dagkaartjes soraya

Gestart door soraya, september 05, 2014, 18:28:36 PM

soraya

Hoi allemaal,

dit is voor mij de eerste keer dat ik dagkaartjes leg ik heb ze vandaag binnen gekregen ! tevens heb ik het boek werken met de waarzegkaarten van lenormand erbij besteld van christiane Renner hier heb ik ook de betekenissen uitgehaald.de combinaties maken vond ik erg moeilijk en in mijn boek staan er per kaart maar een paar en net niet die ik heb. Ook heb ik op het forum gezocht maar helaas kan ik niet de combinaties vinden die ik in deze legging heb of ik moet iets over het hoofd hebben gezien? ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen?

Ik heb gelezen dat jullie 3 kaartjes trekken en dan de rest tot 10 kaarten uittellen, hier heb ik me nog even maar niet aan gewaagd ik begin even met 3 kaartjes omdat ik nog niet vertrouwd ben met de kaartjes. Graag hoor ik jullie feedback zodat ik op die manier de kaartjes kan leren kennen en leggen.

16 de sterren
36 het kruis
15 de beer

ik vond het best moeilijk ze te duiden maar goed hier komt mijn eerste poging!

een nieuw begin/doel wat succesvol zal worden, wel is hier doorzettingsvermogen voor nodig.
maar het wordt vertraagd door iets
door negativiteit? of kan ik deze vertraging door moederlijke bescherming overwinnen?

ik ben heel benieuwd wat jullie vinden.

groetjes Soraya 

yoga

De sterren aan je hemel, je wensen je doelen het is allemaal zijn weg nog wat aan het zoeken
Hier ontstaat alles, door geduldig te zijn en te wachten op
Het juiste moment. Neem de rust en de tijd die je nodig hebt zoals een beer ook zijn rust nodig heeft.
Zelfvertrouwen...
Yoga

Sas-8314

hallo en welkom Soraya :)

3 kaartjes zijn in principe voldoende, zeker om mee te beginnen denk ik zelf ..
(dag)kaartjes kunnen alle kanten op, een vraagstelling erbij zorgt vaak voor helderheid.
Maar zelf doe ik het (te) weinig ;)

jouw kaartjes en wat ze mij zeggen ..
   
  STER  KRUIS  BEER
samen getal 4

het kruis zie ik zelf als geloven,
Hetgeen we geloven en de wijze waarop, zullen we ook scheppen ...

Ster zie ik als de (eigen) kern, het onvoorwaardelijke ..
daar waar de wensen vanuit een pure/heldere intentie ontstaan
uit-stralen en helder zijn ..het is wat het is, maar ook zoals het mag zijn
De ster staat ook voor aandacht, datgene wat ons diep van(uit) binnen raakt.

de beer staat voor oerkracht, dus ook moederlijke bescherming,
maar bovenal zelfvertrouwen die we (kunnen) scheppen vanuit ons geloof (niet bedoelend een religie buiten     ons zelf)  Gedachtekracht ..

Getal 4 Vier is gekoppeld aan de kleur groen. Dit maakt het een kalmerende, harmonieuze kleur die hulp brengt bij op hol geslagen emoties en zorg.
Je hartchakra ..


iets meer ontspannen zou wellicht wenselijk zijn Soraya  ..
:-* Sas




what defines us is how well we rise after falling

soraya

hoi

bedankt voor het meekijken naar mijn kaartjes van gisteren!

@yoga dat kan ik wel plaatsen ik ben gister gestart met de kaartjes en moet alles nog leren, dus geduld en zelfvertrouwen en het zoekende zijn breng ik hiermee zeker in verband. bedankt yoga !

@sas jij ook bedankt voor je kijk op mijn kaartjes ! ik ontspan me echter juist heel goed ik ben nl bijna 39 weken zwanger, dus ontspannen is eigenlijk het enige wat ik nog echt kan doen hihihih en dat doe ik ook. verder hou ik me wel lekker bezig met vooral ontspannende dingen zoals de kaartjes leren lezen dit ontspant mij ook en al het fysiek van intensievere doe ik al wat ik nog kan op een zeer rustig tempo.

vandaag heb ik ook weer de kaartjes getrokken en ben ik weer heel benieuwd naar jullie feedback.

Mijn LeNormand kaarten voor 6-9-2014:
ln02 ln17 ln30  =
Klaverblad + Ooievaar + Lelie

een positieve verandering die me verder helpt in mijn ontwikkeling (het leren van de kaartjes dat ik iedere dag weer iets bijleer?)

fijne dag !




