onderbuikgevoel of intuitie

Gestart door waterman, november 05, 2014, 10:03:56 AM

waterman

Onderstaande vraag heb ik ook met de lenormand gesteld (en staat ook op dit forum onder de lenomand) en daar het advies van een lieve dame gekregen (Yoga)  :-* om er ook tarotkaartjes op te leggen omdat deze een stukje dieper gaan.
Ik heb haar advies opgevolgd maar kom niet helemaal uit de duiding

De vraag:
Al enige tijd heb ik een apart gevoel waarvan ik niet helemaal weet waar het vandaan komt. Verstandelijk blokkeer ik dat gevoel heel erg op dit moment omdat ik het niet kan plaatsen en eigenlijk te rationeel voor ben denk ik ;D en alles in mijn lijf zegt dat ik er eigenlijk gewoon geen zin in heb. Maar nu er 2 bekenden zijn die onafhankelijk van elkaar een opmerking hebben gemaakt, zonder van de situatie op de hoogte te zijn steekt dat gevoel nu weer op. Ik weet ook niet zeker of het een onderbuikgevoel is of mijn intuïtie.  Echt een gevoel waarvan je kan zeggen: geen idee waarom maar ik heb dat gevoel nu eenmaal. Voor mezelf kaartjes op gelegd en gevraagd of ik in dit geval op mijn gevoel moet vertrouwen (intuitie of niet)

De lenormandkaartjes zeggen Klavers-beer-huis-heer-zon (geen eigen pk gebruikt)

De tarotkaartjes zeggen munten 8-De Ster- De Dwaas

Ik heb zelf het idee dat ze willen zeggen dat ik op dat gevoel moet vertrouwen.Maar mijn verstand blijft zeggen van niet.

Sas-8314

heej waterdame,
tarot kaarten duiden is niet mijn sterkste kant :(
interessant vind ik het wel dus ik laat mijn gedachtekronkels eens gaan :)

munten ster dwaas

munten als investeren, de ster als de aandacht en ook de intentie,
de kern waar het om draait
de dwaas als de diegene die vaak voor gek wordt versleten,
zo van geen aandacht aan schenken, laat maar hangen hij weet niet beter.
Als iets dat niet klopt maar toch niet als storend wordt ervaren.
Dwaas doen, gewoon omdat het mag, onschuldig is en er niemand wordt geschaad.

met gelijke munt komt er bij me op,
wanneer is iets waardevol, wanneer is er sprake van een gelijke munt,
sommige investeringen blijken pas achteraf waardevol te zijn, of niet ...
onbezonnen, onbedacht, de dwaas neemt het zoals het is en geeft mij het gevoel dat ie weet dat zolang als ie de aandacht bij zichzelf houdt, dit steeds een waardevolle investering zal zijn ..
de dwaas streeft geen ster status na, hij is naar mijn mening de ster die zich losmaakt van de rede ..
want wat is rede ... soms is iets redelijk, maar vaker lijkt het dat slechts. 

benieuwd of je er iets mee kunt :)
:-*
what defines us is how well we rise after falling

waterman

Hoi lieve sas

ook al is het niet je sterkste kant het gaat je toch goed af  :)
Ik vind het net zo lastig zeker voor mezelf.
Maar ik kan heel veel met je uitleg. Dat gevoel wat ik heb is voor mezelf ook heel erg dwaas, omdat ik dus met mijn hoofd heel hard nee zeg. Maar toch heb ik het idee zeker ook met jullie duidingen dat dat stemmetje in deze situatie toch iets is waar ik op moet vertrouwen.

Oftewel bestaansrecht geven. Ik las hier ook een mooie omschrijving als de dwaas op het eind van een legging ligt. De kaart aan het eind van een legging: de cirkel is rond, juiste en wijze keuze, zelfkennis door ervaring,

Heel erg bedankt voor je duiding en misschien moet ik toch maar op dat stemmetje vertrouwen :-*

Sas-8314

dank voor je feeback waterdame :)

mooie aanvulling gaf je, de dwaas spreekt mij steeds meer aan ;) 
fijne dag voor jou !
:-*

yoga

hey waterdame toch even ook proberen
:)

munten8   sterren    dwaas

munten 8 ... druk bezig met... iets nieuws leren doet me steeds denken
de ster met jouw heersende sterrenteken, is de intuïtie, jouw verborgen kwaliteiten, jouw hoop...
hoe leidt je bewustzijn je?
de dwaas als eindkaart, je zegt het zelf met cijfer 0 de eindkaart, de cirkel is rond.
de sleutel tot de kaart is 0
het einde of beter de voltooing van jouw zoektocht naar... jouw buikgevoel.
jouw keuze, jouw onafhankelijkheid

het komt goed waterdame
liefs
yoga

waterman

Dank je wel lieve yoga.

