Diversen

Gestart door waterman, november 23, 2014, 11:37:59 AM

waterman

Om mijn dagkaarten topic een beetje schoon te houden even een nieuw topic aangemaakt voor andere leggingen.

Vraag nav een duiding die voor me is gedaan: Gaat er in 2015 iemand (terug) op mijn pad komen

Wolken-Ooievaar-Ring-Zon-Vos

Geen PK gebruikt en wederom die ooievaar waardoor ik het idee krijg dat er wel iets gaat veranderen.
Onduidelijkheden die gaan veranderen deze hebben betrekking op een verbinding? Deze gaan resulteren in iets positiefs maar met de vos erbij heb ik wel het idee dat ik er min intuïtie bij moet raadplegen en soort van helder moet blijven denken en er met enig wantrouwen tegenover moet blijven staan. Beetje de kat uit de boom kijken gevoel.

Sas-8314

eens zien wat ik er voor gevoel bij krijg ..

de vos geeft mij in ieder geval geen vervelend gevoel ..
doet me eerder denken aan dat jij voorzichtig bent, niet zomaar een relatie wilt beginnen, dus iemand wel wat beter wil leren kennen voordat je er voor wilt gaan. Stukje zelfbescherming dus en daar is niets mis mee.
Heb ook het gevoel dat jij je spiritueel verbonden wilt voelen, dus minder waarde hecht aan uiterlijkheden, des te meer aan een diepere verbondenheid, dus zeker geen oppervlakkig typetje, maar ook geen onzeker typetje,
iemand die net als jij weet waar een verbintenis voor staat er zeg maar de zelfde waarden op na houdt.

Heb het idee dat je wel zelf zult moeten handelen in deze, je wellicht toch iets minder afwachtend mag opstellen  .. ergens ook het gevoel dat deze persoon al in je leven zou kunnen zijn op dit moment.
Ik vind het altijd lastig om in de toekomst te kijken waterdame ..
Ik zie de zon liggen en dat wekt de optimist in mij, waar een wil is daar verschijnt ook een weg denk ik altijd.
Maar we dienen wel eerst zeker te weten wat we willen anders kan dat ook nadelig uitpakken.

Ik ben zeer benieuwd naar andere reacties op je legging :)
:-*
what defines us is how well we rise after falling

yoga

mijn gevoel...

ik voel wel een verandering, in jezelf, nu ben je wel nog beetje fragiel, maar dat komt wel allemaal goed.
jouw gedachten veranderen, je hebt je lesje wel geleerd en wil nu het helemaal anders aanpakken.
je optimisme krijgt de bovenhand... het vosje zegt dat je wat meer je eigen gevoelens de bovenhand mag geven...
je wil dingen samen doen met iemand en genieten van het leven, voor mij voelt het goed

liefs
yoga

waterman

@ yoga dank je wel voor je duiding al kan ik hem nog even niet plaatsen in mijn vraagstelling.

@sas die vos voelt inderdaad meer als de kat uit de boom kijken. Ik had de legging niet speciaal op de liefde gelegd meer als iemand die op mijn pad zou komen op welke manier dan ook.
Ook degene die de legging had gedaan duidde dus dat er iemand terug op mijn pad zou komen, inderdaad iemand die ik dus al wel ken uit een verleden maar nu geen rol speelt.
Wel apart dat jij dat ook uit mijn kaartjes haalde.

Ook ik ben benieuwd wat anderen er in zien, dus mocht er nog iemand zijn mening over willen geven dan graag.

waterman

Hierbij wil ik een verzoekje plaatsen

ik heb de afgelopen tijd een aantal beslissingen genomen (en soms ook al naar gehandeld) heb maar nu soms een beetje vastloop en een soort van stilstand bemerk.
Omdat ik zelf niet onpartijdig zal zijn als ik zelf leg is mijn vraag of dat er misschien iemand voor mij een GT zou willen leggen voor de komende 3 maanden met hierin wat extra focus op werk, financiën, liefde, relatie en gezondheid.

Alvast heel erg bedankt.

