Weekkaarten en andere oefeningen Mikal

Gestart door Mikal, november 12, 2014, 10:33:55 AM

Sas-8314

heej Mikal :)
thanks voor de feedback !
als ik nu naar je kaartjes kijk dan doet het me denken aan 'ren je rot'  ;D ;D
Veel wisselende energie, actief, vernieuwend idd zoals je al schrijft ..
zoals ik al schreef, de roede zie ik als de actie, de energie die wordt ingezet en dat kan op vele manieren gebeuren.
En voor wat betreft de dingen die zijn blijven liggen, voor alles is een er tijd Mikal en JIJ bepaald voor jezelf wanneer die gekomen is.
Fijn om te lezen dat je een goed weekje hebt gehad, afleiding / nieuwe prikkels blijven de beste remedie  :-*
what defines us is how well we rise after falling

waterman

Hoi Mikal,

in dit geval fijn dat de week goed verlopen is.
Zo zie je maar dat duidingen niet altijd passend zijn (misschien dat het je later alsnog iets gaat zeggen)

Fijne dag.

Mikal

@Waterman, ja zou kunnen. Fijn dat het hier staat, kan ik het later allemaal nog eens doorlezen en er misschien nog wat andere dingen uit halen.

Kaarten voor deze week:

RUITER - LELIE - HART - TOREN
          ZON - HOND - SLANG
                 KIND - RING
                     KLAVER
MC= BOEK

Heej, welke ruiter komt daar mijn leven binnen trippelen  ;D In mijn eigen kaarten zie ik steeds allemaal potentieële nieuwe liefdes  ::) Ach ja, soms zie je wat je wil zien.
De kaarten komen in elk geval speels op mij over. Als ik kijk naar de hond dan 'zie' ik hem kwispelen en in plaats van zich uit de voeten te maken voor de slang, speelt hij met hem: gaat er al blaffend op af en probeert de slang uit te dagen (filmpjes in mijn hoofd...)
De klaver ligt eronder, de blijdschap en toffe week die is geweest zet zich deze week ook voort? (ook wishfull thinking?) Het boek als mc, iets openbaart zich?
Hart-toren, bepaalde gevoelens beginnen te groeien en nemen toe...
Pfff, lastig voor jezelf hoor. Benieuwd wat deze week gaat brengen. Ik vind het in elk geval mooie kaarten, we zullen zien...

Sas-8314

jouw kaartjes en wat ze bij mij oproepen ..

RUITER - LELIE - HART - TOREN
          ZON - HOND - SLANG
                 KIND - RING
                     KLAVER
MC= BOEK

tja die ruiter ..  ::)
het begint uiteindelijk allemaal bij een wens denk ik altijd  :)
Je bent in ieder geval optimistisch dus de ruiter gaat jouw deur uiteindelijk niet voorbij ;)
de lelie kan ook staan voor friends with benefits  :P
Een zielenwens zie ik er ook in liggen ..
Ik heb het idee het nog iets te vroeg is om een echte relatie aan te gaan met iemand anders,
het hart voelt nog iets te kwetsbaar naar mijn idee.
Heb het idee dat de relatie met jezelf nu nog even centraal staat,
boek-toren doet me namelijk denken aan een leerproces ..
We bepalen zelf het tempo van onze leerprocessen dus dat kan ook zomaar heel snel zijn.

ik wacht op de ster in je kaartjes ;)
die gaat vast snel ver-schijnen  :-*

fijne week voor jou Mikal
ben wel benieuwd hoe je weekje gaat verlopen  :-*

waterman

Hoi Mikal

Jouw kaartjes voor komende week

Een bezoek aan je ouders/of iemand waar je ene sterke band mee hebt. Gevoelens die je in dit geval even verstopt of waar je eerst meer inzicht in wil hebben. Deze gevoelens komen echter later toch weer tevoorschijn. Een nieuwe overeenkomst die je geluk gaat brengen. EN met de roede heb ik een soort gevoel van opruiming houden

Benieuwd of je er iets mee kan Mikal
Fijne week.

Mikal

Bedankt voor het meedenken!! Het lijkt of ik deze week even mijn feeling met de kaarten kwijt ben, zie er even weinig meer in... Hebben jullie dat ook weleens? Als ik naar de kaarten van anderen kijk dan zegt het me echt helemaal niets op het moment.

