De Blokkade

Gestart door Woodmum, november 09, 2014, 12:33:08 PM

Woodmum

Hallo allemaal,

Ik kwam een legging tegen en die heet de blokkade.
Daar ben ik eens mee gaan oefenen.. ( Ik ben dus nog niet zo'n ervaren kaartlezer)

Je legt 5 kaarten.
De eerste kaart geeft aan waar het om gaat.
De tweede kaart geeft de blokkade weer die voor belemmeringen zorgt
De derde kaart is je onderbewuste, je innerlijke sabotage
De vierde kaart is je bewuste, dit is duidelijk voor je
De vijfde kaart is de weg om de blokkade te overwinnen.

De eerste drie lezen in dit geval vrij eenvoudig voor me.

De vierde kaart is de aas van bekers, en nu heb ik wat moeite om dit in deze situatie de duiden.
Heeft iemand daar een mooie uitleg bij?

De vijfde kaart is in dit geval "Het rad van fortuin"
Mijn uitleg zou zijn, ga er niet tegenin, maar draai rustig met de situatie mee....

groet,

Woodmum

janice

Wat waren de eerste 3 kaarten
Intuitie is verstand dat haast heeft

Woodmum

Kaart 1 is zwaarden 4
Kaart 2 is zwaarden 5
Kaart 3 is De hogepriesteres
Kaart 4 is de aas van kelken
Kaart 5 is Het Rad van Fortuin

dameblanche

een mooie legging;

de blokkade, het zijn niet voor niks zwaarden, zwaarden [lucht] geven communicatie aan, maar ook conflikten.
de zwaarden 4, laat ene ridder zien, die dringend rust nodig heeft, ook zijn hoofd heeft dringend rust nodig, hij mediteerd om zo zijn bewustzijn op een hoger plan te kunnen brengen, bij de zwaarden 5 roert die rust zich weer, conflikten zijn helaas onvermijdelijk en zullen 'uitgevochten'moeten gaan worden, conflikten waarbij het niet om de knikkers gaat maar om het spel zelf, of wel je vindt het moeilijk om bepaalde maatregelen te treffen als manipulatie en dwang, hoewel je een goede intuitie hebt, daar ook wetende hoe te handelen in deze situatie, dus de juiste beslissingen te kunnen nemen, weerhoudt je ook eigenlijk, je durft de harmonie niet te verstoren en idd draait met het rad mee, doet weer ater bij de wijn, of om een psychologische therm te gebruiken; je bent confliktvermijdend, teneinde om zelf niet gekwetst te willen worden.

Woodmum

Hoi Marianne,

Dank voor je uitleg.
Ik vind het mooi hoe jij er een compleet verhaal van maakt.

Het eerste stuk had ik zelf ook zo,  ik zit alleen met die aas in mijn maag ;-)
Of zit ik met de posities van de kaarten?
De postitie van deze kaart is je bewuste, dit is duidelijk voor je...
En dan vind ik het wel lastig om deze kaart te duiden...

Developerone

Hoi Woodmum :)

De kaart geeft een oneindig stroom water uit een beker aan, ergens kan ik het me best voorstellen dat misschien deze kaart moeilijk te duiden is voor de legger zelf, dus ik geef er een draai aan voor je;
Is er misschien een pauze nodig in een stroom (gevoel, emotie, gedachten bijvoorbeeld)  ?

:D wie weet kan je iets met deze invalshoek: als dat niet zo 'aanvoelt' wel luisteren en doorpuzzelen hoor!

Leer ik nog een leuke legwijze ook vandaag, nog nooit gezien maar kan iemand echt mee aan zichzelf werken door eerlijk te leggen :)

Succes Developerone

Woodmum

Hoi Developerone,

Ik doe een workshop Tarot, en daar werd deze legging aangeboden.
En we doen deze avond met 5 mensen en er kwamen toch leuke dingen op tafel.

Hey, dank je wel voor je bijdrage!  Ik denk dat ik inderdaad deze invalshoek moet kiezen.
Eigenlijk is dit dus een bevestiging van Zwaarden 4.

Dank je voor het meedenken!

groet,

Woodmum