Sas-8314

heej waterdame :)
zoals je (wellicht) weet van mij vind ik het lastig om in de toekomst te kijken ..
maar een legging doe ik graag voor je, samen weten / leren we altijd meer dus er zullen vast nog wel anderen zijn die ook hun gevoel er bij willen laten spreken :)

KIND  O'VAAR  TOREN  WOLKEN  RUIKER  VOGELS  SLEUTEL  KLAVER   BOOM
HUIS    TUIN      HART    ANKER     STER       RING        ZEIS        VOS     SLANG
  PK       KIST     KRUIS  MUIZEN    SCHIP    RUITER     ROEDE     BERG     HOND
BRIEF   MAAN     BOEK     ZON      VISSEN    HEER        BEER        WEG      LELIE

de hoekkaartjes ..
BRIEF KIND LELIE  BOOM
geeft mij het gevoel dat je weet dat dingen tijd nodig hebben om zich te ontwikkelen ..

de PK spiegel ik met de hond, vertrouwen .. niet zo twijfelen aan de keuzes die je maakt

Ik merk dat ik er even niet doorheen kom  ::)
ik kijk er later nog eens naar waterdame ..  :-*

yoga

HUIS    TUIN      HART    ANKER     STER       RING        ZEIS        VOS     SLANG
BRIEF   MAAN     BOEK     ZON      VISSEN    HEER        BEER        WEG      LELIE

pk dichtbij kist,je bent duidelijk in een andere leriode gekomen, het gaat vooral om je gevoelens, die je hebt proberen afsluiten , waar je een punt probeert zchter te zetten, je hebt in het verleden of beter op dit moment zelf de touwtjes in handen genomen, je wil een andere omgeving, andere mensen ol je heen, je ervaart ook soms een te hoge werkdruk. je hebt even een periode door een gebrek aan macht
je probeert uiteindelijk terug je eigen wensen te zien, te zoeken,
ring    ruiter    heer  man die contact probeert te zoeken om grsprekken te hebben met je, het is zllemaal wel nog fragiel, ik zie wel dat je om een gegeven moment je intuitie volgt en dar brengt je op de juiste weg, het voelt terug goed aan, het biedt je steun en vertrouwen,
ooievaar tuin
doet me denken aan je mag wat meert erug buiten komen en plezier hebben

liefs yoga

Sas-8314

nog maar eens kijken voor je waterdame ..

de kist, een nieuwe fase, die door het kruis ook weer snel wordt afgesloten,
het heeft een reden, dingen gebeuren niet voor niets, ook al zijn dingen soms moeilijk te begrijpen of te geloven. Geloof dan maar in jezelf want ook hier ga je weer sterker uit komen.
Je gevoel en verstand liggen momenteel  niet op 1 lijn, het kost tijd om dingen te verwerken, dingen een plek te geven. Je kunt nu even niets doen, als dingen gewoon laten gebeuren.
Afleiding zal je helpen om over de berg heen te komen.
Het geeft geen zin om je gevoelens weg te stoppen, ook niet om je op te sluiten, hooguit om even tot bezinning te komen, beter je deelt je gevoelens ipv opkroppen.

zowel op financieel als op werkgebied zie ik er een positieve verandering in, maar heb wel het idee dat het aandacht vraagt, wellicht zul je eerst er achter moeten komen wat jij wil.
In mijn ervaring en beleving hangt alles samen met onze eigen instelling, hebben we voldoende vertrouwen in ons zelf dan heeft dat zijn effect op alles, dus ook als we het niet hebben ..
Je mag dus wat meer vertrouwen op jezelf, maar ook dat je er niet alleen voor staat, al voelt dat soms wellicht anders.
vertrouwen is kijken naar de feiten, luisteren naar je hart, woorden, gedachtes en emoties betekenen feitelijk niets, het zijn moment opnames .. wat jezelf aangaat maar ook dat wat van een ander afkomstig is.
Laat je er niet door (ont)stemmen ..

Laat jezelf ook wat meer zien, uit wat dingen met je doen, wat ze voor je betekenen ..
verstop je niet, je bent geen grijze muis, breng wat meer kleur in je leven.

