Rare (bizarre) trekking

Gestart door Verslik, september 24, 2014, 09:21:07 AM

Verslik

Beste lezer,
Regelmatig trek ik een tarotkaart en vaak is mij de duiding intuitief duidelijk. Echter deze week pakte ik wederom een kaart dit was de koning van de zwaarden en daaraan kleefde tegelijkertijd de koning van de pentakels aan vast. Beide normaal dus niet omgekeerd. Kon er even niets mee. Spontaan vroeg mijn vrouw of ze er ook een mocht pakken. Nadat ik geschud had en ze in een waaier had neergelegd. Pakte ze twee kaarten en het bizarre, (maar wat je soms wel kan verwachten bij de Tarot) was dat zij ook de koning van de zwaarden en koning van de pentakels trok maar dan omgekeerd.
Wat kan dit duiden? Hier kom ik niet uit ook omdat het mij raakte en nog steeds, dus helder kijken ontbreekt op dit moment.
Het onderwerp wat opdat moment speelde was onze relatie. Beiden hebben een relatie buiten ons huwelijk om. Voor zover ik het weet, weet zij niet dat ik het weet van haar. De leugens naar elkaar was mijn dilemma vlak voor de trekking.
Wacht met spanning af op jullie visie.

dameblanche

frappant, maar niet bizar.

koningen zijn krachtige kaarten van de reeksen.

de koningen geven vaak een vastzitten aan, niet verder kunnen...
koningen worden geassocieerd met het element lucht

de zwaarden koning, iemand die vast zit in zijn doelstelling, de koning houdt zijn pentakel vast, anders als de koningin kijkt hij niet naar zijn pentakels, hij staart eroverheen.
deze kaarten wijzen zo wie zo op een zeer slechte kommunicatie binnen jullie huwelijk, omgekeerde koningen kunnen wijzen op iemand die in moeilijkheden verkeerd.
de omgekeerde zwaarden koning in combinatie met de omgekeerde koning van pentakels geeft aan dat je vrouw wel degelijk weet van jouw escapades ne hier alleen handelt vanuit een arrogantie van het scherpe verstand, dat alleen ten voordele werkt en louter uit eigen verlangen naar beheersing erkent, dit gebeurd uit pure onvrede van haar situatie...
ik zou eens goed gaan praten met elkaar!

Verslik

Bedankt voor de heldere uitleg, hier kan ik verder mee. En ja een goed gesprek, eigenlijk gesprekken is het antwoord. Niet makkelijk maar ga er wel voor. Dank je wel

Verslik

Trouwens, frappant is inderdaad het woord waar ik naar zocht maar niet kon vinden. 

Verslik

Beste Marianne,
dankzij jouw duiding is er heel wat in gang gezet intern, dank daarvoor. Ben druk bezig om het gesprek aan te gaan. Heb de relatie trekking gedaan op de website hier.
De kaarten die ik heb getrokken zijn:
Mijzelf: het oordeel
De relatie: kracht
De ander: de hogepriester.
Naar mijn idee prima kaarten om het gesprek aan te gaan.

dameblanche

het zijn dan ook nog eens kaarten van de grote arcana, kaarten van de grote arcana geven je levensloop aan.

het oordeel mag voor jou betekenen dat je definitief het verleden achter je laat en ongehinderd wil verder gaan, of wel het afsluiten van een bestaande situatie. je krijgt een kans geboden.
de relatie op zich heeft kracht genoeg, om samen verder te gaan,  je partner; de hogepriester, of wel de hierofant, zij is nogal traditioneel van opvatting, zij zal meegaand en begripvol kunnen zijn, ook zal zij open staan voor meerdere gezichtspunten i.p.v. de automatische weg in te zullen gaan slaan.
deze relatie verdient een eerlijke kans, maar dan zullen jullie hoe dan ook eerlijk naar elkaar toe zijn.
anders heeft trouw zijn aan wel een heel bizarre betekenis, hier komt het woord bizar wel tot zijn recht..
lfs marianne

Verslik

Beste Marianne,
Allereerst mijn complimenten over je schrijfstijl, duidelijk, helder, warm en met humor.
Bedankt ook hier weer voor de verdere verdieping, het wordt tijd ja om eerlijk naar elkaar te zijn. Heb het gesprek al tientallen malen door mijn hoofd laten gaan, nu nog het lef om het in het eggie te doen.
Warme groet en wordt vervolgd.
C.

dameblanche

succes, C, let wel; uitstel vormt afstel.