Sas-8314

ontspannen zit niet zo zeer in wat we wel of niet doen, of het tempo, als wel in de wijze waarop we het doen,
dus maw hoe voelt het in de kern ..
Om als voorbeeld te nemen de onzekerheid en het ongeduld, dit zijn dingen die in die zin dus niet ontspannend zijn ..
Begrijp je wat ik bedoel Soraya ?

klaverblad ooievaar  lelie
nog steeds getal 4

geduldig leren zijn, je gaf het zelf al aan ..
het verleden speelt hier een rol, iets geeft je een kwetsbaar gevoel,
een zwangerschap en de geboorte van een nieuw wereldwonder zijn ook niet niets ..
ontspannen komt er toch weer bij me op ..
:-*
what defines us is how well we rise after falling

soraya

Hoi Sas,

ik begrijp nu inderdaad beter wat je bedoelde met ontspannen. onzekerheid brengt zeker een wat minder ontspannend gevoel teweeg. En omdat ik net begonnen ben met de kaartjes leren ben ik zeker nog een beetje onzeker natuurlijk.

Nee een zwangerschap en geboorte is zeker niet niks het is heel mooi maar ook heel spannend ! het is ook ons eerste kindje en alles is nog nieuw !

Mijn kaartjes voor vandaag.
29 de dame- 6 de wolken-21 de berg.

Ik denk dat het hier gaat om dat ik hindernissen ervaar die mij weerhouden te doen wat ik graag wil doen, ik zal grote inspanning moeten leveren om deze hinderissen te overwinnen.

Ik denk dat de kaartjes het letterlijk hebben over wat mij best frustreerd, de afgelopen dagen vooral, dat ik echt heel moeilijk dingen kan doen omdat mijn buik zo zwaar is. Opstaan, omdraaien in bed het van de bank af komen hiervoor moet ik echt een behoorlijke inspaning leveren om dit te kunnen doen.



yoga

Dame.  Wolken.   Berg


Toon wat meer je gevoelens en  laat zien dat je wat hulp kan gebruiken
Dat  gaan die wolkjes verdwijnen....je voelt je moe en steun kan deugd doen

Yoga

soraya

Hoi Allemaal,

Ik ga me er vandaag voor het eerst aan wagen om 10 kaartjes te lezen! Ik heb het als volgt gedaan de eerste rij is voor mij het heden dat wat vandaag aan de orde is. De 2de rij is wat de achtergrond daarvan is. De 3de en 4de rij is het gevolg van dit alles.
De MC is waar de legging over gaat ik duid deze als laatst als een soort van controle kaart. Ik heb deze manier op het forum gevonden.

muizen- vosje- doodskist= ruiker
        ruiter-    de weg    ooievaar
               muizen-     schip
                         boek

Mc= klaveren

Ontbrekende vinden door zelfvertrouwen.(doodskist is loslaten en vos is wantrouwen)
Informatie krijgen over welke weg te gaan.
De ontbrekende kennis uit breiden door te leren.

Mc dit kaartje spreekt ook over zelfvertrouwen, je goed voelen over jezelf en succes.

Ik heb er vandaag een lenormand studie dagje van gemaakt! Hierdoor is mijn zelfvertrouwen zeker gegroeid wat betreft het lezen van de kaartjes het gaat iedere dag iets beter.

ik ben weer heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

@yoga je slaat de spijker op de kop ik ben iemand die het moeilijk vind om hulp te vragen, mijn zwangerschap is een mooi leerproces voor me om dat dus te leren en ik kan het ook steeds beter! gister alleen weer net iets teveel gedaan omdat ik mijn vriend ook wilde ontzien hij doet zoveel voor me en wilde nu dus niet vragen maar zelf doen, waar ik ook weer lekker mee tegen de lamp liep omdat ik teveel deed en vervolgens doodmoe op de bank in slaap viel hihhih.

yoga

niet zo aan je laten knabbelen, je  probeert meer evnewicht te krijgen,
vertrouw daarvoor meer opjezelf. want je bent volop aan het zoeken
je hebt het roer zelfi in handen

liefs
yoga

soraya

Hoi Allemaal,

@yoga hier kan ik me zeker in vinden ik had gister een studiedagje met de kaartjes dus zoekende ben ik zeker en ik probeer evenwicht te vinden in de info die ik tot mijn beschikking heb, moet zeggen dat dit aardig de goede kant op gaat! en heel letterlijk genomen moet ik ook mijn eigen evenwicht goed bewaren mijn buik is nl echt zwaar, maar wat wil je met 39 weken zwanger van ons eerste kindje.

Mijn dagkaartjes vond ik vandaag best een uitdaging omdat de eerste kaart meteen de heer was, terwijl ik een vrouw ben, dus ik wist even niet goed hoe ik dit moest zien. Gaan mijn dagkaartjes dan over mijn partner? Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet zien?
Ik heb ze gewoon uitgelegd alsof het gewoon over mezelf ging.

Man-   toren- berg-   maan
     Roede   huis  ooievaar
             Beer    berg
                   Kruis
Mc hart

Mijn mannetje staan en even wat tijd voor mezelf nemen zodat ik de hindernissen kan overwinnen die me te wachten staan op eigen kracht.