:-*

waterman

@sas heel erg bedankt lieve dame, voor de moeite die je genomen hebt en je duiding erbij. Op dit moment moet ik het even laten inwerken en zegt het me even helemaal niets behalve gevoel en verstand niet op 1 lijn (in meerdere dingen). Ik had bij de pk die nu in een nieuw hoofdstuk staat en de combi kist-kruis muizen eigenlijk juist het idee dat er met de kist nog eens extra benadrukt word dat het een nieuw hoofdstuk is en dat het kruis en de muizen erachter aangeven dat de tijd van piekeren over is. Er is wel veel beweging in met de combi schip-ruiter.
Maar zoals ik al zei ik ben compleet niet helder dus ga het even op me laten inwerken en teruglezen hopelijk wordt 1 en ander dan duidelijker.
Heel erg bedankt alvast! :-*

2 yoga ook jij heel erg bedankt voor je uitleg
Citaat van: yoga op november 26, 2014, 16:02:15 PM
pk dichtbij kist,je bent duidelijk in een andere leriode gekomen, het gaat vooral om je gevoelens, die je hebt proberen afsluiten , waar je een punt probeert zchter te zetten, je hebt in het verleden of beter op dit moment zelf de touwtjes in handen genomen, je wil een andere omgeving, andere mensen ol je heen, je ervaart ook soms een te hoge werkdruk. je hebt even een periode door een gebrek aan macht
je probeert uiteindelijk terug je eigen wensen te zien, te zoeken,
je omschrijft hier bijna de situatie zoals ik het nu voel. De andere omgeving en inderdaad meer mensen, nieuwe vrienden (ik heb me net aangesloten bij een nieuwe groep voor vrijwilligerswerk in mijn eigen vakgebied) Geen te hoge werkdruk, zelfs een veel te lage waardoor ik ook ervaar dat ik niet op mijn plaats zit en dus druk zoekende ben naar een andere baan. Ik wil heel graag overal de touwtjes over in handen nemen maar het lukt me nog niet helemaal in alle gevallen. EN inderdaad komt er dan zoals sas al aangeeft een verschil tussen verstand en gevoel (in sommige dingen die spelen niet in alles)
Citaat van: yoga op november 26, 2014, 16:02:15 PM
ring    ruiter    heer  man die contact probeert te zoeken om gesprekken te hebben met je, het is allemaal wel nog fragiel, ik zie wel dat je om een gegeven moment je intuïtie volgt en dar brengt je op de juiste weg, het voelt terug goed aan, het biedt je steun en vertrouwen, ooievaar tuin doet me denken aan je mag wat meert erug buiten komen en plezier hebben
Ik ben benieuwd yoga zo fijn zijn een nieuwe man in mijn leven. Maar aangezien de ring ook voor andere verbintenissen staat en het hart wat verder weg ligt weet ik niet zeker of het om iets in de liefde gaat.

Dames heel erg bedankt en ik ga eens kijken of ik straks misschien nog wat meer dingen herken.

Sas-8314

heej waterdame :)
ik lees mijn eigen duiding nu net terug en heb deze niet zo helder uitgedrukt zie ik nu ..
ben ook wel eens vaag zoals je weet ;)
met de kist-kruis voelde het voor mij alsof je nu in een moeilijke fase zit, verdrietig bent, er doorheen moet, zo voelt het tenminste, maar dat hier ook snel een einde aan komt, kruis, het brengt je naar een nieuwe fase, transformatie dus. Je leven veranderd .. maar ook het lot, het zelf in handen nemen.
de maan eronder zie ik dan ook als een stukje (deels onbewust) verwerkingsproces. hart-wolken
de toren, het eenzaam voelen maar ook de vooruitgang in jezelf .. er steeds meer achter (willen) komen wat en (met) (wie) je wilt (zijn) .. dus ook je werk, je dromen en het er voor gaan.
Alles is nodig om te groeien, de slang, angsten en onzekerheden die weer weg gaan :)
Komt goed lieverd, het is pas erg als er niets veranderd :)
Wat ik zelf ook altijd merk is dat juist als je na een 'slechte' periode te maken krijgt met positieve dingen dat dit ook wat teweeg brengt, contrast dat (zichtbaar) groter wordt dan, begrijp je wat ik daarmee bedoel ?
Sterkte lieve dame !  :-*

Mikal

Oeh wat een uitdaging zo'n grote legging, ook eens kijken of ik er wat van bak en iets in kan zien.

Wat ik allereerst typisch vind is dat je pk helemaal links ligt, alsof je het verleden wilt laten voor wat het is en nu vooral toekomstgericht bent. Als ik de kaarten ernaast bekijk denk ik dat je eerst nog wel wat af te sluiten hebt voor je een punt achter dat verleden kunt zetten. Maar zoals ik het zie wordt daar volop aan gewerkt. Het is net of het nu nog even doorkabbelt en je op een gegeven moment echt een omslagpunt maakt en het verleden waar je vandaan komt achter je kunt laten.
Het kan zijn dat er nog een staartje komt vanuit je oude werkgever/baan, alsof er iets nog niet helemaal is opgelost.

