Onderbuikgevoel of intuitie

Gestart door waterman, november 02, 2014, 23:19:31 PM

waterman

Al enige tijd heb ik een apart gevoel waarvan ik niet helemaal weet waar het vandaan komt.  Verstandelijk blokkeer ik dat gevoel heel erg op dit moment omdat ik het niet kan plaatsen en eigenlijk te rationeel voor ben denk ik ;D en alles in mijn lijf zegt dat ik er eigenlijk gewoon geen zin in heb.
Maar nu er 2 bekenden zijn die onafhankelijk van elkaar een opmerking hebben gemaakt, zonder van de situatie op de hoogte te zijn steekt dat gevoel nu weer op. Ik weet ook niet zeker of het een onderbuikgevoel is of mijn intuïtie.  Echt een gevoel waarvan je kan zeggen: geen idee waarom maar ik heb dat gevoel nu eenmaal.

Geen idee wat ik ermee aanmoet maar er voor mezelf kaartjes op gelegd en gevraagd of ik in dit geval op mijn gevoel moet vertrouwen (intuitie of niet)

Klavers-beer-huis-heer-zon (geen eigen pk gebruikt)

Allemaal positieve kaartjes maar in dit geval heel moeilijk om voor mezelf duidelijk te krijgen wat ze me willen zeggen.
Ga er nog maar eens over puzzelen denk ik ;-)

Fijne (werk)week voor iedereen.

Sas-8314

heej waterdame :)
het blijft lastig om je eigen kaartjes te duiden pff ..
vragen / antwoorden vind ik net zo lastig, dus ik kijk / oefen graag mee met de jouwe :)

Klavers-beer-huis-heer-zon

de klaveren en de beer staan beide voor zelfvertrouwen,
het huis zie ik als wat heb je in huis ...
Wanneer de beer voldoende zelfvertrouwen heeft is ie in staat om zijn eigen geluk te scheppen,
Wanneer het ego (zon) domineert dan kan er jaloezie ontstaan,
de heer staat ook voor een type boogschutter, een oprecht persoon.
iemand die zijn peilen bewust wil richten ..
maar ook iemand die zich bewust is van het vermogen om te scheppen.

de klaver verward me ... het voelt kwetsbaar, maar tegelijkertijd is liefde nu eenmaal kwetsbaar ..
het blijft altijd een gok en pas als we vertrouwder / intiemer geraken met iemand dan pas zullen we kunnen zien of het de gok waard was ...
maar niet geschoten is altijd mis zegt de boogschutter me ook
de zon is een optimistische kaart en de zon helpt je om bewust te worden van jezelf ..
In die zin kun je nooit verliezen en valt er altijd iets te winnen ...
zolang je maar dicht bij jezelf blijft en je ego niet de overhand krijgt.

ben benieuwd of je er iets mee kunt waterdame ..
:-*
what defines us is how well we rise after falling

yoga

Het eigen duiden is idd heel moeilijk, onbewust stuur je je gedachten toch naar een antwoord dat je soms zelf wil

Jouw kaartjes lieve waterdame

Klavers.    Beer      Huis.     Heer.     Zon

Jij hebt heel wat te bieden  ( voelt zo toch aan voor me)   De beer staat dan ook voor je oerkracht , je mag op je hart vertrouwen,  maar neem genoeg tijd en ruimte voor jezelf
Je bent standvastig in je denken, je hebt een warme persoonlijkheid. De zon is je intuïtie ook, het verheldert je denken, je kan er op vertrouwen

Hoop dat je er iets mee kan
Liefs

waterman

Dank je wel voor jullie duidingen dames

ik weet dat sommigen de kaart van de zon als intuitie zien, echter heb ik dat gevoel ook bij de kaart de maan. Vandaar ook mijn twijfel of dit een gevoe is ingegeven door intuitie of dat het meer een onderbuikgevoel is. En of dat ik er dus op mag vertrouwen.

@ sas de klavers verwarden mij ook een beetje maar dus ook de zon juist vanwege die intuitie.