@Sas, het lijkt misschien alsof een relatie heel erg belangrijk voor me is op dit moment en ik het liefst gelijk een nieuwe liefde tegenkom maar zo erg is het eigenlijk niet hoor. Ik zou het wel leuk vinden maar het heeft voor mij geen haast. Ben inderdaad nog met mezelf bezig. Het vrijgezelle leven heb ik vroeger altijd best leuk gevonden en dat gevoel komt weer steeds meer omhoog. Ik ben nu aan het ontdekken wat ik allemaal wel en niet wil denk ik. En ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om te doen en laten wat ik zelf wil en niet altijd maar rekening met anderen hoef te houden. Vrijheid heeft ook vele voordelen  :D geniet daar af en toe volop van. Nou ja, sinds kort weer eigenlijk.
Maar nu stiekem ook benieuwd naar de ster en wanneer die verschijnt  ;D

@Waterman, bedoel je de roede van de vorige week soms? Grappig want ik ben in een heel langzaam tempo mijn huis aan het opruimen en weggooien wat weg kan. Misschien dat het tempo daarin deze week wat wordt opgevoerd.
Ik moest ook denken aan mijn ouders en ik heb inderdaad een niet zo'n leuk bericht van ze gekregen waar ik op dit moment weinig mee kan/wegstop maar daar later nog iets mee moet.

Maar.... de week is nog niet ten einde dus benieuwd wat er nog meer komen gaat... Thnx!!

Sas-8314

Citaat van: Mikal op november 25, 2014, 21:51:55 PM
Bedankt voor het meedenken!! Het lijkt of ik deze week even mijn feeling met de kaarten kwijt ben, zie er even weinig meer in... Hebben jullie dat ook weleens? Als ik naar de kaarten van anderen kijk dan zegt het me echt helemaal niets op het moment.
voor mij en ik denk de meeste hier heel herkenbaar hoor Mikal ..

Geen relatie heeft idd zeker z'n voordelen, meer aandacht voor ons zelf en wat er voor jou belangrijk is ;)
Ik had ook niet het idee dat je zo zeer op zoek bent naar een nieuwe relatie, je staat er voor open, dat is voldoende :) Ook heel herkenbaar trouwens ;)
Geniet maar lekker van het vrij gezellig zijn, voor je het weet is het weer voorbij  ;D
:-*

Sas-8314

Heej Mikal, ik reageer even onder je eigen topic ;)

Citaat van: Mikal op november 27, 2014, 10:42:56 AM
Dan heb ik er ook nog één met hetzelfde onderwerp. Nou eigenlijk was de vraag meer: wat wil hij van haar, maar komt een beetje op hetzelfde neer:

ZEISEN - STER - ZON/PK - HEER - ANKER

Na een verbroken relatie koestert hij de wens naar een nieuwe relatie om zijn leven weer wat op te fleuren. Het is net of hij de voors en tegens tegen elkaar afweegt, verstandelijk beredeneert zeg maar of zij degene is met wie hij zich wil vastleggen. Hij wordt wel vrolijk van de persoon maar weet nog niet of zij de juiste is. Er zijn in elk geval nog geen gevoelens in die richting.
Wat denken jullie?

de PK wil iets, de zon staat ook voor het ego ..
idd het verstandelijke, ik zie het ook als buitenkantje ergens,
even willen genieten. Hielen lichten komt er bij me op.
Heb het idee dat als het te dichtbij komt, serieus wordt dat dit wat spanningen oplevert momenteel ..
Het anker staat voor hoop en trouw, maar wel vanuit vrijheid, eigenlijk zoals een verbintenis naar mijn mening hoort te zijn, mits beide partijen hiermee instemmen en er dus een goede balans is.
Dit kost tijd, daar is diepgang en openheid voor nodig van beide kanten.
Het anker kan ook staan voor de behoefte om alleen te zijn, dit is een gevolg wanneer de balans dus niet goed is.
Benieuwd of je er iets mee kan Mikal  :-*

Mikal

Heej Sas, dank je wel!
Inderdaad wel zo overzichtelijk en duidelijk om het onder mijn eigen topic te plaatsen.  :)
Ik denk dat je goed zit wat betreft vrijheid, misschien de rest ook wel maar dat weet ik niet zo goed. Weer een erg handige vraag waarop ik het antwoord eigenlijk niet weet en misschien wel nooit te weten ga komen... Ach, daar zijn de kaartjes natuurlijk ook voor, om antwoorden te krijgen op vragen die je zelf niet weet.
Maar gevoelsmatig denk ik dat het klopt wat je schrijft, thnx!

Sas-8314

thanks voor de feedback Mikal  :-*
het anker is ook een werkkaart, wanneer men samen op reis gaat zal er samen gewerkt moeten worden,
de zeis is ook een werkkaart, om deze goed te hanteren is er ervaring nodig, we leren van en met elkaar wanneer we er bewust van (willen) zijn.
Reizen doen we met een doel, maar we mogen niet vergeten om te genieten van de reis op zich ;)
Mijn advies aan jou, blijf je bewust van jouw doel, geniet van je reis, het is niet belangrijk hoe lang de reis duurt zolang je er plezier aan beleeft, anders gezegd, blijf trouw aan jezelf dan zal iedere reis waardevol zijn  :-*

Mikal

Mooi gezegd! Hier kan ik wel wat mee en zie ik precies zo. Dank je :-*

Sas-8314