Het is of je op dit moment het overzicht van je leven een beetje kwijt bent, het niet zo goed overziet. Het deel wat achter je ligt betrek je niet in je toekomstplannen terwijl dat ook invloed heeft en er misschien juist wel voor zorgt dat je op het moment het overzicht een beetje kwijt bent.
Ook zie ik dat je momenteel erg gericht bent op werk, maar dat las ik ook ergens in het bovenstaande, dus dat klopt al  ;D
Wat je op werkgebied staat te wachten: er zijn meerdere mogelijkheden voor je wat je zou kunnen doen, je hebt vele talenten. Ik zou zeggen, zoek nog even verder en onderzoek wat voor jou een passende plek is waar jij je lekker voelt, dat is er zeker. Ik denk dan ook dat dit is wat je de aankomende 3 maanden gaat doen op werkgebied, uitzoeken wat je wil en hoe je dat kunt doen. Doelen stellen ook. Doe je nu alleen vrijwilligerswerk? Ik denk dat het iets gaat worden dat iets meer voor je gaat opleveren, niet alleen financieel maar ook het gebruiken van je talenten, waar jij je ei kwijt kunt.

Financieel: ik ken jou situatie natuurlijk niet maar als het financieel nu niet goed gaat haal ik uit de kaarten dat je op zich sterk genoeg bent om het te redden, je redt je ermee. Maar als jij je financieële situatie wil verbeteren zul je daar wel zelf iets aan moeten doen, actie ondernemen. Misschien die goed belonende baan waar je naar op zoek bent zoals ik al schreef?  ;)

Liefde: ik zie dat er iemand voor je aankomt... Maar wie, wat of wanneer daar heb ik geen idee van. Ik denk pas als je weer wat meer op koers zit met wat je wil, dat je daar voor jezelf uit bent en verdere stappen in je toekomstplannen zet.

Gezondheid: ik voorzie geen problemen hierin maar denk wel dat je even rustig aan mag doen met jezelf. Gun jezelf de tijd want hoe we ons voelen en wat we aan emoties met ons meedragen heeft ook z'n invloed op onze gezondheid. Kortom, zorg goed voor jezelf, dan zal je gezondheid goed voor jou zijn...

Er is vast nog een boel meer te zien in zoveel kaarten maar hier laat ik het even bij en ben reuze benieuwd hoe jou 3 maanden gaan verlopen!

Mikal

Nog wat dingen die mij te binnen schoten toen ik gisteren de computer al had afgesloten:
Financieël: je hebt voldoende reserves om het nog een poosje uit te zingen tot je nieuw werk vindt? Geen idee of het ergens op slaat maar het schoot me te binnen. Ik denk dat je nog even de winter moet overbruggen voor je je reserves weer kunt aanvullen.

Liefde; het woord spontaan kwam ook nog in me op. Ik weet niet of het dan gaat om een spontane man ofzo. Ik heb het gevoel dat er iemand op je pad komt waar je het goed mee kunt vinden en mee omgaat zonder dat je denkt aan een relatie met hem en dan ineens tot de ontdekking komt dat je gevoelens voor hem hebt.

Werk: ik krijg hierbij het gevoel dat het werk wat bij je past, of wat je gaat vinden iets is bij een groot bedrijf, waar veel mensen werken en waar je volop mogelijkheden hebt om te groeien en jezelf te onplooien. Daar zul je dan ook nieuwe vriendschappen opdoen.

Geen idee of het een beetje raak is, ben zeer benieuwd!