Ik heb het gevoel eigenlijk heel ver weg gestopt omdat ik rationeel zeg dat ik er klaar mee ben..maar dat stemmetje dat nu dan ook nog eens ineens bevestigd is door 2 anderen (zonder het dus van mij te weten maakten ze beiden een bepaalde opmerking)

Ij twijfel nog steeds of ik dat stemmetje dan toch meer bestaansrecht moet gaan geven. Het is overigens geen liefdeskwestie deze keer ;-)

yoga

Leg er eens tarotkaart op die gaan soms dieper lieve waterdame

Sas-8314

de zon zie ik als het mannelijke, het bewuste, hetgeen je wil en ook het ego
de maan is het vrouwelijke, staat ook voor het onbewuste,
hetgeen naar boven kan komen icm de zon,
het is de combinatie die goed in balans moet zijn naar ik denk.
het een kan niet zonder het ander uiteindelijk .. beide emoties zoals ik ze zie
alleen de ster is helder, die gaat dieper en is los van emoties ..
op zoek naar de ster dus :)
bij een onbewolkte nacht zie je ze ver-schijnen
de ster is de intentie, die ook het verschil maakt
volg je me nog ?

yoga

Hoe weet je zeker dat je intuïtie - je ziel - spreekt?
Kan het ook een ander stemmetje zijn, dat van angst of jaloezie?
Het is heel belangrijk om je bewust te zijn van je gedachten en gevoelens. Vraag jezelf regelmatig af: 'Wat voel ik nu en waar heeft dat mee te maken?' Als je bereid bent dit te onderzoeken, ontwikkel je zelfkennis. Als je diepste angsten, zorgen en verlangens kent, kun je jezelf niet meer zo makkelijk voor de gek houden. En dat gebeurt nog wel eens. Sommige mensen willen zo graag verliefd worden, dat ze denken te voelen dat een bepaalde persoon goed voor hen is, terwijl ze diep in hun hart beter zouden moeten weten. Je intuïtie vertelt je altijd de waarheid, maar je kunt het verkeerd interpreteren. Als je rustig gaat zitten en je ogen sluit, vertelt je onderbuikgevoel - je intuïtie - je vaak al wat je het beste kunt doen. Je voelt het zogezegd aan je water. Soms zul je op een antwoord moeten wachten, maar wees niet ongeduldig want dan ga je gissen en ligt het bijgeloof op de loer. Vetrouw erop dat alles een eigen tijd en plaats heeft en wacht af.

de ziel zal altijd je hoogste gedachte, je helderste woord, je grootste gevoel tonen. Al het 'mindere' is afkomstig van een andere bron; je geest!
De hoogste gedachte is altijd die gedachte die vreugde bevat;
Het grootste gevoel is altijd dat gevoel dat je liefde noemt;
Het helderste woord is het woord die waarheid bevat.

Misschien kan je eens proberen te mediteren?
Ik weet niet of je hiervoor openstaat
Soms kan dit helpen
Hoop dat je er iets mee kan
Liefs
Yoga

Sas-8314

waterman

Dag lieve yoga

Bedankt voor je mooie verwoording.
Mijn intuïtie herken ik soms wel en soms niet.
Een onderbuikgevoel is voor mij niet mijn intuïtie maar gevoel dat gevoed kan worden door emoties.
Dat is dus inderdaad een ander stemmetje.
En ikzelf was ervan overtuigd dat het dus een ander stemmetje was/is dan mijn intuïtie een daarom blokkeer ik dat rationeel.
Maar nu twijfel ik en daarom had ik er kaartjes bij gelegd of ik op dat gevoel kan vertrouwen en wat het dan voor gevoel is.

Zoals sas al zei verwarde de legging me enigzins had moeite met de klavers en de zon.
Ik vond je advies voor tarot wel een goede  ;D en heb er een 3tal kaarten opgelegd met dezelfde vraag en omschrijving.

Ik trok munten 8 -de ster- de dwaas.
Zowel in de ster als in de dwaas ligt de intuïtie beklemd en zeker de dwaas  is voor mij een soort onbekommerd uitproberen. Met 1 voet stapt hij in het onbekende omdat hij weet dat hij het zo moet doen.

Dus ongeacht of het gevoel nu wel of niet mijn intuïtie is, heb ik nu het idee dat ik toch naar dat stemmetje moet luisteren en/of rekening houden. Of dat lees ik er iig geval in.
Bedankt sas voor je uitleg en yoga bedankt voor je woorden.