Onenigheid discussie in huis of met mensen die dicht bij me staan of onenigheid of discussie over een verhuizing.

Op eigen kracht hindernissen gaan overwinnen, vertrouwen hebben in mezelf ik kan het! Verder rustig afwachten geduld hebben even niks doen.

Mc= hart
Liefde, je hart, voor mij nu de liefde voor ons kindje en lief zijn voor mezelf, even aan mezelf denken.

Ik denk dat het over mijn bevalling gaat ik ben echt bijna uitgerekend (39 weken) en ons kleintje kan dus nu ieder moment komen ! spannend ! ik zie niet tegen de bevalling op maar het gaat geen gewone maar een stuitbevalling worden. Hier bereid ik me nu een beetje op voor, dit is ons eerste kindje. Ik maak nu ook geen afspraken meer met mensen aangezien we ieder moment kunnen bevallen. Ik ben gewoon lekker thuis de laatste puntjes op de I aan het zetten en verder is het afwachten en tot rust komen.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie naar mijn kaartjes kijken.

yoga

Jouw kaartjes

Beetje koppig en je weet wat je wil dat maakt het voor anderen soms moeilijk om
Jouw te kunnen inschatten of samen met jou de berg te beklimmen aan het einde van deze zwangerschap
Het is vermoeiend zowel voor jou als voor hen

Je zoekt of begin nestwarmte te maken daar ligt je centrum
Alles moet in orde zijn, je eist nog veel je zelf, neem meer rust
Laat je gevoelens zien

Liefs yoga

Sas-8314

hallo Soraya :)

de heer kun je zien als je partner,
maar hij verschijnt in die zin ook als mannelijke eigenschappen.
In dit geval jouw rots in de branding ;)
Het is niet of of, maar en en, de kaartjes vertellen ons wat er (on)bewust leeft in ons ..

Man-   toren- berg-   maan
     Roede   huis  ooievaar
             Beer    berg
                   Kruis
Mc hart

overgave ...
da's nog niet zo makkelijk ;)
het zal vast niet meer lang duren,
tot die tijd zul je de regie toch echt even los moeten laten

sterkte Soraya
en laat je maar (extra) verwennen
:-*
what defines us is how well we rise after falling

soraya

hoi allemaal,

@ yoga en sas
ja ik ben zeker iemand die weet wat ze wil en kan best koppig zijn in die zin dat ik bv nu nog af en toe geneigd ben om toch dingen zelf te doen omdat ik dan denk ooh dat kan ik wel maar er dan toch achter kom dat dit nu echt niet meer gaat. ik ben altijd al een heel zelfstandig iemand geweest die alles zelf wil doen en als het dan echt niet lukt dan pas gaat vragen, zo ben ik opgevoed. mijn partner wil het liefst alles nu op zijn schouders nemen en mij alles uit handen nemen, dat is super lief van hem, maar werkt niet voor mij ik wil wel dat kunnen doen wat ik nog wel kan en die ruimte geeft hij mij ook wel. Alles gaat nu ineens erg snel ik kan echt steeds minder en minder en dat vind ik moeilijk maar accepteer het wel en doe rustig aan nu.

@ sas bedankt dat je me wat uitleg gegeven hebt betreft de ruiter, mijn partner is ook echt mijn rots in de branding! mijn eerste gevoel was ook dat het om hem ging !


mijn kaartjes voor vandaag.

Huis-hond-ooievaar=schip
     Weg    anker    tuin
            Berg     toren
                  Huis
Mc toren

Lekker thuis genieten van mijn eigen omgeving en bezig zijn met iets nieuws. Waardoor ik mijn horizon verbreed.

Op weg zijn naar waar ik graag wil zijn mijn doel nastreven, tijdens mijn weg doe ik nieuwe contacten op.

Langzaam groeien om mijn doel te bereiken door inspanning om daar te komen waar ik wil zijn en dit doe ik lekker thuis.

Mc groei naar boven en even alleen zijn.

liefs Soraya

yoga

Misschien komt de ooievaar wel
Langs vandaag  ;)

Veel trouw en liefde in jouw huisje
Samen genieten van alle mooie aangename dingen
Het doet je  deugd  en je krijgt terug meer kracht in je
Openheid en gezelligheid heersen je kaarten

Fijne dag
Yoga

waterman

Hoi Soraya

wat je kaartje smij zeggen

Je hebt een verankerd vertrouwen die een verandering thuis gaan aanbrengen (als ik je verhaal zo lees kan dat wel kloppen met een kleine onderweg). Hierdoor sla je een nieuwe weg in je leven in samen met mensen die om je geven (in dit geval partner en familie en vrienden). Op dit moment voel je je nog wel een beetje beperkt maar dat verandert vanzelf als de kleine eenmaal geboren is.

Groetjes Waterman