waterman

Jeetje bedankt Mikal voor je uitgebreide blik. Hierbij dan ook een uitgebreide terugkoppeling  :)
Citaat van: Mikal op november 26, 2014, 22:13:23 PM
Wat ik allereerst typisch vind is dat je pk helemaal links ligt, alsof je het verleden wilt laten voor wat het is en nu vooral toekomstgericht bent. Als ik de kaarten ernaast bekijk denk ik dat je eerst nog wel wat af te sluiten hebt voor je een punt achter dat verleden kunt zetten. Maar zoals ik het zie wordt daar volop aan gewerkt. Het is net of het nu nog even doorkabbelt en je op een gegeven moment echt een omslagpunt maakt en het verleden waar je vandaan komt achter je kunt laten. Het is of je op dit moment het overzicht van je leven een beetje kwijt bent, het niet zo goed overziet. Het deel wat achter je ligt betrek je niet in je toekomstplannen terwijl dat ook invloed heeft en er misschien juist wel voor zorgt dat je op het moment het overzicht een beetje kwijt bent.
Citaat van: Sas-8314 op november 26, 2014, 19:16:02 PMmet de kist-kruis voelde het voor mij alsof je nu in een moeilijke fase zit, verdrietig bent, er doorheen moet, zo voelt het tenminste, maar dat hier ook snel een einde aan komt, kruis, het brengt je naar een nieuwe fase, transformatie dus. Je leven veranderd .. maar ook het lot, het zelf in handen nemen. de maan eronder zie ik dan ook als een stukje (deels onbewust) verwerkingsproces. hart-wolken de toren, het eenzaam voelen maar ook de vooruitgang in jezelf .. er steeds meer achter (willen) komen wat en (met) (wie) je wilt (zijn) .. dus ook je werk, je dromen en het er voor gaan.

Een aantal maanden geleden heb ik een GT gekregen van een onbekende die waarbij ik op 2 rijtjes na op het einde van de legging lag (wel bovenaan met bijna alles dus onder controle) Zij gaf aan dat er beslissingen genomen zouden gaan worden en dat er da een nieuw hoofdstuk aan zou breken. Die beslissingen zijn genomen en zie daar...ik lig in de eerste rij met mijn blik naar de toekomst. DAt wil zeker niet zeggen dat ik mijn verleden niet meeneem want zonder dat inderdaad geen toekomst. Er zijn nog wel een paar kleine dingen die me voorlopig nog wel zullen bezighouden maar dat wordt steeds minder.

Ook zie ik dat je momenteel erg gericht bent op werk, maar dat las ik ook ergens in het bovenstaande, dus dat klopt al  ;D Wat je op werkgebied staat te wachten: er zijn meerdere mogelijkheden voor je wat je zou kunnen doen, je hebt vele talenten. Ik zou zeggen, zoek nog even verder en onderzoek wat voor jou een passende plek is waar jij je lekker voelt, dat is er zeker. Ik denk dan ook dat dit is wat je de aankomende 3 maanden gaat doen op werkgebied, uitzoeken wat je wil en hoe je dat kunt doen. Doelen stellen ook. Doe je nu alleen vrijwilligerswerk? Ik denk dat het iets gaat worden dat iets meer voor je gaat opleveren, niet alleen financieel maar ook het gebruiken van je talenten, waar jij je ei kwijt kunt.
Werk: ik krijg hierbij het gevoel dat het werk wat bij je past, of wat je gaat vinden iets is bij een groot bedrijf, waar veel mensen werken en waar je volop mogelijkheden hebt om te groeien en jezelf te ontplooien. Daar zul je dan ook nieuwe vriendschappen opdoen.
Financieel: ik ken jou situatie natuurlijk niet maar als het financieel nu niet goed gaat haal ik uit de kaarten dat je op zich sterk genoeg bent om het te redden, je redt je ermee. Nog wat dingen die mij te binnen schoten toen ik gisteren de computer al had afgesloten: Financieël: je hebt voldoende reserves om het nog een poosje uit te zingen tot je nieuw werk vindt? Geen idee of het ergens op slaat maar het schoot me te binnen. Ik denk dat je nog even de winter moet overbruggen voor je je reserves weer kunt aanvullen.

Dat ik bezig ben met een andere baan klopt idd helemaal. Ik werk fulltime op dit moment maar heb eigenlijk maar in totaal voor 1 dag werk op een week. Ik match absoluut niet met mijn collega’s en voel me hier niet fijn bij. Ik werkte vroeger bij grote bedrijven en dit is een klein bedrijf met voor mijn doen heel erg weinig werk. En ja…ik ben er voor mezelf nu dus achter dat ik me beter voel bij grote(re) bedrijven. Ik wil namelijk altijd blijven doorgroeien of in ieder geval bijleren en zal deze mogelijkheid nu nooit krijgen. Dus je hebt helemaal gelijk Mikal met dat grote bedrijf. En als het meer zou opbrengen zou heel fijn zijn, Reserves heb ik niet maar ik red me wel. Vandaar dit dilemma, blij dat ik een baan heb nu maar het past gewoon niet.

