Hulp bevestiging nodig

Gestart door Danielle, september 21, 2014, 13:45:11 PM

Danielle

Even korte info ;
Ben nieuw , eigelijk net nog maar bezig met tarot .
Kom uit een woelige periode waarover me nog niet alles duidelijk is maar ben op de weg terug , langzaam.
Nog veel werk te doen en ik gebruik de kaarten eigenlijk om dingen in een perspectief te kunnen zien .

Heb een relatie gehad van xx jaar waarin ik eigenlijk niet kreeg wat ik nodig heb/ had, is me nu duidelijk geworden .

Ben iemand tegen gekomen , niet de makkelijkste , en heb dus aan de kaarten 3 dingen gevraagd ;

* 1ste vraag ;"Waarom hij?"  Antwoord de dood.  Mijn verklaring hiervoor is dat ik iets moest hebben om iets te kunnen afsluiten , soort katalysator dus .

2de vraag was " wie is hij ?" Krijg staven koning als antwoord. Mij verklaring hij is goed maar te rationeel op dit moment.

3de vraag ; "komt het goed tussen ons ?" Antwoord hierop de wereld kaart.

Alles met alles bekijk ik het het positief, echter heb geen idee of ik inderdaad op me eigen gevoel moet vertrouwen .

Als ik kruis voor mezelf leg geven kaarten inderdaad aan dat ik op mijn gevoel moet vertrouwen  en geduld moet hebben. Mag er zijn en moet uit schulp komen.

Aangezien ik op dit moment nogal heen en weer wordt geslingerd tussen alle emoties , is mijn vraag dus ook hoe zien jullie dit? Zie ik wat ik wil zien vanwege angst/ onzekerheid of is dit gewoon kwestie van vertrouwen hebben.

Merci.

yoga

beste danielle

helaas ben ik ook  og niet zo,goed in tarot
ik heb me eerst gefocust op lenormand kaartjes

ik heb daar voor jouw de kaartjes eens getrokken

waarom hij?
wolken    roede    muizen

je hebt irmand nodig die je leiding geeft, je zit ook met geblokkeerde energie, je mist iets en je denkt dat hij het kan aanvullen

wie is hij?
brief    hond   lelie
oudere man, wel trouw, heel principeel, kan wel moeilijk over zijn gevoelens praten

komt het goed tussen jullie?
muizen      weg     zon

je bent nog voorzichtig aan het onderzoeken wat je precies wil, welke richting je xil uitgaan, welke weg je wil nemen is je nog niet duidelijk, neem je tijd er schijnt zon op het einde van al jouw wegen

hoop dat je er iets meekan?

liefs yoga

Danielle

Dat ik geblokkeerd zat qua energie klopt 100%
Energie is volgens mijn juist nu los en juist dat maakt dat het alle kanten opgaat ; onrust.
Sta je geblokkeerd sta je vast maar in dat vast staan zit een bepaalde " rust" en ook een soort van veiligheid.

Geblokkeerd nu kan ook slaan op feit dat ik bij vlagen nog terug val in oud gedrag, lees onzekerheid mbt mezelf.

Alles gaat op dit moment zo snel, wel gaat alles de goede kant op , maar soms kun je het amper bijbenen en dan wordt het heel vermoeiend.

Dank je wel voor je kaartjes , inzicht en je tijd, wordt zeer gewaardeerd!

dameblanche

wie is hij; de dood, de dood betekent transformatie, maar je kunt niet eerder trandformeren als je het oude niet definitief achter je kunt laten, hij wil zoekt duidelijk een nieuwe weg, maar is door blokkering is hij niet in staat verder te gaan, hij kan het oude niet achter zich laten, omdat hij het niet begrijpt,
wie is hij; duidelijker kan het niet, de staven koning toont iemand die zichzelf niet in de ogen wil kijken, hij zit vast.
komen jullie weer samen, dat kun je meer als een ideaalplaatje zien, hij kan zich niet veranderen, jij kunt/wilt ook niet zien hoe hij in werkelijkheid is.

Danielle

Heb me niet eens gerealiseerd dat je de eerste vraag inderdaad ook zo kunt opvatten .
Nu jij het zegt zie ik het pas .

Weer wat geleerd.....

Bedankt voor je input!

janice

Zonder de reacties van anderen te lezen zie ik de wereld eigelijk als afronding,  voltooiing
Een fase in de relatie of de gehele relatie is voltooid.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Danielle

Citaat van: janice op oktober 09, 2014, 21:21:33 PM
Zonder de reacties van anderen te lezen zie ik de wereld eigelijk als afronding,  voltooiing
Een fase in de relatie of de gehele relatie is voltooid.

