Zwaarden tien en duivel

Gestart door Morlan, november 10, 2014, 20:30:54 PM

Morlan

Ik stelde vandaag de vraag hoe ik mijn worsteling met eetbuien zou moeten zien. Ik dacht daarbij ook en met name aan de vraag of het 't beste zou zijn om chocola en suiker voorgoed te mijden.

Ik trok Zwaarden 10. Ik vatte de informatie over die kaart op als 'zet er een streep onder - maak er een eind aan' (aan de eetverslaving, het chocola eten). Het leek me duidelijk. Maar een vriend legde het anders uit, wat me verwarde. Hij suggereerde nog een kaart te trekken met de vraag 'wat zal het resultaat zijn als ik stop met chocola eten'.

Ik pak de kaarten op, met de intentie die vraag te stellen maar nog voor ik echt begin te schudden valt er een kaart uit. De Duivel. Ik weet niet zeker of 'ie rechtop of op z'n kop was, volgens mij rechtop.

Ik weet niet hoe dit te zien. Ik zou graag hier wat inzichten van jullie over horen.

dameblanche

je worstelt als het ware met een verslaving, je vlucht weg van je eigen innerlijke zelf.
je vecht tegen een macht, groter dan jezelf, een macht [de duivel] waarbij je het af zult gaan leggen, je kijkt niet eerlijk naar jezelf, je loopt eerder van jezelf weg.
een einde aan een cyclus, zo gaat het niet meer verder, 10 zwaarden steken in je rug.
de tien is echter niet zo rampzalig als het lijkt, je ligt neergesabeld, maar kijkt naar de opgaande zon, er is nog hoop, je ervaart dit ook zo.

je bent nog jong, je bent onzeker, je wilt houvast zoeken en vinden buiten jezelf, weet dat het lichaam, suikers, zetmeel, eiwitten en vetten nodig heeft.
zoek hier hulp bij.

Woodmum

De 10 zie ik inderdaad als postitief.
de zon komt weer op, er komt een einde aan je probleem.
Maar dat dit niet zonder slag of stoot is gegaan zie je wel aan het plaatje.
Er is wel een strijd voor te voeren.

De duivel past wel mooi bij je verhaal.
De duivel houd de mensen gevangen.  Alleen is dit wel zo?
Als je naar het plaatje kijkt dat kunnen die mensen de ketens zo over hun hoofd afdoen.

Jij kunt dus de keuze maken om je te bevrijden van je angst, of je afhankelijkheid van iets.

Morlan

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik ben er nog over aan het nadenken.
Ik moet het dus niet per se opvatten als een bevestiging van het idee dat ik radicaal zou moeten stoppen met suiker / cacao eten...?

Woodmum

Je hebt natuurlijk altijd vrijheid van keuze!!

Maar je stelt je vraag omdat je worstelt met je eetbuien.
De duivel bevestigd dit ook... Maar zegt ook dat je hiervan af kan komen, je hoeft enkel de ketenen van je
"verslaving" over je hoofd te gooien.

dameblanche

Citaat van: Morlan op november 11, 2014, 19:15:46 PM
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik ben er nog over aan het nadenken.
Ik moet het dus niet per se opvatten als een bevestiging van het idee dat ik radicaal zou moeten stoppen met suiker / cacao eten...?

ik denk dat je een en ander nog eens goed moet overlezen