Liefde: ik zie dat er iemand voor je aankomt... Maar wie, wat of wanneer daar heb ik geen idee van. Ik denk pas als je weer wat meer op koers zit met wat je wil, dat je daar voor jezelf uit bent en verdere stappen in je toekomstplannen zet. Liefde; het woord spontaan kwam ook nog in me op. Ik weet niet of het dan gaat om een spontane man ofzo. Ik heb het gevoel dat er iemand op je pad komt waar je het goed mee kunt vinden en mee omgaat zonder dat je denkt aan een relatie met hem en dan ineens tot de ontdekking komt dat je gevoelens voor hem hebt.
Ik sta absoluut open voor een nieuwe relatie maar ik moet me eerst weer mezelf voelen. Gewoon een baan waar ik mezelf kan zijn en waar ik uitdaging uit kan halen. Dan kom ik weer tot rust en kan ik vol goede zin in iets nieuws stappen. Overigens werd in mijn vorige duiding dus ook aangegeven dat het iemand zou zijn die ik eerst zou leren kennen en dan pas na verloop van tijd zou gaan denken dat hij toch leuker is dan k in eerste instantie dacht. Eerst een soort van kennis dus wat later uit gaat groeien.
Citaat van: Sas-8314 op november 26, 2014, 19:16:02 PMWat ik zelf ook altijd merk is dat juist als je na een 'slechte' periode te maken krijgt met positieve dingen dat dit ook wat teweeg brengt, contrast dat (zichtbaar) groter wordt dan, begrijp je wat ik daarmee bedoel ?

Ik snap je helemaal sas. Vorig jaar zonder baan maar met relatie voelde ik me beter dan nu zonder relatie maar met baan. De contrasten worden steeds groter en ik bemerk dat ik dingen mis en ik niet meer tevreden ben met dingen die vroeger meer dan genoeg waren.

Zo merk ik nu dus dat ik de legging die vorige keer voor me gedaan is in eerste instantie compleet niet vertrouwde en er niets in herkende. En inmiddels is een en ander al in gang gegaan…
En zijn er aardig wat overeenkomsten met de legging van sas en de duidingen die ik van jullie kreeg.
1 ding zal voorlopig op de achtergrond nog we even spelen en dat is mijn ex (niet in de liefde maar in het algemeen). Maar ergens begin ik steeds meer een gevoel te krijgen dat wij elkaar nog wel eens gaan tegenkomen op vriendschappelijk gebied. Iets wat me ook duidelijk werd omschreven in mijn vorige legging dat hij komend jaar nog wel iets ging laten horen. Nou mocht dat zo zijn merk ik dat vanzelf wel.

Heel erg bedankt sas voor je legging en duiding en Mikal…petje af voor je mooie duiding. Werd vanochtend voor het eerst sinds tijden met een leeg hoofd wakker. .geen gedachten. ..heerlijk

Mikal

Hai Waterman,

Beetje late reactie maar bedankt voor je uitgebreide feedback! Grappig in elk geval dat je het herkent van het grote bedrijf. Wel frustrerend zeg, 1 dag werk waar je fulltime over moet doen, dan zijn de dagen echt lang! Misschien kun je tijdens je werk dan vast op zoek gaan naar ander werk of wat je zou willen. Ik vermoed dat je ergens begin van de lente zicht hebt op een andere baan dus nog even de winter moet zien te overbruggen bij het werk wat je nu doet. Ben benieuwd en succes met alles!!

waterman

@Mikal en Sas, de periode van het overzicht kwijt zijn en de moeilijke fase waar ik doorheen moet maar die niet lang gaat duren klopt alvast helemaal, ik zit op het einde daarvan. Uitgesproken met huidige werkgever dat het niet gaat dus krijg alle ruimte voor iets nieuws.

@ mIkal, ik zag je vraag bij Yoga voro hoe een GT te leggen. Er zijn vele manieren net wat jij prettig vind. Als ik een vraag heb of iets waar ik in mijn legging specifiek meer info over wil dan geef ik dat vooraf door en concentreer ik me op de kaarten die met die onderwerpen verbonden zijn. Vissen voor finiancien bijvoorbeeld dan "box"ik de kaartjes die om de vissen heen liggen voor meer info. verder lees ik een GT als verleden heden toekomst dus alles voor pk verleden boven en onder heden en rechts de toekomst.
Zelf leg ik met 4 rijen van 8 kaarten en daaronder 1 rij van 4 kaarten maar je kan ook 4 rijen van 9 nkaarten leggen.

En verder, gewoon zoals jij het fijn vind leggen.
Succes.