Een fase inderdaad, of het het geheel betreft weet ik niet.
Heeft ook geen prioriteit.
En wat "moet", komt vanzelf.
Moet eerst eens wat dingen zelf "oplossen".

Even algemene vraag; hoe kun je er voor zorgen dat als je kaarten voor je zelf legt je dit objectief kunt " zien"?
Bedoel, ik weet dingen , maar hoe voorkom je dat het weten je interpretatie kleurt?

Vb puzzel nu op het volgende keltische kruis.

1 kelken 4  ben nog ergens geblokkeerd
2 rad van fortuin  kansen
3 zegewagen moet los laten om vooruit te komen
4 oordeel. Balans opgemaa kt en besloten dat wat ik had niet meer genoeg was
5 zwaarden 10  opruimen zodat ik opnieuw kan beginnen zonder balast
6 pentakels 3 moet doen wat goed voelt en dicht bij me staat
7 pentakels 9  ben onderweg naar iets
8 staven 7  andere snappen het misschien niet , maar ik weet dat ik goed bezig ben, doorgaan
9 kracht acceptatie van feit dat ik ben wie ik ben , met alle facetten ,brengt alles in balans
10 wereld, einde/ nieuw begin.

5 grote arcana kaarten , is dus belangrijk

dameblanche

probeer je volledig leeg te maken, begin vanuit een blanco blad, los van alle wensgedachten, maar ook los van alle onzekerheden en angsten, dit is heel erg moeilijk...

de kaarten van het keltische kruis moet je zien te verbinden, de kaarten, het is belangrijk op welke plaats zij liggen vormen een beeld.
het is dus niet de bedoeling deze afzonderlijk te duiden.

uitgaande vanuit de situatie; een verlangen naar een verandering, maar idd  niet wetende welke kant die verandering uit zal draaien, een verandering kan tevredenheid opleveren,maar een verandering kan ook een teleurstelling opleveren.
dit zet je nl vast, in het verleden heb je iets los kunnen laten waardoor je een vervelende situatie achter je hebt kunnen laten, ook voorgoed hebt afgesloten en nu; hoe nu verder..neergesalbelt maar niet heud,je blijft echter gewond liggen, kijkende naar de toch nieuwe horizon.
de eerste kaart, die een voorspelling mag geven is de pentakels 3, een mooie kaart, gestaagde vooruitgang, doch je blijft beren op je pad zien, je blijft geblokkeerd omdat je de perfecte weg wil bewandelen, daardoor blijf je hangen bij het maken van keuzes, welk pad leidt me naar het ultime geluk{wereld]
je legt de lat voorjezelf te hoog, je bent bang voor je innerlijke krachten, je bent bang jezelf over te kunnen geven aan het lieve , aan het zoete in jezelf, je bent hard voor jezelf, als je zo doorgaat creeer je een auto-imuunziekte...probeer je krachtige innerlijke energiestromen te laten stromen via creativiteit en productiviteit..

Danielle

Ik probeer ze te verbinden met de uitleg die van jou is.
Loop inderdaad tegen het probleem aan dat ik niet weet wat wens , angst, of wat er staat is, onderscheid vind ik moeilijk te maken.

Ben al bezig, al is het met kleine stappen inderdaad te doen waar ik goed in ben, en waar ik plezier in heb.
Qua overige wegen is het inderdaad " welke kant op?".
Maar ik weet niet of dat niet ook gewoon mijn "type" is , alles is maar voor even leuk.
Zodra ik weet hoe iets zit wil ik weer wat nieuws uit nieuwsgierigheid .
Niet veel blijft echt lang een uitdaging voor me.
Dat heb ik altijd gehad en hoort ook gewoon bij me .
Is gewoon de manier waarop de " bedrading " werkt .
Dus maar eens kijken hoever ik kom met de dingen die ik wel al lang leuk vindt, en dat zit inderdaad in de hoek van creativiteit en dingen " maken".

Dank je. Marianne !

Danielle

Toch is het " raar"  dat je op het moment dat je het nodig hebt en je er voor open stelt de juiste mensen tegen komt .

1) pentakels 6 omgekeerd
2) de geliefden
3) staven aas
4) ridder kelken
5) de ster omgekeerd
6) de duivel omgekeerd
7) kelken 6
8) keizerin
9) zegenwagen
10) staven 7

Weer 5 kaarten grote arcana maar volgens mij nu toch positief .

dameblanche

wat is hierbij je vraag, danielle?