Ik probeer inderdaad nu iedere dag een moment rust te nemen om te kijken of ik contact kan maken met mijn intuitie. En hoop dat ik ook in dit geval meer duidelijkheid krijg over het stemmetje in deze situatie.

Maar zoals jij en sas al aangeven heb ik zelf ook het idee dat dit stemmetje toch echt bestaansrecht heeft en dat ik erop moet vertrouwen. (misschien moet ik dat hoofd maar eens even uit moet schakelen ;-))

Dank jullie wel dames.

Sas-8314

in ons hoofd zit niets nieuws :)
de staven ridder uit legging vandaag, heeft ram eigenschappen
creativiteit komt vanuit het hart :)

Mikal

Voor mij is een onderbuikgevoel en intuïtie hetzelfde...
Volgens mij doe je er goed aan naar dat stemmetje te luisteren. De dwaas zegt; go for it, waag de sprong en dan zie je vanzelf wel waar het je brengt. Zie het als een avontuur, het brengt dingen in beweging. Want als ik de kaarten bij elkaar optel dan kom ik uit op de Zegewagen. Het is iemand die in zijn hoofd zit, een beetje vast/stilstaat eigenlijk en niet goed weet hoe hij weer in beweging dient te komen.
Ik zie de dwaas hier meer als dat stemmetje. Het is misschien niet altijd logisch wat dat stemmetje jou influisterd, maar wel spannend en avontuurllijk. Het baant nieuwe wegen!
De munten 8 en de ster, die ook een 8 is doet met denken dat je resultaat gericht bent en een harde werker. De zegewagen is ook een echte streber. De dwaas, dat stemmetje, spoort je aan om ' out of te box' te denken. Vertrouw er maar op, is althans mijn mening.
De ster doet me ook denken aan dat er nog een hele andere wereld op je staat te wachten wanneer je contact maakt met je innerlijk en durft te vertrouwen op dat stemmetje. Want ergens is daar wel lef voor nodig om je over te geven aan de dwaas!
Ben benieuwd...

waterman

Hoi Mikal,

bedankt voor het duiden van mijn kaartjes je bent er duidelijk meer ervaren in dan ikzelf.  :)
De dwaas als intuïtie kende ik wel, en trek ik de laatste tijd heel vaak kaarten die de betekenis van intuïtie in zich dragen. Het lijkt bijna geen toeval meer.

In deze situatie zou het best lang kunnen gaan duren voordat ik zou merken of dat mijn gevoel gelijk heeft gehad. En inderdaad de zegewagen als iemand die in zijn hoofd zit kan ik helemaal plaatsen, aangezien ik dat onderbuikgevoel eigenlijk niet wil toelaten (noem het zelfbescherming)
En dat het stemmetje me iets influisterde wat compleet niet logisch is, klopt helemaal. De situatie is namelijk precies het tegenovergestelde van wat dat stemmetje me zegt. Maar ergens kriebelt het ook wel en is het een gevoel wat ik al langer bij me draag.
Contact proberen te maken met mijn innerlijk ben ik nu aan het proberen door een begin te maken met mediteren.
En hoe onlogisch en tegenstrijdig ook, zelfs ik begin te denken dat dat stemmetje toch iets wil zeggen zelfs al duurt het nog even voordat ik het zal merken.

bedankt voor je uitleg. Ik ben benieuwd of ik door de meditatie beter contact kan krijgen met mijn innerlijk of of dat dat gevoel wat ik nu heb nog verder uitgebouwd gaat worden.  :-*

Mikal

Je kunt het ook eens proberen (als soort van meditatie)  om dat gevoel/stemmetje in jezelf op te roepen en helemaal naar boven te laten komen en de ruimte te geven. Een soort inzoomen op dat gevoel en gewoon maar eens voelen en kijken wat er dan in je opkomt of naar boven komt.

Een gevoel of stemmetje komt niet voor niets zomaar in je op denk ik dan maar...
Wel spannend!!

waterman

Hoi Mikal,

ik zal kijken of het gaat lukken om op de een of andere manier contact te krijgen. Het is inderdaad wel apart dit gevoel en nogmaals ik denk dat het best lang kan gaan duren voordat ik je kan zeggen of het stemmetje gelijk heeft gehad ja of nee.
Maar we gaan het zien.