boek te schrijven hoor en deze week kreeg ik ineens een boeiend verhaal in mijn hoofd, wie weet... Maar nu weet ik nog steeds niet waar je boek over gaat, ben benieuwd en vind het heel tof dat je het gaat doen!

Even een vraagje over zo 'n grote legging, hoe leg je die? Trek je de kaarten 1 voor 1 of doe je iets met stapeltjes en zo ja, hoe dan precies? Ik wil ook weleens zo 'n grote legging voor mezelf gaan doen.
Benieuwd hoe jou 3 maanden gaan verlopen verder....  :D